خبر یزد

آخرين مطالب

ساکنان 353 روستای یزد از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند گفتگو

  بزرگنمايي:

خبریزد- فضل‌الله ساجدی در حاشیه برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد (کامیتکس) افزود: افزون بر 6 هزار و 200 سرویس اینترنت در این تعداد روستاها واگذارشده است.
وی در ادامه با اشاره به خدمات مخابرات استان افزود: سرویس‌ها و خدمات این شرکت در سه حوزه تلفن ثابت، تلفن همراه و دیتا است که در حوزه تلفن ثابت که ارائه این خدمت همراه با تأسیس شرکت مخابرات بوده است ازجمله این سرویس‌ها این بخش می‌توانی به انتقال مکالمه ، انتظار مکالمه ، شماره‌گیری سریع و بیدارباش اشاره کرد.
ساجدی اظهار داشت: یکی از خدمات مؤثر و مفید مخابرات استان برای همه شهروندان سامانه اطلاع‌رسانی 118 است که مردم از طریق آن شماره منازل یا مؤسسات و شرکت‌ها را دریافت می‌کنند ، در بسیاری از مکان‌هایی که مشاغل مستقر هستند ، شماره تلفن‌هایی در حال کار هستند که به نام اشخاص است در سامانه 118 امکان ثبت این شماره تلفن‌ها با عنوان شغل یا موسسه مربوطه وجود دارد.
مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه یزد بابیان اینکه مشترکان جهت ثبت شماره تلفن با عنوان شغل یا موسسه باید فرم درخواست را تکمیل کنند، گفت: خدمت دیگری که در حوزه تلفن ثابت انجام می‌گیرد واگذاری سر شماره‌های 4 رقمی و 5 رقمی همراه با لینک‌های پرظرفیت است و این سرویس به شرکت‌ها و مؤسساتی که ثبت رسمی شده‌اند ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه تلفن ثابت شماره‌های «رند » با رعایت تعرفه‌های خاص خود به شهروندان واگذار می‌شود.

**افزون بر 680 هزار تلفن ثابت منصوبه در استان
مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه یزد تعداد خطوط تلفن ثابت منصوبه استان را با ضریب نفوذ 46 درصد، 680 هزار شماره ذکر کرد و گفت: از این تعداد 539 هزار شماره آن مشغول به کار است

** وجود یک‌میلیون و 381 هزار تلفن همراه در استان
وی از وجود یک‌میلیون و 381 هزار شماره تلفن همراه در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 337 هزار مورد تلفن همراه اول دائمی و بقیه اعتباری هستند.
ساجدی ضریب نفوذ تلفن همراه استان را 119 درصد بیان کرد و یادآور شد: تلفن همراه از سال 1375 در استان راه‌اندازی شد و امروزه با سرویس‌ها و خدمات متنوعی به مشترکین واگذار می‌شود.
وی امکان « ترابرد» از اپراتورهای دیگر به همراه اول با حفظ شماره تلفن را ازجمله خدمات این بخش عنوان کرد و گفت: به این معنی که مشترکان می‌توانند با حفظ شماره فعلی از شبکه همراه اول استفاده‌کننده از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.
طرح جابه‌جایی اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره تلفن یا ترابرد پذیری (Mobile Number Portability) روشی است که با آن مشترکان می‌توانند با حفظ شماره تلفن، اپراتور خود را تغییر داده و از خدمات یک اپراتور دیگر استفاده کنند.
این مسئول مخابرات منطقه یزد اضافه کرد: همراه اول با بهره بردن از شبکه جی 4(4G) امکان استفاده از اینترنت با سرعت‌بالا را برای مشترکان خود فراهم کرد و بسته‌های اینترنتی متنوع و متعدد باقیمت‌های مناسب قابل‌دسترسی است.
وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 658 سایت BTS در استان نصب و به بهره‌برداری رسید که پوشش مناسبی را برای مشترکان فراهم کرده است و اکنون 88 درصد جاده‌های منطقه یزد تحت پوشش همراه اول است.

** واگذاری 72 هزار سرویس اینترنت خانگی در استان
ساجدی در ادامه بابیان اینکه در بخش دیتا محصولات و سرویس‌های شرکت مخابرات در 2 بخش خانگی و تجاری ارائه می‌شود افزود: در بخش دیتای خانگی ، محصولات شامل اینترنت پرسرعت ( ADSL) و VDSL و اینترنت بر بستر تار نوری ( FTTH) است.
مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه یزد خاطرنشان کرد: با سرویس VDSL مشترکان می‌توانند در محل خود اینترنت را با سرعت‌های بالاتر از ADSL دریافت کنند در حال حاضر مخابرات منطقه استان آمادگی ارائه سرویس ADSL با سرعت 50 مگابیت بر ثانیه به مشترکان را دارد.
وی ادامه داد: افزون بر 72 هزار سرویس اینترنت خانگی در استان به مشترکین واگذارشده است.

** واگذاری 2 هزار و 500 سرویس دیتای تجاری در استان
این مسئول با اشاره به واگذاری 2 هزار و 500 سرویس دیتای تجاری افزود: سرویس‌های دیتا تجاری برای استفاده سازمان‌ها ، ادارات ، شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها ارائه می‌شود و شامل سرویس‌های اینترنت اختصاصی ، شبکه خصوصی مجازی داخل استانی(VLAN ) ، شبکه خصوصی مجازی بین استانی ( MPLS) ، سرویس ارتباط نقطه‌به‌نقطه (PTMP و PTP) است.
مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه یزد بابیان اینکه در بخش اینترنت مخابرات استان محصولات جدید اینترنت پرسرعت ( VDSL ) و اینترنت بر بستر تار نوری ( FTTH )به مردم ارائه می‌شود گفت: سرویس VDSL به مشترکان که در فاصله نزدیک به مراکز مخابراتی یا کافوهای نوری مخابرات قرار دارند واگذار می‌شود.
ساجدی بابیان اینکه این سرویس نسبت به ADSL از مزایای سرعت‌بالا و کیفیت بهتری برخوردار است افزود: مخابرات استان از سال 95 ، طرح اجرای شبکه FTTH را آغاز کرد که تاکنون مناطقی از استان را تحت پوشش کابل نوری تا منزل مشترکان قرار داده است.
مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه یزد ادامه داد: سرویس اینترنت مخابرات بر روی بستر تار نوری که بانام «تانوما» ارائه می‌شود امکان بهره بردن مشترکان از سرعت‌های بسیار بالا و کیفت به‌مراتب بهتر را فراهم می‌کند.
وی افزود: جهت استفاده از این سرویس داخل منزل مشترک باید مجهز فیبر نوری باشد طوری که از محل مخابرات تا درون منزل تمام بستر انتقال ، فیبر نوری فراهم باشد.
مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه یزد خاطرنشان کرد: در بخش تلفن همراه ، طرح‌ها و بسته‌های متنوع به‌صورت دائم در حال ارائه است که به‌عنوان نمونه می‌توان به سیم‌کارت ویژه دانشجویی و سیم‌کارت انارستان که ویژه دانش آموزان طراحی‌شده است اشاره کرد.
ساجدی به نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد اشاره کرد و افزود: مخابرات منطقه تمام محصولات و سرویس‌های خود را به مراجعان معرفی و آن‌ها را به‌صورت آنلاین ارائه کرد.
وی ادامه داد: سرویس‌های نمایشگاه با تخفیف‌ها و هدایای ویژه ارائه شد و هدایای مخابرات برای خریداران محصول و همچنین مشترکین مراجعه‌کننده شامل تبلت ، پلاک طلا ، فلش اموری و مونوپاد بود.
مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه یزد گفت: همچنین مخابرات در راستای آشنایی بیشتر مشترکان با محصولات خود ، کارگاه‌های آموزشی با عناوین FTTH و نورونتا ( دیتای تجاری بر شبکه تلبس) برگزار کرد.
این مسئول مخابرات یزد تصریح کرد: هدف نهاییِ مخابرات منطقه یزد رضایت مردم و مشترکان است در این راستا تمام کارکنان شرکت در سطح استان در تمام حوزه‌های فنی و تجاری و پشتیبانی و تأمین و ارائه سرویس‌ها باکیفیت بالا به مردم را وجهه همت خود قرار داده‌اند.
ساجدی اضافه کرد:محصولات و سرویس‌های مخابراتی در سراسر استان در دفاتر پیشخوان دولت و نیز در مراکز امور مشترکان و دفاتر نمایندگان فروش به مردم استان ارائه می‌شود.
سیزدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (کامیتکس) پنجشنبه‌شب در محل نمایشگاه‏‏ بین‌المللی یزد دایر شده و به مدت سه روز برای بازدید عموم دایر است.
نمایشگاه یادشده به مساحت چهار هزار مترمربع با حضور 120 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برپاشده است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/73196/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد