خبر یزد

آخرين مطالب

معاون وزیر :

تمرکز زدایی رویکرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است فرهنگي

تمرکز زدایی رویکرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد - ایرنا - معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمرکز زدایی یکی از رویکردهای اصلی این وزارتخانه است، در این راستا بخش‌هایی از تصدی‌ گری‌ها به اداره کل استان‌ها و حتی شهرستان‌ها واگذار می شود و فعالیت هایی در این ارتباط آغاز شد.
محسن جوادی، روز یکشنبه در آیین اختتامیه نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در یزد برگزار شد، افزود: شخص وزیر هم بر تمرکز زدایی تاکید بسیاری دارد.
وی اظهار کرد: افزایش کارآیی و رونق امور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، به منزله موفقیت وزارتخانه است و بسیاری از اداره های تابعه نیروی انسانی توانمند و اهل فرهنگ زیادی دارند، برای نقش آفرینی بیشتر این واحدها در استان ها باید زمینه و امکاناتی برای آنها فراهم شود.
وی هم افزایی را از دیگر سیاست های وزارتخانه یادشده بیان کرد و گفت : متاسفانه ارتباط خوبی بین بخش‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت وجود ندارد، در این زمینه در تلاش هستیم در قالب تفاهم ‌نامه‌هایی بیش از گذشته از امکانات یکدیگر برای پیشبرد اهدافمان استفاده کنیم که در استان‌ها نیز این موضوع پیگیری خواهد شد.
جوادی همچنین یادآور شد: وزارت ارشاد از ایده های نو و خلاق فرهنگی حمایت و استقبال و به جد آن را هم دنبال خواهد کرد و می توان برای این موضوع بودجه لازم را هم تامین کرد.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ایجاد کسب و کارهای فرهنگی را هم مهم خواند و افزود: استان ها هم باید این موضوع را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی بدون فضای مجازی شاید در آینده مقدور نباشد، اظهار کرد: باید تلاش کرد در موضوعاتی از جمله نشر دیجیتال و مسایل مرتبط دیگر، یک نگاه مشترک داشته باشیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم .
وی در ادامه به بین المللی کردن فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: مدیران فرهنگی باید سطح آگاهی خود را از فعالیت فرهنگی کشورهای دیگر عمیق تر کنند و در این ارتباط فقط محدود به نمایشگاه نباشد، البته با برگزاری تورهای فرهنگی ویژه مدیران، می توان سطح آگاهی آنها را ارتقا داد که در این زمینه رایزنی هم شده است.
جوادی در ادامه بر برگزاری نمایشگاه های تخصصی تاکید کرد و افزود: انجام فعالیت های فرهنگی باید مورد ارزیابی قرار گیرد و در مورد نتایج آن هم بحث و بررسی شود.
وی فعالیت فرهنگی را فرصتی در اختیار مدیران این بخش و متفاوت از سایر مشغله‌ها خواند و افزود: کارهای فرهنگی در واقع فعالیت معنوی است، می طلبد با توجه به نگرانی هایی که امروز بیشتر در زمینه نسل جوان وجود دارد و یا دغدغه هایی که هست با همدلی و تعامل در جهت رفع آنها اقدام کرد.
جوادی از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بسیاری از کارگروه ها پرداخت تسهیلات عضو نیست، انتقاد کرد و یادآور شد: در حالیکه فعالیت در مورد کاهش آسیب های اجتماعی بخش اصلی فعالیت وزارتخانه است، اما در کارگروه های مرتبط عضویت ندارد.
وی افزود: این موضوع بسیار غمناک است، در حالیکه بودجه زیادی به بخش آسیب های اجتماعی که متولی آن وزارت کشور است، تخصیص می یابد، اما هیچ یک از اداره های وزارت ارشاد عضو آن نیستند، این امر نگران کننده است.
وی توضیح داد: ما به جد این موضوع را را دنبال می کنیم تا وزارتخانه در این ارتباط به درستی دیده شود و بتواند نقش خود را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به خوبی ایفا کند.
همچین مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست یادشده به مدیران استان ها توصیه کرد که در ایام نوروز، برنامه های شاد فرهنگی تعریف و برنامه ریزی کنند و نسبت به اجرای برنامه ها کنترل و نظارت هم داشته باشند .
علی غیاثی ندوشن از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان در پایان هفته جاری خبر داد و گفت: اوایل سال آینده هم سفر وزیر ارشاد به اصفهان در دستور کار است .
وی افزود: استان های دیگر هم اگر آمادگی لازم برای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند موضوع اعلام را کنند تا برنامه ریزی های لازم انجام شود.
نشست 2روزه تخصصی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که دیروز(شنبه) با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در یزد آغاز شد، امروز پایان یافت.
شرکت کنندگان در این نشست در کارگروه های مختلف چاپ و نشر، ادبیات و مفاخر و اقوام ایرانی و کتاب و کتابخوانی با هم بحث و تبادل نظر کردند.
2088 /2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/18671/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است