خبر یزد

آخرين مطالب

سه خبر از شهرستان های ابرکوه، مهریز و خاتم اجتماعي

  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد- استقرار 2 پایگاه راهنمای مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر در ابرکوه ،پدران شهیدان قدرتی به فرزندان خود پیوست و توصیه های دادستان خاتم به مردم در رعایت نکات ایمنی در ایام نوروز از جمله خبرهای روز دوشنبه استان یزد است
رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه گفت: در آستانه آغاز سفرهای نوروزی 2 پایگاه راهنمای مسافران و امداد و نجات این جمعیت در این شهرستان مستقر شد.
خلیل اکرمی به ایرنا افزود: پایگاه سیار شهید عبدالرحمن حیدری در مسیر ورودی استان یزد در مسجد خاتم الانبیا (ص) مستقر است.
وی گفت: همچنین پایگاه سیار امداد و نجات شهید محمد دهقان در مسجد امام خمینی (ره) کیلومتر 15 جاده ابرکوه به دهشیر شهرستان تفت مستقر شد.
اکرمی با بیان اینکه این طرح تا 14فروردین ادامه دارد، بیان کرد: در طرح امداد نجات 20 نفر از اعضای فعال شاخه جوانان جمعیت برای راهنمایی مسافران نوروزی و 50 نفر نجاتگر نیز برای امداد رسانی همکاری دارند.
رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه از راهنمایی 20 هزار و 804 نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروزی 96 در مبادی ورودی این شهرستان از استان های فارس و یزد خبر داد.
وی تصریح کرد: در نوروز 97 برقراری پست امداد و نجات جاده ای و آماده باش نیروهای امداد و نجات با تجهیزات کامل از دیگر فعالیت هاست .
به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئولان ابرکوه از سه ماه قبل برنامه ریزی ها را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آغاز کردند و در این ارتباط علاوه بر 30 مرکز رفاهی برای اسکان مسافران که شامل 13 مدرسه توسط آموزش و پرورش است، خانه های بوم گردی ، مهمان سراهای اداره ها و نهادها و امامزادگان با ظرفیت 2 هزار نفر در شب مهیا کردند.
در طرح آرامش بهاری در نوروز 97 زمینه پذیرش 60 هزار زائر در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان فراهم شده است.
فرماندار ابرکوه نیز به ایرنا گفته بود: این شهرستان یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری استان یزد است که با تشکیل و شروع به کار12کمیته ستاد تسهیلات نوروزی ، آمادگی های لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران به این منطقه فراهم است.
محمد کاظمی نسب این کمیته ها را اسکان و رفاه، امداد و نجات، نظارت و تنظیم بازار، بهداشت و سلامت، محیط زیست، انتظامی، امنیتی و ترافیک و ...ذکر کرد و افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران برنامه ریزی های خوبی هم انجام شده است.
فرماندار ابرکوه و رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان خاطر نشان کرد: توزیع بیش از 25 هزار نسخه نقشه گردشگری و همچنین معرفی ابرکوه در نشریه محلی به مسافران برای بازدید از جاذبه های دیدنی ، تاریخی و طبیعی از دیگر خدمات قابل ارائه شده به مسافران نوروزی خواهد بود.
به گفته وی در تعطیلات نوروز سال 96، از 276 هزار و 700 مسافری که وارد شهرستان شدند، 98 هزار و 400 نفر از آثار تاریخی ابرکوه دیدن کردند که بیشترین بازدیدها مربوط به سرو 4500 ساله ، خانه آقازاده ، موزه مردم شناسی و بقیه مربوط به دیگر آثار بود.
ابرکوه در مجاورت استان های اصفهان، فارس و یزد که به مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران شهرت دارد، قرار دارد که همه ساله مسافران و زائر امام رضا(ع) از طریق این شهرستان به مشهد مقدس سفر می کنند.
ابرکوه با 53 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
**
اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اعلام کرد که مرحوم بمانعلی پدر شهیدان حسنعلی و محمدرضا قدرتی پس از سال ‌ها تحمل فراق فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.
مراسم تشییع پیکر آن مرحوم عصر یکشنبه از روضه رضوان تا امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار و در گلزار شهدای بشنیغان دفن شد.
همچنین حجت الاسلام علیرضا اعرافی امام جمعه میبد و کمال دهقانی فیروز آبادی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه های جداگانه رحلت آن مرحوم تسلیت گفتند.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
**
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: مردم با توجه به تعطیلات نوروزی بعضی از نکات ایمنی را باید بیشتر به آن توجه کنند.
ابوالفضل توکلی در گفت و گو با ایرنا یکی از مهمترین نکات ایمنی را توجه به بحث حفاظت از منازل و مراقبت وسایل عنوان کرد و افزود: مردم با توجه به تعطیلات سال نو در حال دید و بازدید از اقوام هستند، این باعث می شود تا منازل در برخی ساعت ها و روزها خالی باشد .
وی اضافه کرد: گرچه امنیت خوبی در شهرستان برقرار است، سرقت زیادی در سال جاری گزارش نشد، همشهریان مراقب باشند تا منازلشان از نظر حفاظتی شرایط مناسبی داشته باشد و هنگام خروج از منزل نکات ایمنی را رعایت و پنجره ها را باز نگذارند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان اگر قرار بر مسافرت دارند، کسی به منزلشان سرکشی کند، همچنین یک عدد لامپ را روشن بگذارند تا منزل روشنایی لازم داشته باشد.
وی همچنین در توصیه به اصناف اظهار داشت: مغازه ها هم به همین شکل اگر قرار هست که تعطیل باشد حتما اشیای گران بها را در جای امنی قرار دهند و اشیا قیمتی را در گاو صندوق قرار دهند یا اگر قرار هست مسافرت بروند نزد افراد معتمد بسپارند.
توکلی اضافه کرد: در ایام عید به هیچ عنوان به سارقان و متهمان سابقه دار مرخصی داده نمی شود، پلیس آگاهی نظارت ها را در خصوص این افراد بیشتر اعمال می کنند ولی همشهریان به این نکته توجه کنند، ابتدا از اموال خود مواظبت کنند که با مشکلی مواجه نشوند.
وی همچنین فضای مجازی را یکی از چالش های بزرگ جامعه امروزی دانست و اظهار داشت: اگر پیگیر اخبار باشیم می بینیم که همیشه در مورد فواید و مضرات فضای مجازی صحبت می شود از بعد امنیتی که بگذریم در بعد خانوادگی در روابط بین افراد یک خانواده نمی توانیم فضای مجازی را به طور کامل حذف کنیم افراد نمی توانند خودشان را از پیشرفت اطلاعات دور نگه دارند.
وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین معایبی که در فضای مجازی با آن روبرو هستیم ، دسترسی کودکان و فرزندان خانواده به آن هست گوشی های اندرویدی در اختیار همه قرار دارد به هر حال مورد استفاده قرار می گیرد.
توکلی یادآور شد: توجه والدین حتما باید به این موضوع جلب شود اگر آموزش های لازم را به فرزندان ندهند ممکن است که با مشکل و موضوع حادی مواجه شوند.
این مسئول قضایی عنوان کرد: همانطور که از اسم آن پیداست در واقع فضای مجازی است و با فضای حقیقی فاصله هایی را دارد و افراد می توانند با هویت های غیرواقعی و حتی خیلی از جاها بر خلاف آن چیزی که هستند خود را معرفی کنند و باعث فریب افراد شوند.
وی گفت: این آسیب ها می تواند برای دختران جدی تر باشد چرا که آنها وارد رابطه عاطفی می شوند و در واقع با کسی که نمی شناسند و یا اصلا اطلاعاتی از فرد مقابل ندارند،یک رابطه عاطفی برقرار می کنند و این مشکل حادی را برای فرد به وجود می آورد و در واقع ضربه های احساسی که فرد می خورد را نمی شود، جبران کرد.
وی یادآور شد: وظیفه ما این است که آموزش بدهیم به پسران و دختران خود اگر قرار هست در فضای مجازی فعالیت کنند حتما از شخصی که با آن در ارتباط هستند مطمئن شوند و بدانند دارند چکار انجام می دهند تا با مشکل مواجه نشوند همچنین اطلاعات خود را به راحتی در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.
توکلی ادامه داد: مردم عکس و فیلم های شخصی خودشان را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند چرا که می توانند این امر مورد سوء استفاده اشخاص قرار گیرد اگر چه پلیس فتا فعالیت می کند قابلیت پیگیری را دارد اما زمانی فیلم یا عکس از خانواده ای منتشر شد ضربه هایی که به خانواده وارد می شود خیلی از آنها دیگر قابل جبران نیست.
این مسئول تصریح کرد: وظیفه ما این است که آموزش های لازم را به فرزندان بدهیم که بخاطر عدم آگاهی یا ندانستن مشکلات و آسیب های اجتماعی آنها را گرفتار نکنیم.
وی در ادامه بحث پیشگیری از معضل اعتیاد را مهم خواند و افزود: بحثی که الان مورد توجه خیلی ها حتی در مجمعوعه قضایی هم قرار گرفته پیشگیری است و ما نباید بگذاریم یک نفر به سمت مواد برود و معتاد شود و هزینه هایی سنگین مداوا را داشته باشد و هر روز استرس آنکه دچار لغزش نشود، داشته باشد.
وی عنوان داشت: نقش خانواده ها در این زمینه پررنگ است و ما چاره ای نداریم که به فرزندان خودمان در خانواده آموزش بدهیم ، عیبی که در خانواده ها وجود دارد اینکه بچه های ما مهارت نه گفتن را نمی دانند در واقع در مواجهه با افرادی که سر راهشان قرار می گیرند قدرت نه گفتن را ندارند و نه نمی گویند.
توکلی خاطرنشان ساخت: وظیفه ما و خانواده هاست که به فرزندانمان آموزش داده و آنها را با انوع مواد مخدر آشنا کنیم و مشکلات و مضراتی که در کمین مصرف کننده مواد مخدر هست آموزش بدهیم و به نحوی آمادگی جسمی و روحی را برای فرزندانمان به وجود بیاوریم.
وی بیان کرد: اگر هر خانواده آموزش های لازم را به بچه های خود ارائه بدهد قطعا در مبارزه با مواد مخدر کمک بسیار خوبی می کند.
وی همچنین استفاده از روانگردان ها را دیگر معضل دانست و گفت: متاسفانه الان شاهد هستیم که آمار رشد مصرف روانگردان در بین زنان نسبت به مردان بیشتر است که به خاطر باورهای غلط است از جمله لاغری، کاهش وزن و تناسب اندام و زیبایی پوست که به خانم ها توصیه می شود و آنها هم بدون اینکه مطلع باشند مواد روانگردان مصرف می کنند و با مشکلاتی در آینده با آن مواجه می شوند که پس از یک دوره مصرف به وجود می آید.
وی عنوان داشت: اگر مادر خانواده به مواد روانگردان اعتیاد پیدا کند قطعا ضربه ها و آسیب هایی که به خانواده وارد می شود خیلی بیشتر است زیرا نقش اصلی که مادر در خانواده دارد اگر زیر سوال برود مشکلات بیشتر می شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم عنوان داشت: باید در کنار مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر آموزش های لازم را هم در اختیار خانواده ها قرار بدهیم و با حضور در مدارس و در محیط های آموزشی جاهایی که بیشتر با قشر جوان سرکار دارند و به نحوی با آموزش هایی که ارائه می شود، ایمن سازی را در جامعه ایجاد کنیم تا در آینده اگر جایی با پیشنهاد مصرف مواد مخدر مواجه شدند به راحتی گرفتار مواد نشوند .
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری از جنوب شهر یزد قرار دارد.
7540/ 7536 / 7534 /2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/19264/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود