خبر یزد

آخرين مطالب

امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم ایجاد چند پارک بزرگ ویژه تفریح و ورزش بانوان در یزد اجتماعي

لزوم ایجاد چند پارک بزرگ ویژه تفریح و ورزش بانوان در یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد امام جمعه یزد با بیان این که زیرساخت های شهری باید برای استفاده تمام اقشار آماده و تقویت شوند گفت: یزد به چند پارک اختصاصی و بزرگ برای ورزش و تفریح بانوان نیاز دارد.

آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار فرمانده انتظامی استان یزد با وی با اشاره به این‌که در ایام شیوع کرونا برخی از سودجویان سعی بر سوء استفاده از مشکلات پیش آمده برای مردم داشتند اظهار کرد: در استان یزد هم شاهد برخی احتکارها و گران فروشی ها بودیم که خوشبختانه نیروی انتظامی در این زمینه خوب عمل کرد.
وی بر ضرورت وجود برنامه های فرهنگی در حوزه مباحث امنیتی ویژه افراد مختلف جامعه از سوی نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی باید در حوزه فرهنگ سازی هم ورود کند و به ویژه با استفاده از ظرفیت مدارس و انجمن اولیا و مربیان، در این حوزه ورود پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد به مشکلات و تصادفات موتورسیکلت ها در یزد اشاره کرد و افزود: متاسفانه در استان یزد تصادفات موتورسیکلت ها و کشته های آنها بسیار زیاد است و باید نسبت به آن برنامه ریزی لازمی داشته باشیم.
ناصری یزدی با بیان این‌که در هر جامعه ای سرمایه اصلی و با اهمیت نیروی انسانی به ویژه جوانان هستند گفت: اکثریت رانندگان موتورسیکلت ها در استان یزد جوان هستند و تصادفات هم در بین آنها زیاد است.
امام جمعه یزد افزود: علاوه بر موتورسیکلت سواران، تصادفات رانندگی با خودروها هم در استان یزد و کشور بالاست و سالانه چندین هزار نفر که عمدتا از بین جوانان هستند را در این تصادفات از دست می دهیم.
ناصری یزدی به افزایش تصادفات سال گذشته یزد نسبت به سال 97 گفت: برای اصلاح این روند باید با تقویت زیرساخت ها، موتورسواری را به دوچرخه سواری تبدیل کنیم و یا اینکه کارخانه های موتورسیکلت اقدام به تولید موتورسیکلت های سبک و برقی که سرعت بالایی نداشته باشند کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این‌که این موتورسیکلت ها باید جایگزین موتورهای فعلی شود گفت: موتورهای تندرو را باید از سطح جامعه جمع کنیم و یا اینکه برای استفاده از آن شرایطی در نظر بگیریم که همه نتوانند سوار آن شوند و دیگر شاهد این چنین تصادفاتی که عمدتا به دنبال حرکات نمایشی یا سرعت بالا صورت می پذیرد نباشیم.
ناصری یزدی توجه به ارتقای فرهنگ رانندگی در یزد و کشور را بسیار مهم دانست و بیان کرد: ناامن بودن وسایل نقلیه یکی از بخش هایی است که عامل تصادفات می شود ولی قطعا یکی از مهمترین عوامل اصلی تصادفات در کشور، بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات است.
امام جمعه یزد به بحث دوچرخه سواری بانوان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هیچ مخالفتی با ورزش بانوان وجود ندارد گفت: بارها و بارها به شورای شهر و شهرداری یزد تاکید کردیم که در نقاط مختلف شهر فضاهای اختصاصی ویژه ورزش، تفریح و دوچرخه سواری بانوان ایجاد کنند تا هم حرمت بانوان حفظ شود و هم بتوانند به راحتی اقدام به ورزش و دوچرخه سواری کنند.
وی افزود: این پارک های بانوان واقعا نیاز شهر یزد است ولی متاسفانه به نظر میرسند برخی افراد هستند که عمدا به جای اینکه نیاز بانوان به فضاهای تفریحی و رفاهی را برطرف کنند، به دنبال ترویج دوچرخه سواری بانوان در خیابان های شهر و در ملاعام هستند.
کاهش 28 درصدی تلفات حوادث رانندگی در یزد
سردار «علی‌محمد بهدانی‌فرد» فرمانده انتظامی استان یزد هم در این دیدار با اشاره به این‌که وضعیت امنیت استان یزد وضعیت خوبی است، اظهار کرد: بحث امنیت و احساس امنیت مردم برای ما خیلی مهم است و خوشبختانه در بیشتر زمینه ها با کاهش جرایم روبرو بوده ایم.
وی با اشاره به این‌که در حوزه سرقت های خشن که احساس امنیت را از مردم می گیرد، در دو ماهه ابتدایی امسال 74 درصد کاهش را مشاهده کردیم، افزود: در بحث سرقت منزل هم با کاهش 33 درصدی و در حوزه سرقت های مهم هم 7 درصد و در مجموع سرقت ها با یک درصد کاهش روبرو بودیم.
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این‌که البته در برخی سرقت ها از جمله سرقت مغازه با افزایش هایی روبرو بودیم گفت: در زمینه کشف سرقت هم با افزایش شش درصدی روبرو بودیم.
بهدانی فرد با تاکید بر این‌که شاخص امنیت استان یزد در جرایم خشن از جمله گروگان گیری و آدم ربایی خیلی خوب بوده، تصریح کرد: در بحث مواد مخدر هم حدود هشت هزار و 386 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 97 درصدی روبرو بوده است.
وی با تاکید بر این‌که مواد مخدر بلایی خانمان سوز است افزود: در این حوزه به همه همکارانمان تاکید کردیم که با جدیت و تمام تلاش خود به مبارزه با آن بپردازند.
فرمانده انتظامی استان یزد در ارتباط با تصادفات درون و برون شهری و تعداد جانباختگان این حوادث با اشاره به این‌که سعی شد از تمام ظرفیت پلیس استان برای این منظور استفاده کند گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس در حوزه های مختلف استان، خوشبختانه در ارتباط با متوفیان تصادفات 28 درصد و در حوزه مجروحین هم 47 درصد کاهش را مشاهده کردیم.
بهدانی فرد بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید ملی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در دوماهه ابتدایی امسال با افزایش 66 درصدی کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/128340/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم

افزایش 27 درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل

قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد

هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی

از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل

تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)

فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل

آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود

امدادرسانی همچنان ادامه دارد

جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد

تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس

تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه

عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد

سازماندهی 490 تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)

بارش باران در تفت یزد طی 27 سال گذشته بی‌سابقه بود

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

داستانک/ گره های زندگی

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟

تداوم بارش‌ها تا فردا

(ویدئو) خیابان اصلی شهر تفت یزد به زیر آب رفت!

راهیابی 2 اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

فیلم| سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد

نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت

مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد

آزمون‌های استخدام 12 آتش‌نشان جدید در یزد برگزار شد

بارندگی یزد به درستی مدیریت شد