خبر یزد

آخرين مطالب

محور سخنان امامان جمعه مهریز، ابرکوه، بهاباد، تفت و میبد سياسي

محور سخنان امامان جمعه مهریز، ابرکوه، بهاباد، تفت و میبد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - تاکید بر حفظ وحدت میان مردم و مسئولان،حج نماد وحدت جهان اسلام است ،
دهه کرامت فرصتی برای بررسی جایگاه زن در اسلام است، دعوت از مردم برای صرفه جویی در آب و نسبت به جنگ روانی دشمن هوشیار باشیم ،محورهای سخنان امامان جمعه مهریز، ابرکوه، بهاباد، تفت و میبد است.
امام جمعه مهریز گفت: نیاز اصلی کشور در برابر جنگ روانی و فشار اقتصادی دشمنان حفظ وحدت بین مردم و مسئولان و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری است.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه این هفته افزود: پیوند مستحکم بین مردم و مسئولان تمام نقشه های دشمنان در عرصه اقتصادی و روانی را نقش بر آب می کند.
وی به اهمیت اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: برای انجام این امر مهم باید مسئولان نسبت به برنامه ریزی اقدام و مردم و بخش خصوصی هم مشارکت کنند.
امام جمعه مهریز به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهوری و هیات دولت اشاره کرد و افزود: مسئولان باید برای پیروز شدن بر مشکلات ، توصیه های معظم له را محور فعالیت های خود قرار دهند.
به گفته محی الدینی ، نظارت بر بازار توسط مدیران و رعایت صرفه جویی توسط مردم نقش مهمی در کاهش فشارهای اقتصادی و جنگ روانی دشمنان علیه انقلاب اسلامی دارد.
7541/ 2047/
**
امام جمعه ابرکوه گفت: حج نماد وحدت و یک صدایی جهان اسلام است، زیرا کعبه و مسجد الحرام متعّلق به جهان اسلام است نه کسانی که در آن سرزمین حکومت می کنند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر ابرکوه اظهار داشت : مسلمانان جهان اسلام برای برگزاری حج ابراهیمی در سرزمین وحی اجتماع می کنند و کسی حق ندارد مانع از تحقق مفاهیم حج شود.
وی ادامه داد: امیدواریم به لطف خدا حج امسال هم در امنیّت و سلامت کامل با مبانی حج ابراهیمی با بهره گیری صحیح و کامل از این کنگره عظیم جهان اسلام برگزار شود .
امام جمعه ابرکوه با اشاره به دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری افزود: معظم له نکات مهم و ارزنده ای را در رابطه با ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور به دولتمردان متذکّر شدند.
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: مسئولان و سیاستگذاران اقتصادی کشور باید کارشناس ، کاردان و با روحیه ای قوی و با انگیزه و شجاعت و عزم راسخ در میدان جنگ اقتصادی با دشمن مقابله کنند .
وی ادامه داد: شفاف سازی و برخورد قاطع با متخلّفان اقتصادی از ضرورت ها و مطالبات عمومی جامعه است و باید عناصر ناکارآمد از تیم اقتصادی دولت حذف شوند.
حسینی یادآورشد : فردی که نداند در مجموعه تحت مدیریت او چه می گذرد و یا افرادی که باعث افزایش قیمت ارز و سکه شدند، باید کنار گذاشته شوند.
وی ادامه داد: چرا باید تدبیر امور در دست چنین افرادی باشند ؟ باید در کابینه دولت و متولیان امور اقتصادی تجدید نظر شود تا دستگاه های دولتی و سیستم های نظارتی توسط نیروهای مسئولیّت پذیر و کارآمد و توانمند بتوانند در جلوگیری از مفاسد اقتصادی و بازگرداندن اموال بیت المال از دست حرام خواران تلاش کنند .
امام جمعه ابرکوه به موضوع برجام اشاره کرد و یادآور شد: بسته ارایه شده اروپایی ها بسته ای نیست که خنثی کننده دشمنی های آمریکا باشد و امروز قدرت منطقه ای ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست و قدرت هایی مانند چین و هند و روسیه را به همراه خود دارد.
حسینی اضافه کرد: سفر فرستاده ویژه مقام معظم رهبری به روسیه و شکست ترامپ در مذاکرات سیاسی با همتای روسی خود نشان می دهد که نه تنها ایران در بن بست قرار ندارد بلکه ترامپ است که به بن بست رسیده است .
امام جمعه ابرکوه گفت: برای ایران گزینه ای مهمتر از اروپا در دسترس است و در انزوای ترامپ همین بس که در سفر اخیر ترامپ به انگلیس و اسکاتلند فریاد نَه بلند مردم به این سفر جنجالی را شنیدید تنها مشکل داخلی ، نابسامانی وضعیت اقتصادی است که به توصیه مقام معظم رهبری همکاری قوای سه گانه می تواند کشور را از این التهاب عبور دهد .
وی با اشاره به سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون(قضاوت کنسولی) توسط حکومت پهلوی گفت: جوانان بدانند که حکومت فاسد و مزدور شاه نقشی جز خواری ملت و خدمت به اجانب نداشت .
حسینی ادامه داد: امتیازاتی که شاه به آمریکا و دولت های غربی داد به جایی رسید که کارشناسان آنها برای سفر به ایران حقّ توحّش می گرفتند و حضرت امام و علمای بزرگ بودند که در برابر مصوبات ذلت باری مثل کاپیتولاسیون ایستادند.
7540/ 2047/
**
امام جمعه بهاباد با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) و آغاز دهه کرامت گفت : دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) فرصت مناسبی برای بررسی جایگاه والای زن در اسلام به شمار می رود.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی اظهار داشت : مولودی که ولادت با برکتش را اجداد بزرگوارش همچون امام صادق(ع) بشارت داده بودند.
وی با بیان اینکه سیره عملی و سلوک عالمانه و اخلاقی امام رضا(ع)؛ شیوه‌ای از مبارزه فرهنگی و معنوی برای گسترش معارف اسلام‌ بود، گفت : آن حضرت در 35 سالگی به امامت رسید و بیست سال تا زمان شهادت ، عهده‌دار این منصب بودند.
امام جمعه بهاباد به دیدار رئیس‌ جمهوری و اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حل مشکل معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت : مهم‌ترین پیام رهبری را باید «باور معظم له به توانایی دولت در حل مشکلات اقتصادی کشور و عبور از این شرایط» دانست که در واقع عامل اصلی توفیق کشور در مقطع کنونی است.
وی با تاکید بر اینکه تذکر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دولتمردان بسیار با اهمیت و در راستای خنثی کردن توطئه اقتصادی دشمن علیه کشور است، افزود: آمریکا روز به‌روز عملیات اقتصادی خود را تقویت می‌کند و رهبری بارها تذکر دادند که دولت نباید منتظر برجام و نتایج آن باشند.
وی با بیان اینکه مبارزه با فساد؛ مطالبه اصلی مردم و اولویت اصلی نظام‌ و مسئولان است افزود : حرف مردم را باید گوش کرد، آنها از فساد شکایت دارند، پس مسأله‌ ریشه‌کن کردن فقر و این پدیده اولویت‌های درجه‌ اوّل مسئولان نظام قرار گیرد.
9877/ 2047/
**
امام جمعه تفت با دعوت مردم این شهرستان به صرفه جویی در آب و برق گفت: گرمی هوا مختص ایران نیست و در انگلیس هم هوا گرم است به گونه ای که آب جیره بندی شد و مصرف آب با شیلنگ جریمه دارد.
حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری در خطبه های نماز جمعه این هفته تفت افزود: در کشور با کمبود آب مواجه نیستیم بلکه مصرف زیاد است و ملت ایران به مصرف گرایی رو آورده اند.
وی به نمازگزاران توصیه کرد به اندازه نیاز مصرف کنند و درختان را با آب شرب آبیاری نکنند.
خطیب جمعه تفت اضافه کرد: علاوه بر مردم، دولت هم باید صرفه جویی کند؛ اختصاص یارانه به سفرهای خارجی یا تخصیص ارز برای خرید کالاهای لوکس، خودروهای خارجی و گوشی های موبایل ضرورتی ندارد و خارج از اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: ارزهایی که به سختی به دست می آید باید در راه تولید خرج شود و نباید به جیب خارجی ها برد.
حجت الاسلام غفوری به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: جشن زیر سایه خورشید در استان یزد در حال برگزاری است که از همه دست اندرکاران آن تشکر می کنیم
6197/ 2047 /
**
امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مسائل اخیر کشور در حوزه اقتصادی گفت: مردم و مسئولان باور کنند که امروز دشمنان جنگ اقتصادی را برای به زانو درآوردن انقلاب و نظام ، در ایران دامن می زنند.
حجت الاسلام علیرضا حسنی تصریح کرد: دشمنان در طول 40 سال که ریشه انقلاب روز به روز مستحکم تر شد؛ همه راهها را برای شکست ملت و انقلاب امتخان کردند اما نتیجه نگرفتند.
وی افزود: دامن زدن به مسایل اقتصادی علیه انقلاب و ملت ایران آخرین راهی است که آمریکا به آن متوسل شد.
وی گفت: دولتمردان برای عبور از این وضعیت باید نقشه راه اقتصادی با ثبات برای مردم ترسیم کنند تا مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خودشان را بدانند و با احساس آرامش قطعا هم مردم و فعالان اقتصادی در جنگ علیه جبهه استکبار به کمک دولتمردان خواهند رفت.
حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: کسانی باید در این جبهه ابراز وجود کنند و فرماندهی را به دست بگیرند؛ مدیرانی هستندکه با روحیه جهادی ،انقلابی و شجاعت کامل و با خودباوری وارد این میدان شوند.
امام جمعه موقت میبد یادآور شد: برای حل مشکلات و شکست دشمن در جبهه اقتصادی باید دولت تیم اقتصادی خود را از افرادی تشکیل دهد که بتوانند عالمانه ،شجاعانه ،انقلابی و جهادی عمل کنند تا این بار به منزل مقصود برسد.
خطیب جمعه میبد بر تعامل سازنده مسئولان با مردم تاکید کرد و گفت: مسئولان در هر رده ای که هستند باید با برقراری ارتباط نزدیکتری با اقشار مختلف مردم نسبت به مشکلات و درد و گرفتاری آنها گوش دهند و برای حل مشکلات شخصا اقدام کنند.
وی با بیان اینکه دولت در وضعیت فعلی باید تلاش مضاعفی از خود نشان دهد افزود: دشمن با جنگ روانی در صدد ایجاد التهاب در کشور است، ما مشکل داریم، اما بحران نداریم.
امام جمعه موقت میبد تصریح کرد:راه جلوگیری از تشنج ،اغتشاش و فضای روانی که دشمن ایجاد کرد، این است که دولتمردان برای حل مسایل و خنثی کردن توطئه ها تلاش کنند.
حسنی شفاف سازی را یکی از راه های پیروزی در جبهه اقتصادی خواند و گفت: امروز دیگر شعار بس است و دولتی ها و قوه قضاییه به صحنه آیند و برای مردم گزارش دهند که با چند مفسد اقتصادی برخورد قاطع کرده اند.
وی برخورد با مخلان اقتصادی را از خواسته های مردمی عنوان کرد و افزود: دولتمردان و قوه قضاییه باید با کسانی که در بازار اخلال می کنند و نظم اقتصاد جامعه را به هم می زنند ، مستضعفان و محرومان جامعه را گرفتار مشکلات می کنند باید برخورد کنند.
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه امروز دیگر روزی نیست که مسئولین و دیگران چشم پوشی کنند تصریح کرد: آقازاده ها و هرکسی در هر مقامی و موقعیتی خواسته باشد در بازار برای مسائل شخصی و حزبی اش سوء استفاده کند؛ خیانت به خون شهدا و انقلاب و نظامی است که 40 سال در مقابل اسکتبار ایستاده است.
حسنی گفت: به حول قوه الهی با رهبری شجاع و تحرک بیشتر دولتمردان و قاطعیت قوه قضاییه از این مرحله عبورخواهیم کرد.
خطیب جمعه میبد با اشاره به تبلیغات دشمن علیه ایران به مردم توصیه کرد: گاهی تجمع شما حرکت حقی است و باید هم مسئولان آن را بشنوند؛ اما موظب باشید امروز آمریکا ، اسرائیل و آل سعود از همین تجمعات قانونی سوء استفاده می کنند و می خواهند مردم را در مقابل نظام و انقلاب قرار دهند و در جامعه جو ناامنی را دامن بزنند.
وی با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه و امام رضا (ع) گفت: لطف خدا بود که این خواهر و برادر را در سرزمین ما قرار داد.
ص.ا/ 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/36907/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد