خبر یزد

آخرين مطالب

خطبه های نماز جمعه مرکز شهرستان های استان یزد سياسي

خطبه های نماز جمعه مرکز شهرستان های استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - امام جمعه ابرکوه 16 آذرماه را نماد حرکت و جنبش دانشجویی دانست و گفت: در چنین روزی در سال 32 حدود چهار ماه بعد از کودتای 28 مرداد سه دانشجوی آزادی خواهی برای مبارزه با طاغوت و اربابانش مخصوصاً آمریکا در دانشگاه به خاک و خون کشیده شدند .
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابرکوه افزود: بخشی از حرکت ضد استکباری و ضد استعماری در سال‌های پایانی حکومت طاغوت توسط دانشجویان مسلمان و مبارز شکل گرفت.
وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی خصلتی ضدّ استکباری دارد و فراگیرسازی گفتمان انقلابی گری، افزایش بصیرت و آگاهی دینی دانشجویان برای تحلیل سیاسی، فقر و فساد ستیزی، مطالبه عدالت، میدان‌داری در جنبش نرم افزاری و کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی رسالت های سنگینی است که این جنبش دنبال می کند.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: جنبش دانشجویی برای کسب توفیق باید با آفات مبارزه کند و دانشجویان هوشیارانه مراقب باشند که نقش ابزار برای جبهه اپوزیسیون را نداشته باشند و از آرمان‌های انقلاب دور نشده و در دام احزاب سیاسی نیفتند .
وی تصریح کرد: دشمن سال‌هاست تلاش می‌کند به جنبش دانشجویی مسیر انحرافی دهد و آرمان های دانشجویی را به نفع غرب گرایان مصادره و کاری کند که گویی جنبش دانشجویی حامی امریکا شود.
امام جمعه ابرکوه در ادامه خطبه ها گفت: در روزهای اخیر شاهد معرکه‌گیری امریکا درباره قدرت موشکی ایران بودیم که با نمایش تکه هایی از یک موشک شلیک شده به ریاض مدعی شد که این موشک ساخت ایران است، اما همپیمانان آمریکا در این خیمه شب بازی او را همراهی نکردند .
امام جمعه ابرکوه یادآورشد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌دانند که برنامه موشکی ایران کاملاً دفاعی است نه تهاجمی و توان موشکی ضامن امنیت ایران و خار چشم دشمن است.
حسینی در خصوص 19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره) در سال 63 نیز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در رأس همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و متولی سیاستگذاری در عرصه فرهنگ است اما آنچه از این شورا دیده شده مصوبات پیاپی بوده که اجرایی شده برخی از آنان مغفول مانده است.
حسینی یادآورشد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقوله ای مانند عفاف و حجاب ورود پیدا کرده و مصوبه می‌گذارند اما نهادهای قانونی و فرهنگی آن را اجرا نکردند واین در حالی است که هویت ملی دینی و حتی سبک زندگی ما ظرف سه دهه گذشته رنگ و لعاب غربی گرفته است.
7540/
*****
امام جمعه بهاباد : حوادث تروریستی برای کمرنگ کردن جشن چهل سالگی انقلاب است
امام جمعه بهاباد با محکومیت حادثه تروریستی چابهار توسط گروهک تروریست الفرقان گفت: حوادث تروریستی حلقه ای از زنجیره خرابکاری‌های دشمن برای جلوگیری از گرفتن جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نمازجمعه بهاباد افزود: دشمن برای اینکه مردم را نسبت به نظام بد بین کند، دست به هر اقدامی می‌زند اما با توجه به اینکه مردم سال‌هاست به بلوغ سیاسی رسیده‌اند اهداف شوم دشمن محقق نمی شود.
خطیب جمعه بهاباد با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: این روز نماداستکبارستیزی دانشجویان بوده و تولید علم محور پیشرفت کشور است.
ابراهیمی بشکانی افزود: عقب‌ماندگی‌های کشور در دوره حکومت طاغوت به‌خاطر این بود که به مقوله علم در کشور اهمیت داده نشد و عالمان را محترم نشمردند.
وی ادامه داد: تکشلها و جنبش دانشجویی باید دانشجویان را از افتادن در گرداب‌هایی مانند جاذبه‌های غریزی، فریب‌های سیاسی، دکانداری‌های به‌ظاهر معنوی و عرفان‌های ساختگی مصونیت بخشند.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی در خصوص پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: مسئولان باید سعی کنند تا به جنبه تربیتی نماز برای نسل جوان‌ توجه ویژه ای داشته باشند .
امام جمعه بهاباد با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و جلسات اداری و وقت فعالیت مغازه ها باید با وقت نماز برنامه‌ریزی شود، افزود: اگر این مسأله به‌طور عملی در جامعه اجرا شود، بسیاری از مشکلات و نابهنجاری‌های اجتماعی و فردی کنترل می شود.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد درفاصله 200 کیلومتری جنوب شرق یزد قراردارد.
9877/
*****
امام جمعه مهریز: دانشجویان در مسیر استکبارستیزی حرکت کنند
امام جمعه مهریز گفت: دانشجویان واقعی پیرو خط امام و رهبری به مسیر استکبارستیزی، علیه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ادامه می دهند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه امروز مهریز با گرامیداشت روز دانشجو و خاطره شهدای دانشگاهی افزود: 16 آذر در تقویم کشور ما روز دانشجوی ضد آمریکاست.
وی ادامه داد: دانشجویان باید نماد عینیت بخشیدن به آرمان های بلند انقلاب باشند و جنبش دانشجویی در شرایط کنونی رسالت سنگینی بر عهده دارد.
محی الدینی نقش آفرینی در فراگیر سازی گفتمان انقلابی، افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی و حضور در میدان عمل در تحصیل علم و دانش را مهمترین وظایف دانشجویان دانست.
وی خاطر نشان کرد: باید دانشگاه های ما افرادی را تربیت کنند که مومن، متخلق، انقلابی و دارای عمق بصیرت دینی و سیاسی باشند و در برابر دشمنان ایستادگی کنند.
7541/
*****
امام جمعه موقت میبد: پیشرفتهای جامعه مرهون قشر دانشگاهی و حوزه ای است
امام جمعه موقت میبد گفت: دو قشر دانشگاهی و حوزه ای دو قشر پیشرو و هدایتگری هستند که پیشرفتهای جامعه مرهون تلاش های آنان است.
به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری درخطبه های نمازجمعه میبد با گرامیداشت روز دانشجو، افزود: دانشجو باید نسبت به محیط پیرامون خود احساس مسئولیت کند و اگر ظلمی دید فریاد بزند و با توجه به اینکه در سنین جوانی است، ترس و واهمه ای ندارد و اهل ملاحظه کاری نیست، طبیعی است.
وی در خصوص روز دانشجو و روز وحدت حوزه و دانشگاه که در پیش رو است خاطرنشان کرد: ما دشمنی کینه توز و حیله گر داریم که سعی می کند از این فرصت ها برای ما تهدید بسازد.
امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: دشمنان کسانی را به اسم دانشجو در حرکت هایی انحرافی در مسیری خاص خودشان قرار می دهند تا چهره دانشجو را تخریب کنند.
غفوری همچنین در خصوص نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر زندگی مردم گفت: انتظارمردم این است که همانطور که قیمت های اجناس همراه با قیمت ارز افزایش یافت، با پایین آمدن قیمت ارز، قیمت پایین بیاید تا کسانی که حقوق ثابت دارند و قدرت خریدشان دچار آسیب شده، بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6014/
****

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/68177/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد