خبر یزد

آخرين مطالب

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، بهاباد و مهریز سياسي

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، بهاباد و مهریز
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - جوانان ایران ، آمریکا را ناکام کردند، معجزه نظام بازآفرینی روحیه شهادت‌طلبی است‌ و مسئولان برای رفع حل مشکل معیشت مردم چاره اندیشی کنند، از جمله محور سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه، بهاباد و مهریز بود.
به گزارش ایرنا، امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به حضور جوانان ایران در عرصه‌های مختلف گفت: آن‌ها امید آینده نظام هستند، همین جوانان ، آمریکا را ناامید و ناکام کردند .
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابرکوه افزود: روز گذشته نیز شاهد ناکامی دیگر آمریکا در عرصه بین‌المللی بودیم.
وی افزود: این‌ها لطف خداست که همپایگی‌های آمریکا و غربی‌ها برای ایجاد همسویی با آمریکا در بدفرجامی بر جام گرد هم آمدند و درنهایت با انزوا و ناکامی آمریکا جلسه آنان پایان یافت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: اما به خاطر اختلاف‌نظر با دیگر اعضای شورای امنیت نتوانستند قطعنامه‌ای را علیه کشورمان به تصویب برسانند .
وی تأکید کرد: سرانجام شکاف بین شرق و غرب بر سربرنامه موشکی ایران بیشتر علنی شد و ناکامی مثلث شوم آمریکا، انگلیس و فرانسه در تصویب قطعنامه علیه ایران نشان داد که آمریکا دیگر قادر نیست اجماع قبلی خود را بازسازی کند.
امام‌جمعه ابرکوه اضافه کرد: مسئولان کشورمان بارها اعلام کرده‌اند که توان موشکی ایران بازدارنده و دفاعی است و قابل‌مذاکره نیست.
وی بابیان اینکه 26 آذر 1365 سالروز تحویل 45 تا 60 فروند هواپیمای میراژ توسط فرانسه به صدام است، خاطرنشان کرد: در اوج جنگ و زمان درماندگی صدام هواپیما به او دادند تا از سقوط و شکست نجاتش دهند و ما قدرت چندان دفاعی نداشتیم.
حسینی یادآور شد : صدام با همین هواپیماها ملت ما را بمباران کرد ، اما این جنایت‌های آن‌ها را فراموش نمی‌کنیم و می‌دانیم به همان دلیل جنایت دیروزتان در کمک به حمایت از صدام، امروز از قدرت دفاعی و موشکی ملت ما ناراحتید.
وی بیان کرد: در 21 آذر سال 61 بود که صدام دزفول و شهرهای خوزستان ( پایتخت شهدا ) را موشک‌باران ‌کرد و شما قهقهه می‌زدید، حق‌دارید امروز به خاطر قدرت موشکی و دفاعی ما گریه کنید و ناراحت باشید.
امام‌جمعه ابرکوه تأکید کرد: به لطف خدا این اقتدار جهانی شده و در عرصه‌های جهانی هم شاهد دست برتر جبهه مقاومت هستیم و دیدیم که در نشستی برای ایجاد آتش‌بس در یمن تشکیل شد این‌ها نتوانستند نقطه نظراتشان را بر انصار الله تحمیل کنند .
حسینی تصریح کرد: بلکه هم رسماً انصار الله را دعوت کردند و به رسمیت شناختند و هم اینکه قیام جلیقه زردها در فرانسه نشان داد که ستاره بخت آمریکا و غرب رو به افول است.
وی افزود: اعتراض مردم فرانسه به سرمایه‌داری و بی‌عدالتی و شکاف فزاینده طبقاتی پرده از نظام ظلم و سلطه برداشت و مردم دنیا دانستند چهره بزک شده غرب و آمریکا چهره فریب است و به لطف خدا مرگ آمریکا و هم‌پیمانانش فرارسیده است.
امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم با مقام معظم رهبری گفت: ما نباید لحظه‌ای غافل شویم جوانان و ملت و صنوف باید مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین هدف دشمن این است که ما از نقاط قوت خود صرف‌نظر کنیم و از عناصر قدرت ملی ازجمله پیشرفت‌های چشمگیر هسته‌ای و توانایی‌های قدرتمندانه موشکی و نفوذ منطقه‌ای کشورمان دست‌برداریم.
حسینی با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب خاطرنشان کرد: این جوانان غیوری هستند که امام خمینی (ره) و جنگ تحمیلی را ندیدند اما رویش انقلاب شدند و همان روحیه نسل اول انقلاب رادارند.
7540/ 2047
***
امام‌جمعه بهاباد به دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معجزه جمهوری اسلامی بازآفرینی روحیه شهادت‌طلبی است‌.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیم بشکانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر بابیان اینکه تفکر شهادت‌طلبی رمز موفقیت ملت ایران در مقابل استکبار است اظهار داشت : به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر این شهادت‌ها و شجاعت‌ها و صبر خانواده‌های شهدا نبود، مستکبران عالَم و آمریکای جنایت‌کار همچون دوران طاغوت بر کشور مسلط می‌شدند.
وی به 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود : وحدت حوزه و دانشگاه، برکات و دستاوردهای بسیاری را برای نظام اسلامی در جهت تأمین استقلال و پیشرفت علمی و معنوی کشور، اجرای مطلوب برنامه‌ها، حاکمیت قانون‌گرایی، ارائه چهره خدمتگزار از دولت اسلامی و بسته شدن راه بر عناصر نفوذی و تربیت نسل دانش‌آموخته متعهد به مبانی دینی و اسلامی را به همراه دارد.
خطیب جمعه بهاباد بیان اینکه شهید مفتح عالمی فرزانه در حوزه و استادی دلسوز در دانشگاه‌ بود گفت : شهید مفتح اندیشمندی بزرگ و عالمی متعهد بود.
ابراهیمی بشکانی گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها؛ دو مغز متفکر و عامل پیشرفت جامعه‌ هستند و از قدیمی‌ترین نهادهای علمی در تاریخ اسلام را می‌توان حوزه‌های علمیه دانست که تاریخی به درازای ظهور و تولید علوم دینی از زمان ائمه هدی(ع) دارند که سهم بسیار زیادی در راستای حفظ و نگهداری، ترویج و بسط علوم دینی در سطوح مختلف اجتماعی و در شرایط مختلف تاریخی داشته و دارند.
وی تصریح :حوزه‌های علمیه با سامان‌دهی تشکیلاتی که با محوریت منابع مالی دینی و توسط علمایی که به‌حکم شرع اختیار زعامت و اداره امور دینی را به عهده‌دارند، نهادی را شکل داده‌اند که همواره توانسته با اتکا به ظرفیت‌های درونی خود به امور دین و شریعت بپردازند.
امام‌جمعه بهاباد به برگزاری جشن‌های چهل‌سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: ما جشن‌های چهل‌سالگی انقلاب را باشکوه‌تر برگزار می‌کنیم .
حجت‌الاسلام ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه استعمارگران روسی و انگلیسی 3 جبهه را در اسلام هدف فرار گرفتند گفت : استعمارگران روس و انگلیس برای اینکه دشمنی‌های خود را نشان دهند سه جبهه یعنی اسلام ، علما و روحانیون و مردم را نشانه گرفتند تا از این طریق اسلام را به خطربیاندازند که هرگز نتوانستند .
وی به اعتراض جلیقه زردها در فرانسه اشاره کرد و گفت : فرانسه را کشور اعتراض و انقلاب می‌نامند اما با مدنظر قرار دادن اعتراضات مختلف یک دهه اخیر می‌شود به این نتیجه رسید که مردم به سیاست‌های کلان و ساختارهای این کشور نقد جدی دارند و به بهانه‌های مختلف آماده حضور در خیابان‌ها و اعتراض به فرآیندی بزرگ‌تر از یک اتفاق هستند.
امام‌جمعه بهاباد تصریح کرد: در تحلیل و بررسی رخدادهای فرانسه و اروپا دو نکته جانبی اما بسیار مهم وجود دارد که نباید ازنظر دور داشت، نخست آن‌که شیفتگان غرب و لیبرالیسم باید چشمان خود را به‌خوبی باز کنند و نتیجه این رویکرد را ببینند.
وی ادامه داد: غربی‌ها باآن‌همه سابقه و ابزار، اینک دچار چنین وضعیتی هستند و انتخاب و پیمودن این مسیر بن‌بست اگر خیانت نباشد، بدون شک حماقت است، دوم نوع برخورد با این حوادث است.
وی اظهار داشت: وقتی اعتراض و شورش در سوریه آغاز شد، فرانسه به‌سرعت وارد گود شد و اولین نشست‌های مخالفان را با عنوان «دوستان سوریه» ! ترتیب داد، نشست‌هایی که در آن‌ها رسماً از براندازی نظام سوریه گفته می‌شد.
امام‌جمعه بهاباد تأکید کرد: این سیاست به حرف و نشست ختم نشد و سیل پول و اسلحه و تروریست‌ها روانه سوریه شد و حتی به دخالت نظامی غیرقانونی سایر کشورها نیز انجامید.
مرکز شهرستان 20 هزارنفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
9877/ 2047
***
امام جمعه مهریز گفت: مسئولان برای حل مشکل معیشتی مردم که فشار زیادی بر آنها وارد کرد، با برنامه ریزی و همت جمعی اقدام کنند.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه امروز مهریز در مسجدجامع ولی عصر (عج) این شهر افزود: تحریم اقتصادی موجب سخت شدن زندگی مردم و فشار بر طبقات ضعیف جامعه شده است.
وی ادامه داد: دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی علاوه بر فشار روانی در جنگی تمام عیار وارد فاز جنگ اقتصادی علیه مردم شدند که باید مسئولان برای خنثی کردن توطئه آنها اقدام کنند.
خطیب جمعه مهریز خاطر نشان کرد: ایستادگی و مقاومت جانانه مردم و هوشیاری مسئولان موجب شکست استکبارجهانی در جنگ اقتصادی است.
محی الدینی همچنین به وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت محمد مفتح اشاره کرد و گفت: این شهید با شناختی که از فضای فکری و علمی جامعه به خصوص دانشگاه داشت در مقابل توطئه های استعمار و نفوذ اندیشه های ضد دینی آنها ایستادگی کرد.
وی اظهار داشت: شهید مفتح در پی آن بود که با پیوند دانشگاه و حوزه یک پشتوانه فکری و فرهنگی عظیمی برای امت اسلام در ایران اسلامی بنا نهد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047
ادامه دارد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/69649/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه