خبر یزد

آخرين مطالب

امام جمعه یزد: با توجه به جایگاه فوتبال از آن در فعالیت های ورزشی استفاده شود ورزشي

امام جمعه یزد: با توجه به جایگاه فوتبال از آن در فعالیت های ورزشی استفاده شود
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فوتبال طرفداران بسیاری در میان قشرهای مختلف جامعه ورزشی دارد باید از این فرصت در جذب جوانان همراه با برنامه های معنوی و فرهنگی استفاده کرد.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه یکشنبه در دیدار رئیس ، دبیر و تعدادی از رئیسان کمیته های هیات فوتبال استان، افزود: در هیچ رشته ای مثل فوتبال این تعداد افراد و جوانان علاقه مند دیده نمی شود، باید از فرصت موجود ، مسوولان برای توسعه فعالیت های ارزشی و اخلاقی از آن در جامعه استفاده کنند.
وی ادامه داد: فوتبال استان یزد همانند گذشته با همت و همیاری علاقه مندان و مسوولان دوباره جایگاه خود را پیدا کند، برای توسعه و ارتقای این رشته جذاب و پرطرفدار با مسولان صحبت خواهم کرد، هرچند توسط هیات فوتبال نیز راهکارهای مناسبی ارائه شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: فوتبال استان برای موفقیت باید دنبال یک تشکیلات دقیق و رسمی همراه با برنامه ریزی مدون برای جلب بخش خصوصی و همچنین داشتن در آمد پایدار برای رسیدن به اهداف خود باشد.
ناصری یزدی یادآور شد: برای دوام فوتبال استان و موفقیت آن در عرصه ملی ه دنبال درآمد زایی مناسب و منطقی بود و با بهره گیری از پیشکسوتان و دلسوزان برای تعالی دوباره آن تلاش های شایسته ای انجام داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار کرد: فوتبال و تعالی آن در درازمدت وابسته به همکاری و مشارکت مردم و بخش خصوصی است و نمی شود، به اعتبارهای دولتی تکیه کرد هرچند برای شروع کار نیاز است ولی باید مستقل اداره شود.
امام جمعه یزد عنوان کرد: اگر توسعه فوتبال تنها به دولت وابسته باشد کار جلو نمی رود هر چند اندکی نیاز است ولی نباید وابستگی ها در این زمینه مهم زیاد باشد و بخش خصوصی و مردم نقش اساسی در موفقیت های ورزشی دارند.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: فوتبال باید همیشه حالت استقلال داشته باشد و در قالب شرکت ها با همراهی مردم و مشارکت جدی علاقه مندان فعالیت های خود را انجام دهد.
ناصری یزدی با بیان اینکه ورزش برای رشد و سلامتی و نشاط انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و علمای بزرگ ما در طول تاریخ همین بوده و آن‌ها به ورزش اهمیت زیادی قائل بودند.
وی اظهار کرد: در گذشته ورزش نه به عنوان یک حرفه بلکه به عنوان یک ضرورت برای سلامت جامعه در نظر گرفته می‌شد و در آن مسائل فرهنگی هم مورد توجه قرار می‌گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد یادآور شد: از جمله ورزش های بسیار مهمی که در گذشته وجود داشت و الان هم در نقاط مختلف شهر دیده می‌شود، ورزش های باستانی و زورخانه‌ای است.
ناصری یزدی ادامه داد: نکته بسیار بارزی که ورزش های باستانی و زورخانه‌ای از آن بهره‌مند بودند، مباحث فرهنگی و دینی است که در بین ورزشکاران هم به صورت ویژه تاثیرآفرین بود.
امام جمعه یزد افزود: از جمله مواردی که در این رابطه می‌توان به آن اشاره کرد کم ارتفاع بودن در زورخانه‌هاست که عاملی برای سرخم کردن ورزشکاران و شکستن غرور آنها بود.
ناصری یزدی ، غرور و تکبر را یکی از اصلی‌ترین آفت‌های زندگی انسان دانست و تصریح کرد: الان با توجه به رشته های متنوع ورزشی که تبدیل به حرفه‌های تخصصی شد و رشته ای مثل فوتبال از حالت‌ های محلی به حرکت‌های حرفه‌ای در جامعه تبدیل شده است.
امام جمعه یزد ادامه داد: اینکه ورزش به سمت حرفه‌ای رفتن می‌رود، خوب است ولی توجه داشته باشیم که حرفه‌ای شدن سبب از بین رفتن معنویت ورزش و ورزشکاران نشود و خدای ناکرده ورزشکاران حرفه‌ای از ارزش های دینی و فرهنگی فاصله نگیرند.
ناصری یزدی بیان کرد: در این زمینه باید از فرصت‌های موجود استفاده کرد و زمانی که تعداد زیادی از جوانان به عنوان ورزشکار یا تماشاچی به عرصه ‌های ورزشی ورود پیدا می‌کنند در راستای تبلیغ ارزش‌ها بین آن‌ها اقدام کرد و جهت های معنوی، اخلاقی، روحی و فرهنگی در ورزش‌ به صورت ویژه لحاظ شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: ورزش در هر صنف و تشکیلاتی باید فضای مجازی بومی خاص خودش را داشته باشد و با استفاده از این فضا‌ها، ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش را مشغول به فعالیت‌های حرفه‌ای خود کند و از ورود آن‌ها به فضاهای آسیب زا جلوگیری کنند.
به گفته ناصری یزدی ورزشکاران باید الگویی برای جوانان در هدایت آن‌ها به سمت خوبی‌ها و ارزش های دینی و فرهنگی باشند هرچند در رشته‌هایی از جمله فوتبال کمتر توجه به مباحث فرهنگی و دینی دیده می‌شود، البته در کشور ما وضعیت نسبت به دیگر کشورها بسیار بهتر است و در بسیاری از کشور‌ها، وضعیت بسیار بد است.
وی بیان کرد: این وظیفه بسیار مهمی است که بر دوش مسوولان مرتبط با ورزش قرار دارد که از ابتدای فعالیت ورزشکاران به ویژه کودکانی که در حال شروع تمرین های ورزشی هستند به مباحث فرهنگی و دینی آنها توجه لازم به خرج دهند تا پس از حرفه‌ای شدن ورزشکاران، بتوان از آن‌ها به عنوان الگوی مناسب جوانان در هدایت آن‌ها به سمت ارزش های دینی و فرهنگی استفاده کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد یادآور شد: ورزش زمانی ارزش دارد که همراه با فعالیت های دینی و فرهنگی و توجه به نماز باشد، امیدواریم در ورزش ما نیز توسط مسوولان به این مسائل مهم همواره عنایت لازم به عمل آید.
ناصری یزدی با بیان اینکه مردم و جوانان یزد به فوتبال علاقه مند هستند، قول داد تا موضوع حمایت ها توسط مسوولان برای حضور تیم استان در لیگ کشور پیگیری کند و موجب جلب اعتماد همگان شود.
همچنین رئیس هیات فوتبال استان در این دیدار گفت: هم اکنون 100 تیم در رده های سنی مختلف در لیگ های استانی و تعدادی نیز در لیگ های کشوری حضور دارند و خواسته اصلی مردم حضور تیم فوتبال استان در رده بزرگسالان در لیگ دسته یک و 2 کشور است.
عبدالرضا دستا افزود: رشته فوتبال به خاطر علاقه مندان بیشماری که دارد بسیار پرمخاطب به خصوص در میان جوانان است و باید از فرصت موجود برای انجام فعالیت های فرهنگی و حرفه ای به نفع استان و ارتقای آن در کشور استفاده کرد.
وی تصریح کرد: مردم و جوانان از وضعیت موجود که هیچ تیمی از استان در لیگ دسته یک و 2 کشور حضور ندارد گله مند هستند، امیدواریم با حمایت مادی و معنوی مسوولان ارشد استان این آرزوی مهم و بر حق محقق شود.
رئیس هیات فوتبال استان ادامه داد: برای موفقیت فوتبال استان قطعا باید بخش خصوصی ، صاحبان صنایع ، عموم علاقه مندان و پیشکسوتان همراهی کنند تا بتوان به اهداف عالیه در این رشته مهم ورزشی دست یافت.
دستا یادآور شد: حمایت های معنوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و همراهی مسوولان ارشد استان نقش مهمی در بهره گیری بیشتر از فرصت های موجود برای ارتقای فوتبال استان و رسیدن به جایگاه واقعی در کشور دارد.
هم اکنون 22 تیم استان یزد در رشته های فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ های کشوری حضور دارند و خواسته مهم علاقه مندان ، حضور حداقل یک تیم استان در لیگ یک و 2 فوتبال باشگاه های کشور است که در حال حاضر تیمی حضور ندارد.
استان یزد 65 هزار ورزشکار و 47 هیات ورزشی است ، این استان یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 2047

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/13057/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است