خبر یزد

آخرين مطالب

امام جمعه میبد: اقتصاد تعاون، تامین‌کننده عدالت اجتماعی است اقتصادي

امام جمعه میبد: اقتصاد تعاون، تامین‌کننده عدالت اجتماعی است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - امام جمعه میبد گفت: در حوزه مردمی، اقتصاد تعاون علی‌رغم این که در برخی از موارد دشواری‌هایی نیز پیش‌رو دارد، تامین‌کننده عدالت اجتماعی همراه با ایجاد اشتغال است .
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، آیت الله «علیرضا اعرافی» در مراسم تجلیل از تعاونی‌های نمونه میبد با بیان این که تعاون تسهیل‌کننده فعالیت کسانی است که به دلیل محدودیت منابع نمی‌توانند به تنهایی کار کنند، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد دوام پیدا کند باید به خود مردم واگذار شود و نهادها و دستگاه‌های دولتی باید ریل‌گذار و زمینه‌ساز رشد و پویایی اقتصاد به ویژه در بخش تعاون باشند تا همه جامعه در عرصه اقتصاد فعال شوند که راهی جزء این نیز وجود ندارد .
وی با اشاره به این که باید صادرات تولیدات جزء اولویت‌های خود تعاونی‌ها باشد، تصریح کرد: تولید‌کنندگان داخلی به ویژه شرکت‌های تعاونی باید به دنبال خروج تولیدات خود از مرزها و صادارت آن به کشورهای دیگر باشند که این امر نیازمند کارهای علمی، آموزش‌های تخصصی، ارتباطات بین‌المللی و بسته‌بندی مناسب تولیدات داخلی است.
آیت الله اعرافی تشکیل زنجیره تعاونی را عاملی بسیار مهم در افزایش ارزش افزوده تولیدات و جذب سهم بیشتر از بازارهای هدف عنوان و خاطر‌نشان کرد: با اتکا به ظرفیت‌های خوب منطقه به ویژه در بخش صنایع دستی و بومی و نگاه جامع به صنعت و تعاونی‌ها در کنار استفاده از نیروهای جوان، نخبه و تحصیل کرده به منظور ارتباط بیشتر علم و دانش با صنعت و بازار می‌توان در تشکیل تعاونی‌های علمی‌تر و فنی‌تر موفق بود که خوشبختانه در شهرستان میبد شاهد حضور این شرکت‌های تعاونی هستیم .
وی با اشاره به این که باید فرهنگ کار جمعی، روحیه مشارکت، هم‌گرایی و هم‌افزایی در بطن جامعه عمق پیدا کند، گفت: هنوز در حوزه فرهنگ کارآفرینی تعاون، مشارکت جمعی و ایجاد اشتغال ضعف داریم که نظام آموزشی باید بیش از وضع موجود به این گونه آموزش‌ها توجه کند و هنرها، ابتکارات، نظام صحیح کارآفرینی در خصوص حِرَف و مشاغل مختلف به ویژه در بخش تعاونی را به نسل جوان آموزش دهد .
وی به مشکل شرکت‌های تعاونی در جذب تسهیلات بانکی و مشکلات پیش رو این واحدها در حوزه دارایی و مالیات اشاره و تصریح کرد: با وجود موانع موجود، نظام تسهیلات بانکی، نظام روانی نیست که باید این موضوع در دستور کار مسئولین قرار گیرد که اگر نظام تسهیلات روانتر شود،‌ با همه مشکلات پیش رو علاوه بر این که مشکل واحدهای تولیدی و تعاونی حل می‌شود امکان ایجاد صنایع و تعاونی‌های جدید نیز فراهم می‌شود.
امام جمعه میبد ادامه داد: همچنین در حوزه دارایی نیز باید در چارچوب قانون انعطاف بیشتری صورت گیرد تا شاهد رفع مشکلات واحدهای تولیدی باشیم .
«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان نیز ضمن تبریک انتخاب چهار تعاونی از میبد در سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان، گفت: در این دوره از جشنواره 24 شرکت تعاونی در سطح استان به عنوان تعاونی نمونه انتخاب شدند که شهرستان میبد با چهار شرکت تعاونی بیشترین تعداد تعاونی‌های شهرستانی انتخاب شده را به خود اختصاص داده است و شرکت تعاونی نرگس پلیمر میبد نیز به عنوان شرکت تعاونی نمونه ملی انتخاب و طی مراسمی در تهران از این تعاونی تجلیل شد .
وی با اشاره به این که زمان آن رسیده تا مدل تعاونی را به شکل تعاونی های دانش بنیان تغییر دهیم، گفت: متاسفانه نگاهی که در سطح جامعه به تعاونی‌هاست بیشتر برای دهک‌های پائین جامعه است که باید این نگاه تغییر یابد و با تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان که از جمع شدن افراد نخبه، عالم و کارآفرین و اشتراک گذاشتن ایده و فکر خود می‌توانند تعاونی‌های موفقی داشته باشند توانمندی خود را در تمامی عرصه ها افزایش دهیم و این توانمندی جز با کار گروهی، همکاری و خِرد جمعی محقق نمی‌شود .
ریاحی افزود: شرایطی که در حوزه اقتصادی و اجتماعی بر کشور حاکم است این نکته را به ما تذکر می دهد که باید خلاقانه و کارآفرینانه در جامعه حضور یابیم و با سرلوحه قرار دادن روش‌های نوین و روز دنیا مثل برند سازی در شرکت‌ها تعاونی و استفاده از تکینک‌های جدید، تکنولوژی روز و فارغ التحصیلان نخبه، امکان رقابت پذیری در عرصه بین المللی و داخلی را ایجاد سازیم و تعاونی و محصول آن را به عنوان برند درجه یک معرفی نمائیم .
این مسئول با اشاره به این که در شهرستان میبد ظرفیت های خوبی وجود دارد که در دنیا انحصاری است، گفت: به عنوان نمونه زیلوی میبد که با حمایت آیت الله اعرافی و تلاش های صنعت گران این حوزه و شرکت تعاونی زیلوبافان میبد دوباره احیاء شد، امروز راه به بازارهای اروپایی پیدا کرده و می‌توانیم با تلاش بیشتر به راحتی سهم خود را در عرصه رقابت بدست آوریم .
گفتنی است؛ در این مراسم شرکت‌های تعاونی نیز به بیان مشکلات پیش رو و موانع موجود در اخذ تسهیلات بانکی و هزینه های مالیاتی اشاره و در پایان از 11 شرکت تعاونی نمونه میبد با اهداء تندیس، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/55269/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

114 هکتار نخاله‌ ساختمانی طبیعت مهریز را ویران می‌کند

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

فقط 3 درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب

10 محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیارد در یزد

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایروبی و رسوب برداری 280 هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد