خبر یزد

آخرين مطالب

رئیس خانه صنعت استان:

بخش خصوصی استان یزد به دستگاهها نمره می دهد اقتصادي

بخش خصوصی استان یزد به دستگاهها نمره می دهد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد – رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: برای نخستین بار این خانه در سال گذشته به دستگاههای اجرایی نمره داد و امسال هم این طرح برای انتخاب ادارات برتر در سطح کشور اجرا می شود.
به گزارش ایرنا ، علی اکبر کلانتر، روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح ساختار خانه صنعت استان یزد گفت: این مجموعه در دوره اصلاحات و وزارت آقای جهانگیری در وزارت صنعت به عنوان نخستین خانه کشور ، تشکیل و ساختارمند شد.
وی با بیان اینکه هدف از ایجاد خانه صنعت ، ایجاد حلقه واسطه میان دولت با صنعتگران بوده است ، افزود: هم اکنون این مجموعه در یزد در کنار اصفهان و آذربایجان شرقی به عنوان فعال ترین تشکل های کشور با داشتن 15 انجمن ، سه هزار و 600 واحد صنعتی و بیش از 400 واحد معدنی عضو محسوب می شود.
رئیس خانه صنعت یزد تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل توجه ویژه به بخش خصوصی در شورای گفت و گو ، ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه شفاف سازی آن و نیز کارگروه رونق تولید عضویت داریم و در خیلی از مباحث به مسئولان دولتی ، مشورت می دهیم.
کلانتر با اشاره به نقش این خانه در ارزشیابی دستگاههای دولتی گفت: یزد در اجرای این طرح الگو بوده و امسال از این طرح برای استفاده در کشور استفاده خواهد شد.
** 21 واحد نمونه استان در روز صنعت تجلیل می شود / اشتغال صنعتی یزد 17 درصد بالاتر از کشور
وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن از زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی خانه صمت استان اظهار داشت: امسال از میان حدود چهار هزار واحد صنعتی و معدنی در استان، 21 واحد به عنوان واحدهای برتر انتخاب شده اند که در مراسم در روز پنجشنبه 28 تیرماه تجلیل می شوند.
این تولید کننده یزد با بیان اینکه اشتغال صنعتی این استان 17درصد بیش از متوسط کشور است ، افزود: با وجود این شرایط سخت در کشور ، اشتغال صنعتی در یزد 49 درصد است در حالی که متوسط ایران 32 درصد اعلام می شود.
رئیس خانه صمت یزد تاکید کرد: اگر کسانی امروز در چنین شرایطی ، سرمایه و فکر خود را صرف ارتقای صنعت و اقتصاد کشور می‌کنند، کاری بس بزرگ و دشوار انجام می‌دهند و روز صنعت در واقع تقدیری کوچک از این تلاشهاست.
** وجود 800 نوع محصول تولیدی در استان یزد / ایجاد کمپین «فکرت را عوض کن، کالای ایرانی بخر»
کلانتر درباره برخی اقدام ها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و نیز شعار حمایت از کالای ایرانی از سوی این خانه گفت : در قالب کتابی 800 نوع محصول برند یا دارای قابلیت برند شدن در استان را با همکاری دستگاهها و استانداری گردآوری کرده ایم.
وی اضافه کرد: هدف اول در تدوین این کتاب آن است تا دولت به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان با توجه به الزام خرید کالای ایرانی بتواند به راحتی از تولیدات استان استفاده کند.
کلانتر از راه‌اندازی کمپین «فکرت را عوض کن، کالای ایرانی بخر» نیز خبر داد و گفت: این کمپین که الگویی از کشور سنگاپور است می تواند با افزایش کیفیت کالاها و نیز همراهی رسانه ها آزاد اندیش زمینه ای برای برندسازی کالاهای ایرانی و استان یزد باشد.
وی ایجاد کلینیک مشاوره را فعالیت دیگر خانه صنعت یزد عنوان کرد و افزود: مشاوره به واحدهای تولیدی استان در حوزه های مختلف به صورت رایگان در این کلینیک انجام می شود.
** ایجاد ناامیدی در جامعه نادرست است
رئیس خانه صمت یزد در عین حال ، ایجاد ناامیدی را در شرایطی که انعکاس ظالمانه اخبار ایران از سوی برخی رسانه های خارجی انجام می شود نادرست دانست و گفت: مشکل اصلی امروز بخش تولید ، کم کاری برخی دستگاهها همچون بانک مرکزی است.
کلانتر درباره میزان موفقیت طرح تسهیل و رونق تولید در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: با توجه به سختگیری بانک‌ها برای اختصاص نقدینگی به صنایع، با اجرای این طرح 16 هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط مشکل‌دار در نظر گرفته شد در حالی که در عمل فقط 9 هزار میلیارد تومان اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه در این مقطع بیش از 540 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانکها پرداخت شد ، ادامه داد: در واقع این 9هزار میلیارد تومان تنها 2درصد مجموع تسهیلات بوده به همین دلیل بزرگ‌تر فکر کردن مسئولان ارشد در مورد این طرح ضروری است تا رونق اقتصادی محقق شود.
** لزوم کاهش فشار مالیات بر تولید استان / تقویت سمستم محوری به جای شخص محوری در دستگاهها
این مسئول در ادامه با انتقاد از نبود عدالت مالیاتی در کشور اظهار داشت: تولید کننده با تمام مشکلات بخش تولید باید علاوه بر پرداخت 25 درصد مالیات، 9 درصد مالیات ارزش افزوده را از محل فروش خود پرداخت کند.
وی افزود: سهم مالیات از تولید در اغلب کشورها کمتر از 10 درصد است در حالی که در ایران بین 27 تا 28درصد و در یزد صنعتی بدتر است.
کلانتر ادامه داد: در عین حال بخش مولد و تولیدکننده استان 75 درصد از سهم مالیات را به دوش می‌کشد در حالی که این سهم در سایر بخش ها همچون زمین و مستغلات کمتر از 0.6 درصد است.
وی عمده مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از شبکه توزیع و قانون تجارت قدیمی ، وجود 182 هزار بند و تبصره در قانون ایران ، واردات بی رویه و قاچاق کالا و کمبود نیرو در گمرک استان عنوان کرد و افزود: باید به جای اشخاص ، سیستم تصمیم گیری کند که میز خدمت در این راستا موثر است.
رئیس خانه صنعت یزد با تأکید بر لزوم تقویت آینده نگری در صنعت ایجاد رابطه بیشتر میان صنعت و دانشگاه تصریح کرد: الان زبان مشترک میان این دو بخش وجود ندارد و باید نیازسنجی بازار برای ایجاد رشته های جدید در دانشگاه انجام شود.
وی در پایان ایجاد استراتژی روشن در توسعه صنعت و کاهش بهره های بانکی برای ایجاد رقابت در تولید و هدایت سپرده ها به سمت اشتغال و تولید خواستار شد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور محسوب می شود.
1968/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/35801/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

اختصاص یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!

خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال

42/5 میلیمتر باران در بهاباد یزد ثبت شد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

اوقات شرعی پنج شنبه 6 اردیبهشت در یزد

تداوم جریان سیل در استان یزد

جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر

ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

جلوه‌هایی زیبا از بارش باران در یزد

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تو که با عاشقان درد آشنایی

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

فیلم / باران شدید و سیل در یزد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم)

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

تکمیل راه آهن خواف هرات

وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت 6000 میلیارد تومانی سیل سال گذشته

جاری شدن سیل در رودخانه‌های تفت

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟