خبر یزد

آخرين مطالب

پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل شدند علمي

  بزرگنمايي:

یزد آنلاین -
مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان یزد با حضور مدیر کل برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، فرماندار شهرستان یزد، روسای دانشگاههای استان، مسئولین آموزش و پرورش و دستگاه‌ها و شرکت‌های مرتبط به این حوزه در دانشگاه یزد برگزار شد .
به گزارش ایسنا - منطقه یزد، دکتر «محمد صالح اولیاء» رییس دانشگاه یزد بر روند رو به رشد فعالیت‌های پژوهشی در استان یزد اشاره کرد .
وی بیان كرد: با توجه به گسترش و اهمیت روز افزون پژوهش استان یزد نیز بر اساس مقتضیات و اکوسیستم آموزش عالی به حوزه پژوهشی روی آورده است .
اولیاء افزود: به مناسبت هفته پژوهش نیز با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدام به افتتاح نمایشگاه فن بازار در سالن فجر دانشگاه كردیم که از این طریق شرکت‌ها، موسسات و دستگاه‌های مربوط به حوزه پژوهش از طریق ارتباط متقابل از دستاوردهای پژوهشی یکدیگر مطلع شوند .
وی ادامه داد: در این راستا اقدام به سازماندهی این برنامه نمودیم که دبیرخانه این نمایشگاه در دانشگاه یزد، کمیته انتخاب پژوهشگران بر عهده دانشگاه علوم پزشکی، جشنواره ایده‌های برتر بر عهده پارک علم و فناوری، جشنواره دانش‌آموزی بر عهده آموزش و پرورش و اطلاع رسانی و تبلیغات نیز بر عهده صدا و سیمای مرکز یزد قرار گرفت .
وی تصریح کرد: در این هفته چهار پنل طراحی شد و در انتخاب این پنل‌ها ملاک اصلی موضوعاتی بود که استان به نوعی با آنها دست به گریبان است.
وی ادامه داد: تلاش دیگری که صورت گرفت تمرکز بر حنبه کاربردی بودن پژوهش‌های صورت گرفته بود. در این برنامه رونمایی از دستاوردهای فنآورانه که به نوعی جشن فناورانه است نیز انجام شد که این موضوع به نوعی ابتکار در این زمینه است .
سیاست های وزارت علوم در حوزه فناوری
دکتر «خسرو پیری» مدیر کل برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم نیز به توضیح سیاست های وزارت علوم در حوزه فناوری پرداخت .
وی با اشاره به ارتقای کیفی پژوهش در حوزه فناوری بیان داشت: مقوله فناوری محور اصلی همه فعالیت های پژوهشی ما است. فناوری به دستاورد عینی پژوهشی اشاره دارد که برای کاربردی کردن خروجی پژوهش در جامعه صورت می گیرد .
وی افزود: بر این اساس ارتقای وضعیت کیفی پژوهش و توجه بیشتر دستگاهها و نهادها به این موضوع یکی از سیاست های کلان وزارت علوم در حوزه فناوری است .
پیری تصریح کرد: با لحاظ کردن سیاست های کلان وزارت علوم در حوزه فناوری می توان گفت که روز به روز وضعیت پژوهشی ما از نظر کیفیت روند مثبتی را طی نموده است. با اصلاح سرفصل ها، رویکرد جدید دانشگاهها به عنوان دانشگاههای کارآفرین و نسل سومی علاوه بر اصلاح نواقص فرآیندهای پیشین، به وضعیت مناسبی نیز دست یافته ایم .
مدیرکل برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم خاطر نشان کرد: هدف اصلی از فعالیت های پژوهشی باید در نهایت ایجاد یک اکوسیستم نوآورانه فناوری در کشور باشد. این موضوع به وضعیتی اشاره دارد که در آن فناوری از طریق اکوسیستم پژوهشی یازتولید می شود و در طرف مقابل اکوسیستم نیز با رشد فناوری و پویایی های این حوزه تقویت و بازتولید می شود .
وی گفت: پیوستگی این دو عنصر می تواند موجب نهادینه شدن علم و پژوهش در کشور شود .
پیری تأکید کرد: علاوه بر پیوستگی حوزه پژوهش و فناوری موضوع دیگری که در بعد ایجاد اکوسیستم نوآورانه اهمیت می یابد بحث انتقال تکنولوژی است .
به گفته وی، خوشبختانه در مورد اول یعنی پیوستگی پژوهش و فناوری ارتباط خوب و مناسب دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری برای یک ما یک شاخص کشوری محسوب می شود. در مورد دوم نیز فعالیت های خوب و مناسب دانشگاه یزد با بهره گیری از ظرفیت های بین المللی از جمله امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاههای ایتالیا و مجارستان گام‌های خوبی رابرداشته است .
وی تصریح کرد: این فرآیندها و فعالیت ها باید با هدف ایجاد خروجی عینی و مناسب باشد. این خروجی نیز باید در اختیار جامعه قرار بگیرد تا بحث خدمت رسانی به جامعه در حوزه پژوهش اهمیت خود را حفظ کند. در تحلیل نهایی این جامعه است که در مورد کیفیت و استلزامات خروجی های پژوهشی و فناوری اعلام نظر خواهد کرد .
وی افزود: در این زمینه فرهنگ سازی، نظارت و ارزیابی و ... از اهمیت زائد الوصفی برخوردار هستند. در این پروسه گام اول داشتن ایده های نوآورانه است. سپس ایده در قالب طرح و موضع پژوهشی عرضه شده و خروجی پژوهش نیز دستاوردی است که کاربردی بودن آن در جامعه از سایر جنبه های آن ملموس تر است .
تجلیل از پژوهشگران برتر استان
در بخش دانشگاه‌های یزد، علوم پزشکی شهید صدوقی، پیام نور و آزاد اسلامی به ترتیب دکتر محمد صابر فلاح نژاد(دانشگاه یزد)، دکتر محمد میرجلیلی (دانشگاه آزاد اسلامی) و دکتر امین صالحی ابرقویی (دانشگاه علوم پزشکی) حائز رتبه اول تا سوم شدند.
در بخش دانشگاه‌های فنی حرفه ای، اردکان، میبد، علم و هنر، امام جواد،علمی و کابردی، فرهنگیان و دارالعلم نیز به ترتیب دکتر احمد فتاحی (دانشگاه اردکان)، دکتر سید علیرضا اسمعیل زاده (مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان) و حسین دستخوان (موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.
در بخش دستگاه‌های اجرایی استان نیز علی باقری (اداره کل راه و شهرسازی)، دکتر جعفررحمانی شمسی ( سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رضا علی فلاح زاده (دانشگاه علوم پزشکی) اول تا سوم شدند.
در بین پژوهشگران و فناوران حقیقی (بنیاد نخبگان) دکر افشین یزدانی اله آبادی ( دانشگاه علم و هنر)، هادی اسلامی (علوم پزشکی) و راضیه شیخ پور (دانشگاه یزد) و در بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور نیز حمیدرضاجعفریان مقدم (شرکت پویش داده نوین یزد)، مجتبی مرآت (شرکت علم و صنعت یزد) و سمیه فاضل نجف آبادی (موسسه آینده پژوهی ثمن یاران یزد) حائز رتبه‌های برتر شدند.
از میان شرکت ها و واحدهای تولیدی پژوهش محور نیز دکتر ابوالفضل زارع شاه آبادی (واحد تولیدی یزد پولیکا)، سعید شریف (واحد تولیدی سیم و کابل یزد) و مریم زارع (واحد تولیدی نیک بسپار) ) در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.
رتبه‌های برتر دستگاه‌های فرهنگی نیز به ترتیب به حجت الاسلام دکتر سید محمد جواد صداقت کشفی (سازمان صدا و سیمای مرکز یزد)، محمد اژدری (سازمان صدا و سیمای مرکز یزد) و علیرضا دهقان (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد) رسید.
در بین ایده های برگزیده، ایده‌های احسان گلشن نیا، محمد رسولی ابرقویی و مجتبی ذبیحی اول تا سوم شدند و در بخش هیئت علمی فناور سید حسین میرحسینی (جهاد دانشگاهی)، دکتر محمدرضا اختصاصی (دانشگاه یزد) و دكتر محبوبه محمودی (دانشگاه آزاد اسلامی یزد) در جایگاه‌های اول تا سوم مورد تقدری قرار گرفتند.
در حوزه دانش‌آموزان آموزش و پرورش نیز از سپیده احمدیان (آموزشگاه میرمحمدی)، علی دهقان دهنوی (آموزشگاه نمونه ابن سینا مهریز) و ندا علمدار و کوثر حیدری (آموزشگاه فرزانگان یزد) و در حوزه معلمان آموزش و پرورش هم از بی‌بی آسیه سالاری (آموزشگاه شاهد شهید قائدی)، مهدیه نعمتی، زرین دهقان، فاطمه خسروی، نجمه بهجو، سمانه اسلامی، محدثه مرادی پور، افسانه حقیر ابراهیم آبادی (آموزشگاه بی بی معصومه سهیلی) و بی‌بی اقدس دهقانی، بی‌بی مریم حسینی مطلق، سمانه قادری، بی‌بی مرضیه آیت‌اللهی، حكیمه بمانی، فریبا دهقانی، شهلا هادوی (آموزشگاه شاهد حسین و فاطمه) تجلیل شد.
بی بی فاطمه حقیر السادات (مدیر عامل شرکت دانش بنیان شرکت زیست فناوران فردا نگر) عنوان پژوهشگر نمونه استان در بخش دستاوردهای فناورانه را كسب كرد، دکتر محمد مهدی ابوترابی (عضو هیئت علمی دانشگاه یزد) و دکتر امید جوهرچی ( عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد) در بخش در رده‌های دوم و سوم معرفی شدند.
پنل برتر سال به پنل تغییرات خانواده و چالش های آن و از میان غرفه‌های برتر، شرکت تولیدی ایفا سرام، موسسه آموزش عالی امام جواد و پارک علم و فناوری و بسیج علمی و پژوهشی فناوری استان یزد (به صورت مشترک) در جایگاه‌های اول تا سوم تقدیر شدند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/10210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تعطیلی مدارس یزد فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران)

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!