خبر یزد

آخرين مطالب

یزد هنگامی كه در لیگ دسته یك هم تیم داشت، فوتبال نداشت ورزشي

یزد هنگامی كه در لیگ دسته یك هم تیم داشت، فوتبال نداشت
  بزرگنمايي:

خبریزد- «عبدالرضا دستا» با حضور در جمع خبرنگاران به سئوالات آنان در مورد وضعیت فوتبال در استان یزد پاسخ گفت و اظهار كرد: هرچند برخی سقوط دو نماینده فوتبال استان از لیگ دسته اول را به این هیات نسبت می‌دهند ولی هنگامی كه بنده مسئولیت ریاست هیات فوتبال استان را پذیرفتم، تیم تربیت نوین یزد از قبل سقوط كرده بود و تیم وحدت(فولاد یزد) نیز در آستانه سقوط بود به نحوی كه بازیكنان تیم مذبور در تحصن بودند.

وی ادامه داد: البته هیات فوتبال تلاش‌های زیادی برای حفظ این سهمیه‌ها صورت داد ولی همان وقت نیز كارشناسان معتقد بودند كه امكان حفظ تیم در لیگ دسته اول كشور وجود ندارد چرا كه به لحاظ مالكیت، مدیریت و مالی وضعیت نامشخصی داشت.

این مسئول با بیان این كه حمایت هیات فوتبال از تیم‌ها عمدتاً به صورت حمایت‌های اداری و ستادی است، تاكید كرد: اگر تیم‌ها دارای ساختار باشگاهی مشخصی باشند، مگر در امور ستادی و اداری، هیچگاه نیازمند هیات فوتبال نخواهند بود و این در حالی بود كه هیچ كدام از نمایندگان یزد در لیگ دسته اول كشور دارای چنین ساختاری نبودند.

به گفته‌ی وی، برخلاف باور جامعه‌ی یزد استان یزد همان وقت كه دارای دو نماینده در لیگ دسته اول كشور داشت نیز دارای فوتبال نبود چرا كه این تیم‌ها فاقد هر گونه پشتوانه‌ای بودند به نحوی كه در لیگ‌های پایین‌تر مانند دسته دو و سه كشور، هیچ تیمی از استان یزد حضور نداشت.

ساماندهی و كیفی‌سازی مدارس فوتبال

دستا خاطرنشان كرد: ضمن برنامه آسیب‌شناسی فوتبال استان در شروع فعالیت‌های هیات جدید، اهتمام ویژه به فوتبال پایه در دستور كار هیات قرار گرفت كه  از جمله این اقدامات ساماندهی مدارس فوتبال استان بود.

وی در این رابطه به فعالیت حداقل 15 مدرسه فوتبال مجوز‌دار و تعداد زیادی مدرسه فوتبال فاقد مجوز در استان تا قبل از فعالیت این هیات اشاره و اظهار كرد: در سال گذشته با صدور مجوز برای مدارس فاقد مجوز، تعداد مدارس فوتبال مجوزدار استان به 23 مدرسه افزایش یافت و امسال تامین استانداردهای مدارس فوتبال را از آنها خواستار شدیم و در صدور مجوز آنها سختگیرانه برخورد كردیم به طوری كه در حال حاضر 22 مدرسه فوتبال دارای مجوز در حال فعالیت هستند.

وی گریزی نیز به حادثه مرگ دو فوتبالیست نوجوان یزدی در گرجستان زد و در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در این باره تصریح كرد: مدرسه فوتبال مذكور دارای مجوز بود ولی متاسفانه عوامل مدرسه با سوءاستفاده از عنوان این مدرسه فوتبال و اخذ تعهدنامه محضری از خانواده‌ها اقدام به برگزاری تور تفریحی به كشور گرجستان كرده بودند كه هیچ ارتباطی با هیات فوتبال استان و موضوع نظارت بر این مدارس نداشت ولی به دلیل سوء استفاده از نام فوتبال ضمن لغو مجوز این مدرسه، شكایتی نیز علیه متهمان صادر شد.

رییس هیات فوتبال استان در رابطه با فعالیت برخی متهمان این حادثه به رغم دستور دادستانی مبنی بر عدم فعالیت آنان در رشته فوتبال تا رسیدگی به پرونده نیز بیان كرد: به دنبال گزارش‌های دریافتی، مراتب را به اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال شهرستان متذكر شدیم منتهی این افراد ادعا دارند كه به عنوان اسپانسر مالی سایر نونهالان این مدرسه لغو امتیاز شده، در دیگر مدارس حضور می‌یابند و هیچ فعالیت ورشی در این رشته ندارند.

وی یكی دیگر از اقدامات هیات فوتبال در رابطه با مدارس فوتبال را كیفی‌سازی مدارس فوتبال استان عنوان كرد و افزود: بر همین اساس مدارس فوتبال را موظف كردیم كه هر كدام حداقل در یكی از رده‌های پایه تیم‌داری كنند.

یزد برای تیم‌داری در لیگ‌های‌ كشوری بازیكن ندارد

دستا با اشاره به پیر شدن لیگ برتر استان در سال‌های اخیر، بیان كرد: به منظور ایجاد انگیزه در فوتبال پایه و جوان‌سازی لیگ برتر استان نیز هر كداماز تیم‌های لیگ برتر استان را موظف كردیم كه حداقل 10 بازیكن خود را از رده جوانان بگیرند و علاوه بر این نیز حداقل یك تیم پایه را در كنار تیم اصلی داشته باشند.

به اعتقاد وی، جوان‌سازی لیگ برتر استان می‌تواند پشتوانه‌سازی برای داشتن نماینده‌ای در لیگ كشوری باشد چرا كه در حال حاضر نیز فوتبال یزد در صورت كسب سهیمه برای تیم‌داری در لیگ‌های كشوری، بازیكنی ندارد.

رییس هیات فوتبال استان تاكید كرد: متاسفانه سال‌هاست كه با سوق یافتن نگاه فوتبال به سمت تیم‌های لیگ كشوری یزد، تربیت و تولید بازیكنی در استان اتفاق نیافتاده و این باعث شده كه سال‌ها در یزد شاهد صعود نماینده‌ای از استان به لیگ دسته سه كشور هم نباشیم.

وی با اشاره به انصراف تیم آریا از حضور در رقابت‌های لیگ زیرگروه، از واگذاری سهمیه این تیم  استان به آدران بافق خبر داد و ابراز امیدواری كرد كه این نماینده استان حداقل بتواند با كسب سهمیه لیگ سه در این رقابت‌ها حفظ سهمیه كند.

دستا با بیان این كه نمایندگان استان در لیگ‌های كشوری عمدتا در قالب تیم و نه باشگاه در مسابقات شركت داشتند، گفت: متاسفانه تاكنون در یزد باشگاه‌داری به صورت حرفه‌ای اتفاق نیفتاده و تا به این سمت حركت نكنیم نیز فوتبال یزد پیشرفت نخواهد كرد لذا در این رابطه سختگیری‌هایی را برای تیم‌ها شروع كرده‌ایم ولی قطعاً زمانبر خواهد بود.

بی‌توجهی صنایع به دستور استاندار برای حمایت فوتبال

رییس هیات فوتبال استان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع عدم تحقق وعده مسئولان ارشد استان برای خرید سهمیه حضور در یكی از لیگ‌های كشور اظهار كرد: از آنجایی كه حضور نماینده‌ای از استان در لیگ‌ های برتر كشور به مانند ویترین فوتبال استان محسوب می‌شود، نظر به انتظار مردم از سال گذشته رایزنی‌هایی را با مقامات ارشد استان در این رابطه داشتیم كه نهایتاً منجر به موافقت استاندار قبلی یزد برای همكاری در این رابطه شد.

وی خاطرنشان كرد: با تاكید استاندار مقرر شد كه هزینه‌های این تیم‌داری از محل كمك‌های قانونی شش واحد صنعتی بزرگ استان برای حضور نماینده‌ای از یزد در لیگ دسته دو كشور اتفاق بیافتد لذا مراتب در نشستی با حضور صاحبان این صنایع مطرح و قول‌های مساعدی اخذ شد ولی متاسفانه علی‌رغم دستور استاندار محترم تاكنون حتی یك ریال نیز از سوی این صنایع كمكی به این موضوع نشده است.

دستا وقوع اتفاقاتی مانند حادثه گرجستان، بازنشستگی استاندار قبلی و البته هدم پیگیری مسئولان ذیربط استان در این خصوص را از بدشانسی‌های استان در این باره ذكر كرد و گفت: البته هنوز هم هیات فوتبال استان پیگیری موضوع است و در این رابطه قول مساعدت از نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی را دارد و از طرفی نیز امیدواریم با انتخاب استاندار جدید حداقل برای لیگ 98 حضور یك اسپانسر مالی پایدار برای تیم‌اری استان فراهم شود.

گام‌های اساسی برای توسعه فوتسال آقایان و بانوان یزد

این مسئول در مورد فوتبال بانوان در استان گفت: استان یزد سال‌ها در قالب تیم فوتسال بانوان به صورت مختصر فعالیت‌هایی داشته ولی اخیراً كادر ساختاری فوتبال بانوان در هیات تشكیل شده و امسال با رایزنی‌هایی كه داشتیم امتیاز كامل تیم فوتسال بزرگسالان یزد در لیگ كشور را به ترمه دستجردی یزد واگذار كردیم و سعی داریم در كنار فعالیت حرفه‌ای، در رده‌ی فوتبال پایه این بخش نیز فعالیت داشته باشیم.

وی به برگزاری چهار دوره كلاس آموزش مربی فوتسال در بخش آقایان طی دو سال گذشته نیز اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در این بخش ضمن ارتقای فوتسال استان، با استقبال خوبی كه در رده‌های مختلف با حضور 61 تیم استان شاهدیم، مسابقات را به شكل منظم‌تری دنبال می‌كنیم.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر استان یزد دو سهمیه در لیگ دسته دو فوتسال آقایان كشور به نما‌های صنایع میبد و صبا دارد كه امیدواریم با پشتوانه‌سازی آینده درخشانی را در این بخش مشاهده كنیم.

رییس هیات فوتبال استان با بیان این كه استان یزد در رشته فوتبال ساحلی دارای دو تیم در لیگ برتر و دو تیم در لیگ دسته یك است، یزد را از قطب‌های این ورزش در كشور برشمرد.

دستا در پایان نیز با ارزیابی كلی وضعیت فعلی فوتبال یزد، اعلام كرد: از اقدامات دو سال اخیر راضی هستم ولی قانع به آن نیستم، هرچند تلاش‌های زیادی برای فوتبال استان صورت گرفته و اكنون نیز از 130 تیم حاضر در فوتبال استان بیش از 30 تیم در لیگ‌های كشوری فعالیت دارند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/67802/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد