خبر یزد

آخرين مطالب

چند خبر از شهرستانهای استان یزد اجتماعي

چند خبر از شهرستانهای استان یزد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد - فرماندار اردکان، مبارزه با مواد مخدر را موضوعی حساس و قابل‌توجه دانست و گفت: تلاش ها برای کاهش رشد مصرف مواد مخدر نتیجه چندانی نداشته است.
به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردکان افزود: متاسفانه بخش زیادی از جامعه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر این موضوع شده‌اند و با وجود اقدامات متعدد، روش‌های به‌کاررفته برای مهار رشد مصرف در کشور موفقیت چندانی نداشته است.
وی اضافه کرد: قدم اول شناسایی گروه‌های هدف و ارزیابی ریشه‌ای از عوامل گرایش به مواد مخدر و سپس برخورد علمی با این پدیده است.
فرماندار اردکان با تشریح موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص وسعت شهرستان تصریح کرد:با توجه به تعدد ورودی‌های مواد مخدر از استان‌های مجاور و نیز کمبود امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی شهرستان، در صورت رفع این موانع، موفقیت دوچندانی در برخورد با پدیده ترانزیت مواد مخدر به دست خواهیم آورد.
مقیمی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی بیان داشت: باید طرحی برای حضور و اعمال نقش روحانیون و استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های مذهبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیش‌بینی و آماده شود.
دادستان عمومی و انقلاب اردکان نیز با تشریح اثرات اجتماعی، اقتصادی و... مصرف مواد مخدر بیان داشت: شهرستان‌های مهریز، اردکان و خاتم بالاترین کشفیات را در این حوزه دارند و باید با تجهیز حوزه مبارزه با مواد مخدر در این مناطق و پوشش دائمی مسیرهای خاکی، راه را بر این تجارت خطرناک بست.
ابوالحسنی فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد را مثبت و سازنده ارزیابی و اظهار امیدواری کرد با به‌روزشدن تخصص‌ها و اقدامات علمی، تبعات احتمالی حضور مددجویان در آن‌ها کاهش یابد.
فرمانده انتظامی شهرستان نیز با اعلام این مطلب که در سال 96، کشفیات مواد مخدر در شهرستان با رشد بیش از 2.5 برابر به حدود یک‌تن رسیده است اظهار داشت: نیروی انتظامی بیش‌ترین هزینه‌های مالی، انسانی و شهدا را در در این حوزه داده است.
سرهنگ سیدرضا صادقیان خاطرنشان کرد: باید تجدیدنظر اساسی در حوزه قوانین صورت گرفته و امکانات و تجهیزات نیز با توجه وسعت شهرستان‌ها توزیع شود.
در ادامه این نشست، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بیان داشت: کمیسیون اجتماعی WHO در سال 1989 مواد مخدر را چهارمین تهدید بزرگ دنیا قلم‌داد کرده است.
سیدمصطفی کرباسی اظهار داشت: مواد مخدر چهارمین تجارت پرسود دنیاست و در چند سال گذشته تنوع مواد روان‌گردان جدید به 700 نوع رسیده است.
وی اظهار امیدواری کرد با فراهم‌شدن شرایط بازگشت به کار معتادان بهبودیافته از طریق ترغیب کارفرمایان تبعات و مشکلات پس از ترک اعتیاد کاهش یابد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/
***
فرماندار مهریز گفت: در سال گذشته 355 میلیارد ریال اعتبار دولتی و بخش خصوصی برای اجرای 33 طرح عمرانی ، تولیدی و فرهنگی در این شهرستان هزینه شد.
سید محمد رستگاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها در زمینه های گردشگری ، مخابراتی ، تولیدی ، صنعتی ، آبرسانی ، برق رسانی ، گازرسانی و کشاورزی بود.
وی ادامه داد: 20 طرح در روستاهای پنج دهستان بهادران ، خورمیزات ، تنگچنار ، میانکوه و ارنان و بقیه در شهر در سطح محلات انجام که مردم از آن استفاده می کنند.
فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: با افتتاح طرح ها زمینه اشتغال 120 نفر فراهم شد و امسال برای تولید و اشتغال بیشتر به حضور بخش خصوصی و خیران نیاز است.
رستگاری به موقعیت شهرک صنعتی مهریز بخاطر قرار گرفتن در کنار جاده اصلی تهران ، یزد ، بندرعباس اشاره و گفت: تمام زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم است.
هم اکنون پنج شهرک صنعتی با اشتغالزایی چهار هزار نفر در مهریز فعال است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/
***
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان گفت: بامداد امروز ، یک باب مغازه لوازم‌یدکی در این شهرستان طعمه حریق شد.
هادی پورشاه‌محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت 1:45 دقیقه بامداد امروز در تماس تلفنی با آتش‌نشانی اردکان وقوع یک مورد آتش‌سوزی در یک یاب مغازه لوازم‌یدکی واقع در بلوار شهید بهشتی گزارش شد.
وی اضافه کرد: بلافاصله دو دستگاه خودرو آتش‌نشانی به همراه چهار نفر از کارکنان به محل حادثه اعزام شدند و عملیات اطفاء این حریق در دو مرحله توسط آتش‌نشانان انجام شد.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان با بیان اینکه به علت گستردگی آتش و وجود مواد قابل اشتعال، حریق به کل این مغازه سرایت کرده بود تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت وارده توسط کارشناسان در دست بررسی است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/
***
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان یزد گفت: به رغم گذشت 30 سال از دوران دفاع مقدس هنوز 130 خانواده شهدای مفقودالاثر استان منتظر تعیین تکلیف وضعیت فرزندان خود هستند که توسط این نمایندگی پیگیری می شود.
سید هدایت بنی ‌فاطمه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نمایندگی کمیته جستجوی مفقودین با همکاری برخی دستگاه های اجرایی وظایف خود را برای مشخص شدن وضعیت شهدا انجام می دهد به نیازهای این کمیته اشاره و افزود: بیل مکانیکی و لودر برای جستجوی مفقودان نیاز است.
وی ادامه داد: کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح از نمایندگی خود در استان ها همکاری در تامین و اعزام بیل مکانیکی و لودر به مناطق دوران دفاع مقدس در جنوب شده که امیدواریم دستگاه های اجرایی استان همکاری کنند.
این مسوول با اشاره به اینکه تاکنون پیکر مطهر 150 شهید گمنام در استان به خاک سپرده شده اظهار کرد: مردم شهرستان های تفت ، ابرکوه و میبد و همچنین برخی محلات یزد دفن پیکر مطهر شهدای گمنام را خواستار شدند.
بنی فاطمه گفت: درخواست های مردمی رسیده توسط کمیته جستجوی مفقودان بررسی و بر اساس اولویت و نیاز نسبت به دفن پیکرهای شهدای گمنام اقدام می شود.
وی همچنین از درخواست دانشگاه فرهنگیان یزد برای دفن پیکر یک شهید گمنام خبر داد که موضوع بررسی و اقدام به عمل می آید.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7536/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/27988/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است