خبر یزد

آخرين مطالب

گردش مالی شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان 320 هزار میلیارد ریال است علمي

گردش مالی شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان 320 هزار میلیارد ریال است
  بزرگنمايي:

خبریزد- دکتر "سجاد محمدعلی نژاد" روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در یزد افزود: در سال های اخیر تلاش های زیادی انجام شده است تا شاهد همگرایی در تمام زیست بوم نواوری باشیم که با توجه به اینکه یک پدیده جدید محسوب می شود زحمات بسیاری را می طلبید.

وی گفت: دولت معتقد است باید حوزه فناوری و نوآوری را تا جایی که می تواند پشتیبانی کند و در این زمینه پارک های علم و فناوری را به عنوان پدر واحدهای فناور و نوآوری می داند و به همین دلیل باید جنبه های مختلف برای تجاری سازی محصولات و خدمات اجتماعی مختلف را در این پارک ها دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه متولی اصلی فکر در خلق نوآوری، پارک های علم و فناوری هستند تصریح کرد: در این حوزه چند دغدغه وجود دارد و برای آن برنامه داریم که یکی از آنها پشتیبانی از شرکت های نوآوری و تجاری سازی محصولات آنهاست که در این زمینه با وزارت صمت تفاهم کردیم که 8 خوشه تخصصی را شکل بدهیم و یکی از پارک های علم و فناوری به عنوان محور قرار می گیرد تا بتوانیم این موضوع را محقق کنیم.

وی محور دوم را رفع نیازهای کشور در زمینه محصولات وارداتی دانست و اظهار داشت: در این زمینه نیازهای صنایع و شرکت های دولتی که باید برای نیاز آنها ارز اختصاص یابد، براساس سامانه ای که مشخص شده بررسی می شود که آیا این نیاز در داخل کشور تولید می شود یا خیر و پس از آن تصمیم گیری می شود و محصولاتی که در این سامانه بارگذاری می شود دیگر به هیچ عنوان واردات آن انجام نمی شود.

محمد علی نژاد، بحث نواحی نوآوری را یکی دیگر از دغدغه های جدی خود در حوزه نوآوری دانست و تصریح کرد: در این زمینه دچار چالش هایی با وزارت راه و شهرسازی هستیم که متاسفانه تاکنون یک تعریف مشخص از لحاظ شهرسازی در زمینه پهنه نوآوری نداریم که به زودی در این زمینه بسته جدیدی آماده و ارائه خواهیم کرد تا ناحیه های نوآوری بر اساس تعاملات و ظرفیت هایی که شکل می گیرد میتواند ظرفیت های جدیدی را ایجاد کند.

وی افزود: البته ایجاد پهنه های نوآوری در تمام مکان ها شرایط ایجاد را ندارد که با احتساب این موضوع و در نظر گرفتن این محدودیت در صورت شکل گیری یک زنجیره بین شرکت ها در ناحیه های نوآوری می توان امیدوار بود دغدغه های بسیاری از شرکت ها برطرف شود.

دکتر محمد علی نژاد در پایان با دردناک دانستن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: برای تمام دغدغه مندان علم و نوآوری دردناک است که رژیمی بدون هیچ واهمه ای کودکان را بکشد و متاسفانه تعدادی از افراد با افتخار از این حوادث نام می برند که امیدواریم هرچه سریعتر شاهد صلح در تمام مناطق باشیم.

توسعه نواوری و فناوری نیاز به پول و اعتبار ندارد

"علی معتمدزادگان" رییس انجمن پارک های فناوری سازمان های نوآوری هم اظهار داشت: برگزاری این همایش در روزهای اول، کار سختی بود؛ ولی بارقه‌های نوآوری در سطح کشور و استعدادهای بیشمار در این حوزه باعث شده در حال حاضرسومین همایش با قدرت و سطح علمی بالا را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: جامعه ایران در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به بحث نوآوری علاقه مند است و این موضوع در تمام بخش ها وجود دارد و ادبیات نوآوری در تمام بخش ها را شاهد هستیم و تمام جامعه علاقه مند به توسعه نوآوری در سطح کشور هستند به همین دلیل تصمیم گرفته شد موضوع سومین همایش، بررسی نقش دانشگاه، بخش خصوصی، جامعه انتخاب شد تا به زوایای مختلف آن بپردازیم.

معتمدزادگان با تاکید بر اینکه توسعه نوآوری بیش از آنکه پول و اعتبار لازم داشته باشد نیاز به افراد دارد تصریح کرد: در انجمن های علمی اعتقاد داریم که می توانیم خارج از بخش دولت، بحث نوآوری را به خوبی پیش ببریم و در شاخص های نوآوری که ایران در آن ضعیف است ارتقا یابیم.

وی با اشاره به اینکه انجمن های علمی پارک علم و فناوری کشور در یک سال آینده برنامه های مختلفی در دست اجرا است خاطرنشان کرد: انتشار کتاب، برگزاری تورهای فناوری با موضوع تجربه نگاری و ارزیابی و پایش پارک های علم و فناوری است و همچنین در حال تدوین آئین نامه ای برای برگزاری یک جایزه ملی بر شرکت های نوآوری هستیم که امیدواریم سال آینده بتوانیم این جایزه را نیز تقدیم شرکت های برتر کنیم.

زیست بوم فناوری و نواوری یزد یکی از کامل ترین زیست بوم های نوآوری کشور است

"سید حبیب‌الله میرغفوری" رئیس پارک علم و فناوری یزد در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری این همایش یک فرصت بسیار خوب برای استان است اظهار داشت: پارک علم و فناوری یزد 20 سال سابقه دارد که در حال حاضر تبدیل به یک پارک توسعه یافته شده است به نحوی که در پارک یزد 350 شرکت مستقر شده‌اند.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخصی که در استان یزد انجام شده همکاری مراکز رشد تمام دانشگاه ها است که حدود 150 شرکت نیز در این مراکز رشد مستقر شده اند و بیشترین ترکیب نیز در حوزه it و صنایع پیشرفته، هوافضا است.

میرغفوری با تاکید بر اینکه در استان یزد عناصر مختلف زیست بوم در حال فعالیت هستند تصریح کرد: صندوق پژوهش و نوآوری یزد یکی از صندوق های مطرح کشور است که 150 میلیارد تومان اعتبار دارد و خدمات ارائه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه مراکز نوآوری نیز در استان یزد نیز فعال هستند و باعث شده یکی از کامل ترین زیست بوم های نوآوری در استان یزد فعال باشد تصریح کرد: در سال 1401 که به نام دانش بنیان نامگذاری شده بود اتفاقات خوبی برای شرکت های نوآوری خوبی به وقوع پیوست و تسهیلات 18 و از بودجه عمرانی برای شرکت های دانش بنیان اعتبارات خوبی اختصاص یافت و 45 هکتار در بهترین نقطه شهر قطعه بندی شده و دراختیار شرکت ها قرار میگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه براساس مصوب دومین همایش انجمن علمی پارک های علم و فناوری مقرر شد سومین همایش در استان یزد برگزار شود تصریح کرد: پس از فراخوان، 61 مقاله پذیرش شد که 44 مقاله به‌صورت حضوری و 17 مقاله به‌صورت پوستر ارائه می‌شود که امیدواریم از این فرصت برای تبادل تجربیات بین عناصر مختلف زیست‌بوم شکل بگیرد و بتوانیم از این همایش برای پیشرفت زیست‌بوم فناوری کشور استفاده کنیم.

کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با مشارکت اجزای زیست‌بوم فناوری و نوآوری کل کشور، 17 و 18 آبان‌ماه در دانشگاه و پارک علم و فناوری یزد برگزار می‌شود.

محور اصلی کنفرانس "توسعه نوآوری منطقه‌ای؛ نقش دولت، دانشگاه، بخش خصوصی و جامعه" و در 11 محور برپا می گردد.

هدف از برگزاری این رویداد ملی ارائه آخرین دستاوردهای علمی کاربردی در حوزه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، تبادل تجربیات عناصر زیست بوم نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، صندوق‌های پژوهش و فناوری و مراکز نوآوری بخش خصوصی و دولتی اعلام شد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/625109/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دور سوم مسابقات فضایی در قرن بیست و یکم آغاز می‌شود

خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد

پیش‌بینی رگبار پراکنده باران در یزد

فهرج، روستایی به قدمت تاریخ

کتاب «ادب زندگی» منتشر شد

روش جدیدی برای بازیافت پلاستیک و در عین حال جذب کربن ابداع شد

شهدای خانطومان در دل‌ها خانه کردند و فراموش‌شدنی نیستند

مجازات دختر شیشه ای که باعث مرگ مادر معتادش شد

ماجرای تجاوز مسافرکش متقلب به یک دختر جوان

سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد

وعده رئیس شواری شهر تهران درباره پارک لاله

وزیر امنیت داخلی اسرائیل، نتانیاهو را تهدید کرد

خبر تازه از سرنوشت کشتی توقیف شده توسط سپاه

ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود

جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد

خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت

فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است

تصاویری فوق‌العاده زیبا از سحابی reflection با فاصله‌ی هزار سالِ نوری

مرغ خوشخوان را بشارت باد کاندر راه عشق

ما را ز تو غیر از تو تمنّایی نیست

رازگشایی از نمادهای 2700 ساله ایران باستان

مسدودی چند رشته قنات در تفت از پیامد‌های بارش‌های بهاری

حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور

چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان

این جانور یک کیلوگرمی، جد گاو و گوزن است

طرح ملی سواد آبی در یزد 3 ساله شد

کشف 25 کیلو تریاک در ایستگاه شهید مدنی

عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر

باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد

توقیف وانت حامل 202 کیلو تریاک در خاتم

روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری

وقوع سیل در افغانستان 10 کشته برجای گذاشت

هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد

اشعارش چنان بی‌نقص بود که باور نمی‌کردند کار اوست!

ساخت ابزار جدید با الهام از زالو برای انجام آزمایش‌ خون

بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان

به مناسبت سالروز درگذشت شاعر غزل‌سرای ایرانی، حسین منزوی

تولید ماده تصفیه پساب ها در کشور

رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی

برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز

برق روستا‌های بخش خرانق وصل شد

هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت

روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند

لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی

دستگیری سارقان به عنف نیسان

پندی از خواجه عبدالله انصاری که زندگی شما را تکان خواهد داد!