خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر کل آموزش و پرورش یزد در آستانه بازگشایی مدارس اعلام کرد:

لزوم تغییر مطالبات خانواده‌ها از آموزش و پرورش/برگزاری اولین همایش ملی کودکان ایران اسلامی در یزد اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر ضرورت اصلاح نگرش و مطالبات خانواده‌ها از آموزش و پرورش، اظهار کرد: مدرسه موفق بر خلاف نگاه عمومی جامعه نه آماده‌سازی دانش‌آموزان برای شرکت در کنکور بلکه آماده‌سازی آنها برای زندگی موفق در جامعه است.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «عباسعلی دانافر» امروز در آستانه بازگشایی مدارس اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید 250 هزار دانش‌آموز در 1981 مدرسه و 10 هزار و 138 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی با تاکید بر این که خوشبختانه استان یزد در سال تحصیلی جدید با مشکل کمبود معلم مواجه نخواهد شد، گفت: 18 هزار و 630 دانش‌آموز استان در سال تحصیلی جدید در دوره پیش‌دبستانی، 136 هزار و 70 دانش‌اموز در دوره ابتدایی، 50 هزار و 830 نفر در دوره متوسطه اول و 42 هزار و 873 نفر در دوره متوسطه دوم تحصیل خواهند کرد.
دانافر به مشکل همیشگی کمبود فضای آموزشی در کشور و به ویژه استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه 35 درصد از کلاس‌های درس موجود در استان نیازمند تخریب و بازسازی هستند که امیدواریم با نهضتی که با همکاری خیرین مدرسه‌ساز استان شکل گرفته، گام‌های موثری در این حوزه رقم بخورد.
وی در این باره یادآور شد: البته با آماده‌سازی 230 کلاس درس جدید در قالب 44 طرح برای آغاز سال تحصیلی، سعی در مرتفع نمودن این مشکل شده است.
این مسئول تعداد دانش‌اموزان تبعه خارجی استان را نیز 14 هزار و 944 نفر اعلام کرد و گفت: این دانش‌آموزان که چهار هزار نفر آنها از اتباع غیرمجاز هستند، عمدتاً در کنار دیگر دانش‌آموزان یزدی به تحصیل مشغول خواهند شد.
وی با بیان این که به دلیل مهاجرت‌های فصلی افراد غیربومی استان آمار دقیقی از بازماندگان از تحصیل در استان وجود ندارد، تاکید کرد: البته خوشبختانه در هیچ کجای استان به دلیل عدم خدمات آموزشی شاهد محرومیت دانش‌اموزی از تحصیل نیستم و آن دسته از محرومیت‌های تحصیلی به دلیل عدم تمایل برخی والدین برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس بوده است.
مدیر کل اموزش و پرورش استان در این خصوص افزود: در استان یزد حتی مدرسه ابتدایی با یک دانش‌آموز دایر می‌شود و در مورد مدارس متوسطه نیز در صورت به حدنصاب نرسیدن تعداد دانش‌آموزان،‌ آنها را در قالب مدارس شبانه‌روزی ساماندهی و به صورت رایگان آموزش خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست‌ها و استراتژی‌های آموزش و پرورش در کشور و استان یزد تصریح کرد: لازمه تحقق و حرکت در مسیر سند تحول بنیادین تحول در محتوی و برنامه‌های از سطح کلان کشور تا کف مدرسه و همچنین تحول در مدیریت است.
وی با تاکید بر حرکت در مسیر سند تحول، خرد کردن سند و آوردن آن به بطن مدرسه و کلاس را راهکار تحقق آن خواند و گفت: هرچند برای اجرایی شدن سند نیازمند منابع هستیم ولی باید در شرایط کنونی منابع موجود و داشته‌هایمان را در این مورد بسیج کنیم و موانع را از پیش روی برداریم.
دانافر با اشاره به آغاز سال تحصیلی 98- 97 با شعار «مدرسه زندگی، نشاط و پویایی، عدالت آموزشی»، اظهار کرد: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش، اصلاح نگرش و ذائقه خانواده‌ها و جامعه نسبت به مقوله آموزش و پرورش و مدرسه است.
وی در این مورد افزود: مدرسه موفق بر خلاف نگاه عمومی جامعه که پرورش دانش‌آموزان برای کنکور است، باید آماده‌سازی آنها برای زندگی موفق در جامعه باشد و به عبارتی مدرسه زندگی داشته باشیم.
دانافر اصلاح تدریجی آزمون‌ها، جایگزین ‌کردن جشنواره‌های دانش‌آموزی و فعالیت‌های گروهی به جای رقابت‌های فردی، کاهش تکلیف مدرسه به ویژه در دوره ابتدایی و نیز سیاست کاهش استرس و اضطراب در بین دانش‌آموزان را از جمله راهبردهای این تغییر نگرش عنوان کرد.
وی اجرای متوازن سند تحول بنیادین، ارتقای کیفیت و جایگاه مدارس به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت، نهادینه کردن جهت‌گیری‌های فرهنگی در برنامه‌ها و تمرکز بر عدالت محوری با توجه به مناطق کمتر توسعه یافته را از دیگر استراتژی‌های آموزش و پرورش خواند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که پاشنه آشیل طرح تعالی و تدبیر انتخاب مدیران شایسته و با صلاحیت است، نوسازی مدیریتی در آموزش و پرورش را نیز به عنوان یک استراتژی ضروری دانشت و تاکید کرد: آموزش و پرورش نیازمند مدیرانی است که با رویکردهای نوین تعلیم و تربیت آشنا باشند و بتوانند آنها را بکار گیرند.
به گفته وی، خیلی از موقعیت‌های اجتماعی امروز جامعه فاصله زیادی با خروجی آموزش و پرورش دارد و نیاز است که خدمات آموزش و پرورش متناسب با این نیازها باشد.
وی از تلاش آموزش و پرورش برای شکل‌گیری مناسب هویت دانش‌آموزان به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های کلان آموزش و پرورش یاد کرد و اولین گام در این رابطه را برگزاری اولین همایش ملی کودکان ایران اسلامی به میزبانی یزد خواند.
به گفته دانافر، این همایش کشوری پایان آذرماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری در شش قالب مقاله، فیلم کوتاه، قصه‌گویی، عکس، آواها و نواهای محلی و دکلمه‌خوانی برگزار خواهد شد.
وی یکی از دیگر از مهمترین و زیربنایی‌ترین رویکردهای اموزش و پرورش کشور و استان را رویکرد فرهنگی تربیتی ذکر کرد و در برابطه با اهمیت آن توضیحاتی ارائه کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان سخنانش نیز با بیان این که مراسم نواختن زنگ مهر و بازگشایی رسمی مدارس به صورت نمادین ساعت 7.5 صبح روز اول مهرماه با حضور مسئولان استان در مدرسه شهید خلیل کارگر شهر میبد برگزار می‌شود، یادآور شد: البته جشن شکوفه‌ها و جشن غنچه‌ها در روز 31 شهریورماه به ترتیب ساعت 8 صبح در دبستان شهبید بستانی و 10 صبح در پیش‌دبستانی سرای دانش نو شهر یزد انجام خواهد شد.
دانافر طنین بانک توحید را با اقامه اولین نماز ظهر و عصر سال تحصیلی جدید توسط آیت الله ناصری امام جمعه یزد در دبیرستان طوبی و برنامه بچه‌های رنگین‌کمان را در آموزشگاه استثنایی کوثر شهر یزد اعلام کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/57813/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!