خبر یزد

آخرين مطالب

فعالیت مضاعف شهرداری یزد در سال 1403 اجتماعي

فعالیت مضاعف شهرداری یزد در سال 1403
  بزرگنمايي:

خبر یزد - شهردار یزد گفت: شهرداری یزد در سال‌جاری، سال پرکارتری در پیش خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهرداری و مدیران مناطق پنجگانه با مهران فاطمی استاندار یزد با بیان اینکه مجموعه افرادی که در این نشست حضور دارند، در صف اول خدمت‌رسانی به مردم هستند، اظهار کرد: می‌توان ادعا کرد این مجموعه نسبت به همه دستگاه‌هایی که در یک استان می‌تواند باشند، فعال‌تر و پویاتر است و هر جایی که مردم از هر دستگاه دیگری ناامید شوند به شهرداری رجوع می‌کنند.
وی با اشاره به این نکته که شهرداری به دلیل جنس فعالیتش، نمی‌تواند مردم را به جاهای دیگر ارجاع دهد و باید نیازهای مردم را برطرف کند، افزود: توصیه همیشگی به همکارانم این است که کار مردم باید انجام شود، آنجایی هم که به دلایل قانونی قابل انجام نیست با روی خوش باید به مردم جواب دهیم و دلایل آن را به مردم بگوییم.
شهردار یزد، سال جاری را سال کار و فعالیت جدی‌تر برای شهرداری یزد خواند و گفت: مجموعه شهرداری در سال‌جاری، سال پرکارتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

خبر یزد

محی‌الدینی افزود: در سال گذشته و بعد از وقوع سیل، به صورت جدی وارد حوزه‌های زیرساختی شدیم، حوزه‌هایی که به دلیل اینکه خیلی از این موارد اصلاً دیده نمی‌شود، کسی به آنها ورود نکرده بود، مثلاً در ساخت یک پل روگذر، زیرگذر و یا تقاطع غیرهم‌سطح، مردم بعد از یک سال فعالیت انجام شده را می‌بینند، خیلی از کارهای زیرساختی مثلاً سیل‌بندهایی که در اطراف شهر برای حفاظت از شهر ساخته شد و همچنین تعداد زیاد چاه‌های جذبی که حفر شد، دیده نمی‌شوند در حالی که اینها، ضرورت‌های شهر بود و باید یک زمانی یک مجموعه‌ای این کار را انجام می‌داد.
شهردار شهر دارالعباده یزد با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه نتیجه مثبت این فعالیت‌های زیرساختی را در بارندگی‌های اخیر مشاهده کردیم، گفت: با توجه به احداث سیل‌بندهای جدید و تقویت سیل‌بندهای موجود، ایجاد شبکه کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر تعداد زیادی چاه جذبی مشکل حادی در سطح شهر نداشتیم.

خبر یزد

محی‌الدینی در بحث‌های زیرساختی، بحث تملکات برای آزادسازی و احداث معابر جدید را مطرح کرد و اظهار داشت: چندین سال بود که که معابر جدیدی در سطح شهر یزد ایجاد نشده بود و یک سری معابر هم از حدود 20 سال پیش یا عملیات اجرایی آن آغاز نشده بود و یا اینکه نیمه‌تمام مانده بود، در حالی که با همت شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری یک بخشی از تملکات این معابر به اتمام رسید و بخش دیگر آن در سال‌جاری به نتیجه می‌رسد و این معابر جدید نقش به‌سزایی را در کاهش بار ترافیکی شهر و تسهیل در تردد شهروندان خواهند داشت.
شهردار یزد، انجام اقدامات جدی ترافیکی به ویژه در هسته مرکزی شهر به دلیل مباحث پدافندی را ضروری برشمرد و گفت: در کنار اقدامات انجام شده زیرساختی، مباحث جدی ترافیکی نیز در سال جدید باید انجام شود، مباحثی نظیر یک‌طرفه کردن بعضی از معابر و اجرای محدودیت‌های زوج و فرد، چون دیگر در هسته مرکزی شهر نمی‌توان معبر جدیدی ایجاد کنیم و انجام ندادن این اقدامات ترافیکی خسارات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.
محی‌الدینی با بیان اینکه شهرداری به طور جدی روی این مساله در حال کار کردن است، گفت: در کنار تلاش مجموعه شهرداری، یک عزم استانی، همراهی و هم‌زبانی همه دستگاه‌ها برای به نتیجه رسیدن این طرح‌های ترافیکی ضروری است.
وی مبحث نور را یکی از مشکلات بزرگ شهر یزد دانست و گفت: در حوزه زیباسازی، تقویت و اصلاح رنگ و نور شهر را دستور کار قرار داده‌ایم تا با وجود انجام و تکمیل کارهای زیربنایی، کارهای جدی نیز در حوزه سیما و منظر شهر اتفاق بیفتد.

خبر یزد

وی اظهار داشت: برگزاری «شادراه نور» نشان داد که شهر یزد به یک‌سری مجموعه‌هایی نیاز دارد که مردم بتوانند با خانواده‌ها برای برای گذراندن اوقات و داشتن لحظاتی پرنشاط و پربار به آنجا مراجعه کنند.
شهردار یزد حضور در محلات را یکی دیگر از محورهای اساسی فعالیت‌های مدیریت شهری در سال‌جاری برشمرد و گفت: از اقداماتی که به صورت جدی دنبال خواهد شد، حضور در تک تک محلات با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری است.
وی افزود: یک سری کارهای کوچک در محلات هستند در حالی که انجام آن، نیاز ضروری مردم و محله است و با این اقدامات رضایت‌مندی مردمی حاصل خواهد شد.
شهردار یزد با اشاره به بحث «شهر هوشمند» " به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های اقدامات شهرداری یزد در سال‌جاری، گفت: چهار محور امور زیربنایی، سیما و منظر شهری، شهر هوشمند و حضور در محلات، مباحث جدی هستند که در رأس فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری شهرداری یزد در این سال هستند و جلسات اولیه آنها شروع شده است و در جلسات آینده سازوکار اجرایی آنها مشخص خواهد شد.
محی‌الدینی در پایان این نشست ابراز امیدواری کرد: به یاری خداوند مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد توفیق پیدا کنند در فرصت باقیمانده کارهایی را که روی زمین مانده به اتمام برساند.
کد خبر 739876

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/644261/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است