خبر یزد

آخرين مطالب

مدارس فوتبال و ضرورت داشتن پیوست فرهنگی ورزشي

مدارس فوتبال و ضرورت داشتن پیوست فرهنگی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، همه ساله نسبت به پذیرش و سازماندهی نونهالان و نوجوانان علاقه مند فعالیت می کنند که باید در کنار آن در قالب پیوست فرهنگی به مسائل اخلاقی و ارزشی اعضا هم توجه شود.
به گزارش ایرنا ، در سال های اخیر بخاطر توجه خانواده ها و سیاست فدراسیون فوتبال، شاهد راه اندازی و فعالیت مدارس بسیاری در استان یزد هستیم .
این مدارس در طول سال و بخصوص هنگام تعطیلی واحدهای آموزشی با تبلیغات گسترده نسبت به پذیرش و ثبت نام نونهالان و نوجوانان برای آموزش، فعالیت هایی را انجام می دهند.
از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون و هیات فوتبال ، این مدارس باید در کنار برنامه های آموزشی به فعالیت های فرهنگی عنایت خاص و پیوست مشخص داشته باشند در اکثر مواقع این موضوع مهم مورد بی مهری و بی توجهی قرار می گیرد.
یکی از دغدغه های مهم اولیای شرکت کنندگان در این مدارس بی توجهی و بی تفاوتی به مسائل فرهنگی است که پیگیری و نظارت برای انجام آن را خواستار هستند.
در این خصوص جمعی از والدین در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت آموزش های فرهنگی و اخلاقی در کنار فعالیت های علمی و ورزشی به فرزندان خود در مدارس فوتبال از کم رنگ شدن آن ابراز ناخرسندی کردند.
مادر یکی از دانش آموزان یزدی که فرزندش در مدرسه فوتبال عضویت دارد گفت: آموزش های مربوط به رشته فوتبال در بعد فنی با حضور مربیان و طبق یک برنامه به صورت نسبتا منظم برگزار می شود ولی در زمینه فرهنگی برنامه خاصی نیست.
فاطمه بابایی افزود: همانطوریکه این مدارس برای برنامه های ورزشی خود دارای نقشه راه و طرح مشخص هستند باید بخاطر اهمیت مسائل تربیتی و فرهنگی دارای برنامه عملی برای اعضا باشند.
وی تصریح کرد: اکثر مسائل فرهنگی و اخلاقی که در این سنین و در کنار برنامه ورزشی و فنی ارائه می شود بخاطر وضعیت سنی اعضا قطعا خیلی موثر است و نباید نسبت به آن بی توجه بود.
حسینعلی قانع پدر یکی از نونهالان شرکت کننده در مدرسه فوتسال در یزد گفت: تمام هم و غم این مدارس در مجموع فقط فعالیت های علمی است ولی به همان میزان و حتی خیلی ناچیز به موارد فرهنگی اعضا توجه نمی شود.
وی افزود: در فضای کنونی که دشمنان با تهدید نرم ،نسل جوان را نشانه رفته اند اهمیت مسائل فرهنگی نه تنها کمتر از آموزش های ورزشی مرتبط با رشته فعالیت آنها نیست که باید مسائل فرهنگی محور اصلی برنامه ها قرار گیرد.
این پدر یزدی که دغدغه فرهنگی فرزند خود را دارد می گوید: وجود مدارس تابستانی فوتبال و فوتسال یک فرصت است ، چون دانش آموزان بسیار خوب استقبال می کنند و باید دست اندکاران برای مسائل فرهنگی در کنار برنامه های آموزشی عنایت ویژه داشته باشند.
قانع گفت: اگر از همان ابتدای زندگی ، مسائل فرهنگی و اخلاقی با روح و روان نسل جوان عجین شود قطعا آنها را در برابر آسیب ها و ناهنجاری های ناشی از توطئه دشمنان مصون نگه می دارد.
کارشناس مطالعات فرهنگی و تربیتی گفت: دوره نونهالی و نوجوانی زمان حساس از زندگی است که فعالیت های فرهنگی و پرورشی در کنار برنامه های جذاب ورزشی در این قشر بسیار تاثیر مثبت و عمیق دارد.
حسینعلی دهقان افزود: باید از جذابیت های ورزشی به خصوص رشته فوتبال و فوتسال برای ارائه آموزش های فرهنگی و تربیت دینی و اخلاقی نسل جوان تشنه فراگیری ارزش ها بنحو مناسب استفاده کرد.
وی تصریح نمود: همه ساله بر اساس یک برنامه مشخص در مدارس فوتبال ، فوتسال و فوتسال ساحلی آموزش های تئوری و عملی بر اساس رشته مربوطه با حضور مربیان مجرب انجام می شود و کار خوبی است.
مدیر سابق کانون فرهنگی تربیتی شهید کشاورزی یزد پیشنهاد کرد ، فعالیت های آموزشی در این مدارس باید همراه با پیوست فرهنگی مشخص با بهره گیری از افراد دلسوز برای تقویت بنیه پرورشی و اخلاقی اعضا باشد.
دهقان گفت: اگر اینگونه مدارس از همان ابتدای شروع برنامه های خود به خصوص در تابستان دارای برنامه های فرهنگی باشند بدون شک می توانند در کنار برنامه های ورزشی و فنی نیز موفق تر عمل کنند و خروجی کار آنها چندین برابر می شود.
همچنین رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: یکی از موارد مهمی که فدراسیون فوتبال و این هیات به عنوان محور برنامه های خود همیشه به آن توجه خاص داشته و دارد ، مسائل فرهنگی و رعایت آن توسط جامعه هدف و مدارس زیر پوشش است.
عبدالرضا دستا افزود: بر اساس مقررات برای ارزیابی پایانی مدارس فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی ، شاخص های مختلفی پیش بینی شده که مهمترین آن پیوست فرهنگی و داشتن برنامه های مناسب جانبی برای اعضا است.
این مسئول با بیان اینکه مسائل فرهنگی باید در تمام فعالیت های رشته فوتبال و این مدارس در متن و بر اساس برنامه مشخص انجام شود انجام را در طول سال و تابستان و میان جامعه مخاطب یک فرصت طلایی ذکر کرد که باید از آن بنحو مطلوب بهره گرفت.
دستا افزود: توسط مدارس زیر پوشش در عرصه فرهنگی و تربیتی کارهای خوبی انجام می شود ولی بخاطر اهمیت موضوع کافی نیست و امیدواریم مسئولان مدارس بهتر از گذشته و با برنامه مدون به آن عنایت لازم داشته باشند.
در این خصوص رئیس کمیته جوانان ، استعدادیابی و متولی مدارس فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی هیات فوتبال استان یزد گفت: فعالیت های فرهنگی در کنار برنامه های آموزشی باید توسط این مدارس با ظرفیت ، دقت و جدیت انجام شود.
محمود انصاری با اشاره به اینکه هم اکنون 23 مدرسه در استان فعالیت دارند افزود: مدارس زیر پوشش همانطوریکه دغدغه مسائل فنی و جذب مربی و زمین مناسب دارند باید بخاطر اهمیت موضوع حتی خیلی بهتر و بیشتر انجام فعالیت های فرهنگی را در قالب برنامه مشخص در دستور کار خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: کار نظارت بر انجام فعالیت های فرهنگی مدارس با سرکشی و حضور در آنها به صورت مستمر با همراهی نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان انجام و سپس نسبت به ارزیابی اقدام به عمل می آید.
وی یادآور شد: شماره تلفن های 37227071 ، 37208434 عصرها از ساعت 18 الی21 به جز روزهای تعطیل هفته آماده پاسخگویی در مورد نحوه فعالیت مدارس در بخش های مختلف و فرهنگی و بیان دیدگاه های شهروندان هستند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت ، دارای 25 تیم فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ کشور و 75 تیم در لیگ استانی است.
7536/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/36942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

فیلم / باران شدید و سیل در یزد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم)

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

تکمیل راه آهن خواف هرات

وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت 6000 میلیارد تومانی سیل سال گذشته

جاری شدن سیل در رودخانه‌های تفت

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

انجام بیش از 331 هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

بارش باران سیل آسا در یزد

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تداوم طرح نور با جدیت

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد

خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع

آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد