خبر یزد

آخرين مطالب

مسابقات فوتبال ساحلی اوراسیا/

ساحلی بازان بی ساحل یزد در اندیشه تکرار قهرمانی ورزشي

  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد- دومین دوره رقابت های فوتبال ساحلی جام باشگاههای "اوراسیا" (EURASIA CUP 2018 YAZD) از عصر امروز /یکشنبه/ با حضور چهار تیم مطرح جهان در یزد آغاز می شود.
تیم مقاومت گلساپوش یزد که در نخستین دوره این رقابت ها در سال گذشته در همین استان به مقام قهرمانی رسید، باز هم در اندیشه تکرار قهرمانی است .
بچه های بی ادعا اما با استعداد محله محمود آباد، سال گذشته کاری کردند کارستان و با پیش رو بر داشتن سه تیم از بهترین های باشگاهی جهان، بر بام قهرمانی این مسابقات ایستادند.
تاکنون استان یزد، میزبان رویدادی ورزشی با این درجه از اهمیت در بالاترین سطح فوتبال ساحلی نبوده که این توفیق را باید مرهون استعداد جوانان یزدی در این رشته ورزشی بدانیم.
استان یزد در حالی برای دومین سال پیاپی، میزبان بزرگترین رویداد باشگاهی فوتبال ساحلی جهان است که حتی یک متر ساحل ندارد و ورزش فوتبال آن نیز نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند.
فوتبال در استان یزد طی سال های اخیر، سیر نزولی داشته و نمایندگان چمن سبز این استان، یکی پس از دیگری از گردونه مدعیان فوتبال کشور خارج شدند.
سالها نشستیم و افتخارات دیگران را دیدیم و حسرت خوردیم، اما فوتبال ساحلی یزد آبروداری کرد و تیمی از یک محله قدیمی، سر به آسمان سایید و خود را در سطح تیم های مدعی جهان مطرح کرد.
هم اکنون سه تیم از استان یزد در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور حضور دارند، اتفاقی که شاید سال های سال برای هیچ یک از رشته های ورزشی استان تکرار نشود.
تیم های مقاومت گلساپوش، کویر و برفام اردکان، افتخار ورزش استان در لیگ برتر فوتبال ساحلی هستند و نکته قابل توجه آنکه تیم گلساپوش یزد که چندین قهرمانی و نایب قهرمانی را در لیگ برتر در کارنامه خود دارد اغلب اعضای آن از یک محله (محمود آباد) یزد هستند.
فوتبال ساحلی یزد در استانی که نه یک متر دریا دارد و نه ساحل و سال هاست که با بحران کم آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، میزبان یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی جهان در این رشته ورزشی ساحلی است.
از امروز گلساپوش بعنوان نماینده فوتبال ساحلی ایران با سه تیم مطرح اروپایی دست و پنجه نرم می کند و برای دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خود باید مردانه بجنگد و به هیچ حریفی باج ندهد.
گرچه انتظار فوتبال دوستان یزدی در سال ها اخیر برای تماشای مسابقات نماینده ای از فوتبال این استان در لیگ برتر محقق نشد اما امروز ساحلی بازان استان به مصاف غول های فوتبال ساحلی جهان می روند تا ثابت کنند هنر و جوهره هر تیم در امکانات آن نیست همانطور که یزد بی آب و بی ساحل، امروزه افتخار فوتبال ساحلی استان و کشور است.
حالا این تیم می خواهد تاریخ ساز شود و توانایی آن را هم دارد، تیمی که در نخستین دوره این بازی ها قهرمان شد و در یکی از مسابقات خود با 9 گل، حریف قدر خود تیم لوانته اسپانیا را در هم کوبید.
شاید خوش بینانه ترین کارشناسان فوتبال هم به دست آمدن این نتیجه را پیش بینی نمی کردند و آن را بر روی کاغذ، دور از منطق و عرف رایج در فوتبال می دانستند اما شد آنچه را یزدی ها لایق آن بودند.
تیمهایی که در این دوره از مسابقات حضور دارند بهترین های قاره اروپا و جهان هستند و از جمع شایستگان دنیا شاید فقط برزیل را کم داشتند.
تیم بی ادعا اما استخوان دار مقاومت گلساپوش یزد که طی سال های اخیر بعنوان یک قدرت مطلق فوتبال ساحلی در کشور خود را مطرح کرده حالا دیگر ایران و آسیا برایش کوچک است و پنجه در پنجه بهترین های دنیا انداخته است.
جالب توجه آنکه اعضای تیم گلساپوش نه خارجی هستند، نه هموطنان ایرانی، اغلب آنها بچه های یک محله یزد هستند و تعدادی هم استانی دیگر را هم با خود همراه دارند، تیمی که شکل دهی آن به این نحو شاید در نوع خود در جهان بی نظیر باشد.
قرار است سومین دوره این رقابت ها نیز سال اینده در همین استان برگزار شود، رقابتهایی که فرصت مناسبی برای معرفی یزد جهانی و فرهنگ ناب مردم ایران است.
ساحلی بازان مشهور جهان از یزد و تیم گلساپوش به نیکی یاد می کنند و نام بچه های محمود اباد، لرزه بر اندام هر حریف قدری می اندازد.
** سطح مسابقات، بالاتر از پارسال است
سرپرست تیم فوتبال گلساپوش یزد بعنوان نماینده فوتبال کشور در این رقابت ها به ایرنا گفت: از مجموع 15 بازیکن این تیم، 10 نفر از بچه های خود محله محمود اباد و سه نفر دیگر هم از هم استانی های خودمان هستند، ضمن آنکه سرمربی و کادر تیم هم بومی و از همین محله می باشند.
سیدحسن میرحسینی اظهار داشت: تیم گلساپوش، تیم سال پیش است ولی تیم های دیگر با بازیکنانی جدیدتر و به مراتب قوی تر در این رقابتها حاضر شده اند.
وی سطح مسابقات در این دوره را قطعا بالاتر از رقابتهای سال پیش دانست و گفت: 6 بازیکن تیم ملی برزیل در تیم های ایتالیا و روسیه بازی می کنند ضمن آنکه 5 بازیکن تیم ملی ایران هم در تیم های روسیه و ایتالیا حضور دارند.
وی ظرفیت ورزشگاه سلمان محمود آباد را جوابگوی خیل تماشاگران ندانست و تخصیص اعتبارات لازم برای افزایش ظرفیت این ورزشگاه را خواستار شد.
** ورزشگاه سلمان محمودآباد، جوابگوی تماشاگران نیست
یکی از نکاتی که سال گذشته، موجب ناخرسندی تماشاگران شده بود ظرفیت کم ورزشگاه بود.
ظرفیت ورزشگاه حدود یکهزار نفر است اما سال گذشته در همین رقابت ها حدود 6 هزار نفر حاضر شدند که اغلب آنها موفق به ورود به ورزشگاه نشدند.
استانی که فوتبال ساحلی آن ادعای رودرویی با بهترین های جهان دارد باید از یک ورزشگاه مدرن، استاندارد و با ظرفیت بالا برخوردار باشد.
البته زمین مسابقه مجموعه سلمان از استانداردهای لازم برخوردار است اما گنجایش لازم برای تماشاگران را ندارد.
**افزایش ظرفیت سکوهای مجموعه سلمان در دستور کار است
مدیر کل ورزش و جوانان یزد با کم ظرفیت خواندن سکوهای ورزشگاه سلمان محمودآباد گفت: افزایش ظرفیت این ورزشگاه در دستور کار شورای شهر و شهرداری یزد است.
مسعود شریعتی به ایرنا گفت: در نشستی که با مسوولان شهرداری و اعضای شورای شهر یزد داشتیم قرار شد این موضوع در دستور کار برای سال آینده قرار گیرد.
دومین دوره مسابقات فوتبال ساحلی جام باشگاه های اوراسیا (EURASIA CUP 2018 YAZD) از عصر امروز /یکشنبه/ در یزد آغاز و سه روز ادامه دارد.
در این پیکارها علاوه بر تیم مقاومت گلساپوش یزد به عنوان نماینده ایران، تیم های لکوموتیو روسیه ، لوانته اسپانیا و کاتانیا ایتالیا نیز حضور دارند.
6197 محمدحسین فلاح

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/23802/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

114 هکتار نخاله‌ ساختمانی طبیعت مهریز را ویران می‌کند

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

فقط 3 درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب

10 محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیارد در یزد

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایروبی و رسوب برداری 280 هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد