خبر یزد

آخرين مطالب

دکتر طیبی:

اساس توسعه و پیشرفت، اداره دانش‌بنیان جامعه است سياسي

اساس توسعه و  پیشرفت، اداره دانش‌بنیان جامعه است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - رییس جهاددانشگاهی کشور با تاکید بر این که اساس توسعه و پیشرفت، اداره دانش‌بنیان جامعه در تمام حوزه‌هاست، خواستار اهتمام بیشتر مسئولان در این رابطه شد.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، دکتر «حمیدرضا طیبی» در مراسم افتتاح ساختمان ستادی جهاددانشگاهی استان یزد اظهار کرد: اساس تشکیل جهاددانشگاهی در سال 1359 براساس خودباوری عده‌ای از جوانان کشورمان شکا گرفت.
وی افزود: این جوانان با این باور که ایران اسلامی می‌تواند با استعدادها و ظرفیت‌های خود شاهد پیشرفت و توسعه در سطح بین‌المللی باشد، سعی کردند تا با حداقل امکانات موجود این توانمندی‌ها را در حوزه‌های مختلف الگوسازی کنند.
دکتر طیبی در این باره نیز خاطرنشان کرد: پژوهشگاه رویان که امروز در سطح بین‌المللی یک مجموعه شناخته شده است، زمانی در زیرپله ای شکل گرفت یا واحد جهاددانشگاهی علم و صنعت در دو اتاق خانه نگهبان این دانشگاه پایه‌گذاری شد.
وی تاکید کرد: اساس توسعه و پیشرفت، اداره دانش‌بنیان جامعه در تمام حوزه‌هاست و اداره دانش‌بنیان جامعه نیز نیازمند توسعه و تولید علم و فناوری در جامعه است.
رییس جهاددانشگاهی کشور از سیاست‌گذاری فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر همین اساس خبر داد و تصریح کرد: تمام واحدهای جهاددانشگاهی در استان‌ها مکلف به فعالیت برطبق نیازهای ملی و مزیت‌های استانی خود شده‌اند و این موضوع در حوزه‌های مختلف اعم از علمی و پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و کارافرینی و تجاری سازی دنبال می‌شود.
وی به توانمندی‌های جهاددانشگاهی استان یزد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این مجموعه که مگر در توانایی‌ها خود در سایر حوزه‌ها کم ادعاست دارای نیزوهای توانمند و خوش فکری است و می‌تواند در زمینه‌های مختلف به مدیریت استان کمک کند.
دکتر طیبی در همین رابطه به توانمدی‌هایی این واحد نظیر فناوری نوین سرامیکی، کسب دانش جرم‌های نسوز، فعالیت در حوزه گیاهان دارویی و رنگ‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: هر چند این واحد همتی نیز برای فعالیت در تولید بذرهای هیبریدی کرده بود ولی ممکن نشد.
وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات جهاددانشگاهی در کشور این است که در حوزه فناوری بیشتر عرضه‌کننده بوده‌ایم یعنی نیازها را خودمان شناسایی و فناوری را تولید و خود نیز آن را عرضه می‌کنیم در حالی که دولت باید در این رابطه موتور محرکه باشد به این نحو که نیازها را شناسایی و معرفی کند تا آنها که توانمندی آن را دارند پا در میدان عمل بگذارند و دولت نیز از انها حمایت کند.
وی از هزینه شدن پول نفت کشور در بخش‌های ارائه خدمات از سوی مسئولان گلایه کرد و گفت: متاسفانه هنگامی که تحریم‌ها سخت‌تر می‌شود، آنگاه متوجه می‌شویم که چقدر در برخی حوزه‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم و لازم است که از اکنون برای آینده اماده شویم.
این مسئول تاکید کرد: کشور در زمینه توسعه علمی و تامین نیازها مشکلی ندارد ولی باید به موقع در این رابطه اقدام کنیم و وارد عمل شویم.
طیبی در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولان استان یزد از سازمان جهاددانشگاهی استان شاهد توسعه فعالیت‌های کاری این مجموعه که می‌تواند منجر به توسعه و اشتغال در استان شود، باشیم.
دکتر «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد هم در این نشست ایجاد ساختمان ستادی سازمان جهاددانشگاهی یزد را یک نیاز برای این مجموعه خواند و از نگاه ویژه و حمایتی جهاددانشگاهی کشور به یزد قرددرانی کرد.
وی با بیان این که برخی از مجموعه‌های کشورمان در مقاطع خاص زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی نیز از جمله این مجموعه‌هاست که در شرایطی که کشورمان با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه است و اولویت اقتصاد مقاومتی نیز در دستور کار دولتمردان است، بهترین بهره‌برداری را از امکانات خود در جهت رفع مشکلات کشور دارد.
طالبی بر معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این سازمان در استان یزد به بخش صنعت و دیگر بخش‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه مدیریت جهاددانشگاهی یزد مدیریت توانمندی است که علاوه بر ایجاد انگیزه های بسیاری خوب، پیگیری مکرری نیز برای تحقق انها دارد.
معاون استاندار یزد در پایان ابراز امیدواری کرد که مجموعه مدیریتی استان بتواند در راستای تحقق اهداف جهاددانشگاهی حمایت لازم را از این مجموعه داشته باشد.
«مهدی باصولی» رییس جهاددانشگاهی استان نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از تاریخچه شکل‌گیری جهاددانشگاهی یزد و فعالیت‌های این سازمان در بخش‌های مختلف ارائه کرد.
در پایان این مراسم نیز از دکتر «سید حبیب الله میرغفوری» رییس دانشگاه علم و هنر و «رعیت» مدیر عمرانی این دانشگاه به پاس حمایت‌ها و تلاش‌هایشان برای ایجاد این ساختمان ستادی با اهدای لوح تقدیر شد.
گفتنی است، دکتر طیبی در جریان این مراسم افتاح از بخش‌های مختلف سازمان جهادانشگاهی استان نیز بازدید کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/61562/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است