خبر یزد

آخرين مطالب

امکانات ورزشی روستاهای مهریز، جوابگوی علاقه مندان نیست ورزشي

امکانات ورزشی روستاهای مهریز، جوابگوی علاقه مندان نیست
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - میزگرد «بررسی امکانات و تجهیزات ورزشی روستاهای مهریز» با حضور جمعی از مسئولان، کارشناسان و جوانان مدال آور این مناطق برگزار و شرکت کنندگان با ناکافی ذکر کردن امکانات موجود، پیگیری این موضوع را خواستار شدند.
  در این میزگرد شرکت کنندگان با قدردانی از تلاش های دولت در سال های اخیر برای ایجاد چمن های مصنوعی و ساخت سالن، با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در روستاهای منطقه وجود دارد، بر همکاری تمام بخش ها و خیران برای گسترش برنامه ها تاکید کردند.
در این نشست، ایجاد باشگاه، اختصاص بودجه برای ساخت سالن و تکمیل زمین های ورزشی، تجلیل از قهرمانان و مدال آوران، رسیدگی به بانوان ورزشکار با همکاری و پیگیری دهیاران و شوراهای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.
**حامی مالی نداریم
بانوی قهرمان رقابت های کاراته کشور ساکن در روستای خورمیز مهریز گفت: در بین دختران روستایی استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که اگر مورد حمایت مادی و معنوی مسئولان قرار گیرند می توانند برای منطقه افتخارآفرینی کنند.
انسیه حیدری با اشاره به اینکه فعالیت های ورزشی به صورت حرفه ای و برای حضور در پیکارهای داخلی و خارجی هزینه بر است افزود: برای فعالیت ورزشکاران مستعد روستاها به حامی مالی نیاز است.
وی خاطر نشان کرد: تعدادی از دختران روستایی که آمادگی کسب مدال و افتخارآفرینی در رقابت های ملی و بین المللی را دارند به خاطر نداشتن توانایی مالی نمی توانند در رشته خود موفق باشند.
این ورزشکار تصریح کرد: ایجاد سالن با امکانات مورد نیاز از دیگر مطالبات ورزشکاران مناطق روستایی است که باید مسئولان با همراهی افراد علاقه مند و خیران اقدام کنند.
** ضرورت ایجاد باشگاه در روستاها
یکی از ورزشکاران جوان رشته فوتبال دهستان بهادران گفت: برای اینکه یک کار ساختارمند و جدی در ورزش روستاها اتفاق بیفتد باید توسط اداره ورزش و جوانان نسبت به پیگیری راه اندازی باشگاه های مصوب اقدام شود.
جواد محمدی افزود: فعالیت های مختلف ورزشی در سطح برخی روستاها به خصوص مراکز دهستان های منطقه با پیگیری اداره ورزش و جوانان و دهیاران انجام می شود ولی همیشگی نیست.
وی تصریح کرد: ساخت سالن های استاندارد، تامین هزینه رفت و آمد تیم ها برای حضور در مسابقات شهرستان و استان و تجهیز مکان های ورزشی موجود در اولویت مسئولا قرار گیرد.
این جوان ورزشکار روستایی خاطر نشان کرد: برگزاری رقابت های ورزشی بین روستاها در ایجاد انگیزه، رقابت سازنده و گسترش ورزش در بین جوانان نقش مهمی دارد که باید سالانه انجام شود.
محمدی به اهمیت برنامه ریزی برای استفاده از خیران در ساخت مکان های ورزشی روستایی توسط مسئولان تاکید کرد و انجام آن را گامی مهم در ترویج ورزش و تامین نشاط و سلامتی ذکر کرد.
**بودجه ورزشی روستاها محدود است
کارشناس امور ورزشی گفت: خیلی از قهرمانان و مدال آوران مهریزی در رشته های مختلف به خصوص دوومیدانی، دوچرخه سواری، کاراته، باستانی، کشتی و فوتسال در روستاهای این شهرستان سکونت دارند .
علی قناعت دوست افزود: برای استعدادیابی، شکوفایی ظرفیت ها و گسترش ورزش در روستاها به بودجه کافی و برنامه ریزی مدون نیاز است که باید با همکاری دستگاه های مختلف و دهیاران انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: در سایه عزم جدی و همکاری و همراهی اعضای شوراهای اسلامی و افزایش بودجه به روستاها شاهد یک تحول و گسترش ورزش و ارتقای فعالیت ها خواهیم بود.
**زیر ساخت ورزش روستاها مناسب نیست
رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز گفت: زیر ساخت ها در ورزش روستاها یک مشکل اساسی است که باید ابتدا آمایش سرزمین انجام شود تا ظرفیت هر منطقه به صورت جداگانه مشخص و سپس برنامه ریزی برای ارتقای فعالیت ها به عمل آید.
علیرضا محمدی خرم دشتی افزود: ایجاد باشگاه های قوی، اختصاص بودجه، جلب مشارکت بخش خصوصی و خیران و همکاری سایر دستگاه ها نقش مهمی در توسعه ورزش روستاها دارد.
وی تصریح کرد: تعداد زیادی از ورزشکاران این شهرستان را افرادی تشکیل می دهد که در مناطق روستایی بخش مرکزی زندگی می کنند و برای منطقه افتخارآفرینی کرده اند.
این مسئول با اشاره به اینکه به همت دولت در سال های اخیرکارهای خوبی برای گسترش ورزش روستاهای منطقه انجام شده از مهمترین آنها را ایجاد پنج خانه روستایی و ایجاد سالن ورزشی چند منظوره در خورمیزات، بهادران، گرده کوه و تنگچنار ذکر کرد.
به گفته محمدی، اجرای طرح های ورزشی در روستاها با همکاری دهیاران و بخشداری در سایر روستاها ادامه دارد و هم اکنون از یک هزار و 500 بیمه شده ورزشی حدود نیمه از آنها جزو جوانان ساکن در روستاها هستند.
وی تصریح کرد:برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، اعزام ورزشکاران به رقابت های استانی و کشوری،توجه به رشته های بومی محلی و جشنواره های فرهنگی ورزشی جزو برنامه های این اداره با همکاری سایر بخش هاست.
**توجه به ورزش جوانان روستایی در اولویت بخشداری
بخشدار مرکزی مهریز گفت: توجه به ورزش جوانان علاقه مند ساکن در روستاهای این بخش در پنج دهستان ارنان، خورمیزات، تنگچنار، میانکوه و بهادران جزو اولویت های این بخشداری است.
مهدی دهقان زاده افزود: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به مسائل روستاها به خصوص برنامه و اقدام برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی دارد به نحوی که در سال های اخیر شاهد افتتاح سالن ورزشی در خورمیز، بهادران و تنگچنار هستیم .
وی تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی برای گسترش ورزش در مناطق خود برنامه ریزی مدون دارند و از ظرفیت بخش خصوصی و خیران استفاده می کنند.
این مسئول تاکید کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در اکثر رشته ها، ورزش های همگانی و پیاده روی خانوادگی با همکاری پایگاه های مقاومت، برگزاری جشنواره های ورزشی و بومی محلی انجام شده و ادامه دارد.
دهقان زاده با اشاره به اهمیت ورزش در جذب جوانان روستایی و ظرفیت های موجود به نقش همکاری بخش خصوصی و خیران برای ایجاد فضاهای مناسب در این مناطق تاکید کرد.
تعداد ورزشکاران سازماندهی شده مهریز 2 هزار نفر است که در 20 رشته فعالیت دارند که از این تعداد 70 درصد مرد و بقیه بانوان هستند.
مهمترین رشته های ورزشی فعال منطقه شامل دوچرخه سواری، باستانی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، فوتبال، فوتسال، والیبال، تیراندازی با کمان و کشتی است.
از جمعیت 55 هزار نفری مهریز 35 درصد در 140 روستا و آبادی در پنج دهستان ارنان، تنگچنار، خورمیزات، بهادران و میانکوه زندگی می کنند.

 

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/71673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آبشار‌های فصلی روستای شادکام یزد (فیلم)

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی

یک فوتی و 4 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی تیبا در یزد

نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد

طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد

استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو 2024

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

معمای عجیب پزشکی: این 500 کوتوله از دیابت، سرطان و بیماری قلبی در امانند

فیبر کربن، یکی از قدرتمندترین الیاف مصنوعی ساخته دست بشر

یک فوتی در حادثه واژگونی خودروی تیبا

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

داستانک/ آداب و رسوم الکی

کشف رازی غیرمنتظره در مورد سحابی حلقه جنوبی

نانوایی محتکر در یزد شناسایی شد

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

دل دوستان شکستی!

تصور روز ناسا: سحابی کله‌ماهی!

شعرخوانی زیبا دکتر کاکاوند از سعدی

نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی

یک گام تا جهانی شدن روستای تاریخی فهرج

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟

خورشید گرفتگی در‌مریخ‌ از نگاه کاوشگر استقامت

رشد 43 درصدی میزان بارش ها در استان یزد

تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

جزئیات جدید از پشت پرده مسمومیت پزشکان در شیراز

سخنان دلنشین دکتر مجتبی شکوری

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

راهپیمایی کیهانوردان روسی شروع شد

رشد 43 درصدی میزان بارش در استان یزد

رونمایی از پویش با انرژی در یزد

هشدار سیل برای پایان هفته جاری

درخشش غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

از شبنم عشق خاک آدم گل شد

بهبود کیفیت تصاویر MRI با غباری از الماس

اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد

رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد

رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز

دو بانده شدن 2 جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد

رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است

پیش‌بینی رگبار باران و رعد‌و‌برق در استان یزد

ادعای بایدن درباره مخالفت حماس با آتش بس

داستانک/ اهمیت همسر

تکه ای از ماه که به سیارک تبدیل شد