خبر یزد

آخرين مطالب

تداوم تلاش برای معرفی شهر جهانی به جهانیان؛ خبرنگاران اسپانیایی وارد یزد شدند فرهنگي

تداوم تلاش برای معرفی شهر جهانی به جهانیان؛ خبرنگاران اسپانیایی وارد یزد شدند

  بزرگنمايي:

خبر یزد - مسئولان شهر جهانی یزد با توجه به تاثیر نوسانات اقتصادی و سیاسی بر تعداد گردشگران خارجی این شهر، دست به دامن شیوه‌هایی مختلف جهت معرفی شهرشان به جهانیان شده‌اند.
یکی از مهم‌ترین رخدادهایی که متاثر از نوسانات اقتصادی پس از نقض برجام در کشور اتفاق افتاده، کاهش محسوس گردشگران خارجی به ویژه گردشگران شهر یزد که بالاترین آمار گردشگران اروپایی کشور را داشت، بوده است.
از طرفی نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش فصلی گردشگران خارجی و حذف شدن یزد از لیست تورهای گردشگری کوچک کشور نیز نگرانی‌ها را برای مغفول ماندن نگاه جهانیان به این شهر جهانی قوت داده است.
البته تبلیغات ضعیف در این حوزه باعث شده که حتی پس از گذشت یک سال و اندی از جهانی شدن بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو، هنوز جمعیت زیادی از کشورمان نیز بی‌اطلاع از چنین رخداد بزرگی در سطح کشور باشند و به تبع نیز این کاستی در سطح بین‌المللی با جمعیت و طیف گسترده‌‌تری از افراد به وضوح دیده می‌شود.
با این وجود مسئولان این شهر جهانی در شرایط کنونی دست روی دست نگذاشته و از انجام تمام راهکارهای موثر در شناساندن و معرفی یزد برخوردار از میراث جهانی دریغ نمی‌کنند.
«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، از برگزاری سومین تور آشناسازی شهر جهانی یزد خبر می‌دهد و می‌گوید: برای معرفی شهر یزد به سایر کشورهای دنیا، دعوت‌نامه‌هایی به کشورهای مختلف ارسال شده که تاکنون شاهد میزبانی یزد از سه تور مختلف کشورهای دنیا بوده‌ایم.
وی اظهار می‌کند: متناسب با پذیرفته شدن دعوت‌نامه‌ها تا پایان سال جاری نیز انتظار برگزاری حدود سه تور دیگر در این رابطه وجود دارد.
این مسئول با بیان این که در حال حاضر نیز 40 خبرنگار از کشور اسپانیا دعوت شده و هم‌اکنون در یزد حضور دارند، می‌گوید: گروه‌های هدف این تورهای گردشگری بیشتر جامعه فرهنگی و افرادی هستند که علاوه بر شناخت و آگاه شدن نسبت به جاذبه‌های این شهر جهانی، در واقع می‌توانند در نقش سفیران فرهنگی یزد در کشورهای خودشان را ایفا کنند.
البته «سید حسین آزادی» رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی یزد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا به نقش برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مختلف در معرفی بیشتر یزد اشاره و تصریح می‌کند: یکی دیگر از راه‌های معرفی شهر یزد، برندسازی است که خوشبختانه در این زمینه علاوه بر شکل‌گیری هیات مدیره، دبیرخانه «برند شهرجهانی» نیز تشکیل شده است.
وی در این رابطه اضافه می‌کند: برند شهر جهانی نوعی برند تجاری برای یزد محسوب می‌شود و تمام محصولات باکیفیت و دارای بازار جهانی یزد و همچنین محصولات داخل بازار یزد که به عنوان سوغات محسوب می‌شوند به این برند مزین خواهند شد.
این مسئول انتخاب شهر یزد به عنوان اولین پایتخت هنرهای نوین کشور را یکی دیگر از ظرفیت‌های بدست امده یزد برای معرفی بیشتر در سطح کشور عنوان می‌کند و می‌گوید: عنوان پایتخت شهر هنرهای نوین برای اولین بار به دلیل برنامه‌های هنرمندانه‌ای مانند پرس بوک به یزد اختصاص داده شد و پس از یک سال ممکن است شهرهای دیگری این عنوان را به خود اختصاص دهند.
آزادی در پایان خاطرنشان می‌کند: پایتخت هنرهای نوین در واقع ظرفیتی گسترده و پر سود به ویژه برای هنرمندان یزدی است تا بتوانند با استفاده از هنر خود علاوه بر این که بازار مناسبی برای آثار هنری خود فراهم می‌کنند، به معرفی و تبلیغ شهر جهانی بپردازند و حتی منجر به درآمدزایی برای شهر شوند.
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ثبت‌نام تاکنون 1000 نفر در اعتکاف امسال یزد

اصلی‌ترین وظیفه مبلغین پاسخگویی به شبهات نسل جوان است

سرمایه‌گذاران موقوفات یزد فراری شدند!

تدوین استراتژی بخش فرهنگ استان یزد برای سال آتی

رقبای غیرمجاز هتل‌های یزد مکمل کمبود‌های اقامتی نوروز

شهری تاریخی که گردشگران فقط از آن می‌گذرند، اما...

یزد، مهد موزه‌های متنوع ایران

جذابیت تماشای آسمان شب کویر از پشت بام تنها کارونسرای مدور ایران

تدوین استراتژی بخش فرهنگ استان یزد برای سال آتی

صدای چکش مسگرهای غیریزدی در بازار قدیم یزد

12 باب مسجد در شهرستان مهریز برای اعتکاف آماده شد

کمبود فضای آموزشی، دغدغه آموزش و پرورش اردکان است

مردم خاتم به استقبال نوروز رفتند

برترین های آزمون آموزش عالی در میبد تجلیل شدند

آمادگی 110 کلاس درس برای اسکان مهمانان نوروزی در مهریز

مدیر کل ارشاد یزد: سفال میبد یک آفرینش بدیع توسط انسان کویری است

امکان اسکان اضطراری مسافران نوروزی در حسینیه‌های یزد

سهم بخش فرهنگ از تصمیمات شورای برنامه ریزی ناچیز است

تنها کاروانسرای مدور جهان در مهریز در انتظار گردشگران

همایش افتخار بیست‌وپنجم در یزد برگزار می‌شود

ابرکوه، دیار کهنسال‎ترین موجود زنده ایران

بانوان میبدی با پخت سمنوی نذری به پیشباز نوروز رفتند

همه کتابخانه‌های یزد در روزهای آغازین نوروز دایر هستند

تجربه سفر به عمق زمین در عمیق‌ترین آسیاب آبی جهان

مهریز؛ شهر تاریخ و طبیعت

برگزاری طرح آرامش بهاری در 60 امامزاده و بقاع متبرکه یزد

خاطرات و وصیت‌نامه شهدای ابرکوه در هشت جلد کتاب چاپ‌ شد

پایه انقلاب ایران بر خدا محوری و انسان‌ دوستی استوار است

شهر تاریخی ابرکوه آماده استقبال از گردشگران در نوروز 98 است

تحقق اهداف یزد پایتخت کتاب ایران مهم‌ترین برنامه سال 98 است

گردهمایی فرهنگی هنری « دست نقش» در میبد برگزار شد

برگزاری مسابقه «نشون به اون نشونی» در یزد

نخستین کارگاه آموزشی مداحان اهل بیت مهریز برگزار شد

شکوفایی غنچه های مهربانی و تلاش در میبد

نشست پرسش و پاسخ اجتماعی ازدواج پایدار در اردکان برگزار شد

دانش آموزان مهریز نقاشی هایی در اهمیت منابع طبیعی خلق کردند

جشنواره ملی پارچه فجر اردیبشهت ماه در یزد برگزار می‌شود

مسئولان نهادها برای حفظ عنوان یزد پایتخت کتاب تلاش کنند

دشمنان به دنبال انحراف موضوع مهدویت هستند

برگزاری اولین ورکشاپ طراحی سفال و سرامیک در میبد

برگزاری تورهای رایگان شب‌گردی در بافت تاریخی اردکان

از دربار امپراطوری چین تا خیابان‌های یزد

آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در مساجد یزد

اجرای 20 آیین نوروزگاهی در بافق

آمادگی کهن شهر مهریز برای پذیرایی از مسافران نوروزی

شهر جهانی یزد با زبان هنر به دنیا معرفی شود

نوروز، فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری اردکان است

برنامه های بزرگداشت روز شهدا در استان یزد اعلام شد

15 هزار یزدی از مناطق دوران دفاع مقدس بازدید کردند

یزد، ظرفیت پذیرش 113 هزار مسافر اقامتی را دارد