خبر یزد

آخرين مطالب

توسعه روستاها را از خود روستا آغاز کنیم اجتماعي

توسعه روستاها را از خود روستا آغاز کنیم
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود، افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های بالقوه درونی این مناطق برای توسعه همه‌جانبه استفاده کنیم.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری تفت "سعید رضا جندقیان" در جریان بازدید از این شهرستان افزود: برای مردم انجام پروژه‌های عمرانی ضروری است اما گاهی با انجام کارهای کوچک اجتماعی و فرهنگی دیدگاه مردم نسبت به دهیاران و شهرداران و شوراهای اسلامی تغییر و تمایلشان به مشارکت در امور روستا و شهر افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: شورا‌ها و دهیاران باید برای تحقق رویکرد گام بردارند و در ایده خلاقیت داشته و همچنین در درون روستا برای محورهای توسعه باید باتدبیر مناسب، عمل و تلاش کنند.
در ادامه " اشکان جعفر کریمی" مدیرکل دفتر هماهنگی عمران و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور در مورد مشکلات دفن و ساماندهی پسماند شهرستان تفت اظهار داشت: از سال 93 نگاه منطقه‌ای درباره این موضوع در کشور شکل‌گرفت.
به گفته وی استان‌ها ترغیب شده‌اند در هر شهرستان با انجام طرح کارشناسی و مدیریت یکپارچه، دفن پسماند را در یک منطقه مهندسی شده متمرکز نمایند.
وی افزود: امید است با تزریق اعتبار، شهرستان تفت به‌عنوان یک آزمونه در استان انتخاب و با یک طرح هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده مشکل دفن پسماند در این شهرستان رفع گردد.
کریمی خواستار ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از حضور گردشگران در مناطق روستایی شهرستان تفت شد و خاطرنشان کرد: لازم است در مناطق روستایی حضور گردشگران باعث ایجاد درآمد و اشتغال پایدار در آن منطقه شود و از پتانسیل حضور گردشگران در ایام تعطیل در این منطقه استفاده بهینه شود.
وی ادامه داد: فرهنگ هزینه کردن برای دریافت خدمات بهتر در کشور در حال جا افتادن است و این اتفاق برای روستاهای هدف گردشگری بسیار مناسب است و زمینه کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم خواهد کرد.
"محمد محامدی " فرماندار تفت هم در دیدار با معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن خیرمقدم به میهمانان به معرفی شهرستان تفت پرداخت و افزود: شهرستان تفت بیش از یک سوم روستاهای استان را در خود جای داده و 121 شورای اسلامی روستایی و 119 دهیاری در شهرستان فعال و مشغول به فعالیت می باشد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های شهرستان تفت ییلاقی بودن آن است و در روزهای تعطیل روستاهای این شهرستان هدف مردم استان و گردشگران جهت تفریج و استراحت است.
نماینده دولت در شهرستان حضور گردشگران در ایام تعطیل را برای منطقه، یک فرصت دانست و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی درزمینه گردشگری و با توجه به دارا بودن هفت روستای هدف گردشگری در شهرستان درزمینه اشتغال می‌توان گام‌های بسیار خوبی در این روستاها برداشت و از این فرصت باید نهایت استفاده را برد.
وی به تهدید ها و مشکلات حضور گردشگران در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های شهرستان برای پذیرا بودن این جمعیت در ایام تعطیل مشکلاتی درزمینه جمع‌آوری و دفن پسماند و تأمین آب شرب مردم به وجود آمده به‌گونه ای که در تابستان امسال با برگزاری جلسات کارشناسی مدیریت تامین آب شرب در مناطق روستایی به عهده بخشداران گذاشته شد تا از مشکلات در این زمینه کاسته شود.
محامدی خاطرنشان کرد: در جلسات پسماند استان به شهرداری یزد پیشنهاد داده شد در طرح جامع پسماند شهریزد، شهر تفت و روستاهای بخش مرکزی تفت نیز گنجانده شود و با رایزنی‌های صورت گرفته این پیشنهاد مورد تائید قرار گرفت.
محمود زارع رشکوئیه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز اظهار داشت: با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شهرستان‌ها مختلف استان یزد بازدید صورت گرفت و وضعیت دهیاری‌ها و روستاهای استان موردبحث و بررسی قرار گرفت و نکات لازم در بهبود توسعه‌ای روستاهای استان توسط ایشان ارائه شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری به مشکلات شهرستان تفت در ایام تعطیل سال اشاره و تصریح نمود: در تخصیص بودجه و اعتبار، جمعیت ثابت شهرستان تفت دیده می‌شود و برای جمعیت شناور این شهرستان برنامه‌ریزی نشده و همین موضوع معضلاتی را به وجود آورده است.
*** دهیاری ها برای کسب درآمد پایدار در روستاها اقدام کنند
معاون سازمان دهیاری‌ ها و شهرداری‌ های وزارت کشور در نشستی با بخشداران استان یزد در مهریز گفت: از برنامه های مهم دولت، ارائه تسهیلات برای درآمدهای پایدار دهیاری هاست که مسئولان باید برای کسب آن و استفاه در روستاها اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، سعیدرضا جندقیان افزود: ظرفیت های خوبی توسط سازمان شهرداری کشور فراهم شده که باید مناطق از آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: دهیاری ها باید طرح های قابل اجرای خود را در سطح روستاها به بخشداری و دفتر روستایی استانداری معرفی تا اقدام های لازم انجام گیرد.
این مسئول اظهار داشت: بر اساس مقررات و توجهی که دولت به عمران روستاها در بخش های مختلف دارد نسبت به هماهنگی و تخصیص تسهیلات اقدام می کند.
جندقیان از فعالیت دهیاری ها در روستاها با همکاری اعضای شوراهای اسلامی برای کسب درآمد و انجام برنامه های عمرانی و فرهنگی بر حسب نیاز مناطق قدردانی کرد.
وی همچنین از موافقت مجلس شورای اسلامی برای توزیع اعتبارات دهیاری ها توسط وزارت کشور خبر داد و گفت: کمک های مالی و اعتباری برای همه دهیاری ها در کشور توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برقرار می شود.
شرکت کنندگان همچنین از برخی آثار تاریخی و فرهنگی مهریز دیدن کردند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/68105/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی