خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار یزد:

طرح کاهش آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی یزد هدفمند و دقیق است اجتماعي

طرح کاهش آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی یزد هدفمند و دقیق است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد – استاندار یزد با بیان اینکه طرح کاهش آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی یزد هدفمند و دقیق است ، گفت: در طول بیش از 20 سال گذشته هیچ زمانی برنامه‌ای تا این اندازه منسجم و دقیق ندیده ام.
به گزارش ایرنا ، محمود زمانی‌قمی روز پنجشنبه در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با موضوع پیشنهادات استان درباره تجهیزات و منابع مورد نیاز موضوع اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و از جمله حاشیه نشینی گفت: عوارض و عواقب حاشیه نشینی مشخص است و باید در کاهش آسیبهای آن تلاش کرد.
وی با اشاره به وضعیت مناطق حاشیه‌ای استان افزود: بیش از 20 سال است که پدیده حاشیه‌نشینی در محافل مورد بحث قرار گرفته و در سال‌های اخیر توجه به این پدیده در استان خیلی جدی‌تر شده است.
استاندار یزد تصریح کرد: در طرح حاشیه نشینی که امروز مصوب شد بسیاری از مطالبات مردم این محلات را در نظر گرفته و برای کاهش آسیبهای آن برنامه ریزی شده است.
زمانی قمی با بیان اینکه اعتلای وضعیت مناطق حاشیه‌ای هدفمند است و می‌تواند ما را به سمتی بکشاند که بخشی از آلام مردم در حاشیه شهرها کاهش پیدا کند، اظهار داشت: وضعیت در این مناطق به‌گونه‌ای شده که اگر نیروی انتظامی با هر استعدادی در آنجا حضور داشته باشد، علاوه بر کاهش بزهکاری موجب کاهش بداخلاقی ها نیز خواهد شد.
وی برنامه‌ریزی در راستای وضعیت مناطق حاشیه‌ای استان را گامی مثبت عنوان کرد و افزود: این کار نه فقط یک اقدام انسانی و عمرانی است بلکه یک اقدام امنیتی هم خواهد بود بنابر این یک ورود مبارک برای کاهش آسیب‌ها و عوارض متعدد بویژه در حوزه حاشیه‌نشینی در استان خواهد بود.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با تأکید بر لزوم داشتن هدف و چشم انداز در تدوین برنامه برای دریافت اعتبارات گفت: در احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ، دولت 30درصد اعتبارات تمامی دستگاه‌های اجرایی را در بافت‌های فرسود قرار می‌دهد بنابر این تمامی دستگاه‌ها بایستی توجه خود را به آن چشم‌انداز معطوف کنند.
سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره وجود حدود 70 تا 80 هزار افغانی افزون بر ساختار جمعیتی در استان افزود: در حقیقت استان یزد مورد هجوم حاشیه‌نشین‌ها قرار گرفته و در واقع پدیده حاشیه‌نشینی در استان در حال نهادینه شدن است .
وی ادامه داد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم تا یزد را در مسائل و مباحث حاشیه ای به صورت انحصاری دیده و دستگاههای استانی هم در درخواست اعتبارات ، به ماموریتهای خود و عمل بر مبنای اعتبار مشخص شده توجه داشته باشند.
در بخش دیگر این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: یزد با مستندات ارائه شده ، جزء هشت استان دارای اعتبار برای کاهش آسیب های حاشیه نشینی شده است.
سیدمجتبی حسینی پور افزود: هم اکنون پنج منطقه در استان به عنوان مناطق حاشیه نشین معرفی شده که سه منطقه حسن آباد ، اسکان و کشتارگاه جزء این مناطق در شهر یزد است.
وی اضافه کرد: اعتبار اجرای طرحهای این سه منطقه با 377هزار و 743 میلیون ریال است و در ادامه روی اجرای آنها نظارت شدیدی صورت می گیرد تا در هدف مشخص شده هزینه شود.
در این جلسه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم گفت: علاوه بر سه منطقه شهر یزد ، 2 منطقه میبد پایین و میبد بالا نیز جزء مناطق حاشیه نشین معرفی شده است.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: قرار شده در مناطق حاشیه نشین ، دفاتر تسهیل گر ایجاد شود که تا پایان سال این کار در سه منطقه شهر یزد شامل حسن آباد ، اسکان و کشتارگاه اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم اعتبارات زیرساختها در این مناطق در قالب همین طرح جذب شود و برنامه های فرهنگی و اجتماعی و امنیتی در قالب دفاتر تسهیل گری تدوین و اجرا شود.
سرپرست فرمانداری یزد هم با اعلام موافقت با کلیات پروژه حاشیه نشینی گفت: باید زمان بندی برای اجرای بخش ها و طرحها مشخص شود تا حداکثر ظرف دو سال آینده شاهد تحولات در مناطق حاشیه نشینی باشیم.
عباس حیدری با بیان اینکه اولویت ما مباحث امنیتی و انتظامی در این مناطق است ، خاطرنشان کرد: در کنار این مسائل پیشنهاد می کنم اعتباری برای ساماندهی اتباع بیگانه در این مناطق نیز در نظر گرفته شود.
در این جلسه مباحثی درباره پیشنهادات استان درباره تجهیزات و منابع مورد نیاز موضوع اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و از جمله حاشیه نشینی و گزارشی از وضعیت ورزش استان یزد توسط شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان و رتبه های کسب شده و حضور ورزشکاران یزدی در میادین آسیایی و پاراآسیایی ارائه شد.
بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت ایران نزدیک به 80 میلیون نفر اعلام شده و آمار 18 میلیون حاشیه نشین برای ایران که معادل حدود یک چهارم جمعیت آن است.
برخی آمارها بیانگر وجود 100 تا 110 هزار نفر حاشیه نشین در اطراف استان یزد است.
1968/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/61907/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است