خبر یزد

آخرين مطالب

اجرای طرح ساماندهی ورودی شهر مهریز در میزگرد ایرنا بررسی شد اجتماعي

اجرای طرح ساماندهی ورودی شهر مهریز در میزگرد ایرنا بررسی شد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - میزگردی با عنوان« بررسی وضعیت و نحوه ساماندهی ورودی شهر مهریز » با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان این بخش در سرسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد و همگی بر پیگیری موضوع و اجرای طرح ساماندهی قبل از آغاز سال 1398 تأکید کردند.
به گزارش ایرنا، ساماندهی وضعیت ورودی شهر تاریخی مهریز و یکی از باغ شهرهای مهم استان یزد ازجمله مطالبات مهم شهروندان منطقه است که بارها رسیدگی آن را از متولیان امر خواستار شدند.
ورودی شهر مهریز به خاطر موقعیت جغرافیایی منطقه که در کنار جاده اصلی شمال، جنوب کشور قرار دارد سالانه مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور از کنار شهر عبور می‌کنند.
در اغلب شهرهای که وضعیت آن‌ها مشابه مهریز است، نهادهای اجرایی و مسئول امر کارهای خوبی را برای معرفی منطقه و امکاناتی برای رفاه حال مسافران فراهم کرده‌اند.
وضعیت ورودی مرکز شهرستان باوجوداینکه تقاطع غیر هم‌سطح آن تکمیل شد ولی ساماندهی و زیباسازی اطراف آن زیبنده این باغ شهر تاریخی و فرهنگی استان یزد نیست.
برای بررسی موضوع به همت خبرگزاری جمهوری اسلامی برای نخستین بار میزگردی با حضور تعدادی از مسئولان اجرایی این شهرستان برگزار شد که آن‌ها با تائید برخی مشکلات موجود، بر رسیدگی و پیگیری آن با همکاری مردم تأکید کردند.
**ورودی شهر مهریز برای ساماندهی تحویل شورای شهر شود
رئیس شورای اسلامی شهر مهریز می‌گوید: در سال 1396 از سوی اداره راه و شهرسازی با همکاری و پیگیری مسئولان محلی و شهرداری نسبت به ساخت تقاطع در ورودی مهریز اقدام شد.
مهدی زارع بیدکی افزود: این تقاطع تحویل اداره راه و شهرسازی است و به‌رغم اینکه ورودی شهر است ولی هنوز تحویل شهرداری نشد، شهرداری و شورای شهر اگر بخواهند حرکتی در خصوص ایجاد فضای سبز، زیباسازی و ساماندهی اطراف آن انجام دهند به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیاز است.
این عضو شورای شهر و فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وضعیت ورودی به‌هیچ‌وجه مناسب نیست و مردم بارها با مراجعه به شورا رسیدگی و پیگیری آن را خواستار شدند.
به گفته زارع بیدکی، ساماندهی اطراف ورودی با رعایت حریم محل همراه با زیباسازی باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و در انجام آن تسریع شود .
وی ادامه داد: برای اجرای بهتر طرح باید همکاری بین بخشی اداری به‌خصوص اداره راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای، اتاق اصناف و شهرداری در کنار اداره راه و شهرسازی فعالیت و همکاری کنند.
وی تأکید کرد: تاکنون شورای شهر برای ساماندهی این محل نشست‌های مختلفی را برگزار کرد و برای حل آن و اقدام عملی به همکاری سایر دستگاه‌ها و همدلی نیاز است .
**ساماندهی ورودی مهریز مطالبه بر حق مردم است
همچنین شهردار مهریز در ادامه نشست میزگرد بررسی وضعیت و نحوه ساماندهی ورودی شهر اظهار گفت: ورودی هر شهری گویای فرهنگ و منزلت اجتماعی مردمان آن منطقه است .
وی تأکید کرد: قطعاً یکی از مهمترین کارهایی که باید توسط شهرداری و با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام شود همین موضوع است، زیرا این مسأله یکی از مطالبه مهم و همیشگی شهروندان است.
احمد آخوندی افزود: شهرداری برای ساماندهی و زیباسازی هیچ مشکلی ندارد و آماده طراحی است ولی باید همکاری بیشتری توسط اداره راه و شهرسازی در واگذاری تقاطع انجام شود.
وی تصریح کرد: اگر کار واگذاری تقاطع به شهرداری انجام شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به ساماندهی اطراف آن و ایجاد فضایی مناسب درشان مردم منطقه انجام می‌دهیم .
شهردار مهریز تصریح کرد: تاکنون در این ورودی برخی کارهای عمرانی انجام شد ولی زیباسازی و ایجاد فضای سبز جزو ضرورت‌هاست که با همکاری راه و شهرسازی انجام می‌شود.
**ساماندهی ورودی احتیاج به طرح دارد
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل مهریز هم گفت: برای ساماندهی ورودی شهر احتیاج به طرح مناسب است که باید شهرداری و شورای شهر در این خصوص اقدام کنند.
حسین خشنو افزود: ساماندهی این محل حق مردم و یکی از مطالبه واقعی مردم است که تاکنون برای ایجاد تقاطع هم‌سطح افزون بر 120 میلیارد ریال بودجه دولتی هزینه و کارهای خوبی هم انجام‌شده است.
وی تصریح کرد: ایجاد فضای سبز، زیباسازی و بهسازی اطراف طرح بر عهده شهرداری است و برای انجام آن هرگونه کمکی توسط این اداره لازم باشد با همدلی انجام می‌شود و مشکلی نیست.
این مسئول تصریح کرد: ورودی هر شهر آبروی آن منطقه است و برای تکمیل آن اگر طرحی توسط شهرداری ارائه شود همکاری برای اجرای آن در شهرستان به عمل می‌آید.
** اداره راه و شهرسازی تعهدی در خصوص زیباسازی ورودی ندارد
همچنین رئیس اداره راه و شهرسازی مهریز می‌گوید: کار تقاطع غیرهمسطح به‌عنوان یک طرح ملی به پایان رسید و کارهای خوبی هم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نماینده مجلس و فرمانداری مهریز انجام شد.
عباس زارع زاده افزود: فعالیت‌های جانبی ورودی و تقاطع شامل ساماندهی اطراف طرح، ایجاد فضای سبز و زیباسازی باید توسط شهرداری انجام شود و این اداره در قبال آن مسئولیتی ندارد ولی همکاری می‌کند.
وی تصریح کرد: در سایه تعامل بین بخشی و همکاری خوبی که در مهریز وجود دارد قطعاً مشکل موجود رفع و ورودی شهر به نحو مناسب ساماندهی و زیباسازی می‌شود.
**ساماندهی مغازه‌های اطراف ورودی مهریز باید با رعایت حریم
همچنین رئیس اتاق اصناف مهریز با اشاره به اینکه اطراف ورودی این شهر، مغازه‌های مختلفی وجود دارد، گفت: برای ساماندهی این محل، اصناف و کسبه آماده هرگونه همکاری هستند و مشکلی هم وجود ندارد .
محمدرضا زارع زاده افزود:برای اجرای دقیق طرح که کسبه مستقر در محل نیز متضرر نشوند و هم منطقه ساماندهی و زیباسازی شود احتیاج به طرح دارد که باید توسط شهرداری و شورای شهر اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی ورودی حق طبیعی مردم است تصریح کرد: با همکاری مسئولان و همراهی مردم مشکل موجود رفع و شاهد محلی مناسب در ابتدای شهر خواهیم بود.
**شهرداری نسبت به تهیه طرح ساماندهی ورودی اقدام کند
کارشناس امور عمرانی فرمانداری مهریز هم بابیان اینکه میدان ورودی این شهر هنوز نقایصی دارد، یادآور شد: برای ساماندهی آن و انجام برخی کارهای موردنیاز عمرانی باید طرح مناسب با همکاری دستگاه‌های مرتبط تهیه شود.
حامد شیشه‌بری افزود: همکاری ادارات مختلف و پیگیری موضوع به خاطر اهمیتی که ورودی شهر دارد باید در چارچوب مقررات ولی جدی و دقیق انجام تا مردم و مسافران از ثمرات آن بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: فرمانداری برحسب وظیفه برای تحقق خواسته‌های مردم و بهسازی، سازمان‌دهی و زیباسازی طرح آماده هرگونه همکاری با مسئولان است و مشکلی وجود ندارد.
بر اسناد مکتوب، شکل‌گیری مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی منسوب می‌دانند و در روزگاران پیشین مهرگرد و سپس مهریجرد نامیده شد.
محدوده جغرافیای تاریخی مهریز را می‌توان یکی از کهن‌ترین محل استقرار سکونتگاه‌های منطقه مرکزی ایران بیان کرد.
سنگ‌نگاره‌های پهنه کوه ارنان مربوط به دوران پیش‌ازتاریخ، یافتن خشت‌هایی از دوران مادها در سکونتگاه اشکانی غربالبیز، آثار یک دخمه بسیار کهن در پلنگ کوه نزدیک مهریز که گویای سکونت زرتشتیان در سده‌های بعد از اسلام در آنجاست.
همچنین نشانه‌های سکونت در روزگار کهن به‌ویژه دوران پیش از اسلام در محدوده شهر باستانی « فرافر» همگی اسناد موجود بر تأکید سابقه دیرینه استقرار و زندگی در مهریز دارد .
شهرستان مهریز دارای آثار تاریخی و گردشگری متعددی است از آن جمله می‌توان از باغ پهلوان ‌پور، چشمه غربالبیز، کوه ریگ، کاروانسرای زین‌الدین، قلعه سریزد، سرو کهنسال، زیارتگاه پیرنارکی و سایر آثار نام برد.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد و در کنار جاده اصلی تهران - بندرعباس قرار دارد، 60 درصد جمعیت منطقه در حوزه شهری سکونت دارند.
ایرنا به‌عنوان تنها خبرگزاری رسمی ایران همواره بر پایه رسالتی که بر عهده دارد نسبت به برگزاری میزگردهای مختلفی باهدف ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی جامعه اقدام می‌کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 1313 خورشیدی بانام «آژانس خبری پارس» به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تأسیس شد و در بیش از هشت دهه فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه‌های داخلی و خارجی است.
هم‌اکنون فراورده‌های ایرنا به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی ، روسی، اردو ، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می‌شود.
7541/ 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/67099/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است