خبر یزد

آخرين مطالب

برخورداری نیمی از روستائیان یزد از خدمات صندوق بیمه روستائیان و عشایر اقتصادي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با اشاره به رشد 9.5 درصدی ضریب نفوذ بیمه‌ای این صندوق در سال گذشته، از جایگاه نخست کشوری استان در ضریب پوشش بیمه‌ای مناطق روستایی به میزان 51.5 درصد خبر داد.

«حسن ابراهیمی» امروز سه شنبه ششم خردادماه به مناسبت سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا قبل از خردادماه سال 1386 قشر روستایی و عشایر به دلیل نداشتن کارفرما فاقد هر گونه مزایای صندوق‌های بیمه‌ای که از ضروریات زندگی امروزی افراد جامعه است، بودند ولی خوشبختانه این موضوع در دولت وقت و مجلس دهم شورای اسلامی مصوب و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تاسیس شد.
وی با بیان این که خدمات این صندوق شامل افراد روستایی و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی و حتی کشاورزان غیرساکن در روستا که فاقد هر گونه بیمه یا مشمول بیمه‌های اجباری نیستند، می‌شود، عنوان کرد: شرط سنی برای افراد واجد شرایط 18 تا 50 سال است.
وی از مزایای این صندوق را داشتن کمترین هزینه حق بیمه در میان صندوق‌های بیمه‌ای کشور خواند و تصریح کرد: حق بیمه افراد در این صندوق براساس سطح درآمد اعلامی از سوی بیمه‌شدگان تعیین و 15 درصد از سطح درآمد آنان را شامل می‌شود که 5 درصد را خود بیمه گذار و دو برابر آن را دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌کند.
ابراهیمی با بیان این که این حق بیمه هم اکنون بین 27 هزار و 500 تا 70 هزار تومان است، از دیگر مزایای این صندوق بیمه‌ای را امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق به سایر صندوق‌ها اعلام کرد.
وی خدمات صندوق بیمه روستائیان و عشایر را شامل پرداخت مستمری پیری، مستمری بازماندگان و مستمری از کارافتادگی ذکر و تصریح کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل 15 سال حق بیمه و بعد از 65 سال می‌توانند از مستمری پیری به صورت ماهیانه بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: اگر بیمه گذار در حادثه‌ای ناشی از کار فوت کند با از پرداخت حق بیمه وی یک سال گذشته باشد، افراد واجد شرایط تحت تکفل وی می‌توانند مستمری بازماندگان دریافت کنند و در صورت کار افتادگی در جریان حوادث کار بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت بیمه تا پایان عمر مستمری از کارفتادگی حتی پس از فوت برای بازماندگان بهره‌مند می‌شود.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در ادامه با اشاره به این که براساس آمارهای کشوری در استان یزد حدود 68 هزار و 900 نفر فاقد هر گونه بیمه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: البته صندوق بیمه استان یزد برای اولین بار در کشور با هماهنگی معاونت دانشگاه علوم پزشکی و از طریق سامانه سیب، اطلاعات کلیه افرادی که در مراکز جامع سلامت روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند را بدست آورد که براساس این اطلاعات این رقم حدود 34 هزار نفر مشخص شد که کمترین آنها مربوط به شهرستان بافق و بیشترین مربوط به شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، اشکذر و یزد هستند.
به گفته وی، در حال حاضر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان دارای 24 هزار و 677 عضو است که حداقل یک نوبت در این صندوق حق بیمه پرداخت کرده‌اند و از این تعداد 11 هزار نفر معادل 44 درصد بیمه گذار فعال هستند، حدود 3700 نفر مشمول بیمه‌های اجباری شده‌اند، قریب 6350 نفر معادل 25 درصد کل بیمه شدگان بیمه خود را هر دلیلی قطع کرده و هم اکنون فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند و 3316 نفر از آنها یعنی معادل 30 درصد بیمه شدگان فعال در حال دریافت انواع مستمری‌های این صندوق هستند که از این لحاظ سهم بالایی در میان سایر استانها داریم.
ابراهیمی اعلام کرد: خوشبختانه در سال گذشته شاهد رشد 9.5 درصدی ضریب نفوذ بیمه‌ای نسبت به سال قبل از آن هستیم که البته در ماه‌های انتهایی سال به دلیل کرونا فعالیت کارگزاری‌ها متوقف شد ولی با این حال رشد خوبی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: به لحاظ میزان وفاداری به صندوق نیز در سال گذشته رشد 27.1 درصدی را شاهد بودیم که بهترین عملکرد صندوق در 15 سال اخیر در داشته‌ایم. همچنین ضریب پوشش بیمه‌ای صندوق در مناطق روستایی که با میزان 51.5 درصد رتبه اول کشور را کسب کردیم.
وی برقراری مستمری برای 293 نفر، پرداخت تسهیلات به 200 نفر از اعضا تا سقف 30 میلیون ریال، تلاش برای شناسایی افراد فاقد بیمه و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع با توجه به مخاطبان خاص و زحمتکش این صندوق و همچنین اعزام برخی از بیمه شدگان به مشهد مقدس را از دیگر اقدامات سال گذشته این صندوق در استان یزد اعلام کرد و گفت: امسال نیز تمرکز ویژه روی شهرستان‌های دارای کمترین بیمه شده شامل خاتم، ابرکوه، اشکذر و یزد، تمرکز روی رایزنی با 6350 نفر از اعضا که اقدام به قطع بیمه خود کرده‌اند برای بازگشت به صندوق و بهره‌مندی از مزایای این صندوق و تلاش در جهت معرفی مزایای صندوق به مردم و حضور در روستاها و بخش‌های فاقد بیمه را در دستور کار داریم.
ابراهیمی در پایان ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران، یکی از مشکلات موجود در رابطه با این اعضای این صندوق را انتقال بیمه روستایی به بیمه تامین اجتماعی ذکر و ابراز امیدواری کرد که این مشکل با تصمیم مناسب دیوان عدالت به زودی مرتفع شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/128346/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت 103 اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان