خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد عنوان كرد:

ایجاد 971 هزار شغل در گروی اجرای طرح اشتغال فراگیر در کشور اجتماعي

  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانیزد از ایجاد 971 هزار شغل در قالب اجرای طرح اشتغال فراگیر که اهداف کمی ایجاد شغلبرای کلیه دستگاه‌های اجرایی تعریف شده خبر داد .
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدحسین ریاحی» در کارگروهتخصصی اشتغال با اشاره به برنامه‌های اشتغال دولت به تشریح «قانون حمایت از توسعه وایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق ملی» و نیز «برنامهاشتغال فراگیر سال جاری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» پرداخت و بیان کرد: در قالببرنامه اشتغال پایدار، «اشتغال فراگیر» به عنوان یک طرح عام و «اشتغال روستایی» بهعنوان طرحی خاص مدنظر است .
وی با بیان این که برنامه اشتغال روستایی و عشایری درکارگروه ملی به ریاست معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و وزارتتعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح و برخی موسسات مالی و صندوق توسعه ملی منابع آن را تامین می‌کنند، افزود: به منظور اشتغالروستایی و عشایری از سوی بانک‌ها، تامین مالی صورت گرفته که با همکاری سازمان مدیریتاستان‌ها، سازمان برنامه و بودجه به لحاظ یارانه‌ای حمایت لازم صورت می‌گیرد .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در طرحاشتغال فراگیر اهداف کمی ایجاد شغل برای کلیه دستگاه‌های اجرایی تعریف شده که در قالباین طرح، در کشور باید 971 هزار شغل ایجاد شود .
وی با اشاره سه بخش اقتصادی، اشتغالزایی در حوزه مداخلاتسیاستی و نیز اشتغال حمایتی مربوط به طرح اشتغال فراگیر، اظهار کرد: بخش‌های اقتصادیاین طرح مبتنی بر رسته‌های منتخب همچون بخش‌های صنعت، معدن و بازرگانی، ساختمان، خدماتگردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات و خدماتی مانند سلامتو خدمات فرهنگی و هنری است.
ریاحی پیش‌بینی کرد: 651 هزار شغل از اعتبارات بودجه‌ایدو هزار میلیارد ریالی، تسهیلات بانکی 20 هزار میلیارد ریالی و نیز تسهیلات صندوق توسعهملی هشت هزار میلیارد ریالی ایجاد شود .
وی در ادامه با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی در حوزهمداخلات سیاستی، اعلام کرد: این طرح‌ها شامل مهارت‌آموزی، کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ایو روستا تعاون است که پیش‌بینی می‌شود در این حوزه نیز 228 هزار شغل صرفاً از اعتباراتبودجه‌ای به میزان سه هزار میلیارد ریال ایجاد شود.
این مقام مسئول به بخش سوم طرح اشتغال فراگیر اشارهو عنوان کرد: این طرح نیز شامل طرح توسعه مشاغل خانگی و محلی، کسب و کارهای اشتغالزایینهادهای حمایتی و طرح توسعه اشتغال روستایی عشایری، طرح هم افزایی نهادهای حمایتی وعمومی غیردولتی در ایجاد اشتغال برای گروه‌های هدف است که پیش‌بینی می‌شود در این حوزه91 هزار شغل از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی به میزان دو هزار میلیارد ریال ایجاد شود .
وی با اشاره به طرح مشاغل خانگی و محلی که بر عهده مجموعهتعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است، گفت: در این زمینه یک‌هزار و 200 شغل در استانایجاد خواهد شد .
ریاحی با بیان این که شیوه‌نامه اعتبار 200 هزار میلیاردریالی تسهیلات اشتغال‌زا در حال تدوین است، گفت: این شیوه‌نامه در قالب کمیته فنی استان،ذیل کارگروه اشتغال بررسی طرح‌ها اجرایی خواهد شد .
وی افزود: بر همین اساس سامانه‌ای با عنوان «کارا» بهمنظور اجرای این طرح، طراحی شده است که بین دو تا پنج درصد نیز براساس آیین‌نامه اجراییتبصره 18 قانون بودجه توافق شده به طرح‌های اولویت‌دار یارانه پرداخت شود .
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: بر مبنای برش‌هایاستانی ابلاغی نسبت به ایجاد اشتغال در قالب برنامه اشتغال فراگیر ذیل ستاد فرمادهیاقتصاد مقاومتی اقدام کنیم .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره بهطرح تکاپو یا طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار، گفت: رویكرد این طرح بهسازی دینامیكاشتغال در سطح استان‌ها و توسعه رسته‌های كسب و كاری با ظرفیت بالای اشتغال در مناطقاست.
وی افزود: در این راستا، دینامیك اشتغال و ظرفیت‌هایاولویت‌دار هر استان برای ایجاد اشتغال به طور جداگانه و در ارتباط با یكدیگر موردتحلیل قرار گرفته و سپس منجر به شناسایی و بهسازی دینامیك اشتغال استان و مداخله برایفعال‌سازی ظرفیت اشتغال رسته فعالیت های اولویت دار هر استان می‌شود .
ریاحی با بیان این که نظام‌نامه اجرایی طرح تكاپو درخردادماه سال 95 به استان‌ها ابلاغ شده که مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورایعالی اشتغال می باشد اعلام کرد: این طرح برای توسعه كسب و كارهای منتخب و افزایش اشتغالزایی،دو حوزه کسب و كارهای خرد و كوچك و نیز كسبو كارهای متوسط و بزرگ را در دستور كار خود دارد كه مسئولیت هماهنگی بین برنامه‌هایاجرایی و عملیاتی طرح در استان‌ها را ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعی به عهده دارند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/6419/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تعطیلی مدارس یزد فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران)

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور