خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر عامل توزیع برق یزد در جمع خبرنگاران:

روستای بالای 10 خانوار فاقد نعمت برق نداریم/نرخ خاموشی‌های استان 10 برابر كمتر از میانگین كشوری اقتصادي

  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به افتتاح 73 طرح برق‌رسانی استان با اعتبار قریب 150 میلیارد ریال، اظهار كرد: در حال حاضر افزون بر 99 درصد از روستاهای استان از نعمت برق برخودار هستند.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدرضا صحتی» امروز به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری 73 طرح برق‌رسانی استان در این ایام الله مبارك خبر داد و تصریح كرد: این طرح‌ها كه شامل 33 طرح توسعه و ساخت شبکه شهری و روستایی، 27 طرح حوزه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه شهری و روستایی، 22 طرح تامین روشنایی معابر شهری و روستایی و یك مورد طرح برق‌رسانی به مسکن مهر است، با سرمایه‌گذاری 149 میلیارد و 679 میلیون ریال آماده بهره‌برداری شده است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مشترکین برق استان به بالغ بر 640 هزار مشترک، گفت: بیشترین مشتركان برق استان به تعداد 519 هزار و 604 مشترك یعنی 81.2 درصد در بخش خانگی هستند، تجاری 13.4 درصد، صنعتی 1.7 درصد و عمومی و كشاورزی نیز به ترتیب 2.3 و 1.4 درصد را شامل می‌شوند.
صحتی افزود: البته در بخش فروزش برق بیشترین سهم انرژی استان در این حوزخ مربوط به بخش صنعت با 49 درصد به میزان دو میلیون و 850 هزار مگاوات در شش ماهه اول سال جاری بوده است.
وی ادامه داد: در بخش مصرف، پس از صنعت به ترتیب بخش‌های خانگی با 23 درصد، كشاورزی با 17 درصد، عمومی با شش درصد و تجاری با پنج درصد قرار دارند.
مدیر عامل توزیع برق استان با تشریح چشم‌انداز این شركت در افق 1404 مبنی بر افزایش رضایت مشتریان با حذف مراجعات حضوری از طریق سرآمدی شركت در تمام فعالیت‌ها، كاهش تلفات انرژی به پنج درصد و 21 دقیقه عدم استمرار انرژی به ازای هر مشترك، به اقدامات شاخص استان در جهت كاهش شاخص تلفات انرژی در استان اشاره كرد.
وی در این باره تصریح كرد: در حالی وزارت نیرو درصدد كاهش تلفات انرژی كشور از 10 تا 11 درصد كنونی به تك رقمی است كه شركت توزیع برق استان از سال‌ها پیش به این هدف دست یافته به نحوی كه اكنون این رقم 7.2 درصد كه در جشم‌انداز باید به 6.8 درصد كاهش یابد.
وی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این باره به اصلاح شبكه‌های فشار متوسط و ایجاد رینگ‌های شبكه فشار متوسط، جابجایی نترانسفورماتورها و نصب ترانس‌های كوچك و همچنین جایگزینی كابل‌های خودنگهدارنده به جای كابل‌های مسی و نیز تعویض 20 هزار كنتور معیوب از سال 94 تاكنون اشاره كرد.
صحتی یكی از طرح‌های در دست اقدام وزارت نیرو را طرح فها نام برد و گفت: در قالب این طرح تاكنون 4800 دستگاه كنتور هوشمند به رغم سهمیه یك‌هزار كنتور برای استان، نصب شده كه شامل 720 مورد در بخش كشاورزی، 3970 مورد در بخش صنعتی و 110 كنتور نیز برای مشتركین اداری و تجاری بوده است.
وی یكی دیگر از سیاست های وزارن نیرو را توسعه نیروگاه‌های تولید پراكنده ذكر و در مورد اقدامات صورت گرفته در استان تصریح كرد: ‌‌خوشبختانه استقبال خوبی در این حوزه انجام شده به طوری كه در استان 23 مجوز با ظرفیت 92 مگاوات صادر شده كه 19 مورد آن با ظرفیت 81 مگاوات در دست ساخت است.
وی در این رابطه از انعقاد هفت مورد قرارداد خرید تضمینی در استان با ظرفیت 43 مگاوات در این بخش خبر داد و گفت: البته تاكنون 5 مورد از این نیروگاه‌ها به ظرفیت 32 مگاوات مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
مدیر عامل توزیع برق استان در بخش دیگری از گزارشش به پتانسیل بالای استان یزد با وجود 300 روز آفتابی در جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره كرد و در این رابطه گفت: ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر دارای مجوز استان 33.9 مگاوات است كه 11 مگاوات آن در حال ساخت است و با چهار نیروگاه نیز قرارداد خرید تضمینی به ظرفیت 13.8 مگاوات منعقد شده است.
این مسئول در مورد نیروگاه‌های فتوولتاییك زیر 100 كیلووات استان نیز گفت: در این بخش تاكنون 550 مجوز به ظرفیت 2600 كیلووات صادر شده و با 109 نیروگاه نیز قرارداد خرید تضمینی به ظرفیت 1310 كیلووات منعقد شده است كه البته از این تعداد 20 مورد به بهره‌برداری رسیده كه به احتساب 140 نیروگاه یارانه‌ای مورد بهره‌برداری از قبل، مجموع این نیروگاه‌های فعال در استان به 160 مورد با ظرفیت تولید 720 كیلووات می‌رسد.
وی از انعقاد قرارادادهایی با شركت پیشگامان برای نصب یكهزار نیروگاه در منازل مسكونی شهروندان و نیز كمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش خبر داد و گفت: البته كمیته امداد استان به رغم پیگیری‌هایی كه داشته‌ایم، در مقایسه با سایر استان‌ها مانند كرمان و فارس بسیار كند عمل كرده كه مورد گلایه است.
صحتی در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر این كه بیش از 99 درصد از روستاهای استان دارای نعمت برق هستند به نحوی كه هیچ روستای بالای 10 خانوار استان فاقد برق نیست، در این باره تصریح كرد: 973 روستا در استان وجود دارد که 922 مورد از آنها از نعمت برق برخوردارند و مابقی نیز عموماً زیر 10 خانوار یا به صورت فصلی در آنها اقامت وجود دارد.
وی یکی از اقدامات سال‌های اخیر را افتتاح دیسپاچینگ نوین و اتوماسیون تجهیزات شبکه توزیع بوده که با هدف دسترسی سریع به محل عیب در شبکه و رفع به موقع آن راه‌اندازی شده است و از نتایج آن می‌توان به کاهش نرخ خاموشی و افزایش رضایت مردمی اشاره کرد.
وی اقداماتی نظیر استفاده از روش خط گرم جهت سرویس و نگهداری شبکه در کنار اتوماسیون کردن شبکه‌ها را نیز در این رابطه موثر خواند و افزود: میزان خاموشی به ازاری هر مشترک در استان در سال گذشته 88 دقیقه بوده در حالی كه میانگین کشوری آن 880 دقیقه است.
این مسئول به اقدامات پیك‌زدایی در استان شامل طرح تعمیرات و تعطیلات صنایع، طرح ذخیره عملیاتی، طرح دیزل ژنراتور صنایع و خاموشی چاه‌های كشاورزی اشاره كرد و گفت: در این طرح‌ها به ترتیب 100، 61 و 38 واحد صنعتی و 1075 چاه كشاورزی با شركت توزیع برق در سال جاری همكاری داشته‌اند كه در قالب آنها مجموعاً كمتر از دو میلیارد تومان پاداش پرداخت شده است.
وی افزود: بر همین اساس نیز علی‌رغم این كه پیك شركت توزیع برق برای تابستان امسال استان849 مگاوات در نظر گرفته شد ولی این میزان در نقطه اوج خود به 817 مگاوات یعنی 30 مگواوات كمتر رسید.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود پیك بار استان در سال 1400 به 1200 مگاوات افزایش یابد كه شركت توزیع برق استان برای كنترل این وضعیت نیز برنامه‌ریزی دارد.
صحتی در پایان نیز راه‌اندازی نرم افزار موبایل برق جهت مشاهده اطلاعات صورتحساب و امکان پرداخت صورتحساب و مشاهده سوابق پرداخت و مصرف ، واگذاری خدمات شرکت به بیش از 80 دفاتر پیشخوان خدمات دولت، کاهش زمان واگذاری انشعاب به 3روز و انجام بازدید از محل جهت واگذاری انشعاب با استفاده از بستر GIS و بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل را از خدمات جدید به شهروندان نام برد .
مدیر عامل توزیع برق استان همچنین پاسخگویی به 550 مشترک برق در روز با استفاده از سامانه متمرکز اتفاقات و عملیات (تلفن 121) در ساعات شبانه‌روز از طریق مرکز استان و پاسخگویی به تمام شهرستان‌ها را از خدمات جدید شركت برشمرد و گفت: براساس نتایج نظرسنجی سالیانه از ذینفعان شرکت، عدد رضایت‌مندی مردم از 56.4 در سال 88 به 85.3 در سال 95 رسیده است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/16578/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد