آخرين مطالب

«گرانی بلیت هواپیما» ادامه دارد؟ اقتصادي

«گرانی بلیت هواپیما» ادامه دارد؟

  بزرگنمايي:

خبر یزد - حدود شش‌ماه از افزایش قابل توجه قیمت بلت هواپیما گذشته و با وجود مخالفت صریح رییس‌جمهور با آن اما هنوز نرخ سفرهای هوایی متعادل نشده است. معاون گردشگری کشور درباره تازه‌ترین اقدامات و تحولات رخ داده درباره حل این چالش گفت که با حذف پروازهای چارتری مخالفت و درخواست کرده سیاست‌گذاری آن به سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری واگذار شود
پیشنهادهای جدید برای کنترل قیمت‌ها
رویداد24تعداد سفرهای هوایی تنها در مهرماه 22 درصد کاهش داشته، این آمار را شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده است که بر این اساس فرودگاه مهرآباد به عنوان فعال‌ترین فرودگاه کشور در این ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 2000 پرواز کمتر داشته است. فرودگاه امام خمینی (ره) که محوری‌ترین فرودگاه بین‌المللی کشور است، با کاهش 1300 پرواز و بیش از 200 هزار مسافر روبه‌رو شده است.
با تشدید شدن نوسانات ارز از ابتدای امسال که با پروپاگاندا و تهدیدهای آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها همراه بود، برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعالیت خود را در ایران متوقف کردند. مضاف بر این شرکت‌های هواپیمایی داخلی که از دریافت ارز به نرخ دولتی محروم شدند، با این توجیه که بیش از 50 درصد هزینه‌هایشان ارزی است و با وجود پیگیری‌های سازمان هواپیمایی موفق نشدند ارز مورد نیاز خود را حتی به نرخ بازار ثانویه تامین کنند، قیمت‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش دادند.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحت تاثیر این شرایط در نامه‌ای از معاون اول رییس‌جمهور درخواست کرد کمیته‌ای مشترک با عضویت این سازمان، وزارت راه و شهرسازی (سازمان هواپیمایی کشوری) و بانک مرکزی برای بررسی و کارشناسی ابعاد مختلف موضوع و احصاء و اجرای راهکارهای عملیاتی برای برون رفت از چالش‌های پیش‌رو به صورت واقع‌گرایانه تشکیل شود که هرگز این اتفاق رخ نداد. پس از آن رییس‌جمهور به وزارت صمت دستور پیگیری کنترل گرانی بیلت هواپیما را داد که ستاد تنظیم بازار در این بخش بنا به اظهارات آژانس‌های هواپیمایی، هنوز وارد عمل نشده است. آخوندی ـ وزیر پیشین راه و شهرسازی ـ علاج مساله را حذف پروازهای چارتری دانسته و گفته بود: «در تلاش هستیم سهم پروازهای چارتر را از سبد پروازها به شدت کاهش دهیم و محدود کنیم چراکه افزایش قیمت‌ها در پروازهای چارتر خیلی بیشتر از قیمت رسمی شرکت‌های هواپیمایی است. »
ولی تیموری ـ معاون گردشگری ـ اینک به ایسنا گفت: نه تنها پیگیری موضوع افزایش نرخ بلیت هواپیما را رها نکرده‌ایم، که همچنان با سازمان هواپیمایی در این مسیر همکاری داریم. در آخرین مذاکرات درحالی که سازمان هواپیمایی خواهان حذف پروازهای چارتری بود، ما با آن مخالف کردیم چون این پروازها را نیاز صنعت گردشگری می‌دانیم.
وی توضیح داد: وقتی مقصد جدیدی در گردشگری تعریف می‌شود که هنوز زیرساخت پروازی مناسبی ندارد، این پروازهای چارتر است که خلاء آن را پوشش می‌دهد. منتهی نظر ما این است که برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پروازهای چارتر باید در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی مرتبط با آن قرار گیرد.
او درباره دیدگاه سازمان هواپیمایی درباره پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آن‌ها متقاعد شده‌اند که پروازهای چارتر زیان‌بخش است، درصورتی‌که ما از آن دفاع می‌کنیم و آن را بخشی از خدمات و زیرساخت گردشگری می‌دانیم. مشکل‌ساز شدن این پروازها به خاطر آن است که مدیریتش با یک سازمان (هواپیمایی) است و مصرف‌کننده و مسؤولیتش با سازمان دیگری (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) است، درحالی‌که اگر برنامه‌ریزی آن را به سازمان بسپارند می‌توان از آن به عنوان مزیت استفاده کرد.
تیموری تاکید کرد: ما با درآمد پروازهای چارتری کاری نداریم، منظورمان از این درخواست آن بوده، سایت‌گذاری مربوط به آن را دست‌کم مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام دهند، چون مصرف‌کننده آن در این بخش تعریف شده است.
منبع: ghatreh.com




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 1397/09/27

رقم یارانه و نرخ بنزین در سال 98 تغییر نمی‌کند

پنج تن محصول کینوآ در بافق برداشت شد

کمک بلاعوض به منازل روستایی ابرکوه 100 درصد افزایش یافت

واحدهای تولیدی یزد 231 میلیارد تومان وام دریافت می‌کنند

مهم‌ترین وظیفه کارگروه تسهیل در یزد باید حفظ تولید باشد

صرفه جویی آب را می توان با مدیریت صحیح انجام داد

فرماندار مهریز رسیدگی به خواسته های رانندگان را خواستار شد

قیمت احتمالی خودرو‌های پرتیراژ داخلی اعلام شد

پیامک فیلتر اینستاگرام از کجا ارسال می‌شود؟

مرغ پَر درآورد؛ کیلویی 13 هزار تومان

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 1397/09/26

ثروتمندان 11 برابر فقرا یارانه پنهان دریافت می‌کنند

سریعترین خودروی پلاک‌شده در ایران!

کسانی که زیر برجام زدند امروز از صلح و حقوق بشر سخن می‌گویند

دلار دیگر قدرت لازم برای صعود را ندارد/ فروشنده ها می گویند بهترین فرصت برای فرار است!

زمزمه افزایش یارانه نقدی در بودجه 98

قیمت میوه‌های شب یلدا اعلام شد

جهانگیری: بودجه دولت گوشت قربانی شده است

رشوه‌گیری در شهرداری را به 137 اطلاع دهید

تکلیف بانک مرکزی برای ساماندهی کارتخوان‌ها

ایجاد پاسگاه ایست و بازرسی در فراغه‌ی ابرکوه

بستن بودجه 98 یکی از دشوارترین اقدامات دولت پس از جنگ تحمیلی

توزیع عادلانه آب با مدیریت مشارکتی و احیای سنت‌های گذشتگان

مدیریت برداشت سفره های آب زیرزمینی با مشارکت کشاورزان

تکمیل فاز یک میدان میوه و تره‌بار ابرکوه تا سال آینده

جزئیات ساخت گلوله‌های بارورسازی ابرها در ایران

نبض توسعه اقتصادی امروز در دستان فعالان عرصه حمل و نقل است

تحریم‌ها چه بر سر ایرانیان لس آنجلس آورد؟

خودروی برقی ارزان قیمت تولید شد

افزایش یارانه‌ها در سال آینده صحت دارد

شورای تامین یزد به بحث ممنوعیت توسعه صنایع پرآبخواه ورود کرد

مراسم پنجاهمین دوره آموزشی اصناف استان یزد برگزار شد

قیمت آجیل و شیرینی شب یلدا اعلام شد

جزییات مصوبه جدید نحوه تسویه وام‌های بانکی

مرغ باز هم گران شد

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 1397/09/25

چرا پیشنهاد یارانه 900 هزار تومانی مردود است؟

کارکرد چاه های یزد 2 هزار کیلووات ساعت کاهش می یابد

تلاش مسئولان یزدی برای تثبیت قیمت گوشت مرغ

تعزیر یک میلیارد ریالی محتکر انواع حبوبات در یزد

احمدی‌نژاد برای پرداخت یارانه‌ها 5هزار میلیارد به بانک مرکزی بدهکار بود

توزیع نفتگاز یورو 4 ، گامی موثر در بهبود کیفیت هوای یزد

پروژه‌های راهداری میبد با 38 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست

رضایی: مجمع تشخیص به یکی از مواد لوایح FATF ایراد گرفت

تلاطم بازار مسکن - احمد جعفری ندوشن*

500 مترمربع فرش برای اهدا به عتبات عالیات در یزد بافته شد

قاچاق سوخت تاراج سرمایه ملی و مردمی است

یزد الگوی مناسبی برای فعالیت‌های پژوهشی کشور است

چرا نباید حقوق کارمندان افزایش پیدا کند؟