خبر یزد

آخرين مطالب

شرایط بحرانی امید نورافکن در بلژیک؛ بازگشت دوباره به استقلال؟! ورزشي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - امید نورافکن که شرایط بسیار بدی در بلژیک دارد احتمالا در نیم فصل به استقلال بازگردد و به این تیم و خودش کمک کند
امیدِ رفت و برگشت؛ نورافکن استقلالی می‌شود؟
14 هفته، فقط 2 بازی و 37 دقیقه حضور در زمین. این حاصل حضور نورافکن در بلژیک است. مازو نام نورافکن را در 10 بازی اخیر شارلروا در ژوپیلرلیگ-لیگ بلزیک- در فهرست 18 نفره شارلروا قرار نداده و این یعنی او اعتقاد و اطمینان اولیه خود را نسبت به بازیکن سابق استقلال از دست داده است.
پارفایت ماندانا، روماین گرانج، دوریان درویت و امید نورافکن از جمله بازیکنان فهرست 7 نفره‌ای هستند که باید تیم شارلروا را تا ماه آینده میلادی ترک کنند. حالا باید منتظر تصمیم قطعی شارلروا و البته امید نورافکن باشیم. از طرفی استقلال برای فرار از بحران، چشم به بازگشت این بازیکن 21 ساله دارد. بازیکنی که شفر نیز برای حضورش چراغ سبز نشان داده و البته مدیران باشگاه نیز به دنبال مذاکره با او هستند.
امید نورافکن یکی از پدیده‌های استقلال در دو، سه فصل اخیر بود. بازیکنی چپ‌پا با توانایی بازی در چند پست از جمله دفاع چپ، هافبک دفاعی و هافبک چپ. او را نخستین بار پرویز مظلومی در تیم اصلی استقلال بازی داد و بعدها نوبت به علیرضا منصوریان و وینفرد شفر رسید تا از او در ترکیب ثابت استفاده کنند.
امید که از اواسط لیگ هفدهم، شایعه انتقالش به اروپا شنیده می‌شد، سرانجام در پایان فصل تصمیم خود را عملی کرد و به بلژیک رفت تا پیراهن شارلروا را بر تن کند. او همراه با علی قلی‌زاده و کاوه رضایی، مثلث لژیونرهای فوتبال ایران در باشگاه شارلروا را تشکیل دادند. باشگاهی که مالکیت آن نیز بر عهده یک ایرانی به نام بیات بود. نورافکن حتی قبل از علی قلی‌زاده که در روسیه حضور داشت و کاوه رضایی که در ایران به‌سر می‌برد، وارد تمرین‌های پیش فصل شارلروا شد تا نشان بدهد برای آغاز یک فصل درخشان انگیزه‌های فراوانی دارد.
دفاع چپ و هافبک میانی. فیلیپ مازو، نورافکن را در این دو پست آزمایش کرد و از او در هفته اول و مقابل آنتورپ روی نیمکت استفاده کرد. بازی به قلی‌زاده و رضایی رسید اما به نورافکن نه. 90 دقیقه روی نیمکت نشست و البته از بازی بعد راهی به فهرست 18 نفره شارلروا پیدا نکرد.
نورافکن در هفته‌های دوم و سوم روی سکو نشست و بازی شارلروا را فقط تماشا کرد. نه خبری از حضور نام او در فهرست مازو بود و نه اعتقادی که این مربی در اوائل تابستان به او داشت. امید تلاش کرد، جنگید و هفته چهارم باز هم به نیمکت برگشت. او برای نخستین بار در لیگ بلژیک بازی کرد و در دقیقه 63 بازی مقابل گنک جای آمارا بابی سنگالی را گرفت. بازی البته در نهایت با شکست 3 بر یک شارلروا برابر گنک به پایان رسید.
برای بازی هفته پنجم مقابل کورتریک هم مازو دوباره نام نورافکن را در فهرست 18 نفره شارلروا قرار داد. امید برای حضور در زمین انگیزه داشت و مازو هم این را می‌دانست. نورافکن در دقیقه 80 ، جانشین ممدو فال سنگالی شد اما نتوانست مانع شکست 2 بر صفر شارلروا شود. شکستی تلخ در دومین حضور امید. انگار که پاقدم نورافکن برای شارلروا خوب نبود که هر باز به زمین می‌رفت، این تیم شکست می‌خورد.
هفته‌های ششم، هفتم و هشتم باز هم امید نورافکن به سکو تبعید شد اما در جام حذفی به نیمکت برگشت اما با تصمیم مازو فرصت بازی به‌دست نیاورد. هفته‌های نهم تا چهاردهم هم نورافکن جایی در فهرست 18 نفره شارلروا نداشت تا ثابت شود مازو اعتقادی به توانایی‌های او ندارد. مدافع هافبک 21 ساله‌ای که از ابتدا تا امروز فقط دو بار برای شارلروا بازی کرده و دو بار هم روی نیمکت نشسته. مازو نام نورافکن را در 10 بازی اخیر شارلروا در ژوپیلرلیگ-لیگ بلزیک- در فهرست 18 نفره شارلروا قرار نداده و این یعنی او اعتقاد و اطمینان اولیه خود را نسبت به بازیکن سابق استقلال از دست داده است.
این آمار گویای حال و روز امید نورافکن در بلژیک است. 14 هفته، فقط 2 بازی و 37 دقیقه حضور در زمین. نورافکن روزهای سخت و پراسترسی را در بلژیک می‌گذراند و به نظر هم نمی‌رسد خیلی زود به فهرست 18 نفره و ترکیب شارلروا برگردد و برای این تیم بازی کند. بخصوص اینکه مازو، از او و علی قلی‌اده رو برگردانده و دیگر حتی شاهد حضور دیگر بازیکن ایرانی شارلروا در ترکیب این تیم نیستیم.
سایت فوت‌نیوز بلژیک درباره شرایط شارلروا و بازیکنانی که در فهرست مازاد این تیم قرار گرفته‌اند، نوشت: «تیم شارلوا شروع خوبی در فصل جدید نداشت و برخی از بازیکنان نیز برای جلب اعتماد فلیس مازو (سرمربی) تلاش می‌کنند اما بسیاری از آن‌ها باید در ماه ژانویه از شارلروا جدا شوند. پارفایت ماندانا، روماین گرانج، دوریان درویت و امید نورافکن از جمله بازیکنان فهرست 7 نفره‌ای هستند که باید تیم شارلروا را تا ماه آینده میلادی ترک کنند. این دسته از بازیکنان اعتماد مازو را برای بازی در ترکیب تیم شارلروا جلب نکردند و در خروجی به روی آن‌ها در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی اروپا گشوده می‌شود.»
این یعنی پایان یک همکاری چند ماهه و ناموفق. امید، آن بازیکنی نبود که مازو می‌خواست و سرمربی شارلروا هم او را کنار گذاشت. حالا باید منتظر تصمیم قطعی شارلروا و البته امید نورافکن باشیم. استقلال برای فرار از بحران، چشم به بازگشت این بازیکن 21 ساله دارد. بازیکنی که شفر نیاز مبرمی به حضورش دارد و با توجه به تجربه ناموفق در اروپا، بعید نیست دوباره به ایران برگردد و پیراهن آبی بپوشد.
منبع: ایران ورزشی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/65329/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان

نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس

پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن

حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

اعزام 10 تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

ثبت 62.9 میلیمتر باران در مهریز یزد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اجاره‌بها در استان یزد مدیریت شود

دهمین نمایشگاه گل و گیاه یزد

جاری شدن سیل در رودخانه شور آسفیچ

فیلمی از بارش باران در بهاباد

شکوفه‌های بهاری زیر بارش باران

بدمینتون‌باز یزدی اعزامی به مسابقات آسیا تجلیل شد

اعزام 10 تیم امدادی هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

بارندگی‌ها خسارتی نداشته است

اوقات شرعی پنجشنبه 30 فروردین در یزد