خبر یزد

آخرين مطالب

نارضایتی فرهنگیان یزد از وضعیت بیمه تکمیلی سياسي

نارضایتی فرهنگیان یزد از وضعیت بیمه تکمیلی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- بیمه تکمیلی با هدف رفع دغدغه‌های درمانی قشرهای مختلف جامعه ایجاد شده تا کارکنان یک مجموعه نسبت به پرداخت هزینه‌های بعضا هنگفت درمانی، آرامش خاطر داشته باشند.

به زبان ساده‌تر بیمه تکمیلی برای آن است که پس از پرداخت بخش اندکی از هزینه‌های درمانی از سوی بیمه‌گذار اصلی، مابه‌التفاوت آن که بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانیست توسط بیمه دوم یا همان بیمه تکمیلی تقبل شود و این در ازای کسر ماهانه بخشی از حقوق کارکنان یک مجموعه شکل میگیرد.
با این توضیح، بیمه تکمیلی باید موجب آرامش خاطر بیمه شدگان باشد اما این بیمه این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی فرهنگیان یزد تبدیل شده و معلمان که پول خوبی از جیب کم‌درآمدشان می‌پردازند خدمات درمانی را به شکل رضایت‌بخش دریافت نمی‌کنند.
قرارداد بیمه تکمیلی معلمان به صورت "صندوق درمان" با یکی از شرکت های بیمه‌گر است اما به گفته خود فرهنگیان یزد عملکرد ضعیف این بیمه در ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای، مورد انتقاد جدی معلمان قرار دارد.
محدودیت مراکز طرف قرارداد، کیفیت پایین خدمات ارائه شده و تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی، مشکلات زیادی برای فرهنگیان ایجاد نموده است.
در سال 93 و با انصراف شرکت بیمه ایران که از طریق بیمه طلایی، موجب رضایت نسبی فرهنگیان شده بود مشکلات بیمه تکمیلی هم آغاز شد.
در حال حاضر بیمه تکمیلی فرهنگیان به شکل "صندوق درمان" اداره می‌شود که در آن هزینه‌های درمانی فرهنگیان از محل صندوقی که از حق بیمه‌ها جمع شده با نظارت و ممیزی شرکت کارگزار پرداخت می‌شود؛ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی طرق قرارداد از یک سو و بی‌برنامگی، ضعف نظارت و عدم پیگیری مناسب وزارت آموزش‌وپرورش از سوی دیگر ، فرهنگیان را ناخرسند کرده است.
تبدیل بیمه تکمیلی فرهنگیان از روش صندوقی به روش بیمه‌گری از جمله مطالبات آنها در این بخش است.
در چند ماه اخیر نیز شیوع کرونا موجب شد تا پرداخت هزینه‌های درمانی فرهنگیان تا سه ماه به تاخیر بیفتد ضمن آنکه نداشتن قرارداد با مراکز درمانی خصوصی هم موجب شده تا بیماران فرهنگی در استان مجبور به پرداخت نقدی هزینه ها در این مراکز باشند.
آنها می گویند: پرداخت هزینه‌های مراکز درمانی خصوصی از سوی بیمه تکمیلی طرف قرارداد در پرسه زمانی طولانی انجام میشود و این برای فرهنگیانی که بضاعت مالی برای پرداخت هزینه های درمان و بخصوص جراحی ها را ندارند سخت است.
یک فرهنگی یزدی در این زمینه گفت: ظاهرا خون بیمه شدگان بیمه تکمیلی شهرهای دیگر ایران از ساکنین یزد رنگین‌تر است زیرا بی‌عدالتی بیمه‌ای در شهر یزد باعث شده که بنده به عنوان فرهنگی اگر بخواهم عمل جراحی فتق یا آب مروارید و یا هر عمل دیگری را انجام دهم با مشکلات زیادی روبرو هستم.
وی اظهار داشت: عدم عقد قرارداد با تمام بیمارستانهای موجود در یزد موجب شده تا هزینه های عمل جراحی را نقدا پرداخت کنیم و بعد اسناد بیمه ای را تحویل گرفته و در سیر اداری و بوروکراسی سازمان بیمه تا چند ماه دوندگی کنیم تا در نهایت بین 60 تا 70 درصد مبلغ را از بیمه پس بگیریم.
به گفته وی این در حالیست که میتوانیم با مراجعه به مراکز استان همجوار و یا تهران، همین اعمال جراحی را بدون پرداخت مبلغ نقدی و صرفا با در دست داشتن معرفی نامه شرکت بیمه ای انجام دهیم.
این فرهنگی که سال آخر خدمت خود را میگذراند تاکید کرد: اینجاست که تفاوت من کارمند یزدی با دیگر شهرها در عدم توجه به بار سنگین هزینه درمانی از جانب شرکت بیمه گر یزد و عدم تعهد در ایجاد شرایط سهل درمانی در شهر خودم به نسبت شهرهای دیگر نمایان میشود.
وی گفت: امیدوارم همچنان که عدالت پرداخت حق بیمه توسط فرهنگیان در کل کشور حکمفرماست عدالت رسیدگی و کمک درمانی نیز برای همشهریان یزدی با تجدید نظر عملکرد مدیریتی برقرار گردد.
یک فرهنگی دیگر اظهار داشت: بیمه تکمیلی طرف قرارداد، برخی خدمات ساده مانند هزینه های عینک و آزمایشگاه و همچنین خدمات دندانپزشکی را ارائه نمیدهد.
به گفته وی بیمه طرف قرارداد در هر دو بخش بیماران عادی و بیماران خاص، ضعیف عمل میکند و نتوانسته رضایت بیمه شدگان را جلب کند. 
یک فرهنگی بازنشسته هم از آنچه "برخی پرداخت های اضافی و بروکراسی اداری" در انجام امور درمانی این بخش خواند انتقاد کرد. 
محمد حسین صداقت افزود: در کلینیک فرهنگیان استان که متعلق به خود فرهنگیان است و با شرکت طرف بیمه تکمیلی قرارداد دارد علاوه بر دریافت مبلغی نقد برای انجام خدمات, باید فتوکپی کارت، دفترچه بیمه و نسخه هم ارائه کنی تا خدمات دریافت کنی. 
وی تاخیر در پرداخت ها را هم از دیگر مشکلات بیمه تکمیلی طرف قرارداد با فرهنگیان و بازنشستگان اعلام کرد.
رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با تایید مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل در این استان گفت: بیمه تکمیلی در این بخش به صورت کشوری و زیرپوشش وزارتخانه است.
محمد علی غنی به ایرنا افزود: بیمه تکمیلی فرهنگیان به صورت صندوقی اداره میشود و بیمه‌گر طرف قرارداد، درصدی را بعنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کند تا هزینه ها را بررسی و پرداخت کند.
وی با بیان اینکه اگر بیمه‌های تکمیلی فرهنگیان به صورت استانی باشد بسیاری از مشکلات موجود حل میشود تصریح کرد: این پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش ارائه شده و در دست بررسی است اما فعلا تا آخر آذرماه 99 با بیمه‌گر فعلی قرارداد داریم .
غنی، علت تاخیر در پرداخت های اخیر هزینه‌های درمانی فرهنگیان را شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و یادآور شد: طی این مدت حدود سه ماه همه خدمات متوقف شد ولی هم اکنون این مشکل رفع شده است.
به گفته وی گاهی تاخیر در پرداخت ها تا 25 روز هم میشد اما اکنون در حال به روزرسانی است و در کمتر از 10 روز قابل پرداخت است هر چند تعهد ما 2 ماهه است. 
این مسوول تاکید کرد: توصیه ما مراجعه به مراکز درمانی دولتی است؛ در این بخش، همه هزینه ها به طور مستقیم در همان مرکز درمانی پرداخت میشود و نیازی پرداخت نقدی فرهنگیان نیست.
وی با بیان اینکه متاسفانه بیمارستان های خصوصی یزد حاضر به عقد قرار داد با بیمه تکمیلی طرف قرارداد نیستند اظهار داشت: در حال رایزنی با بیمارستان های غیردولتی سیدالشهدا، گودرز و مجیبیان هستیم تا قرارداد منعقد کنیم.
غنی، با اشاره به اینکه کلیت بیمه طرف قرارداد فعلیبا توقع همکاران فرهنگی ما همخوانی ندارد گفت: متاسفانه برخی از همکاران ما حاضر به مطالعه بخشنامه ها نیستند و نارضایتی آنها کلی است زیرا وقتی میپرسیم از کدام قسمت بیمه تکمیلی راضی نیستید جوابی ندارند و فقط میگویند از کلیت آن راضی نیستیم.
استان یزد حدود 18هزار فرهنگی شاغل دارد.
برچسب‌ها
یزد بیمه درمان

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/139235/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور

ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد

انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه

گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال

امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند

درخواست جهاد کشاورزی مهریز از مردم

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

سیلاب شدید در بهاباد ؛ حجم وحشتناک آب را ببینید

راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی

اخذ مجوز ماده 23 برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان

معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره 112 تماس بگیرید

تاسیس 16 موسسه فرهنگی و هنری در استان

تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد

واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان

سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد | ویدئو

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»