خبر یزد

آخرين مطالب

امام جمعه ابرکوه:

به لطف خدا نقشه انگلیس شکست خورد سياسي

به لطف خدا نقشه انگلیس شکست خورد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد - ایرنا - امام جمعه ابرکوه با اشاره به ارائه طرح شرورانه انگلیس برای متهم کردن ایران در ارسال موشک به یمن گفت: به لطف خدا این نقشه انگلیس شکست خورد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در خطبه نماز جمعه این هفته ابرکوه افزود: امریکا و انگلیس و اسرائیل این مثلث شوم و محور شرارت می دانند که فاجعه یمن توسط خودشان و به دست غلام حلقه به گوششان یعنی حکام ریاض تبدیل به فاجعه انسانی شده است .
وی ادامه داد: اما عجیب است در منطق آنها ظالم باید تشویق و حامی مظلوم باید تنبیه شود! همچنین شورای امنیت با اعمال نفوذ امریکا و متحدانش آتش بس یک ماهه را در غوطه شرقی حومه دمشق تصویب کردند.
به گزارش ایرنا ، وی اضافه کرد: قطعا آنها با هدف نجات تروریست ها از هلاکت با استفاده از خرید وقت برای تروریست ها ،آنها با استفاده از فرصت آتش بس بتوانند از این منطقه فرار کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: راهکار خدمت به مردم سوریه آتش بس موضعی که محل فعالیت تروریست های محاصره شده است، نباید باشد بلکه در تمام سوریه باید آتش بس رعایت شود .
وی افزود: اگر امریکا و متحدانش صداقت دارند، چند روزی دست از حمایت لجستیکی و مالی تروریست ها بردارند خواهند دید که نظام وحشیانه تروریست ها از هم می پاشد و صلح به سوریه باز می گردد.
خطیب جمعه ابرکوه در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که سوریه بعنوان خط مقدم جبهه مقاومت است، افزود: رئیس جمهوری سوریه نیز در چهره یک مبارز ظاهر شد و همچنان مورد حمایت ایران اسلامی قرار دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه در بخشی از خطبه های نماز به برگزاری روز احسان و نیکوکاری در اسفنده ماه اشاره کرد و یادآور شد: مردم ما با فرهنگ احسان نیکوکاری که مورد تاکید و توصیه قرآن است، آشنا هستند و به آن عمل می کنند.
حسینی افزود: با توجه به خدمات و فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) در کمک رسانی به نیازمندان، این نهاد تلاشی رضایت بخشی دارد، لذا خیران همچون گذشته این نهاد را یاری کنند.
وی ادامه داد: نباید در این خصوص به وضع موجود قانع باشیم زیرا احسان، عاطفی ترین اقدام بشر دوستانه است و موجب خرسندی خداوند و بندگان مددجویش می شود.
حسینی همچنین به مناسبت فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی(15الی 21اسفند ماه) اشاره کرد و افزود: درخت نمادی از آیات الهی، مظهر حیات، رویش و زایش نعمت های خدا در محیط زیست است.
امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: ای کاش مسئولان منابع طبیعی در استان یزد به جای توزیع کاج و سرو و درختان بدون محصول و با توجه به بی آبی استان این درختان را توزیع نکنند،اگر درختان کم آبخواه و میوه دار مثل درخت زیتون را توزیع کنند، اقدامی مناسب است.
وی همچنین با قدردانی از شهرداری ابرکوه یادآور شد: هفته گذشته شاهد نصب دوربین برای کنترل و بهبود ترافیک در شهر بودیم، این دوربین ها با هدف چند منظوره برای رصد امنیت شهر و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و نظارت ترافیکی است که از 12 اسفند مورد بهره برداری قرار می گیرد و همزمان لینک اینترنتی آن به پلیس راهور شهرستان متصل می شود.
وی در ادامه با تسلیت سالروز وفات اُم البنین(ع) همسر امیرالمؤمنین و مادر چهار شهید که در صدر آنها قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع) هستند، افزود: این روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است .
وی در ادامه با اشاره به ثبت نام علاقه مندان به علوم دینی و حوزوی اظهار کرد: به خانواده های مومن و مذهبی توصیه می شود، فرزندان خود را برای شرکت در مدارس علوم دینی تشویق کنند.
وی افزود: دشمن در جبهه باطل و اموی صدها هزار نیروی طلبه پرورانده و دنیا را تحت سیطره افکار سلفی تکفیری خود قرار داده است، اما جبهه حق و علوی همچنان در اقلیت ، محدویت و مظلومیت است.
رئیس حوزه علمیه ابرکوه تصریح کرد: حوزه های علمیه محل رویش جبهه علوی است وبه لطف خدا برغم فشار تکفیری ها در جهان امروز اقتدار معنوی پیروان مکتب حضرت علی(ع) را به رخ همگان کشیده است.
وی ادامه داد: با توجه به مدیریت حوزه های علمیه و جامعه المصطفی(ص) آیت الله اعرافی که فرزند این استان است، مورد عنایت خاص مقام معظم رهبری است، شاهد رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه هستیم .
وی اضافه کرد: به خاطر برخی کوتاهی ها تعدادی از خانواده های مومن و مذهبی نگران آینده حوزه ها هستند.
امام جمعه ابرکوه یادآورشد : امروز حوزه های علمیه سرباز امام زمان(عج) و پرچمدار آرمان مقدس و جهانی آن حضرت هستند.
حسینی با بیان اینکه خانواده ها با تشویق فرزندان خود به تحصیل در حوزه های علمیه حجت خدا و دین خدا را یاری کنند، تصریح کرد: آنها با این اقدام آینده اسلام را با امیدواری رقم بزنند.
وی ادامه داد: کسانی که با وسوسه شیطانی از طلبه شدن فرزندان مستعد خود جلوگیری می کنند یا پدر و مادری که به رغم میل فرزندشان برای طلبه شدن او مخالفت می کنند و یا نظریه پردازانی که جوانان مستعد را از تحصیل در حوزه منصرف می کنند مصداق "وَ صَدّوا عَن سَبیل الله" هستند و فردای قیامت در قعر جهنم گرفتار خواهند شد.
وی با تاکید براینکه حوزه های علمیه نیاز به طلبه خواهر دارند، افزود: جامعه امروز و فردا برای نجات خواهران که نیمی از پیکره جامعه هستند و در معرض سقوط و تباهی و فساد و معصیت و منکر قرار گرفته اند نیاز به طلبه خواهر دارند.
امام جمعه ابرکوه یادآورشد : همچنین جامعه امروز و فردا برای ترویج فرهنگ ناب مکتب علوی نیاز به طلبه برادر دارد و بعضی ها خدا را در نظر نمی گیریند و با وسوسه شیطانی کمک به جبهه اموی و تکفیری می کنند و جوانان علاقه مند را از طلبه شدن منصرف می کنند؟
وی افزود: اگر کسی هم خطا کرد به پای اسلام نگذارید، شخص خاطی مشکل دارد و شما خانواده های صالح جلو نمی آیید و جوانان با صلاحیت و مومن طلبه نمی شوند، که دیگران می آیند و گاهی هم خطا رخ می دهد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/18606/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است