خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران در اختتامیه کمپین انرژی:

صرفه‌جویی تا 10 درصدی مصرف انرژی را دنبال می‌کنیم اقتصادي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیر عامل شرکت فولادآلیاژی ایران گفت: این مجموعه به عنوان اولین شرکت صنعتی در کشور، پیش برنده طرح ارتقاء فرهنگ بهره‌وری انرژی در صنایع است.
  «علیرضا چایچی» در مراسم اختتامیه کمپین انرژی شرکت فولاد آلیاژی ایران که با حضور نمایندگان سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) و جمعی از مدیران، مسئولین و کارکنان شرکت برگزار شد، با بیان این که هدف اصلی این طرح، بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی بوده و در این طرح، صرفه‌جویی چهار تا 10 درصدی مصرف انرژی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح طی چهار ماه گذشته در شرکت فولاد آلیاژی عملیاتی شد و با توجه به زمان‌بر بودن فرهنگ‌سازی پیش‌بینی می‌شود اهداف طرح به تدریج تا یک سال آینده محقق شود.
وی با تاکید بر این که هدف اصلی در این رابطه، بهینه‌سازی مصرف و همانا کاهش مصرف انرژی است، از همکاری صمیمانه یونیدو(سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) و این که فرصت خوبی را برای فولادآلیاژی ایران فراهم کردند تا بتوان گام های بلندی در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی برداشته شود، قدردانی کرد.
وی در ادامه این برنامه، عملکرد چهار ماه دوم سال 97 شرکت را نیز ارائه کرد و افزود: در بخش تولید همکاران پرتلاش فولادسازی موفق شدند در مرداد ماه با تولید میزان 46 هزار و 205 تن مذاب، رکورد بسیار چشمگیری را به جای بگذارند.
چایچی با بیان این که رقم مذکور بعد از 1.5 سال و با چهار هزار تن افزایش تحقق پیدا کرده است، ادامه داد: از دیگر موفقیت‌های بخش تولیدی می‌توان به کسب رکورد روزانه دو هزار و 215 تن در 24 مرداد 97 اشاره کرد که در قیاس با رکورد قبل یک‌هزار و 918 تن بود، بالغ بر 400 تن افزایش داشته باشد.
به گفته وی، همکاران واحد فولادسازی همچنین موفق شدند رکورد تعداد ذوب را هم در طی همان روز یعنی 24 مرداد، به 45 ذوب برسانند.
مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران از آخرین رکوردی که بیش از چهار سال قبل زده شده بود، خبر داد و ادامه داد: این دستاورد قابل توجهی است که همکاران نورد سبک بعد از گذشت 4.5 سال، موفق شدند رکورد روزانه نورد سبک را به عدد یک‌هزار و 101 تن برسانند.
چایچی خاطرنشان کرد: در طی چهار ماه گذشته واحد فولادسازی موفق به تولید دو گرید جدید از گروه فولادهای زنگ نزن کرم نیکل(فولاد 104401، 104541) به روش استفاده 100 درصد قراضه شد که این دستاورد، ارزش افزوده بالایی را برای شرکت فولادآلیاژی ایران به همراه خواهد داشت.
وی از تولید سه سایز جدید تسمه در نورد سبک نیز خبر داد و با اشاره به تولید سه هزار تن کلاف در ماه آبان، گفت: آخرین میزان تولید قبلی کلاف بالغ بر 1800 تن در ماه بوده است.
مدیر عامل شرکت اظهار کرد: واحدهای فروش و لجستیک نیز در مردادماه موفق به شکستن رکورد فروش محصولات داخلی و دستیابی به عدد 36 هزار و 859 تن شدند که این رکورد نیز بعد از چهار سال حاصل شد و مجدد نیز در شهریور سال‌جاری و با دستیابی به عدد 39 هزار و 364 باز هم ارتقاء یافت. همچنین واحد فروش موفق به کسب رکورد فروش کل محصولات در شهریور ماه سال 97 با دستیابی به 43 هزار و 99 تن شد که چیزی بالغ بر دو هزار تن افزون بر رکورد قبلی است.
وی در ادامه از رکورد روزانه این واحد هم خبر داد و گفت: در هفته گذشته واحد فروش موفق به دستیابی به عدد سه هزار و 547 تن فروش و حمل شد که این رکورد در مقایسه با رکورد قبلی حدود 200 تن افزایش یافته است.
چایچی افزود: تلاش کلیه همکاران فولادآلیاژی ایران باعث شد میزان فروش هشت ماه سال 97 به 273 هزار تن محصول برسد که 15 هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته (6درصد) رشد داشته است.
وی در بخش تامین نیز از همکاران خرید و سایر حوزه های مرتبط با این واحد تقدیر کرد و بیان نمود به همت این عزیزان توانستیم موجودی آهن اسفنجی را به حدود 20 هزار تن برسانیم که این به نوبه خود یک رکورد تحسین برانگیز است.
این مسئول در پایان از سایر بخش ها، اعم از امور تکنولوژی، امور مهندسی، mis ، مالی، منابع انسانی، روابط عمومی و سایر واحدها نیز تشکر کرد و از حرکت‌های قابل تحسین نظیر موتورهای روتور مخروطی که برای اولین با اتفاق افتاد، سپاسگزاری نمود.
«نسیم شکاری» مدیر هماهنگ‌کننده پیشبرد ارتقاء فرهنگ بهره وری انرژی نیز در ادامه گفت: طرح بهره‌وری انرژی در صنایع، با حمایت مالی و تسهیلات محیط زیست جهانی ( GEF ) در شاخه تغییرات آب و هوایی و توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ( unido ) در شرکت فولادآلیاژی ایران به صورت پایلوت برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ایران جزء کشورهای بزرگ گازهای گلخانه‌ای است، وظیفه ما در بخش صنعت این است که با نگاه ویژه و اصلاح الگوی مصرف و در حد توان مصرف انرژی را کاهش دهیم.
شکاری در پایان اعلام کرد: شرکت فولادآلیاژی ایران یکی از بهترین‌های صنایع فولاد است که روند کاهش شاخص های عملکرد انرژی آن در طی سال های گذشته، بیانگر رویکرد مثبت مدیریت ارشد این مجموعه بوده که بهارتقای بهره وری انرژی در این بخش، کمک شایانی کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/67475/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعزام 40 زائر اولی به مشهدالرضا از میبد

یزد، میزبان سومین اردوی تیم والیبال پسران نوجوان

محمدی راد سرمربی شهداب شد/ نه معروف آمد نه مهدوی

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود

افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد

پلمب 131 واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است

فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان

تأمین مسکن مددجویان یزدی

هشدارسطح قرمز آب و فاضلاب در اثر بارندگی

افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ

مراسم بزرگداشت شهدای دمشق و راسک در میبد

اوقات شرعی سه شنبه 28 فروردین در یزد

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

هواشناسی 28 فروردین 1403/ هشدار باران شدید و سیل در استان های جنوبی

احداث بیش از 22 هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

قدردانی مردم انقلابی یزد از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران

تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی

بیش از 34 کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

تحقق 76 درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد

وقوع رگبار باران در 17 استان کشور

فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی

پیشرفت 45 درصدی اجرای طرح سه راهی افجان -سه راهی مهردشت

آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

اعلام حمایت قاطع مردم یزد از سپاه مقتدر

هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

واگذاری 174 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد

آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

هشدار ؛ وقوع رگبار باران در این 17 استان

آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

دستگیری 3 سارق در یزد

آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق