خبر یزد

آخرين مطالب

سه خبر از استان یزد اجتماعي

سه خبر از استان یزد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد- فرماندار بافق از برنامه ریزی برای اعزام 2 فوق تخصص گوارش و کلیه به بیمارستان این شهرستان خبر داد و گفت: در آینده بسیار نزدیک، این متخصصان به مجموعه بیمارستان افزوده می شوند.
محمد زاده رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمام هماهنگی های لازم برای حضور دو فوق تخصص گوارش و کلیه در شهرستان بافق به عمل آمده است.
وی افزود: حضور این دو پزشک مستلزم فراهم آوردن امکانات و زمینه هایی می باشد که در حال تامین است و در آینده نزدیک این 2 فوق تخصص در بیمارستان بافق مشغول به فعالیت می شوند.
زاده رحمانی همچنین با بیان اینکه طرح ساخت بیمارستان 96 تختخوابی بافق در مرحله نصب تاسیسات است ابراز خرسندی کرد: با پیگیری هایی که از سوی فرمانداری صورت گرفته مشکلی در زمینه تامین اعتبار وجود ندارد و اجرای این طرح بزرگ با آهنگی پرشتاب در حال اجراست.
رئیس شورای بهداشت و درمان بافق خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح تعداد 70 تخت به بیمارستان ولیعصر(عج) بافق افزوده می شود و مردم شهرستان بهاباد، دهستان سبزدشت بافق، شهرستان کوهبنان، منطقه نوق و سی ریز استان کرمان به سهولت از خدمات درمانی این بیمارستان بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه سه مرکز اورژانس و یک خانه بهداشت همزمان در بافق در حال ساخت است افزود: بهره برداری از بخش رادیولوژی دیجیتال بیمارستان ولیعصر(عج) این شهرستان نیز تا یک ماه آینده انجام می شود.
فرماندار بافق همچنین با بیان اینکه سرطان سینه در بانوان در حال حاضر از شیوع بالایی برخوردار است تاکید کرد: خرید و نصب دستگاه ماموگرافی جهت پیشگیری از این بیماری ضروری است و تلاش می کنیم اعتبار مورد نیاز خرید تجهیزات این دستگاه برای بیمارستان ولیعصر(عج)فراهم شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان بافق هم با اعلام اینکه بافق تنها شهرستان استان یزد است که توانسته تمامی مجوزهای اورژانس را دریافت کند به ایرنا گفت: هم اکنون و به طور هم زمان سه ساختمان اورژانس در روستای مبارکه، کوشک و جاده بافق- سیریز و همچنین خانه بهداشت مبارکه این شهرستان در حال ساخت است.
مسعوددانشی خاطرنشان کرد: تهیه و نصب سیستم رادیولوژی دیجیتال یکی دیگر از طرح های بیمارستان ولیعصر (عج) بافق است که در یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: با همکاری و تعامل دانشگاه شهید صدوقی یزد، کلینیک فیزیوتراپی آماده افتتاح شده است.
دانشی افزود: این بخش با هزینه بالغ بر ٥٠٠ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه شهید صدوقی یزد تجهیز شده و تا نیمه تیرماه سالجاری به بهره برداری می رسد.
بیمارستان ولیعصر(عج) از سال 69 فعالیت خود را در بافق آغاز کرد و هم اینک با بیش از 10 متخصص دائمی و پاره وقت به کار خود ادامه می دهد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/
***
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انسان باید برای سعادت دنیوی و اخروی با قرائت ،ختم و عمل به دستورات قرآن، این سنت نیک را تدوام بخشد .
آیت الله ابوالقاسم علیدوست جمعه شب در محفل انس با قرآن در ابرکوه با بیان اینکه کلام وحی، بخشی از وجود انسان است اظهارکرد: نگاه کردن ، تلاوت کردن ، عمل کردن ، قرائت و تدبر در آیات قرآن اثر تکوینی بر انسان می گذارد .
وی با بیان اینکه ارتباط با قرآن نباید موسمی باشد اظهارکرد: قرآن کتاب سعادت بخش بشریت است و بایستی دایم با قرآن در ارتباط باشیم .
علیدوست با اشاره به اینکه قرآن، دست انسان را می گیرد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در دنیا و آخرت موفق شویم باید به قرآن و آموزه های قرآنی عمل کنیم و انسان هم باید با عمل به قرآن توجه داشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تفسیر بخشی از سوره زلزله تصریح کرد: زمین شهادت می دهد که انسان بر روی من چه عمل خیری یا چه عمل شری انجام داده است .
این استاد حوزه با اشاره به اینکه توجه به قرآن سبب گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود خاطرنشان کرد: هر کس با قرآن آشناست به همان میزان به فضائل نزدیکتر و از گناهان دورتر است.
186 محفل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با استقبال خوب قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان ونوجوانان در مساجد، بقاع متبرکه ، تکایا، محافل مذهبی و منازل این شهرستان دایر شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/
***
رییس هیات ورزش های پهلوانی و باستانی استان یزد گفت: مسابقات قرآن ، اذان و نماز بین ورزشکاران پهلوانی و زورخانه ای این استان برای اعزام به مسابقات کشوری برگزار و نفرات برتر مشخص شدند.
محمدرضا مهربانیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسابقات با حضور 35 نفر در طول ماه مبارک رمضان در رده های سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در زورخانه علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد.
وی ادامه داد: در پایان در رشته قرائت قرآن ، محمدرضا نقی زاده در رده سنی بزرگسالان ، علیرضا فخرآبادی در رده سنی جوانان و حمیدرضا حیدری در رده سنی نوجوانان اول شدند.
این مسوول اظهار کرد: در رشته اذان ، محسن بابایی زاده ، امیرعلی اسلامی ، محمدعلی شیخ علی شاهی رتبه های اول رده های سنی مختلف را بدست آوردند و همچنین سید مرتضی میرعزآبادی و رضا کرمانی زاده در رشته صحیح خوانی نماز رتبه های برتر را کسب کردند.
مهربانیان گفت: نفرات برتر رشته های مختلف در قالب تیم استان یزد به مسابقات کشوری قرآن ، نماز و اذان که تاریخ برگزاری آن هنوز اعلام نشده اعزام می شوند.
سه هزار و 700 باستانی کار در رده های مختلف سنی در این استان سازماندهی شدند که 2 هزار و 500 نفر از بیمه ورزشی برخوردارند.
این تعداد ورزشکار در 86 زورخانه استان فعالیت دارند که از مجموع این فضاهای ورزشی، 30 زورخانه در یزد و بقیه در 9 شهرستان استان فعال است.
استان یزد 47 هیات ورزشی و افزون بر 65 هزار بیمه شده زیر پوشش در رشته های مختلف دارد.
7536/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/30821/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه