خبر یزد

آخرين مطالب

ارزان‌ترين مقصد گردشگري ايران در انتظار مسافران نوروزي مقالات

  بزرگنمايي:

يکي از مهم‌ترين رکن‌هاي سفر، اسکان است و آنچه به طور معمول، تعداد زيادي از خانواده‌ها را در ايام عيد و تعطيلات، خانه‌نشين مي‌کند، نداشتن مکاني براي اسکان يا برنيامدن از پس هزينه‌هاي سنگين در برخي شهرهاست.

بر اساس جدولي که چندي پيش در يکي از خبرگزاري‌هاي کشور منتشر شد، هزينه اسکان در برخي هتل‌هاي شهرهاي مهم کشور اعلام شد که برخي ارقام واقعا بالا بود به نحوي که به نظر مي‌رسد اقامت در برخي هتل‌هاي کشور براي بسياري از مردم براي هميشه به يک رويا تبديل خواهد شد.

گرچه برخي مسئولان معتقدند که هتل‌هاي لوکس بايد گران باشد زيرا گردشگر اگر در کشور خود هزينه نکند، همين هزينه را در کشورهاي ديگر براي اسکان خواهد کرد ضمن اينکه صاحبان هتل نيز بايد سود سرمايه‌گذاري‌هاي خود را ببرند در غير اين‌صورت هتلداري ديگر در کشور مقرون به صرفه نخواهد بود.

هزينه برخي هتل‌ها حتي براي افراد متمکن نيز سنگين است

با اين وجود حتي افراد متمکن از نظر مالي نيز با هزينه‌هاي بالاي برخي هتل‌ها مشکل دارند و آنها را اندکي دور از واقعيت مي‌دانند.

هتل‌هاي ارزان‌ قيمت‌تر نيز هنوز براي بسياري از مردم دور از دسترس هستند و شايد با هزينه‌هاي روزمره زندگي، حتي اقشار متوسط بالا نيز نتوانند در هتل‌ها اقامت داشته باشند زيرا شرايط مسافرپذيري بسياري از هتل‌ها در ايام نوروز ويژه مي‌شود.

از جمله اين شرايط مي‌توان به الزام براي اسکان حداقل سه روز، تاکيد بر سرو غذا در هتل و اخذ هزينه‌هاي آن، الزام به شرکت در تورهاي گردشگري و ... اشاره کرد.

اين شرايط در همه شهرهاي کشور و حتي در استان يزد نيز وجود دارد و اغلب هتل‌ها در اين ايام توسط آژانس‌هاي مسافرتي رزرو مي‌شوند و آنها براي مسافر شرط و شروط مي‌گذارند.

با همه اين مسائل، هنوز مسئولان استان يزد معتقدند که هزينه اسکان در استان يزد به ويژه در هتل‌ها از بسياري از شهرها حتي شهرها و استان‌هاي همجوار يزد ارزان‌تر است.

اسکان در هتل‌هاي يزد از شبي 170 تا شبي 270 هزار تومان براي هر گردشگر

به جز هتل‌ها، شرايط ديگر اسکان نيز در استان يزد فراهم شده که با وجود اين شرايط، هر مسافري با هر توان مالي و با هر سليقه‌اي مي‌‌تواند تعطيلات نوروز را اسکان خوبي در استان يزد داشته باشد.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد در اين زمينه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در يزد اظهار داشت: هزينه اسکان در هتل‌هاي استان يزد به طور ميانگين از شبي 170 تا شبي 270 هزار نفر براي هر گردشگر است که اين رقم نسبت به ساير استان‌هاي کشور ارزان‌تر است.

محمدمهدي شرافت عنوان کرد: مهمان‌پذيرها نيز هزينه‌هايي کمتر از اين ميزان دارند و از شبي 30 تا شبي 90 هزار تومان براي هر نفر به طور ميانگين وجود دارد.

وي منازل استيجاري را نيز از ديگر فضاهاي اسکان استان يزد اعلام کرد و افزود: اين فضاها نيز بسته به متراژ و تجهيزات موجود در منازل از شبي 30 هزار تا 200 هزار تومان متغير است.

مدارس نيز آماده پذيرش مهمانان نوروزي هستند

شرافت خاطرنشان کرد: امسال ظرفيت اسکان در مدارس نيز افزايش يافته و به جز فرهنگيان، افراد ديگر نيز مي‌توانند از اين فضاها استفاده کنند.

وي با بيان اينکه مدارس و کلاس‌هاي درس نيز با توجه به منطقه، تجهيزات، امکانات و ... درجه بندي شده‌اند،‌ يادآور شد: اسکان در مدارس نيز از شبي 15 تا شبي 50هزار تومان متغير است.

پيش‌بيني اسکان رايگان در همه شهرهاي استان يزد

شرافت همچنين با اشاره به اينکه بسياري از مسافران نوروزي به دليل بهره‌مندي يزد از آب و هواي خوب، از اسکان رايگان بهره‌مند مي‌شوند، بيان داشت: اسکان در چادرها در پارک‌ها، نوعي از اسکان است که بسياري از مسافران استان يزد آن را انتخاب مي‌کنند.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد خاطرنشان کرد: در پارک‌هاي شهر يزد با هماهنگي شهرداري، فضاهاي لازم براي برپايي چادرهاي مسافران تعبيه شده و امکاناتي از جمله سرويس‌هاي بهداشتي، آب شرب، بوفه و ... نيز پيش‌بيني شده است.

وي افزود: پارک‌هاي بزرگ شهر، هفتم تير، غدير، آزادگان و ... در مرکز استان يزد براي اسکان مسافران نوروزي آماده شده‌اند و در ساير شهرستان‌هاي استان نيز اين امکان در پارک‌ها پيش‌بيني شده است.

ظرفيت هتل‌ها تکميل است/ بقيه فضاها در اختيار گردشگران قرار مي‌گيرد

شرافت با بيان اينکه البته ظرفيت اسکان در هتل‌ها اعم از سنتي و ... و مهمان‌پذيرها هم‌اکنون تکميل شده و حتي بعد از تعطيلات نوروز نيز بسياري از هتل‌ها رزرو هستند، عنوان کرد: اما منازل استيجاري، هتل‌ آپارتمان‌ها و ... آماده پذيرش مهمانان نوروزي هستند.

وي همچنين از پذيرش مهمانان نوروزي در مدارس منتخب استان يزد خبر داد و اظهار داشت: مسافراني که به اين استان سفر مي‌کنند مي‌توانند با مراجعه به پايگاه‌هاي راهنمايان، از آدرس مدارس و پايگاه‌هاي ثبت‌نام براي اسکان در مدارس کسب اطلاع کنند.

مديرکل ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان يزد خاطرنشان کرد: با پيش‌بيني‌هاي انجام شده، امسال بدون در نظر گرفتن ظرفيت مدارس، توان اسکان بيش از 90هزار نفر را در تعطيلات نوروز داريم که با احتساب ظرفيت مدارس، اين ميزان به 850 هزار نفر مي‌رسد.

وي با بيان اينکه علاوه بر اسکان، فضاهاي گردشگري نيز آماده پذيرايي و استقبال از مهمانان نوروزي هستند،‌ بيان کرد: ساماندهي بناهاي تاريخي، چاپ بروشورهاي راهنمايي، نقشه‌هاي گردشگري، استقرار راهنما براي برخي اماکن مهم، راه‌اندازي آب‌نما در مجموعه اميرچخماق، چيدن سفره هفت سين در ورودي‌هاي شهر و ... از جمله اين اقدامات است.

يزد سرزميني با 6500 جاذبه تاريخي و طبيعي

شرافت بيان کرد: شهرداري، فرمانداري، دانشگاه علوم پزشکي،‌ هلال احمر، پليس و بسياري از ارگان‌هاي ديگر با عضويت در ستاد تسهيلات نوروزي، تمام تلاش خود را براي اسکان و سفري خوش براي مسافران و گردشگران نوروزي به کار گرفته‌اند.

وي با بيان اينکه يزد از بيش از 6 هزار و 500 جاذبه طبيعي و تاريخي برخوردار است، اظهار اميدواري کرد: مسافران نوروزي يزد بتوانند با اسکان خوب در اين استان، از همه اين فضاها بازديد کنند و ماندگاري بيشتري در استان يزد داشته باشند.

يزد از هم‌اکنون آماده استقبال و پذيرايي از مسافران نوروزي است و مردم مهمان‌نواز يزد براي پذيرايي از هموطنان خود از سراسر کشور آماده هستند.

به طور قطع يزد با بهره‌مندي از جاذبه‌هاي متعدد، آب و هواي متنوع و ديدني‌هاي جذاب مي‌تواند مقصدي نه تنها ارزان بلکه خاطره‌انگيز و به يادماندني براي مسافران باشد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/517/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت