خبر یزد

آخرين مطالب

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، ندوشن، میبد، بهاباد و مهریز سياسي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - آمریکا با تهدیدهای خود غلطی نکرد، آمریکا به خیال خود ابرقدرت است، افق‌ های بالایی را در چشم‌اندازها داشته باشیم، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی مهم‌ترین شعار است و دولت به فکر رفع مشکل اقتصادی مردم باشد محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، ندوشن، میبد، بهاباد و مهریز است.
امام‌جمعه ابرکوه گفت: آمریکایی‌ها در 40 سال گذشته همیشه با انواع توطئه‌های نظامی ، اقتصادی و فرهنگی ایران را تهدید کردند که با این تهدیدهای پوچ غلطی نکردند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت 19 دی، سالروز قیام طلاب و مردم قم علیه رژیم ستم‌شاهی افزود: به لطف خدا به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب قرار است در ایام دهه فجر 2 موشک ماهواره‌ای به فضا پرتاب شود.
وی یادآور شد: این تصمیم از هم‌اکنون موجب عصبانیت آمریکا شد، آن‌ها حق‌دارند از این دستاورد انقلاب عصبانی باشند ، چون این اقدام پیامی روشن برای دوستان و دشمنان در نمایش اقتدار ایران اسلامی دارد.
حسینی همچنین به مناسبت 22 دی سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1357 اشاره کرد و یادآور شد : این شورا موفق شد برای تداوم قیام ملت و پیروزی انقلاب، بسترسازی کند.
وی با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت : از این قشر زحمتکش آرزوی توفیق در خدمت به بیماران را داریم.
امام‌جمعه ابرکوه همچنین به مناسبت 24 دی 1358 سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران از سوی امام خمینی (ره) تصریح کرد: رهبری، امام ‌جمعه‌ای تمام‌عیار و در تراز نظام اسلامی است که با خطابه و با ارشاد خود به‌ویژه در دوران دفاع مقدس گرمابخش تنور جنگ و دفاع و تقویت روحیه مقاومت در ملت بودند.
رئیس حوزه علمیه ولیعصر ابرکوه با اشاره به فرارسیدن 40 سالگی انقلاب به بخشی از دستاوردهای مادی و برکات انقلاب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب 80 حلقه چاه کشاورزی در شهرستان فعال بود، هم‌اکنون به 648 حلقه رسید .
حسینی ادامه داد: سطح زیر کشت محصول کشاورزی از پنج هزار هکتار به 15 هزار هکتار رسید که این نشان‌دهنده تلاش کشاورزان در تولید است .
وی افزود: قبل از انقلاب 40 رشته قنات دایر بود، هم‌اکنون به دلیل خشکسالی به 11 رشته کاهش یافت .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بابیان اینکه تلاش برای تولید محصول کشاورزی در این شهرستان ادامه دارد، تصریح کرد: تلاش‌ها با روش نوین آبیاری در چهار هزار هکتار ، تغییر الگوی کاشت و توسعه کشت نشایی و گلخانه‌ای ادامه دارد .
7540/ 2047/
** ندوشن
امام‌جمعه شهر ندوشن با اشاره به خوی استکباری آمریکا گفت: آن‌ها به خیال خود ابرقدرت دنیا هستند.
حجت‌الاسلام محمدجوادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: این کشور در جهان منزوی است و دنیا با او و سیاست‌هایش مخالف است.
وی بابیان اینکه امام راحل هیمنه آمریکا را در هم شکست ،تصریح کرد: وقتی امام فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و باید مرگ بر آمریکا گفت؛ ترس و وحشت در میان کشورهای مختلف برداشته شد.
امام‌جمعه ندوشن با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم قم و بیانات معظم له در خصوص رابطه با آمریکا ادامه داد: آن‌ها به هیچ سیاست و قانونی پایبند نیستند و مقام معظم رهبری در این دیدار به‌خوبی به این نکته اشاره کرد و آن را متذکر شدند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آمریکا بین رییس جمهوری، کنگره و دموکرات‌ها اختلاف‌نظر وجود دارد.
امام‌جمعه ندوشن در بخشی از سخنانش سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) را گرامی داشت و گفت: مساله شهادت حضرت اباعبدالله در کربلا از یک‌طرف و اسارت حضرت زینب و یاران امام حسین (ع) از سوی دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است و سخنرانی آن حضرت در کربلا و در دفاع از حریم امامت و ولایت تأثیر بزرگی و موج عظیمی را ایجاد کرد.
6198/ 2047
** میبد
امام‌جمعه میبد با اشاره به جایگاه مهمی که با پیروزی انقلاب در همه شاخص‌ها در عرصه جهانی به دست آمد، گفت : با دستاوردهای بزرگ باید افق بالایی را در پیش رو داشته باشیم.
به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا اعرافی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در پیش روست ، افزود: در این مدت انقلاب به دستاوردهای مهمی دست‌یافت که باوجود آن ها همه باید حرکت کنند و سختی‌ها را از پیش رو بردارند.
وی تصریح کرد : ما گام‌های بلند معنوی را برداشته‌ایم ، در حوزه استقلال از کشورهای نمونه هستیم و به فرموده مقام معظم رهبری در نگاه تمدنی ،40 سال یک گام است که ما برداشته‌ایم و هنوز گام‌های بلندی در پیش رو داریم که باید برداشته شود.
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد : در نگاه بلندی که در پیش روست ملت ایران پیشگام هستند و باهوش و درایت خود در این مسیر پیش می‌روند ، چون در این راه باید مقاومت کرد ، از هجمه‌ها نترسید و زینب گونه پیش رفت.
عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد : شهر میبد نسبت به 40 سال قبل تمام حیات خود را بازیافته است و در این مدت در زمینهٔ رشد و توسعه انسجام شهری ، بهداشت ، درمان ، آثار تاریخی ، تقسیمات کشوری ، عمران شهری و روستایی و شاخص‌های دیگر به‌عنوان یک شهر نیرومند مطرح است.
اعرافی خاطرنشان کرد : این شهر با شهدایی که تقدیم انقلاب کرد و هم سهامدار انقلاب اسلامی و هم وامدار آن است .
رئیس حوزه‌های علمیه کشور همچنین با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و تشکر از فعالیت‌های انجام‌شده در زمینهٔ بهداشت و درمان به همت مردم ، خیرین و مسئولین گفت : پروژه‌هایی مهم در دست انجام است که متأسفانه با موانعی در تکمیل آن‌ها روبرو هستیم و آن‌طور که انتظار می‌رفت پروژه‌ها انجام نشد و باید مسئولین عنایت در تکمیل آن‌ها داشته باشند.
مرکز شهرستان 104 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934 / 2047/
** بهاباد
امام‌جمعه بهاباد به دستاوردهای 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : 40‌ سالگی انقلاب را گرامی می‌داریم و به آن می‌بالیم و فریب جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن را نمی‌خوریم .
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در چهار دهه گذشته پویایی و بالندگی خود را حفظ کرد و توانست بر مشکلات متعدد فارغ آید، اظهار داشت: اولین تجربه حاصل آمده در این مدت ایستادگی، درک عمومی این حقیقت است که پیشرفت کشور و تحقق آرمان‌ها جز با حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه ممکن نخواهد بود.
وی « استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مهم‌ترین و اصلی‌ترین شعار انقلاب دانست و افزود: «استقلال» یکی از دستاوردهای انقلاب است که برای ما ارزان تمام نشد و هنوز بهای آن را پرداخت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب در زیر خیمه استقلال و آزادی این بود که توانستیم در همه عرصه‌ها افتخار کسب کنیم که اعجاز آمیز و غیرقابل‌باور است ، درحالی‌که برخی می‌خواهند این دستاوردها را کوچک نشان دهند.
امام‌جمعه بهاباد به نقش مردم در 40 سالگی انقلاب در صحنه اشاره کرد و افزود : دشمنان خواب‌دیده بودند که اجازه نمی‌دهند، مردم ایران جشن 40 سالگی انقلاب را ببینند درحالی‌که حضور مردم در این جشن تودهنی خواهد بود بر آنانی که نمی‌خواهند این جشن را ببینند.
ابراهیمی بشکانی استقلال، اعتماد به نفس، محرومیت‌زدایی و خودباوری را ره‌آورد انقلاب دانست و گفت: با ورق زدن کارنامه دشمنان از اول انقلاب تاکنون مشاهده می‌شود روزی نبود که دشمن برای انقلاب توطئه افکنی نکرده باشد، مردمی که ما می‌شناسیم در کنار انقلاب هستند و در کنار انقلاب خواهند بود.
امام‌جمعه بهاباد سالگرد عملیات کربلای 5 و یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی داشت و گفت : 19 دی‌ماه هرسال یادآور دلاوری‌های رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 و فریاد‌های یا زهرایی است که قلب دشمن را در خاک شلمچه لرزاند و هراس را برای دشمن اشغالگر به ارمغان آورد.
مرکز شهرستان 20 هزارنفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد .
9877/ 2047/
** مهریز
امام جمعه موقت مهریز گفت: دولت با همکاری بخش خصوصی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به برنامه های خود ادامه دهد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر زارع در خطبه های نمازجمعه امروز افزود: مدیریت و نظارت موجب کاهش دردها و حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه دشمنان وحدت مردم و مسئولان را نشانه گرفته اند ادامه داد: مردم و مدیران با درک شرایط کشور برای حفظ وحدت و حل نیازها تلاش کنند.
امام جمعه موقت مهریز در ادامه به مسائل فرهنگی و تربیتی اشاره کرد و از فرهنگیان در کنار اولیای دانش آموزان برای هوشیاری تلاش و همکاری را خواستار شد.
زارع به میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره کرد و از بانوان خواست تا آن حضرت را در زندگی الگوی خود قرار دهند که خیر دنیا و آخرت در آن است .
7541/ 2047

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/73614/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد