خبر یزد

آخرين مطالب

برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در 60 امامزاده و بقعه استان یزد فرهنگي

برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در 60 امامزاده و بقعه استان یزد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در 60 امامزاده و بقعه متبرکه این استان از اواخر اسفندماه خبر داد.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، حجت‌الاسلام «حسین زارع زاده» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در 60 امامزاده و بقعه متبرکه استان، گفت: این طرح از 25 اسفندماه سالجاری آغاز و تا 15 فروردین‌ماه 97 ادامه خواهد داشت.
وی عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امازادگان به قطب فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی و خدمات‌رسانی به میهمانان نورزی استان را از مهمترین اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.
زارعزاده با اشاره به اقامه نماز جماعت و برپایی خیمه‌های معرفت شامل بخش‌های کودک و نوجوان، مشاوره و غیره در قالب این طرح، از حضور 90 مبلغ اعزامی قم و 50 مبلغ بومی استان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.
وی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع از جمله برنامه تحویل سال و اجتماع منتظران در دو امامزاده شاخص مرکز استان یعنی امامزاده جعفر(ع) و امامزاده سید جعفر محمد(ع) که در زمره امامزادگان ویژه کشور است نیز خبر داد.
وی افزود: در ایام عید نوروز در سه امامزاده شاخص استان یعنی امامزاده جعفر(ع)، امامزاده سید جعفر محمد(ع) و امامزاده شاهزاده فاضل(ع)، کرسی‌های حفظ و قرائت قران کریم برگزار خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه به برخی اقدامات سالجاری این اداره کل اشاره و تصریح کرد: یکی از این اقدامات، مستندسازی مطالبات از دستگاه‌های دولتی در راستای احقاق حق موقوفات بوده که در وهله اول با سه دستگاه دانشگاه علوم پزشکی به مبلغ 214 میلیارد ریال، سپاه الغدیر به مبلغ 117 میلیارد ریال و نیروی انتظامی به مبلغ 200 میلیارد ریال توافق شده که امیدواریم این مبالغ پرداخت و در جهت نیات موقوفات مربوطه هزینه شود.
وی از آغاز اسکن و بارگذاری اوراق و اسناد موقوفات و رقبات استان در سامانه جامع ثبت موقوفات خبر داد و پیش‌بنی کرد که تا پایان سال 90 هزار برگ از این اسناد در سامانه مذکور بارگذاری شود.
زارع‌زاده به تعیین تکلیف 29 پرونده دعاوی ملی و 165 پرونده دعاوی استانی در حوزه وقف اشاره کرد و در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری 550 موجلد سند مالکیت برای موقوفات استان صادر شده است که هر چند با توجه به این که یزدبه لحاظ تعداد موقوفات رتبه پنجم و از نظر تعداد رقبات جایگاه دهم کشور را دارد و با توجه به این گستردگی عقبتر از سایر استان‌هاست ولی هر ساله از نظر تعداد صدور سند از استان‌های شاخص کشور است.
به گفته وی، تعداد 550 جلد سند صادر امسال مربوط به 850 رقبه است که مساحت 261 هکتار از اراضی موقوفه را شامل می‌شود.
زارعزاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال استان یزد دارای 64 مورد وقف جدید بوده که به ترتیب شهرستان‌های یزد، تفت و اردکان با تعداد موقوفات 17، 15 و 9 مورد دارای بیشترین موقوفه جدید بوده‌اند.
وی نیات این موقوفات را نیز توسعه امامزادگان، فعالیت‌های فرهنگی، ازدواج و تامین جهیزیه، جلسات قرانی، افطار و سحری دادن، مسکن نیازمندان، خانه‌ عالم، درمان بیماران بی‌بضاعت، فعالیت‌های کتابخانه‌ای و حتی وقف یک مورد خودرو برای یک مرکز قرانی ذکر کرد.
وی در مورد اجرای امینانه نیات وقاف از هزینه کردن 14 میلیارد ریال نیات مذهبی، 8 میلیارد ریال ریال نیات خیریه، 4 میلیارد ریال نیات اجتماعی و 4 میلیارد ریال نیات مساجد و 600 میلیون ریال برای مدارس علوم دینی خبر داد.
وی همچنین از برگزاری 34 نشست تخصصی وقف و نیز تشکیل 25 انجمن یاوران وقف در استان طی سالجاری خبر داد و در رابطه با فعالیت‌های قرانی این اداره کل نیز گفت: علاوه بر برگزاری 150 محفل انس با قران، در حال حاضر مرکز مجازی حفظ قران کریم اوقاف با 200 قران‌آموز و سه کارشناس فعالیت دارد.
این مسئول به برگزاری دو دوره تربیت مربی با حضور 150 نفر از حفاظ قران اشاره کرد و گفت: امسال مسابقات حفظ و مفاهیم قران برای اولین بار به صورت مشترک بین اداره کل اوقاف، ارشاد و آموزش و پرورش برگزار شد که در مرحله نخست آن بیش از 5500 یزدی شرکت داشتند و رقابت‌های شفاهی آن نیز در اسفندماه برگزار خواهد شد.
وی از آغاز ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قران کریم نیز خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند تا 20 فروردین‌ماه از طریق سایت ایران قران برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام کنند.
زارع‌زاده همچنین با اشاره به تشکیل کمیته جامع بقاع متبرکه استان، از پیگیری و واریز مبلغ 36 میلیون تومان از منابع مدیریتی استان برای بقاع فاقد درآمد استان، پیگیری و اخذ مجوز فعالیت‌های عمرانی در سه امامزاده شاخص استان در یزد و بافق نیز خبر داد.
وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تنظیم 660 سند اجاره موقوفات، 4500 سند تجدید اجاره و تعیین تکلیف بیش از 11 هزار رقبه استان در سال جاری، اظهار کرد: 14 طرح سرمایه‌گذاری در حوزه موقفات استان در دست اجرا و بخشی نیز مصوب شده است و در عین حال نیز 12 هزار و 375 رقبه استان در سامانه جامع ارزش‌گذاری شده و 830 مورد بازدید میدانی نیز ار رقبات استان انجام شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/18814/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی