خبر یزد

آخرين مطالب

چهار خبر از شهرستان های ابرکوه، یزد، اردکان و بافق اجتماعي

  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد - وزیر امور خارجه ایران چهره ولایی است، توقیف 3.5 میلیارد ریال ماشین آلات صنعتی قاچاق در یزد، تاکید فرماندار بافق در اصلاح هندسی تقاطع جاده سه چاهون و نشست توجیهی طرح کاورزی مدیران مراکز غیرانتقاعی بهزیستی اردکان از جمله خبرهای روز پنجشنبه است.
امام جمعه ابرکوه گفت: خدا را شاکریم، در دولت سکاندار عرصه سیاست خارجی بر عهده محمد جواد ظریف وزیر خارجه است که شخصیتی مقتدر، مذهبی، انقلابی و ولایی است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی چهارشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در یکی از مساجد ابرکوه افزود: صلاحیت های وزیر خارجه بارها مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت، ما باید از چنین سرمایه های سیاسی به نفع نظام و انقلاب بهره برداری کنیم.
وی با بیان اینکه وزارت خارجه آیینه تمام نمای واقعیت های درونی کشور است، اظهارکرد: موضع انقلابی و ضد استکباری ظریف بیان رسای قدرت ، شوکت ، صلابت و عظمت نظام است که به لطف خدا تاکنون موجب خشم یأس و وحشت دشمن شده است.
حسینی همچنین با اشاره بر ضرورت همراهی و حمایت از دولت ادامه داد: دولتی که با تنفیذ و حمایت رهبری مشروعیت یافته باید خود را متعلق به آحاد ملت بداند و دولتمردان باید از مواضع و سخنان شائبه زا و جناحی خودداری کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: مسئولان با خدمت صادقانه به این ملت که به راستی در22 بهمن به صورتی تماشایی خوش درخشیدند، حق این ملت نجیب را ادا کنند.
امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه مسئولان با حرف های حاشیه دار سرگرمی کاذب برای خود و دیگران ایجاد نکنند و از فرافکنی پرهیز کنند، گفت: امروز ولایت فقیه استمرار ولایت رسول الله(ص) و امیرالمئومنین(ع) و نماد عینی ولایی بودن التزام عملی به ولایت فقیه است.
وی افزود: مهم این است، انسان بر اساس آموزه های دینی اهل بصیرت و فرقان برای تشخیص جبهه حق از باطل در میان غبارهای ابهام و تردید باشد تا بتواند واقعیت ها را چنانکه هست درک کند و بر له واقعیت ها موضع صریح داشته باشد.
امام جمعه ابرکوه یادآورشد: غالبا ححب و بغض ها، پندارها، تمایل حزبی و جناحی و انحرافی مانع از دید و درک واقعیت می شود و شخص فکر می کند واقعیت همان است که در ذهنش سیر می کند و لذا بعضی ها باور ندارند که آمریکا ذاتا خبیث و شیطان است.
وی بیان کرد: بی نظارتی موجب شده که نه تنها مبارزه عملی با فقر و فساد و تبعیض عملا محسوس نبوده بلکه از یکسو فقر و فساد و از سوی دیگر رفاه طلبی و اشرافی گری رسما جزو زندگی مردم شده است.
امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه انتقاده سازنده نشانه خیرخواهی و دوستی و حمایت از مسئولان است، تاکید کرد: مسئولان باید ایستادگی به پای نظام و انقلاب را از این مردم خوب بیاموزند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
**
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: در 24ساعت گذشته با توقیف یک دستگاه تریلی، سه دستگاه ماشین آلات صنعتی قاچاق به ارزش 3.5 میلیارد ریال در استان کشف شد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد و کالای قاچاق نیز تحویل گمرک شده است.
وی گفت: متهم این محموله قاچاق را از جنوب کشور بارگیری و قصد انتقال آن را به اراک داشت که در کمربند غربی یزد دستگیر شد.
یزد نقش موثری در اتصال استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب، بعضا راه های آن برای انتقال کالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد.
**
فرماندار بافق به تردد خودروهای سبک و سنگین در جاده سه چاهون اشاره کرد و گفت : اصلاح هندسی این تقاط ضروری است و باید در اسرع وقت انجام شود.
محمد زاده رحمانی در نشست شورای ترافیک شهرستان، اظهار کرد: علاوه بر تردد مسافران در جاده کوشک به سمت دهستان سبزدشت و شهرستان کوهبنانِ کرمان، روزانه ده ها خودروی سنگین حامل مواد معدنی از معدن سه چاهون و معادن منطقه در این مسیر در حال رفت و آمد هستند.
فرماندار بافق گفت: با توجه به حجم بالای تردد در این مسیر و حادثه خیز بودن سه راهی یادشده ، اصلاح هندسی آن یکی از اولویت های شورای ترافیک بافق در روزهای پایانی سال 96 است.
زاده رحمانی با تاکید به اینکه تا نیمه اسفند ماه جاری این طرح اجرا می شود، تصریح کرد: با توجه به آغاز سال جدید و افزایش میزان تردد در این مسیر می طلبد که دستگاه های مجری نسبت به تکمیل طرح اصلاح هندسی یادشده تلاش مضاعف داشته باشند تا شاهد سانحه رانندگی در این قسمت نباشیم.
وی از مسئولان معادن سنگ آهن مرکزی و مجتمع معدنی فلات مرکزی ایران- بافق خواست تا با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان، نسبت به اجرای طرح اصلاح هندسی سه راهی ، اقدام تا مسافران نوروزی سال 97 باخیالی آسوده در این جاده تردد کنند.
سه راهی سه چاهون در 25 کیلومتری جنوب شرق بافق قرار دارد و در این تقاطع یک راه به معدن سه چاهون و سایر معادن و همچنین مجموعه شهرستان بهاباد ختم می شود و دیگری مسافران را بعد از گذر از بافق به طرف دهستان های کوشک، سبزدشت، خرمدشت و شهرستان های کوهبنان، زرند و راور کرمان می رساند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
**
اولین نشست توجیهی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی شامل کارورز و واحد پذیرنده (مراکز و موسسات غیر دولتی دارای مجوز فعالیت از بهزیستی) در اداره بهزیستی اردکان برگزار شد.
امیرولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان هدف از برگزاری این نشست را آشنایی کارفرمایان و مدیران مراکز و موسسات غیر دولتی دارای مجوز فعالیت بهزیستی با مزایای طرح کارورزی،کمک به مراکز و موسسات برای انجام ثبت نام صحیح و جذب کارورز با توجه به نیاز مرکز عنوان کرد.
وی افزود: در این طرح سهمیه مراکز بهزیستی اردکان برای پذیرش کارورز 16 نفر است.
همچنین کارشناس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردکان نیز، گفت: جامعه هدف اجرای این طرح را دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی 23 تا 32 سال (با احتساب 2سال خدمت سربازی) در همه رشته‌ها، کارفرمایان واحدهای تعاونی و خصوصی متقاضی جذب کارورز ذکر کرد.
وی افزود: حداقل مدت زمان کارورزی چهار ماه و حداکثر 6 ماه در قانون پیش بینی شد که در دوره کارورزی حقوق افراد بر اساس یک سوم قانون کار، معادل 2میلیون و 700تا سه و نیم میلیون ریال بر اساس مدرک تحصیلی محاسبه و با تایید فنی و حرفه ای و اداره کار از طرف دولت پرداخت و مشمولان طرح از بیمه مسئولیت مدنی برخوردار خواهند بود .
صدیقه کمالی، آشنایی افراد با محیط کار، تبدیل علوم نظری به کاربردی و مهارت آموزی را سه مزیت اجرای این طرح برای فارغ التحصیلان و متقاضیان ورود به بازار کار عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده فعال است که می‌توانند آمادگی خود را برای اشتغال یا جذب متقاضیان اعلام کنند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7540/ 7536/7543/ 7544 / 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/17339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز

اتصال22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

حمل 40 میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریورماه

باد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت اردکان را در نوردید

افزون بر 3 هزار زائر یزدی به حج تمتع اعزام می‌شوند

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند

برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه

مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد

تداوم بارش ها در یزد

پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی

پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

طراحی چهره شهید محمد منتطر قائم در یکی از مدارس طبس

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

اهدای عضو جوان یزدی به بیماران زندگی دوباره بخشید

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

آدمی حسرت سرگردونه

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

اوقات شرعی سه شنبه 4 اردیبهشت در یزد

رقابت بیش از 15 هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند