خبر یزد

آخرين مطالب

خبرهای کوتاه استان یزد اجتماعي

خبرهای کوتاه استان یزد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد- فرمانده انتظامی بافق گفت: 165 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان، توقیف و 114 وسیله نقلیه نیز رفع توقیف و آزاد شد.
سرهنگ محمد کمالی به ایرنا اظهار کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بافق در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف این تعداد دستگاه وسیله نقلیه را از بهمن ماه امسال متوقف کردند.
وی افزود: از این تعداد، 50 دستگاه خودرو و 115 دستگاه موتورسیکلت بود که همه آنها به پارکینگ منتقل و راکبان آنها که تخلفاتی از قبیل استفاده نکردن از کلاه و کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، سرعت غیرمجاز، همراه نداشتن مدارک و اسناد و غیره انجام داده بودند ضمن اعمال قانون با اخذ تعهد ، متعهد به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شدند.
این مسوول انتظامی خاطرنشان کرد: همچنین ماموران پلیس راهور شهرستان بافق در این راستا تعداد 114 دستگاه وسیله نقلیه شامل 45 دستگاه خودرو و 69 دستگاه موتورسیکلت را ترخیص کردند.
کمالی یاد آور شد: شتاب و عجله عامل 70 درصد از تصادفات است که رانندگان وسیله نقلیه همیشه باید ضمن استفاده از کلاه و کمربنر ایمنی با سرعت مجاز رانندگی کنند تا شاهد هیچ گونه حادثه دلخراشی به ویژه در ایام نوروز 97، در سطح شهربافق نباشیم.
از ابتدای سالجاری تا کنون چندین فقره خودرو سرقتی، مواد مخدر و کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی شهرستان بافق کشف و ضبط شده است.
7543
***
به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با هدف کمک به همنوعان محروم، زنگ جشن نیکوکاری به طور همزمان در 107 مدرسه شهرستان ابرکوه نواخته شد.
این آیین به صورت نمادین در دبستان دخترانه فاطمیه ابرکوه با حضور جمعی ازمسئولان محلی برگزار شد و امام جمعه ابرکوه با اشاره به آموزهای قرآنی و دینی گفت: ترویج فرهنگ نیکوکاری درجامعه بخاطر کمک به نیازمندان یک ضرورت است .
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: انفاق و کمک رسانی به همنوع بویژه نیازمندان جامعه یکی از دستورات مهم الهی است .
وی ادامه داد: مردم باید درکمک رسانی ودستگیری از نیازمندان گوی سبقت را همدیگر بگیرندوآن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ابرکوه نیزدراین مراسم گفت: امسال جشن نیکوکاری با شعار(جوانه لبخندبکاریم ) از چهارشنبه تا روز جمعه ادامه دارد.
سید جلال حسینی افزود: علاوه بر مدارس امسال برای جمع آوری کمک های مردمی طی روزهای پنجشنبه و جمعه، درمجموع 250 پایگاه با همکاری نیروی مقاومت بسیج، شوراهای اسلامی روستاها و هیات امنای مساجد در مناطق شهری و روستایی شهرستان ابرکوه برپا می شود.
7540
***
مراسم نمادین جشن نیکوکاری با حضور امام جمعه موقت ، نماینده فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر، روسای آموزش و پرورش و کمیته امداد وجمعی از مسئولین در تمامی مدارس بهاباد و به صورت نمادین دردبستان دخترانه مریم بهاباد برگزارشد .
حجت الاسلام محمد علی اخوان درمراسم جشن نیکوکاری در بهاباد با تبریک هفته احسان و نیکوکاری گفت: نیکی به دیگران اصل و محور همه خوبی‌ها و دژ استوار و زکات نعمت‌هاست.
امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه در طول سال دو جشن متفاوت یکی عاطفه ها و دیگری نیکوکاری در شهرستان برگزار می شود گفت‌: نیکوکار در انجام دادن عمل خیر سستی به خود راه نمی‌دهد بلکه در انجام دادن آن مشتاق و حریص است و با ذوق و علاقه وافر و انگیزه قوی بر کارهای خیر و ثواب سبقت می‌گیرد و در راه آن ثابت قدم است.
اخوان با اشاره به اینکه هفته احسان و نیکوکاری فرصت مغتنم و شایسته ای برای رسیدگی به حال نیازمندان و محرومان حقیقی جامعه است خاطر نشان کرد : فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و کشور به خوبی نهادینه و تقویت شود.
9877
***
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد گفت: در شبانه روز گذشته در عملیات ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر، مقدار 303 کیلوگرم تریاک کشف و چهار متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحسین ستوده نیا افزود: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و باندهای واردکننده موادافیونی، ماموران پلیس از خبری پیرامون بارگیری و حرکت قاچاقچیان با یک محموله موادمخدر به سمت پایتخت مطلع شدند.
وی ادامه داد: با کارهای اطلاعاتی ماموران، یک دستگاه خودرو سواری حامل موادمخدر در مسیرهای موردنظر، مشاهده و با انجام یک عملیات ضربتی خودرو مذکور را متوقف و این مقدار مواد را کشف و ضبط کردند.
از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال با دستگیری چهار هزار و 207 متهم ، 28 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این مقدار در همسنجی با مدت مشابه سال قبل از آن 19درصد افزایش دارد.
7536
***
امام جمعه مهریز گفت: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مداحی های خود از اشعار و مطالب دقیق و موثق که دارای سندیت است استفاده کنند .
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در جمع اعضای شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان مهریز افزود: برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی مطالب دقیق وجود دارد که باید مورد استفاده ذاکران و مداحان قرار گیرد.
وی ادامه داد: در سال های اخیر منابع بسیار خوبی برای استفاده مداحان توسط برخی از نهادهای فرهنگی و تبلیغی تهیه شده که می تواند مبنع درستی برای بهره گیری از آنها در مجالس باشد.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: مداحان در جامعه و بین مردم و جوانان نقش الگویی دارند بنابراین باید با رفتار درست خود نسبت به جذب همگان به ارزش های دینی و انقلابی فعالیت کنند.
محی الدینی افزود: نقش مداحان در ترسیم حقایق دین و حوادث بسیار اثر بخش است و باید از فرصت موجود برای ترویج معنویت و دلبستگی مردم و جوانان در مسیر حق و حقیقت استفاده کنند.
همچنین رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: افزون بر 150 هیات مذهبی و 50 مداح در این شهرستان در طول سال در بخش های مختلف برای ترویج و تبلغ دین فعالیت می کنند.
حجت الاسلام محمد حسین متوسل افزود: فعالیت های دینی و فرهنگی با مشارکت مردم و هیات ها و مداحان در مهریز خوب است و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی وظایف خود را انجام می دهند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541
***
نماینده فدراسیون فوتبال گفت: توجه به فوتبال پایه و برگزاری مسابقات در رده های مختلف سنی در مناطق مختلف کشور جزو برنامه های مهم این فدراسیون است.
رحمان بالاورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: توجه به فوتبال پایه و برگزاری لیگ های منظم و مستمر در سطح کشور در طول سال نقش مهمی در ارتقای این رشته و کشف استعدادها دارد.
وی ادامه داد: مسابقات فوتبال قهرمانی در تمام رده های سنی همه ساله در مناطق مختلف کشور با همکاری باشگاه ها و هیات های استانی با نظم و ترتیب و طبق یک برنامه مدون برگزار می شود.
نماینده فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با برگزاری مسابقات فوتبال پایه می توان با ایجاد انگیزه و نشاط و همچنین رقابت سازنده بین تیم های باشگاه ها در شناسایی ظرفیت ها و معرفی به تیم های ملی اقدام کرد.
بالاورد با قدردانی از دست اندرکاران فوتبال یزد از وجود امکانات مناسب در این استان برای برگزاری رقابت های کشوری ابراز امیدواری کرد تا انجام رقابت های مختلف موجب ارتفای این ورزش شود.
وی برای نظارت و برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی نونهالان منطقه هفت کشور به یزد سفر کرده است.
استان یزد 22 تیم در لیگ های کشوری و 70 تیم در لیگ استانی دارد.
7536/
***
رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری خاتم در آیین زنگ سبز گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی، مراسم زنگ سبز درسطح مدارس شهرستان خاتم نواخته شد.
محمود نقیبی اظهار کرد: این آیین به صورت نمادین وبا حضورامام جمعه شهرهرات ، معاون فرماندار وتعدادی ازمسئولین شهرستان درمحل مدرسه ابتدائی دخترانه حضرت زینب (س) برگزارشد.
دراین آیین حجه الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه شهرهرات سخنانی پیرامون اهمیت منابع طبیعی و حفظ و حراست از عرصه های طبیعی شهرستان ایراد نمود.
در پایان این مراسم باشکوه تعدادی نهال درمحوطه این مدرسه باحضور پررنگ حاضرین و همکاری دانش آموزان غرس شد.
**
ابوالقاسم فلاحتی، معاون منابع طبیعی وآبخیزداری خاتم از اجرای طرح هر دانشجو یک درخت در شهرستان خاتم خبر داد.
وی خاطرنشان کرد : به مناسبت فرا رسیدن ایام هفته منابع طبیعی به منظور بهره گیری از ظرفیت آحاد جامعه ازجمله دانشجویان درارتقاء فرهنگ منابع طبیعی ودرختکاری وبه همت آموزشکده کشاورزی امین و همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خاتم طرح هر دانشجو یک درخت درمنطقه تل زرد روستای شهریاری اجرا شد.
وی تصریح کرد: دراین طرح دانشجویان ومسئولین آموزشکده کشاورزی نسبت به غرس بیش از 100 اصله نهال گونه های جنگلی بادام کوهی وبنه اقدام نمودند.
**
بازدید دانش آموزان مدرسه عشایری هاشمی نژاد از نهالستان منابع طبیعی وآبخیزداری این شهرستان خاتم.
نقیبی رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری خاتم دراین خصوص گفت : مسئولان ودانش آموزان مدرسه ابتدائی عشایری هاشمی نژاد خاتم از اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ونهالستان این شهرستان بازدید بعمل کردند.
دراین بازدید تعدادی از دانش آموزان با لباسهای محلی عشایری به همراه مسئولین ومعلمان مدرسه با اهدا شاخه گل به همکاران منابع طبیعی وآبخیزداری خاتم فرا رسیدن این هفته را تبریک گفتند.
درپایان مراسم تعدادی نهال به بازدید کنندگان اهدا شد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از جنوب شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/18832/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

آغاز عملیات اجرایی باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

میزبانی چادرملو از نفت و گاز گچساران

مدیرکل دامپزشکی یزد: با کشتار غیرمجاز دام برخورد می‌شود

ثبت رکورد جدیدی در نمایشگاه بین‌المللی یزد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

فعالیت 103 اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال