خبر یزد

آخرين مطالب

کارشناسان در میزگرد ایرنا طرح کردند

مشوق لازم برای حضور صنایع یزد در ورزش فراهم شود ورزشي

مشوق لازم برای حضور صنایع یزد در ورزش فراهم شود
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - تعدادی از مسولان و کارشناسان عرصه ورزش یزد با حضور در میزگرد خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان با اشاره به ظرفیت ها و استعدادها، ارائه مشوق های لازم را برای حضور دست اندرکاران صنعت و معدن در فعالیت های ورزشی مورد تاکید قرار دادند.
به گزارش ایرنا، آنها لزوم ایجاد باشگاه های ورزشی قوی، فرهنگ سازی، پرهیز از حاشیه سازی، جذب مشارکت بخش خصوصی، معافیت مالیاتی، برنامه محوری، حمایت مسئولان، توزیع عادلانه درآمد صنایع ، تمرکز زدایی، اجرای شفاف قانون توسط دستگاه های مسئول در عرصه ورزش را یادآور شدند.
در ارتباط با چالش هایی که ورزش یزد با آن روبروست و یافتن راه حل ها، میزگردی با عنوان « راهکارهای تقویت ارتباط حوزه صنعت و معدن یزد با ورزش استان » با حضور علی محمد شیخی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان، سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و امیدحسین مرشدی خبرنگار، مجری و ورزشی نویس صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد.
همچنین محمد صالح عسکرشاهی مدیرعامل سابق باشگاه فولاد یزد و علی خباز، مدیر ورزش شهرداری مرکز استان با تبیین دیدگاه های خود در باره ارتباط صنعت با ورزش، راهکارهایی را برای بهبود شرایط ارائه کردند.
** دولت مشارکت صنعت و معدن را در ورزش تسهیل کند
به گزارش ایرنا، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد به اهمیت ایجاد انگیزه توسط دولت برای ورود بخش صنعت در ورزش اشاره کرد و گفت: برای جلب مشارکت این بخش ابتدا دولت و واحدهای بزرگی که زیر مجموعه آن هستند از باشگاه ها و تیم ها حمایت کنند.
سیدعلی اکبر کلانتر با اشاره به اینکه در برخی استان ها صنایع بزرگ دولتی از تیم ها و فعالیت های ورزشی حمایت می کنند بر انجام این کار در یزد تاکید کرد.
** 90 درصد واحدهای صنعتی یزد کوچک و متوسط هستند
این فعال حوزه صنعت با بیان اینکه 90 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی یزد جزو صنایع کوچک و متوسط هستند به دلیل شرایط اقتصادی توانایی همکاری و مشارکت در فعالیت های ورزشی را ندارند بر جلب مشارکت واحدهای بزرگ در این عرصه تاکید کرد.
به گفته کلانتر برای تشویق صنایع بخش خصوصی به فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه ورزش با توجه به هزینه های بالای تیمداری، ابتدا باید صنایع بزرگ وابسته به دولت مشارکت کنند.
وی علت اصلی حمایت نکردن صنایع از ورزش را، نبود صنایع بزرگ همانند برخی استان ها دانست و نسبت به برنامه ریزی و تبلیغات مناسب ابراز امیدواری کرد.
** بخشودگی مالیاتی واحدهای صنعتی شفاف باشد
به گزارش ایرنا، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد در ادامه با اشاره به اینکه بخشودگی مالیاتی واحدهای صنعتی توسط دولت دقیق و شفاف و در عمل اجرا شود، اظهار داشت: در حال حاضر بخشودگی فقط به باشگاه های فرهنگی ورزشی اختصاص دارد که باید در راه اندازی باشگاه ها توسط دولت همکاری صورت گیرد.
این مسئول پیشنهاد کرد: اداره کل ورزش و جوانان یزد مقررات و راه های تشویق جلب مشارکت بخش صنعت و معدن را دقیقا تهیه و اعلام کند تا موضوع پیگیری و بتوان برای کمک به ورزش استفاده کرد.
** همکاری رسانه ها با صنایع فعال عرصه های ورزشی
کلانتر به اهمیت توجه به حضور صنایع و واحدهای تولیدی فعال در عرصه ورزش در رسانه ها، همکاری و عزم جدی مسئولان در این امر مهم به عنوان یک راهکار مناسب و ضروری تاکید کرد.
وی پیشنهاد کرد که بخشی از مالیات وصولی برای گسترش ورزش و تقویت آن با پیگیری متولیان و مسئولان امر و عزم جدی دولت هزینه شود که نقش مهمی در ارتقای جایگاه یزد دارد.
تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی استان حدود سه هزار و 700 واحد استو
** لزوم فرهنگ سازی ورزش
همچنین معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: برای توسعه ورزش استان به عزم جدی با همکاری بخش های مختلف به خصوص مسئولان و صنایع تولیدی نیاز است.
علی محمد شیخی مهمترین مشکل ورزش یزد را با وجود اهمیت آن بر خلاف سایر استان ها که هنوز به ذغدغه فرهنگی تبدیل نشده است، عنوان کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای کمک به ورزش و جلب مشارکت بخش خصوصی و مسئولان توسعه فعالیت های فرهنگی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا این امر محقق نشود، قطعا نمی توان به اهداف بلند رسید.
شیخی به اهمیت حضور فعالان صنایع بزرگ و کوچک در ورزش اشاره کرد و یادآور شد: در برخی استان ها بر خلاف یزد، فرهنگ ورزش و اهمیت آن بیشتر مورد توجه است، باید این رویه با فعالیت فرهنگی و همکاری بخش های مختلف گسترش یابد.
وی به وجود برخی قوانین در خصوص کمک به صنایع برای ورود به فعالیت های ورزشی اشاره کرد و گفت: باید قوانین دقیق، شفاف و با پیگیری جدی مسئولان و طبق مقررات انجام شود که نقش مهمی در کمک به ورزش دارد.
** باشگاه های ورزشی به دنبال درآمد زایی باشند
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان یزد می گوید: باشگاه های دارای مجوز باید برای تداوم فعالیت های خود به دنبال درآمد پایدار با فراهم کردن زیرساخت های لازم باشند، تا بتوانند امور را مدیریت کنند.
** لزوم همکاری بینی بخش در حوزه ورزش
به گفته شیخی برای ورود صنایع به ورزش باید همکاری جدی بین بخشی بین دستگاه های متولی با عزم جدی و فرهنگ سازی باشد، تا این امر محقق نشود، قطعا نمی توان به اهداف مدنظر رسید.
** مسئولان از صنایع برای ورود به ورزش حمایت کنند
مدیر عامل سابق باشگاه فولاد یزد هم در میزگرد ایرنا می گوید: برای جلب مشارکت صنعت در ورزش و کمک به تیم ها و باشگاه ها برای تیمداری با توجه به هزینه های بالایی که وجود دارد، مسئولان اجرایی در این ارتباط عملا از تیم ها حمایت کنند.
محمد صالح عسکرشاهی افزود: در یزد هم مثل برخی استان ها، شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی بزرگی وجود دارد که باید توسط دولت و با همکاری مسئولان استان زمینه مشارکت آنها در فعالیت های ورزشی فراهم شود.
وی تصریح کرد: ایجاد انگیزه با فراهم کردن مشوق های لازم توسط اداره کل امور مالیاتی، حمایت جدی و دقیق موجب جلب مشارکت و حمایت حوزه صنعت و معدن در ورزش می شود.
این صنعتگر یزدی با اشاره به ظرفیت های خوبی که در بخش صنعت و معدن استان وجود دارد به اهمیت عزم جدی مسئولان برای جلب مشارکت آنها برای ورود به ورزش تاکید کرد.
** لزوم معافیت های مالیاتی و توسعه ورزش
عسکرشاهی یادآور شد: واحدهای صنعتی که باشگاه ورزشی دارند، قوانینی باشد که ضمن معافیت مالیاتی به تیمداری تشویق شوند.
** مهترین مشکل ورزش یزد نبود باشگاه های قوی است
به گزارش ایرنا، مجری و ورزشی نویس صدا و سیمای مرکز یزد هم تاکید کرد: برای توسعه ورزش راه های زیادی وجود دارد که مهمترین آنها باشگاه های قوی است که در یزد هنوز وجود ندارد.
به گفته وی در اولین گام باید دستگاه های متولی و علاقه مندان به صورت اصولی و تشکیلاتی در این ارتباط اقدام کنند.
امیدحسین مرشدی افزود: با همکاری صنایع و بخش معدن نسبت به راه اندازی باشگاه های ثابت با مدیریت قوی اقدام شود که نقش اساسی در فرهنگ سازی و گسترش ورزش دارد.
وی پیشنهاد کرد: در یزد همانند سایر استان ها واحدهای صنعتی بزرگ به مسئولیت اجتماعی خود که همانا کمک به تامین نشاط و سلامتی مردم و جوانان است، عمل کنند.
تهیه کننده برنامه های ورزشی شبکه تابان یزد خاطر نشان کرد: تعدادی از صنایع یزد آلایندگی دارند، باید در کنار فعالیت تولیدی برای جبران مشکلات زیست محیطی و خدمات رسانی برای تامین سلامتی مردم اقدام کنند.
** زیرساخت توسعه والیبال، فوتسال و هندبال فراهم شود
مرشدی به وجود ظرفیت های خوب در برخی رشته ها به خصوص فوتسال ، هندبال و والیبال در یزد اشاره کرد و گفت: باید اداره کل ورزش و جوانان، برخی زیرساخت های لازم مثل زمین ، تسهیلات و غیره را در اختیار فعالان این عرصه قرار دهد تا آنها تشویق به مشارکت در برنامه ها شوند.
این فعال حوزه ورزشی همچنین با اشاره به اینکه برخی واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ در شهرستان ها قرار دارند، پیشنهاد کرد که با توجه به اهمیت موضوع، درآمدها بر حسب نیاز در استان هزینه شود که نقش مهمی در گسترش عملی ورزش در شهرها دارد.
مرشدی ابراز امیدواری کرد: نه در شعار بلکه در عمل با عزم جدی و همگانی با بهره گیری از افراد دلسوز، متعهد و متخصص برای جلب مشارکت بخش صنعت و معدن در ورزش اقدام شود.
** حمایت ورزش محلات و احیای باشگاه شهرداری در اولویت است
به گزارش ایرنا، مدیر ورزش شهرداری یزد می گوید: احیای باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری که در سال های گذشته فعال بود، به دنبال آن هستیم که در این خصوص کارهای خوبی هم انجام شده است.
علی خباز ، گسترش ورزش همگانی در محلات، ایجاد چمن های مصنوعی و توجه به استعدادیابی و راه اندازی مدارس ورزشی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
این فعال حوزه ورزش شهرداری یزد با اشاره به همکاری شورای شهر در کمک به گسترش فعالیت های ورزشی تاکید کرد: ورود به ورزش حرفه ای هم اکنون جزو برنامه های ما نیست ولی پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا، خباز تصریح کرد: تامین سلامتی و نشاط مردم و جوانان با همکاری بخش های دیگر جزو برنامه های این نهاد است و برای انجام آن کارهای خوبی در پنجمین دوره شورای شهر انجام و ادامه دارد.
بزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
یزد با 47 هیات ورزشی ، 65 هزار ورزشکار سازماندهی شده، افزون بر 400 باشگاه ورزشی دارد.
یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی ایران است.
ایرنا با 84 سال قدمت به عنوان تنها خبرگزاری رسمی ایران همواره بر پایه رسالتی که بر عهده دارد نسبت به برگزاری میزگردهای مختلفی با هدف ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ، ورزشی و سیاسی جامعه اقدام می کند.
7536/ 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/52803/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد + فیلم

باران سیل‌آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

اختصاص یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!

خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال

42/5 میلیمتر باران در بهاباد یزد ثبت شد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

اوقات شرعی پنج شنبه 6 اردیبهشت در یزد

تداوم جریان سیل در استان یزد

جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر

ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

جلوه‌هایی زیبا از بارش باران در یزد

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تو که با عاشقان درد آشنایی

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

فیلم / باران شدید و سیل در یزد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم)

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد