خبر یزد

آخرين مطالب

اسقف اعظم کره جنوبی در یزد: تسلط کشورهای قوی بر کشورهای ضعیف یک رویکرد حیوانی است سياسي

اسقف اعظم کره جنوبی در یزد: تسلط کشورهای قوی بر کشورهای ضعیف یک رویکرد حیوانی است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - اسقف اعظم کره جنوبی گفت: تسلط کشورهای قوی بر کشورهای ضعیف یک رویکرد حیوانی است و باید جلوی ظلم به کشورهای مظلوم جهان گرفته شود .
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«کیم هی جونگ» در دیدار جمعی از مسئولان ارشد دینی کره جنوبی با ایت الله ناصری یزدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: از توضیحاتی که امام جمعه یزد در مورد دین مسیحیت و بودایی دادند کاملا مشخص است که ایشان نسبت به این ادیان اطلاع کافی دارند .
وی با بیان این‌که برای شاد زندگی کردن حتما باید به حقوق بشر توجه شود و ما همدیگر را ببینیم و به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم افزود: برای این هدف همه بشر در همه جا باید به صورت یکسان مورد رفتار قرار بگیرند و نباید تبعیضی صورت بگیرد .
اسقف اعظم کره جنوبی گفت: این همه آن چیزی است که خدا گفته و خواست پروردگار است، ما مذهب‌های مختلفی در کره داریم ولی همدیگر را به اسم مذهب های مختلف نمی شناسیم و همه به عنوان همسایه در کنار هم زندگی می کنیم .
هی جونگ با اشاره به همایشی که قرار است در این زمینه در ایران برگزار شود تصریح کرد: ما این همایش را تشکیل دادیم برا این که معتقدیم حرف یک نفر به تنهایی نتیجه نمی‌دهد و همه باید با همدیگر در این زمینه حرکت کنیم .
وی ادامه داد: من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم وقتی که می‌بینم مسلمانان به یکدیگر کمک می‌کنند و بین یکدیگر چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارند .
اسقف اعظم کره جنوبی تأکید کرد: در حال حاضر متاسفانه دنیا به سمت مادیگرایی پیش می رود و همین موضوع هم سبب شده که دین آسیب ببیند؛ من فکر می‌کنم در زمینه حقوق بشر باید به همدیگر کمک کنیم که کشورهای قوی‌تر نتوانند به کشورهای ضعیف ظلم کنند و آنها را به استعمار خودشان در بیاورند .
هی جونگ اظهار کرد: من هم دعا می‌کنم که همه بتوانیم با همدیگر کمک و همراهی داشته باشیم چون داشتن مذهب‌های مختلف نباید سبب دوری ما از یکدیگر شود و همه باید به همدیگر کمک کنیم .
وی گفت: یک تابلو نقاشی با یک رنگ قشنگ نمی‌شود حتما باید رنگ‌های مختلف داشته باشد و یک ارکست هم در صورتی می‌تواند موسیقی زیبایی بنوازد که از آلات موسیقی متفاوتی بهره بگیرد، ما هم به همین صورت باید سلایق مختلف را در کنار همدیگر داشته باشیم .
اسقف اعظم کره جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در دنیای حیوانات اصل بر این است که قوی بر ضعیف پیروز شود ولی ما انسان هستیم و نباید بر اساس این اصل حیوانی به پیش برویم و باید به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم .
انتهای پیام /
amir rezazadeh, [ 07.12.18 14:39 ]
دفتر امام جمعه :
کشورها و ادیان مختلف جهان جلوی جنایت‌های آمریکا بایستند
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که آمریکایی‌ها برای پول چشم بر تمام جنایت‌های آل‌سعود بسته‌ است گفت: تمام کشورها و ادیان مختلف جهان باید جلوی جنایت‌های آمریکا بایستند.
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در جریان دیدار با «کیم هی جونگ» اسقف اعظم کره جنوبی و جمعی از مسئولان دینی این کشور با وی اظهار کرد: بسیاری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی یزد برگرفته از فرهنگ صلح و دوستی و همکاری است .
وی در ارتباط با بحث صلح و محیط زیست در اسلام افزود: نظر اسلام نسبت به تمام موجودات چه موجوداتی از جمله طبیعت و حیوانات و هم نسبت به انسان حریم، احترام و شخصیتی قائل شده و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این موضوع قائل است .
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ما در دنیا می‌بینیم که حقوق بشر و حیوانات در حال فدا شدن برای بلندپروازی‌ها و خواسته‌های مادی سران کشورهای استکباری و قدرتمند دنیا می‌شود .
ناصری یزدی تصریح کرد: الان در دنیا کشورهای بزرگ برنامه‌ریزی کرده‌اند که هر زمان بخواهند کشورهای کوچک و فقیر را مجبور به کاری کنند آنها را تحریم می‌کنند به این معنا که مردم را از زیست مناسب و زندگی سالم و آسایش سلب می‌کنند و جلوی استفاده آنها از نعمت‌های خداوند را می‌گیرند .
امام جمعه یزد ادامه داد: ما در حالات امام صادق(ع) داریم که در یک جنگی وقتی به یک زن یهودی لطمه وارد می‌شود و کفش از پای وی در می‌آورند، امام به مسجد رفته و گریه کرده و نماز می‌خواند و ناراحت می‌شود که چرا در محیط اسلامی به یک زن یهودی ظلم شده است .
وی افزود: همچنین در حالات امام علی(ع) داریم که ایشان روزی یک پیرمرد را در حال تکدی‌گری می‌بییند و سوال می‌کنند چرا این پیرمرد در حال گدایی است که به آن حضرت می‌گویند او پیر شده و مسلمان هم نیست ولی آن حضرت تاکید می‌کند که مسلمان نباشد در این کشور که زندگی می‌کند، به او از بیت‌المال بدهید که مجبور به گدایی نباشد .
این مسئول خاطرنشان کرد: به نظر ما این تحریم‌ها و به نوعی دیگر محروم کردن انسان‌ها از رفاه و زندگی مناسب خلاف حقوق بشر است و دیگر کشورها باید سران استکباری را از چنین کارهایی منع کنند .
ناصری یزدی ادامه داد: در اسلام اصلی به نام امر به معروف و نهی از منکر داریم و این اصل به این صورت است که بر هر شخصی واجب است انسان‌های دیگر را به راه خوب هدایت کند و اگر اشتباه می‌کند جلوی او را بگیرد که اشتباه تکرار نشود، احساس می‌شود که این مسئله امر به معروف و نهی از منکر به هیچ عنوان وجود ندارد .
امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر این مسئله را بتوانیم در مجامع بین‌المللی جا بیندازیم که جلوی خطا کردن دیگر کشورها در برابر ملت‌های دیگر گرفته شود آنها به خوبی دعوت شوند قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود .
وی گفت: الان مشاهده می‌کنیم که انسان‌های بسیار زیادی در یمن با اسلحه‌های آمریکایی و انگلیسی کشته می‌شوند و این کشورها چشمشان را به این کشتار می‌بندند و تنها دلیل این موضوع هم این است که آنها از عربستان پول زیادی برای اسلحه‌ها گرفته‌اند و نمی‌خواهند که این معاملات به هم زده شود و از پول عربستان دور بمانند .
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این یک سوال مهم است که چرا ادیان دیگر که در گذشته حتی بوداییان برای صلح و خدمت به بشر اقدامات گسترده ای کرده بودند و حضرت مسیح هم سفارش های زیادی نسبت به حقوق دیگر انسانها داشته اند الان چنین کاری انجام نمی شود، چرا مسیحیان و سایر ادیان جلوی چنین جنایت هایی که در جهان اتفاق می افتد دم نمی زنند؟
ناصری یزدی تصریح کرد: ما دوست داریم ادیانی که در دنیا هستند، بر اساس سفارشات دین خودشان نسبت به صلح و رعایت حقوق بشر عمل کنیم همانطوری که در قرآن کریم شاید صدها آیه در این رابطه داریم، دیگر ادیان هم سفارشاتی دارند که باید نسبت به آن عمل کنند .
امام جمعه یزد گفت: از ادیان می‌خواهیم در کشور خودشان و با قدرتی که دارند تا حدی نسبت به ظلم و جنایت‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد تذکر بدهند و تا جایی که می‌توانند جلوی این چننی اتفاقاتی را بگیرند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/68168/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است