خبر یزد

آخرين مطالب

توسعه ورزش بانوان یزدی در انتظار زیرساخت ها و حامی مالی ورزشي

توسعه ورزش بانوان یزدی در انتظار زیرساخت ها و حامی مالی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - بانوان 49 درصد جمعیت یزد را تشکیل می دهند، آنها گذشته از سلامتی، شادابی و نشاط ، برای انجام هرچه بهتر زندگی فردی و اجتماعی به توسعه فضاهای ورزشی، زیرساخت ها ،تامین امکانات و حامیان مالی نیاز دارند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها، مناطق عشایری زندگی می کنند.
 جامعه پویا و با نشاط اسلامی در جست و جوی تکامل مادی و معنوی است و برای رسیدن به اهداف مورد نظر به افراد سالم و آماده فعالیت در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، هنری، فرهنگی، ورزشی، علمی و ... نیاز دارد.
در این میان دستیابی بانوان برای اهداف متعالی اجتماعی در گرو ، تدوین، تهیه برنامه های ورزشی و گسترش آن نیازمند مشارکت همگانی خصوصا این قشر است.
بدون شک فضاهای ورزشی از جمله مکان های مهمی است که برای سالم سازی روحی و جسمی بانوان نقش اساسی دارد.
به برکت انقلاب اسلامی و پیگیری مسئولان در سال های گذشته برای جذب و حضور فعال بانوان در رشته های مختلف ورزشی فضا های سالم و مناسبی فراهم شد تا بانوان فرهیخته بتوانند بدون دغدغه به فعالیت ورزشی و تربیت بدنی بپردازند.
در یزد به همت مسئولان محلی و با همکاری بخش خصوصی و افراد خیر برای جلب مشارکت بانوان گروه های مختلف سنی در ورزش کارهای خوبی انجام شده است.
با توجه به علاقه مندان زیاد در این عرصه کارهای انجام شده به هیچ وجه کافی نیست و باید بیش از گذشته برای فراهم کردن زمینه حضور آنها در این عرصه اقدام مناسب انجام شود.
در این ارتباط تعدادی از بانوان یزدی در گفت و گو با گزارشگر ایرنا با اشاره به مسئولیت آنها در مدیریت خانواده و اجتماع بیشتر از مردان به فعالیت ورزشی نیاز دارند.
آنها نبود برخی زیر ساخت های مناسب، امکانات ورزشی و حامی مالی را مشکل اصلی پیش روی ورزش در استان عنوان کردند.
فاطمه رضایی 30 سال با قدردانی از همت دولتمردان برای پیگیری مطالبات ورزشی بانوان، کمبود فضاهای اختصاصی را مهمترین مشکل عنوان کرد و خواهان چاره جویی برای رفع این چالش شد.
وی ادامه داد: سالن های ورزشی اختصاصی برای توسعه ورزش بانوان در جذب این قشر تاثیرگذار است .
همچنین رقیه حاجی حسینی یادآور شد: حدود نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکل می دهند،باید امکانات ورزشی برای آنها در مناطق مختلف شهر ویژه بانوان نیز پیش بینی شود .
وی افزود: سال های اخیر با وجود محدویت های منابع مالی و چالش های اقتصادی توجه مسئولان اجرایی و ورزشی به ورزش بانوان استان نسبت به دوره های گذشته خیلی بهتر شد، ولی کافی نیست.
وی تصریح کرد: فرهنگ توسعه ورزش بانوان نیازمند فعالیت فرهنگی و اطلاع رسانی رسانه های گروهی و همکاری نهادهای آموزشی و تبلیغی در یزد است .
این بانوی یزدی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی، راه اندازی لیگ های مختلف ، حضور تیم های سایر استان ها ، فرهنگ سازی در میان خانواده ها هرکدام نقش مهمی در ارتقای فعالیت های ورزشی بانوان دارد.
به گزارش ایرنا، حاجی حسینی به اهمیت مشارکت صاحبان صنایع در توسعه ورزش به عنوان حامیان مالی به عنوان یک ضرورت و با توجه به هزینه حضور تیم ها در مسابقه های کشوری اشاره کرد و همکاری آنها را خواستار شد.
همچنین مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش وجوانان یزد با اشاره به اینکه توجه به ورزش این قشر جزو اولویت های این اداره کل است، اظهار کرد: هم اکنون 27 هزار نفر در رشته های مختلف ورزشی به صورت منظم و مستمر در استان فعالیت ورزشی دارند.
به گفته آزاده دهقان، از 47 هیات ورزشی استان، 41 هیات نایب رئیس در امور بانوان دارند که طبق مقررات و بر اساس ماموریت ها و وظایفی که برای آنها تعریف شد پیگیر ورزش آنها هستند.
این کارشناس و فعال ورزش استان تاکید کرد: بانوان یزدی ظرفیت ها و توانایی های خوبی در رشته های مختلف ورزشی دارند که برای نمونه سال 1396 علاوه بر کسب مدل های رنگارنگ در مسابفه های کشوری ، 12 مدال برون مرزی در شمشیربازی ، تکواندو ، کشتی آلیش ، تیراندازی ، بسکتبال با ویلچر و ... کسب کردند.
به گفته خانم دهقان برای رفاه حال بانوان بر اساس تصمیم اداره کل ورزش و جوانان یزد در هر شهرستان یک سالن اختصاصی مناسب برای فعالیت های ورزشی بانوان پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: برای جذب بیشتر بانوان برای مشارکت در فعالیت های تربیت بدنی و ورزشی علاوه بر سالن های اختصاصی حتی در برخی ساعت های روز با هماهنگی اداره های ورزش و جوانان ، سالن های دیگر بر حسب نیاز در اختیار آنها گذاشته می شود.
همچنین معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان یزد و دانش آموخته دکترای مدیریت ورزش اظهار کرد: برای ارتقای فعالیت های ورزشی این قشر باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری توسط متولیان و رسانه ها انجام شود.
فرشته کتبی افزود: فراهم کردن زیرساخت های لازم بر اساس آب و هوای استان و همگانی کردن ورزش در رشته های مختلف در جذب بانوان و جوانان و تامین سلامتی و نشاط آنها بسیار ضروری است.
وی بیان کرد: در سال های اخیر کارهای خوبی هم برای فرهنگ سازی و تامین زیرساخت ها برای گسترش ورزش بانوان انجام شد و با توجه به جمعیت قابل توجه آنها و ظرفیت های موجود قطعا کافی نیست و نیازمند همت همگانی است.
همچنین معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: رویکرد این اداره کل همکاری دستگاه های مختلف اجرایی ، هیات های ورزشی ، رسانه ها و خانواده ها ، گسترش ورزش بانوان همانند ورزش مردان است.
سید احمد هاشمی ادامه داد: برای گسترش ورزش بانوان هم اکنون در هر شهرستان حداقل یک سالن مناسب که دسترسی به آن برای همگان مناسب باشد در اختیار علاقه مندان قرار گرفته تا طبق برنامه بتوانند در رشته های مختلف به ورزش بپردازند.
وی اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی در کنار فراهم کردن زیر ساخت های لازم در استان انجام شده این برنامه و هدف مهم همچنان با همکاری بخش های مختلف ، دستگاه های اجرایی و پیگیری مسئولان ورزش و جوانان ادامه دارد.
این مسئول به نقش مهم مادران در فرهنگ سازی ورزش در میان اعضای خانواده اشاره کرد و یادآور شد: برای این منظور یکی از برنامه های مهم جلب مشارکت مادران در ورزش است.
به گفته هاشمی در سال های اخیر و نیز سال 97اردوی تیم های ملی بانوان در یزد برگزار شد که این کار در گسترش ، فرهنگ سازی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین بانوان ورزشکار خیلی موثر است که نمونه آنها اردوی کوراش و کشتی آلیش بود.
در استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار سازمان یافته زیر پوشش بیمه فعالیت دارند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/35870/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است