خبر یزد

آخرين مطالب

شهروندان مهریزی ساماندهی سیما و منظر شهری را خواستار شدند اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - ساماندهی وضعیت سیما و منظر شهری و نظارت و پیگیری برای انجام آن از جمله مطالبات مهم شهروندان مهریز است که تحقق آن را توسط شهرداری و شورای شهر خواستار شدند.
به گزارش ایرنا، سیما و منظر شهری تمام عناصر و عوامل شهری است که به دیده می ‌آید، چشم قادر به تماشای آن است و در ذهن و خاطره انسان شکل گرفته، جزو ارکان اصلی تاثیر گذار بر تصویر ذهنی و هویت یک شهر محسوب می شود.
تعدادی از شهروندان مهریزی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) با اشاره به اینکه طی سال های اخیر در خصوص کارهای عمرانی و فرهنگی فعالیت های خوبی در این شهر انجام گرفته، مهمترین نیاز منطقه را توجه به سیما و منظر شهری ذکر کردند.
رضا ابویی در این ارتباط گفت: این شهر به خاطر موقعیت خاص و داشتن مناطق ییلاقی و نزدیکی به مرکز استان همواره میزبان مسافران زیادی است که باید مسئولان برای زیباسازی شهر اقدام کنند.
وی ادامه داد: توجه به مبلمان شهری و رسیدگ به زیباسازی سطح معابر، خیابان ها ، ساماندهی تابلو واحدهای صنفی ، نظارت بر نحوه ساخت نماهای مغازه ها و منازلی که در مسیر های اصلی شهر قرار دارند باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.
دیگر شهروند هم گفت: وضعیت سیما و منظر شهری مناسب نیست و قطعا شهرداری و شورای اسلامی شهر باید برای رسیدگی به وضعیت آن جدی اقدام کنند تا جذابیت بیشتری ایجاد شود.
فاطمه قادری خاطر نشان کرد: کار شهرداری و شورای اسلامی شهر فقط فعالیت های عمرانی نیست و باید در خصوص ساماندهی و زیباسازی خیابان ها، روشنایی معابر و پارک ها، نصب المان ها و رنگ آمیزی و طراحی دیوارهای شهر اقدام شود.
رئیس شورای شهر مهریز در این ارتباط گفت: مهمترین مطالبه مردم و مسئولان از شهرداری و اعضای شورا رسیدگی به مبلمان شهری ، زیبا سازی و ایجاد امکانات فرهنگی و تفریحی است .
مهدی زارع افزود: سال های گذشته فعالیت های خوبی در بخش عمران شهری از قبیل ساخت میدان ها ، خیابان ها و بوستان ها در محله های این شهر انجام گرفته است .
وی ادامه داد: با وجود کارهای خوبی که در بخش عمران و آبادانی در محله های مختلف شهر انجام شد ولی به همان میزان در خصوص زیباسازی شهر و مبلمان آن توجهی به عمل نیامده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مهریز می گوید: برای رسیدگی به مبلمان شهری و زیباسازی شهر احتیاج مبرم به همراهی و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران استانی است.
به گفته وی در این خصوص به زودی فراخوانی برای جذب خیران و سرمایه گذاران یزدی اعلام خواهد شد تا علاقه مندان به مشارکت بتوانند برای حضور در مهریز و فعالیت های مربوط اقدام کنند.
این عضو شورای شهر اظهار کرد: تاکنون برای رسیدگی به مبلمان شهری با حضور اعضا شورا و مسوولان نشست های مختلفی تشکیل و به این موضوع رسیدگی شد.
زارع یادآور شد: اعتبار شهرداری مهریز برای اجرای طرح های مختلف زیباسازی خیلی محدود است و قطعا به همراهی و مشارکت سرمایه گذاران و خیران بومی و غیر بومی نیاز است .
رئیس شورا شهر مهریز تاکید کرد: مهریز به خاطر موقعیت جغرافیایی و نیز قرار داشتن در کنار جاده تهران ، بندرعباس در طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی است، قطعا باید مبلمان شهری و زیباسازی آن مدنظر باشد.
همچنین امام جمعه مهریز گفت: تاکنون برای انجام طرح های عمرانی کارهای خوبی در حوزه شهری انجام شده است ولی به هیج وجه وضعیت ظاهری، سیما و منظر شهر زیبنده نیست بنابراین باید شهردار و اعضای شورای شهر موضوع رسیدگی به اجرای مبلمان شهری را در دستور کار اصلی خود قرار دهند.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: باید برای زیبا سازی شهر با همکاری مردم و بخش خصوصی اقدام های لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: از مطالبات مهم و همیشگی شهروندان از مسوولان و به خصوص شهردار و شورای شهر این است که با اختصاص اعتبارهای لازم طرح های مناسبی را در جاهای مختلف در مبلمان شهری انجام دهند.
امام جمعه مهریز تاکید کرد: حق مسلم شهروندان است که دارای شهری زیبا با امکانات فرهنگی و اجتماعی و میدان ها و پارک های مناسب برای استفاده در طول سال باشند.
محی الدینی همچنین به ورودی مهریز اشاره کرد و گفت: روزانه مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور از کنار مهریز و جاده اصلی تهران ، بندرعباس عبور می کنند که برای ایجاد انگیزه در آنها برای حضور در شهر باید جاذبه ایجاد شود.
امام جمعه مهریز می افزاید: اگر در ابتدای ورودی مهریز توسط میراث فرهنگی و با همکاری شهرداری و شورای شهر تابلوهای مناسب در معرفی آثار تاریخی نصب شود موجب جذب بیشتر مسافران به داخل شهر می شود.
محی الدینی اظهار کرد: هم اکنون به هیچ وجه ورودی شهر مهریز زیبنده این شهر تاریخی و فرهنگی با داشتن مناطق خوش آب و هوا نیست، باید شورای اسلامی برای حل این معضل اقدام کند.
امام جمعه مهریز با بیان اینکه مردم مهریز 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند ، به نصب تابلو شهدا در ورودی شهر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان با همکاری شهرداری تاکید کرد.
همچنین شهردار مهریز گفت: از اولویت های مهم شهرداری توجه به سیما و منظر شهری است که مطالبه همیشگی مردم است و برای تحقق آن با همکاری مردم جدی اقدام می شود.
احمد آخوندی افزود: در سالجاری در خصوص مبلمان شهری و سیما و منظر شهر کارهایی با حمایت شورای اسلامی شهر انجام گرفته ولی قطعا کافی نیست و امسال ادامه دارد.
وی تصریح کرد: داشتن شهری زیبا و پاکیزه با فضای مناسب حق طبیعی مردم است و قطعا محور فعالیت های شهرداری با حمایت سایر دستگاه های اجرایی و به خصوص شهروندان ، رسیدگی به وضعیت سیما و منظر شهری است.
از جمعیت 50 هزار نفری مهریز حدود 35 هزار نفر در شهر زندگی می کنند.
مرکز شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7536/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/64696/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تعطیلی مدارس یزد فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران)

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!