خبر یزد

آخرين مطالب

محور سخنان امامان جمعه مهریز، ابرکوه، بهاباد، تفت و میبد سياسي

محور سخنان امامان جمعه مهریز، ابرکوه، بهاباد، تفت و میبد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - دولت نسبت به رفع مشکل مردم اهتمام کنند، وحدت همچنان ضرورت اولیه جهان اسلام است، امامت امام حسن عسکری(ع) دوره حساس تاریخ شیعه است، مردم برای کاهش سن ازدواج جوانان تلاش کنند و قدرت آمریکا رو به افول است محور سخنان امامان جمعه مهریز، ابرکوه،بهاباد، تفت و میبد بود.
امام‌جمعه مهریز گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی مردم توسط مدیران بررسی و برای حل آن اقدام‌های مناسب انجام دهند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهریز بابیان اینکه در ماه‌های اخیر فشار اقتصادی به مردم بیشتر شد، افزود: مردم از مسئولان توقع دارند مسائل بررسی و اقدام لازم انجام شود.
وی ادامه داد: آنها در 40 سال گذشته در کنار نظام، انقلاب و ولایت‌فقیه بوده‌اند، بنابراین خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی آنها در اولویت قرار گیرد.
امام‌جمعه مهریز اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی به همکاری مردم و مسئولان و همدلی نیاز است و اگر این موضوع محقق شود نقشه دشمنان در تحریم‌ها خنثی می‌شود.
محی‌الدینی به آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و تبیین فلسفه انتظار و ویژگی‌های یک انسان منتظر را از وظایف مهمی دانست که باید توسط مبلغان دینی و کارشناسان مطرح شود.
7541/ 2047/
***
امام‌جمعه ابرکوه گفت: هفته وحدت فرصت بسیار مناسبی برای طرح مصالح و نیازهای جهان اسلام است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان اظهار داشت: برخی موفقیت‌های دشمن در جنگ‌های نیابتی و به‌کارگیری نیروهای تکفیری و تخریب بخش‌هایی از جهان اسلام ،معلول تفرقه‌ها و بزرگ‌نمایی اختلاف مبانی در مذاهب اسلامی است.
وی افزود: امریکا و اسرائیل بهترین مهره اختلاف در جهان اسلام را بن سلمان می‌دانند و به همین دلیل او را به هر قیمت حفظ می‌کنند و سعی دارند بر جنایت‌هایش در جهان اسلام خصوصاً قتل جمال خاشقجی سرپوش بگذارند و نگذار‌ند وحدت در جهان اسلام عملی شود.
حسینی ادامه داد: بن‌مایه وحدت در جهان اسلام، ایران اسلامی است که با تشویق به تقویت جبهه مقاومت تاکنون برای مسلمانان جهان به‌ویژه فلسطینیان امیدآفرین بوده و موجب دلگرمی جبهه‌های مقاومت مانند حماس در پاسخ کوبنده و پرتاب قاطع 500 موشک به قلب دشمن شده است.
حسینی افزود: تلاش تکفیر پروران سعودی که آلت دست امریکا و اسرائیل هستند این است که به‌نوعی در جنگ یمن برگ برنده ای نصیب آنها شود و به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند با باخت در یمن بر سلسله شکست‌های اربابانشان در سوریه، لبنان و عراق بیفزایند.
حسینی ادامه داد: ضمن اینکه شکست آمریکا در مورد تحریم‌های جدید که بابی اعتنایی مردم ایران به فراخوان آن کشور برای ایجاد اغتشاش در بازار روبرو شد،این نگرانی را برای آن‌ها گوشزد کرد که به لطف خدا شیطان بزرگ در جهان منزوی ‌شد، باید به‌زودی شاهد سقوط امپراتوری قدرت خود باشد.
خطیب جمعه شهر ابرکوه افزود: اقدام انقلابی دستگاه قضا با اعدام 2 عنصر مفسد مالی نوید دیگری برای ملت بزرگ ایران بود، در شرایطی که دشمن درصدد ترویج فرهنگ جنگ روانی با القاء آینده‌ای تاریک در پیش روی ملت ایران بود و برجسته کردن اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها به‌منظور گسترش و تعمیم آن بود.
وی در ادامه اظهار داشت: آن‌ها کشورمان را به فساد مالی و پول‌شویی و امثال آن متهم می‌کردند که در این میان برخورد قاطع دستگاه قضا التیام‌بخش جراحات روحی ملت شد و انتظار ملت از مسئولین سه قوه این است که جلو رشد بی‌رویه تورم و گرانی و قیمت‌های کاذب را بگیرند ، ملت را از رنج ، فقر و گرفتاری نجات دهند.
7540/ 2047/
***
همچنین امام‌جمعه بهاباد شهادت یازدهمین امام شیعیان امام حسن عسکری (ع) را تسلیت گفت و افزود: دوران امامت امام عسکری(ع) از حساس‌ترین دوره‌های تاریخ شیعه محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد
افزود: آن حضرت گرچه بسیار جوان بود، به‌ دلیل برخورداری از علم و فضائل امامت و با عمل به دستور اصیل و حقیقی دین اسلام که از طریق کانون وحی امامت تنها قابل جوشش و آشکار شدن است ، موقعیت و جایگاه امام را در جامعه در مقابل دستگاه ظالم حکومت قراردادند.
وی اضافه کرد: امام عسکری(ع) همواره به کوشش‌های علمی در دفاع از اسلام همت گماشت و از طریق پاسخ به شبهات به مقابله با فرقه‌های انحرافی مخالفان پرداختند و اندیشه صحیح اسلامی را که از طریق مکتب تشیع جلوه می‌کرد به‌خوبی تبیین کردند، و این اقدامات و فعالیت‌های علمی امام(ع)، چهره ممتاز علمی وی را برای همگان روشن و آشکار کرد.
خطیب جمعه بهاباد بیان کرد: آن حضرت 22 ساله بود که با شهادت پدر بزرگوارش به امامت رسید و به مدت 6 سال در سخت‌ترین شرایط سیاسی و اجتماعی هدایت و زعامت امور را به عهده داشتند با این‌که از این مدت‌، سه سال را در شرایط حصر و کنترل حکومت قرار داشتند، اما توانستند این مسؤولیت را به بهترین نحو به انجام برسانند.
وی یادآور شد : نهم ماه ربیع‌الاول، مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است؛ امامی که سایه لطف و رحمت او بر سر شیعیان است و همچون آفتابی عالم‌تاب، تمامی هستی را از وجود خود بهره‌مند می‌گرداند، اما در پس پرده غیبت است و نظرها از دیدن روی دلربای او محروم گشته است.
ابراهیمی بشکانی تصریح کرد : با تبعیت از این رهنمودهاست که مقام معظم رهبری درباره انتظار فرج و شرایط منتظران می‌فرمایند: منتظران صاحب‌الزمان، به منورشان چشم‌انداز زندگی بشر و پایان دوران ظلم و تجاوز امید دارند و جنایات ستم و تزویر سردمداران استکبار جهانی، نمی‌تواند چشمه امید را در دل‌های آنان خاموش کند. منتظران حجت تردیدی ندارند که روزگار ظلم و طغیان و تجاوز سرانجام به پایان خواهد رسید و قدرت قاهره حق، همه قله‌های فساد و تعدی را از بین خواهد برد.
امام‌جمعه بهاباد اضافه کرد: مانند فردا، امامت امام زمان(عج) پنج‌ساله آغاز می‌شود؛ در جریان امام هادی و جواد(ع) نیز این قضیه تکرار شد که در سنین پایین به امامت رسیدند؛ وجود مقدس امام زمان از روز نخست در پس پرده غیبت قرار گرفت و تا امروز دست شیعه از دامن ایشان کوتاه است و 1170 سال از آن روز می‌گذرد.
مرکز شهرستان 20 هزارنفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
9877/ 2047/
***
امام‌جمعه تفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) گفت: تلاش برای کاهش سن ازدواج جوانان وظیفه همگانی است و همه باید هرچه توان دارند برای این وظیفه مهم به‌کارگیرند.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان تفت، اضافه کرد: دولتمردان باید با اعطای یارانه و وام جوانان را در امر ازدواج بیش از پیش حمایت کنند و خانواده‌ها نیز باید با دلسوزی مواظب و مراقب فرزندانشان باشند.
وی به سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت اشاره کرد و افزود: وحدت باید به معنای واقعی چه در بین شیعیان و چه در رابطه شیعیان و اهل سنت رعایت شود.
حجت‌الاسلام غفوری ادامه داد: سکونت اهل سنت در مهمان شهر انصار تفت می‌طلبد که شیعیان مراوده خوبی با آن‌ها داشته باشند.
امام‌جمعه تفت با تشکر از نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی و اجرای حکم اعدام برای آن‌ها گفت: اکنون مشاهده می‌شود برخورد با مفسدان و اخلال گران اقتصادی نتیجه داده و باعث کاهش قیمت سکه و ارز شده است، می‌خواهیم تا با این‌گونه اخلال گران بیشتر و سریع‌تر برخورد شود.
وی هفته وقف را گرامی داشت و با تشکر از خیرین واقف، تصریح کرد: فرهنگ وقف و موقوفات گذشتگان باید احیا شود.
خطیب جمعه تفت در ادامه به پیروزی حماس اشاره کرد و گفت: آن‌ها با شلیک 500 موشک رژیم صهیونیستی را سر جای خود نشاندند و سبب تعجب همگان شدند که این نشان می‌دهد هر جا ملت‌ها مقاومت کردند، پیروز شدند.
6197/ 2047
***
امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به رو به افول بودن قدرت آمریکا در 40 سال گذشته ، اظهار داشت: ملت ایران مردمانی عاشورایی هستند که با حفظ وحدت ، مقاومت و تدبیر خود تحریم‌ها را پشت سر خواهند گذاشت.
حجت‌الاسلام حسنی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد گفت: امروز سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر شاهد حمله دیوانه‌وار ائتلاف سعودی و امارات علیه مردم مظلوم و بی‌پناه یمن هستند و چشم خود را به روی این جنایت‌ها بسته‌اند.
وی افزود : قریب چهار سال است که جوانان ازجان‌گذشته یمنی و مردم فقیر و مظلوم آن کشور در مقابل حملات ظالمانه و ناجوانمردانه‌ای که قطعاً با چراغ سبز و حمایت آمریکا انجام می‌شود ، مقابله می‌کنند و شهید می‌دهند ، اما در برابر این کشتار مردم و کودکان بی‌گناه که همراه با قحطی و گرسنگی است ، از سازمان‌های مدافع حقوق بشر که کشته شدن حیوانی را در بوق و کرنا می‌کنند، صدایی در ‌نمی‌آید.
امام‌جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به ادبیاتی که این روزها مقامات آمریکایی به کار می‌برند و از مردم می‌خواهند اعتقادات خود را زیر پا بگذارند ، خاطرنشان کرد : آمریکا فهمیده است که ملت ایران دست‌به‌دست هم داده‌اند تا به حول قوه الهی تحریم‌ها را رو به شکست بکشانند.
وی خطاب به مسئولین با تأکید بر اینکه پشت سر گذاشتن این دوره نیاز به تدبیر و عزم جدی دارد ، گفت: اگر مسئولین خود را نبازند و نگاهشان به غرب نباشد، می‌توانند باتدبیر و نظارت ، در این وضعیت اقتصادی از خرد شدن کمر مردم و له شدن محرومین و مظلومین جلوگیری کنند و پیروزی و سربلندی ملت را در این امتحان رقم زنند.
م. ا/ 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/65789/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی