خبر یزد

آخرين مطالب

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری:

44 عضو شوراهای روستایی و 22 دهیار استان یزد خانم هستند/ افزایش 100درصدی بودجه دهیاری ها اقتصادي

44 عضو شوراهای روستایی و 22 دهیار استان یزد خانم هستند/ افزایش 100درصدی بودجه  دهیاری ها
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه 66درصد اعضای پنجمین دوره شوراهای روستایی استان از میان داوطلبان جدید انتخاب شدند، گفت: 44 عضو شورای اسلامی روستاها و 22 دهیار استان از میان خانم ها برگزیده شدند.
محمد یارمند، روز سه شنبه در سومین نشست بخشداران استان در سال 96 با تشریح وضعیت روستاها و شوراهای اسلامی افزود: این استان 10شهرستان، 21 بخش ، 45 دهستان ، 361 دهیاری و 391 شورای اسلامی روستایی دارد که هزار و 222 نفر عضو شوراها هستند.
وی افزود: بیش از نیمی از دهیاران استان از میان افراد جدید انتخاب شدند و از 361 دهیاری ، فعالیت 354 دهیاری شروع شد ، پرونده یک دهیاری ناقص بود و پنج دهیاری هنوز تشکیل نشده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه مجوز فعالیت هشت دهیاری جدید به تازگی از سوی وزارت کشور برای استان صادر شد، اضافه کرد: برای نخستین بار با تمام دهیاران برای شروع فعالیت مصاحبه شد که 356 نفر آنها معرفی شدند.
یارمند، اولویت استان را اشتغال روستاییان دانست و ادامه داد: از سال گذشته در تمام بخش‌ها اقدامات خوبی صورت گرفت و عملکردها بیانگر توجه ویژه بخشداران به این مهم است.
وی به تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان اشاره کرد و گفت: پنج طرح شامل یک مورد مشارکتی به عنوان نخستین طرح کشوری این بخش و چهار طرح غیرمشارکتی مصوب شد .
این مسئول در گزارشی در باره تسهیلات اشتغال روستایی اظهار کرد: در مرحله اول سهم استان 835 میلیارد ریال بود که تاکنون به 6 پرونده تسهیلات پرداخت شد و در مجموع برای یکهزار و 100 نفر در روستاها ، فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
مدیرکل امور روستایی استانداری یزد در باره وضعیت تخلفات ساختمانی بیان کرد: بر پایه آمار تخلف ساخت ‌و ساز در ایام تعطیل در روستاها افزایش می یابد، بخشداران تلاش کنند تا با نظارت و بازرسی‌، ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در روستاها به حداقل ممکن برسد.
یارمند افزود: نظارت بر تفرجگاه ها و طرح های عمرانی با تشکیل دفتر نظارت بر پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها انجام شد، و در گذشته به خاطر ضعف در ارائه گزارش نظارت بر این پروژه ها ، رتبه استان 27 بود و هم اکنون با تهیه سه گزارش مستند به رتبه پنج کشوری ارتقا یافته است.
وی تشکیل کمیته فنی عمران روستایی در استان و نظارت جدی بر فعالیت شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها به‌عنوان کارگزار برای کسب درآمد پایدار و لزوم داشتن برنامه را از دیگر وظایف دفتر روستایی دانست.
این مسئول به رایزنی‌ها برای تأمین اقلام شب عید روستاییان و لزوم تلاش دهیاری ها برای گرفتن سهم هر روستا اشاره کرد و ادامه داد: از اتفاقات مهم امسال در ابتدای سال جاری 2 افزایش سهم دریافت دهیاری‌ها از عوارض مالیات ارزش‌ افزوده و خدمات از 20 درصد به 30 درصد و تبدیل برداشت منبع درآمدی از شهرستان به استان بود.
مدیرکل امور روستایی استانداری یزد یادآور شد: امسال همچنین حسابرسی دهیاری ها و شرکت های تعاونی انجام شد به گونه ای که 70 درصد شرکت های تعاونی و بالای 80 درصد دهیاری ها حسابرسی شد ضمن آنکه حسابرسی 18بخش از 21بخش به صورت ضمنی در این دفتر انجام شد.
یارمند به آمادگی برای حضور در سومین نمایشگاه توانمندی ها روستاییان تهران اشاره کرد و گفت: پارسال یزد با 17 غرفه ، رتبه چهارم کشور را کسب کرد و امسال معماری دکور استان به صورت کاروانسرا در حال طراحی است.
یارمند با تقدیر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همکاری با دفتر یادشده گفت: سال گذشته بنیاد مسکن استان با مشارکت با دهیاری‌ها 2 هزار و 667 تن قیر رایگان در روستاهای بالای 20خانوار توزیع کرده است.
** افزایش 100درصدی اعتبارات دهیاری ها
همچنین معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به افزایش 100درصدی اعتبارات دهیاری ها در سال 96 گفت: 80 درصد اعتبارات دهیاری های استان به طرح های عمرانی و 20درصد به هزینه های جاری اختصاص یافته است.
حسین عسکر زاده یادآور شد: در 10 ماهه امسال 53 میلیارد و 897 میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به‌حساب دهیاری‌های استان واریز شده است.
وی افزود: به غیر این ، 6میلیارد و 371 میلیون تومان دهیاری‌های استان از طریق صدور پروانه و جرائم کمیسیون ماده 99 استان درآمد داشتند که نسبت به سال قبل حدود 40 درصد افزایش دارد.
معاون دفتر امور روستایی استانداری یزد ادامه داد: دهیاری‌ها تاکنون 41 میلیارد تومان از درآمدها را هزینه کردند که هشت میلیارد تومان(20 درصد) هزینه جاری و 33 میلیارد و 167 میلیون تومان( 80 درصد) هزینه عمرانی بود.
عسکرزاده از واریز پنج میلیارد و 797 میلیون تومان اعتبار برای روستاهای بدون دهیاری استان نیز خبر داد و گفت: این مبلغ سهم کالا و خدمات، تبصره 2 و آلایندگی است که به‌حساب فرمانداری‌ها واریز و در حال هزینه است.
وی از دیگر فعالیت های انجام شده در دفتر روستایی را تشکیل کمیته فنی و کمیته انطباق در بخشداری ها عنوان کرد و افزود: انجام پروژه‌های نیمه‌تمام و تعریف پروژه‌های جدید با اولویت روستاها با نظارت این کمیته خواهد بود.
این مسئول به حسابرسی ضمنی و کنترل داخلی با توجه به افزایش اعتبارات دهیاری ها و نظارت عالی از سوی فرمانداری ها و برنامه ریزی برای سومین نمایشگاه توانمندی روستاییان کشور در تهران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سال را از دیگر فعالیت ها اعلام کرد.
معاون دفتر روستایی استانداری یزد بر لزوم تجهیز تمام شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها به نرم‌افزار سپیدار به منظور پرداخت حقوق، مزایا و بیمه دهیاری‌ها و نهایی شدن آن از ابتدای سال آینده تأکید کرد.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت استان یزد 15 درصد در مناطق روستایی استان ساکن هستند .
1968/ 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/17527/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است