خبر یزد

آخرين مطالب

ناکامی و تنهایی ستاره پرآوازه بعد از دوران رسوایی فرهنگي

ناکامی و تنهایی ستاره پرآوازه بعد از دوران رسوایی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - موفقیت کوین اسپیسی یکی از پرکارترین هنرپیشه‌های مرد هالیوود تا سال 2017 ادامه پیدا کرد اما در این سال قلمرو پادشاهی اسپیسی به یکباره فرو ریخت و با اتهام‌های آزار جنسی، این هنرپیشه افسانه‌ای سینما از عرش به فرش فرو افتاد
کوین اسپیسی این روزها چه می‌کند
چیزی نزدیک به 4 دهه است که هنرنمایی بی‌نظیر کوین اسپیسی را روی پرده نقره‌ای شاهد هستیم ، این هنرپیشه افسانه‌ای که بازی جاوادانه او در نقش کایزر شوزه در فیلم مظنونین همیشگی را هرگز فراموش نمی‌کنیم دو جایزه اسکار را در کارنامه خودش دارد و در کنار سینما نیم‌نگاهی به دنیای موسیقی داشته و دهه گذشته شاهد انتشار یک آلبوم موسیقی و تک‌آهنگ از او بودیم.
کوین اسپیسی یکی از پرکارترین هنرپیشه‌های مرد هالیوود شناخته می‌شود و بیشتر از 50 فیلم بلند سینمایی را در کارنامه‌اش دارد، او در حدود 15 مجموعه تلویزیونی حضور یافته و ایفای نقش شخصیت‌های مختلفی را در 22 تئاتر به‌عهده گرفته است. کوین اسپیسی حتی برای اهالی دنیای بازی‌های رایانه‌ای نیز شخصیت‌ شناخته‌ شده‌ای است و در سال 2014 در نقش جاناتان آیرنز در بازی بسیار معروف ندای وظیفه: جنگاوری پیشرفته حضور داشت. داستان موفقیت کوین اسپیسی تا سال 2017 ادامه پیدا کرد اما در این سال قلمرو پادشاهی اسپیسی به یکباره فرو ریخت و با رویارویی با اتهام‌های آزار جنسی، این هنرپیشه افسانه‌ای سینما از عرش به فرش فرو افتاد.
بیشتر بدانید : چگونه کوین اسپیسی در مدتی کوتاه از عرش به فرش افتاد
اگر اخبار مربوط به زندگی کوین اسپیسی را دنبال کرده باشید حتماً می‌دانید که اکتبر سال 2017 آنتونی رپ (Anthony Rapp)، مدعی شد زمانی که او تنها 14 سال بیشتر نداشته است توسط کوین اسپیسی مورد تعرض جنسی قرار گرفته و از آن زمان تاکنون لب‌ به سخن باز نکرده بود. کوین اسپیسی در این خصوص مدعی شد چیزی به‌خاطر نمی‌آورد و اگر چنین خطایی از او سر زده قلباً عذرخواهی می‌کند.

کوین اسپیسی هنرپیشه افسانه‌ای
پس از آنتونی رپ، افراد دیگری نیز مدعی شدند که کوین اسپیسی قصد بدی نیست به آن‌ها داشته و جنبشی گسترده در شبکه‌های اجتماعی برای محکوم کردن اسپیسی به‌راه افتاد. این وضعیت باعث شد تا شبکه نت‌فلیکس سریال بسیار معروف خانه پوشالی که کوین اسپیسی در آن حضور داشت را متوقف کند و آخرین فصل این سریال را بدون حضور کوین اسپیسی به پیش ببرد.در پی این ماجراها اسپیسی که همیشه او را در صحنه‌های هالیوود حاضر و فعال می‌دیدیم به‌ناگاه از نظرها پنهان شد و در یک سال گذشته کمتر به‌چشم خورده است، بعضی‌ها می‌گویند اسپیسی با لباس و ظاهر مبدل در مراسم‌های مختلف ظاهر می‌شود و بعضی‌ها نیز مدعی هستند کوین اسپیسی را دوباره روی صحنه نخواهیم دید.
کوین اسپیسی آوازه‌ای بلند بالا در هالیوود دارد که به این راحتی‌ها افسانه‌اش از یاد فراموش نمی‌شود، به همین منظور قصد داریم با هم در ادامه ببینیم کوین اسپیسی این روزها چگونه روزگار خود را می‌گذراند.
کوین‌ اسپیسی با اتهام‌های بیشتری روبرو شده است
همان‌گونه که اشاره کردیم آنتوی رپ اولین کسی بود که نفت روی کاخ اسپیسی ریخت و رفتار ناشایست وی را فاش کرد. اما تنها پس از گذشت 2 هفته از اتهام آنتوی رپ، چیزی حدود 15 نفر دیگر نیز رازهای مگوی خود را برملا کردند و مدعی شدند کوین اسپیسی نظر بدی نسبت به آن‌ها داشته است. جالب است بدانید ظاهراً حتی دست‌اندرکاران سریال خانه پوشالی هم از بدرفتاری‌های کوین اسپیسی در امان نبوده‌اند و هشت‌نفر از عوامل تولید این سریال، اسپیسی را به سوء‌رفتار متهم کردند.

کوین اسپیسی
این‌گونه که پیداست کوین اسپیسی بیشتر چشم بد به جوان‌ها داشته و در فهرست افرادی که مدعی سوءرفتار کوین اسپیسی هستند هنرپیشه‌ها، گارسون‌ها، هنرمندان، فیلمسازان، روزنامه‌نگاران و عوامل فیلم به چشم می‌خورند که همگی جوان هستند. بسیاری از آن‌ها منجمله هری دروفوس (Harry Drefuss)، فرزند ریچارد دروفوس هنرپیشه، در زمان تعرض کوین اسپیسی یک نوجوان دبیرستانی بوده است. مقامات رسمی تحقیقاتی را در سالن تئاتر The Old Vic، جایی که کوین اسپیسی سال‌ها در آن کار می‌کرده، به راه انداختند. در این تحقیقات حدود 20 نفر علیه کوین اسپیسی شهادت دادند و مدعی شدند وی زمانی که در این سالن تئاتر کارگردان هنری بوده است سوءرفتارهای ناشایستی را نسبت به عوامل تئاتر انجام می‌داد.
در حال حاضر پلیس اتهام‌‌های بیشتری را دنبال می‌کند و کوین اسپیسی در کنار تعداد بسیار زیاد شاکی‌های داخل آمریکا، شکایت‌هایی نیز از اهالی کشورهای دیگر دارد.
کوین اسپیسی‌ دوستان و همکارانش را ترک گفته است
پس از اینکه کوین اسپیسی با اتهام‌های سنگین روبرو شد انتظار می‌رفت گوشه عزلت بجوید و در معرض دید رسانه‌ها قرار نگیرد، همین اتفاق هم افتاد، اما اسپیسی نه‌تنها از چشم تیزبین رسانه‌‌ها دوری گرفت بلکه حتی از دوستان و آشنایانش نیز کناره‌گیری کرد و بنا به گزارش‌هایی که منتشر شده این روزها اسپیسی حتی با دوستان نزدیکش نیز قطع ارتباط کرده است.

کوین اسپیسی بازیگر هالیوود
ریدلی اسکات قرار بود ایفای نقش شخصیت اول فیلم All the money in the world را به کوین اسپیسی واگذار کند اما پس از برملا شدن این اتهام‌ها و سکوتی که کوین‌ اسپیسی در اختیار گرفت، ریدلی اسکات بر آن شد تا نقش اول این فیلم را به اسپیسی ندهد. وی مدعی شد سکوت کوین اسپیسی در این شرایط واقعاً کار ناراحت‌ کننده‌ای است و ایکاش کوین اسپیسی در مقابل این همه اتهام‌ها یک عذرخواهی خشک و خالی انجام می‌داد.
کوین اسپیسی به‌دنبال درمان است
کوین اسپیسی در نامه نصفه‌ و نیمه‌ای که در خصوص پاسخ به این اتهام‌ها منتشر کرده بود مدعی شد به یک مرکز روان‌درمانی برای اصلاح رفتار خود مراجعه خواهد کرد. این مرکز درمانی که در آریزونا واقع شده است تخصص ویژه‌ای در درمان افرادی با سوء‌رفتار جنسی دارد و گفته می‌شود در کنار کوین اسپیسی، سلبریتی‌های سرشناس دیگری مانند تایگر وودز نیز به این مرکز برای درمان مراجعه کرده‌اند. این مرکز بیماران را به مدت 45 روز در یک فضای کمپ‌مانند نگه‌داری می‌کند و درمان‌های خاصی را در اختیار آنها قرار می‌‌دهد. البته این درمان‌ها برای بیماران ارزان تمام نمی‌شود و چیزی حدود 58 هزار دلار روی دست آنها خرج می‌گذارد. در این مرکز بیماران به لحاظ ذهنی و جسمی کاملاً سم‌زدایی می‌شوند و پس از گذشت 3 هفته با بازیابی سلامت روانی خود به اجتماع باز می‌گردند.
عکس‌هایی از حضور کوین اسپیسی در این مرکز دیده شده است اما از قرار معلوم اسپیسی مدت لازم را در این مرکز سپری نکرد و تنها پس از گذشت 3 هفته، این مرکز را ترک گفته است.
کوین اسپیسی روز‌به‌روز منزوی‌تر می‌شود
پس از اینکه کوین اسپیسی مرکز درمان را پیش از موعد ترک گفت، پیدا کردن مکان زندگی او دشوارتر شد و روزنامه دیلی میل مدعی است اسپیسی روز‌به‌روز منزوی‌تر شده است. این‌گونه که پیداست اسپیسی‌در حال حاضر به‌ عنوان یک زاهد در جزایر کوک زندگی می‌کند. او سرش به کار خودش است و سعی می‌کند تا می‌تواند از رسانه‌ها دور باشد. در این بین یکی از همکاران اسپیسی در سریال خانه‌پوشالی نیز مدعی است کوین اسپیسی در فرانسه زندگی می‌کند و خانه‌ای بزرگ در جنوب فرانسه برای خودش خریده و حسابی به ورزش و نقاشی رنگ‌روغن رو آورده است.

انزوای کوین اسپیسی
حتی شایعاتی نیز وجود دارد که بر اساس آن‌ها کوین اسپیسی در منزل یکی از دوستانش زندگی می‌کند. او در این خانه بسط نشسته است و هرگز بیرون نمی‌آید. شاید هم با لباس مبدل بیرون می‌آید تا کسی متوجه وی نشود. به این ترتیب شاید بتوان گفت کوین اسپیسی با پیش‌رو گرفتن این سبک زندگی می‌خواهد فرد دیگری شود و زندگی جدیدی را شروع کند.
کسی حاضر نیست کوین اسپیسی را ببخشد
سلبریتی‌های هالیوود همانند سایر انسان‌ها جایز الخطا هستند اما از آنجایی که این چهره‌های سرشناس بیشتر در معرض دید رسانه‌ها قرار دارند خطاها و اشتباه‌‌های آن‌ها به‌سرعت حاشیه‌های زیادی را ایجاد می‌کند. در این بین تجربه نشان داده که هواداران دل‌رحمی خاصی برای سلبریتی‌ها دارند و پس از گذشت مدتی از خطاهای آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنند.
اما داستان کوین اسپیسی به همین راحتی‌ها ختم به‌خیر نمی‌شود و بسیاری از افراد هنوز حاضر به بخشیدن او نشده‌اند. یکی از کارگردان‌های معروف هالیوود که خواسته است نام وی فاش نشود در جای گفت که اسپیسی باید به‌خاطر تمامی کارهای ناشایستی که انجام داده، تنبیه شود. به این ترتیب شاید کوین اسپیسی با حواشی که ایجاد کرده به یک از نابخشوده‌‌ترین‌های هالیوود تبدیل شود.
تمام موفقیت‌های اسپیسی در گذشته زیر سؤال رفته‌اند
اتهام‌هایی که به اسپیسی وارد شد زندگی حرفه‌ای وی را متوقف کرد، به این ترتیب تا زمانی که اسپیسی زنده است این اتهام‌ها وی را دنبال خواهند کرد و روی زندگی حرفه‌ای او تأثیر می‌گذارند، در این بین سوءرفتار اسپیسی تأثیر مستقیمی روی کارهای گذشته‌اش نیز داشته و بسیاری از هنرمندان و همکاران کوین اسپیسی که در طول سال‌های دراز با او همکاری داشته‌اند کارهای ناشایست اسپیسی در گذشته را زیر سؤال برده‌اند و با خطاب دادن اسپیسی با القاب زشت و ناپسند مدعی هستند کارها و دستاوردهای اسپیسی در گذشته باید دوباره بازبینی شود.
این موارد باعث شده تا تمامی جنبه‌‌های زندگی حرفه‌ای اسپیسی دوباره با دید دیگری از جانب هواداران بررسی شود و دید منفی و ناخوشایندی نسبت به این هنرمند داشته باشند.
آینده حرفه‌ای اسپیسی در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است
تمامی پروژه‌‌هایی که کوین اسپیسی در آنها مشغول بود در عرض یک چشم‌به‌هم زدن به هوا رفتن و با معلق شدن وضعیت اسپیسی، کارهای زیادی را شاهد بودیم که به لحاظ داستان، تغییر مسیر دادند. حتی فیلم All the Money in the world نیز که کوین اسپیسی صحنه‌های زیادی را در آن ایفا کرده بود دوباره با یک هنرپیشه جدید فیلم‌برداری شد.

کوین اسپیسی ستاره هالیوود
حذف کوین اسپیسی از فیلم All the Money in the world انتقادهای زیادی را به دنبال داشت و جودی دنچ، بازیگر زن قدیمی و کهنه‌کار سینما در مصاحبه‌ای در همین زمینه به مجله ورایتی گفت حذف اسپیسی از این فیلم به هیچ دلیلی قابل قبول نیست و مدعی شد کارهای خطای اسپیسی به هر اندازه هم که زشت باشد نباید نقش وی در این فیلم جایگزین می‌شد.
آخرین فیلم کوین اسپیسی
در تابستان سال 2018 شاهد فیلم Billionaire Boys Club بودیم، این فیلم مدت زیادی بود که مراحل ساخت را پشت‌سر گذاشته بود و در مرحله پس از تولید به‌سر می‌برد، کارگردان این فیلم تصمیم گرفت صحنه‌هایی از کوین اسپیسی که در این فیلم بازی کرده بود را حذف نکند بلکه این فیلم را به‌صورت محدود به‌نمایش بگذارد.
همان‌گونه که انتظار می‌رفت فیلم Billionaire Boys Club اکران بسیار افتضاح و شرم‌آورانه‌ای داشت و فروش کم آن مایه خجالت سازندگان شد، این فیلم در شب اول اکران تنها 126 هزار دلار فروش کرد و نقدهای بسیار منفی منتقدان باعث شد تا این فیلم آخرین میخی باشد که به تابوت کوین اسپیسی کوبیده شد.
ناکامی‌های بیشتر کوین اسپیسی
پس از اینکه خبر ناگهای اخراج کوین اسپیسی از سریال خانه پوشالی منتشر شد، موجی از خبرهای عدم همکاری با کوین اسپیسی را در رسانه‌ها شاهد بودیم. فیلم Gore پروژه‌ بعدی کوین اسپیسی بود که سریعاً ساخت آن متوقف شد. این امر باعث شد تا کوین اسپیسی که سالی نبود چهره‌اش را روی پرده سینماها شاهد نباشیم، به یکباره از روی پرده پایین کشیده شود و یکی پس از دیگری ناکامی‌های بیشتری را در هالیوود تجربه کند.
بازتاب سوء‌‌رفتار اسپیسی
کوین اسپیسی‌ سابقه طولانی در سینما، تئاتر و تلویزیون داشت و همین امر باعث شد تا تغییرات گسترده‌ای را در این عرصه‌ها شاهد باشیم. شبکه معتبر نت‌فلیکس تحقیقات گسترده‌ای را با همکاران و عوامل سریال خانه پوشالی که کوین اسپیسی در آن حضور داشت ترتیب داد. این شبکه به‌سرعت توانست قائله کوین اسپیسی را پشت‌سر بگذارد و فضای امنی ایجاد کند تا چنین مشکلاتی را در آینده شاهد نباشیم.

کوین اسپیسی هنرمند هالیوود
تئاتر Old Vic در لندن نیز که کوین اسپیسی به مدت 11 سال از سال 2004 تا 2015 در آن سمت کارگردان هنری را بر عهده داشت تحقیقات گسترده‌ای را برای بررسی گذشته کوین اسپیسی ترتیب داد و متوجه شد بسیاری از اتهام‌های وارد به کوین اسپیسی پایه و اساسی نداشته است. پس از آن هم این تئاتر معروف قوانین مهمی را برای حفاظت بازیگران و عواملی که در نمایشنامه‌ها بازی می‌کنند وضع نمود.
در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی این موارد باعث نمی‌شود بازی بی‌نظیر و هنرمندانه کوین اسپیسی را فراموش کنیم، خدا را چه دیده‌اید شاید این هنرپیشه افسانه‌ای که این روزها مورد غضب هالیوود است در آینده روزگار بهتری را شاهد باشد و دوباره چهره کوین اسپیسی را روی پرده نقره‌ای سینما شاهد باشیم.
بیشتر بدانید : مروری بر بازیگری کوین اسپیسی
بیشتر بدانید : باز هم یک اتهام جنسی دیگر علیه کوین اسپیسی
بیشتر بدانید : افشای رسوایی جنسی کوین اسپیسی ستاره همجنسگرای هالیوود پس از 32 سال
منبع: زندگی ایده آل

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/73360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم

تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی

اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی

25 کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در بادغیس

کشف 6 فقره سرقت در یزد

مهدی مهدوی همه را سورپرایز می‌کند

اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست

خدمت بی منت به سالمندان آسایشگاه نشاط مهریز

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

ارائه خدمت به 4 هزار نفر در خصوص کارت ایثار

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

احیای 31 هزار شغل در یزد

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست

31 هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد

رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری

رقابت یک هزار و 362 داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد

کشف 3 تن چوب قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در بافق

استقبال یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد

قدردانی فرمانده سپاه الغدیر از نمایندگان ارتش در یزد

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر

توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات

آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل

استقبال 90 درصد یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند

استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی

ساخت 22 هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد 3 برابری مقاوم‌سازی روستا

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

ناترازی شدید حوزه مسکن به دلیل یک دهه توقف در تولید

کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد

برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد

آسمانِ یزد بارانی است

مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود

بدون مشارکت و جلب رضایت شهروندان، هیچ خدمتی مؤثر واقع نخواهد شد