خبر یزد

آخرين مطالب

نگاه خانواده های یزدی به فوتبال بانوان نیاز به تغییر دارد ورزشي

نگاه خانواده های یزدی به فوتبال بانوان نیاز به تغییر دارد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - جمعی از مسئولان و مربیان فوتبال و فوتسال یزد با اشاره به اینکه در استان، استعدادها و علاقه‌مندان زیادی به این رشته‌ها وجود دارند، بر ضرورت تغییر نگاه خانواده‌ها برای تشویق فرزندان خود برای ورود به آن تأکید کردند.
به گزارش ایرنا، آنها عصر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از اینکه در یزد برخلاف خیلی از استان‌ها توجهی به ورزش فوتبال و فوتسال بانوان نمی‌شود، انتقاد و بر فرهنگ‌سازی آن توسط رسانه‌های گروهی تأکید کردند.
آن‌ها اعتقاددارند که در استان اکثر خانواده‌ها فقط مسائل علمی و قبولی در آزمون‌ها سراسر فرزندان خود را برای ورود به مراکز آموزش عالی موردتوجه قرار می‌دهند، درحالی‌که اهمیت فعالیت‌های ورزشی بر کسی پوشیده نیست و ورود به آن خود موجب موفقیت در عرصه‌های علمی است.
نایب‌رئیس هیات فوتبال استان یزد در امور بانوان گفت: همه‌ساله توسط این هیات نسبت به برنامه‌ریزی برای برگزاری لیگ‌ها و مسابقات در رده‌های سنی مختلف اقدام‌های خوبی انجام می‌شود.
نجمه رنجبر افزود: به‌رغم اهمیت موضوع و اطلاع‌رسانی که انجام می‌شود خیلی از بانوان از حضور در رقابت‌ها و جشنواره خودداری می‌کنند علت اصلی این است خانواده‌ها اهمیت زیادی برای ورزش فوتبال و فوتسال قائل نیستند.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون فقط یک باشگاه ورزشی بانوان در رشته فوتسال استان فعالیت دارد و این امر به‌هیچ‌وجه زیبنده و پذیرفته برای استانی برخوردار مثل یزد نیست.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و هنر یزد اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی و توجه به ورزش به‌خصوص فوتبال و فوتسال که در اکثر استان‌ها انجام می‌شود در این استان موردعنایت قرار گیرد .
رنجبر گفت: این هیات آمادگی برگزاری لیگ‌ها، مسابقات و همراهی در اعزام گروه‌ها برای رقابت‌های ملی را دارد و باید خانواده‌ها نسبت به همراهی و تشویق فرزندان خود اقدام کنند.
همچنین استاد تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و داور لیگ فوتسال بانوان کشور می‌گوید: ظرفیت‌های خوبی در بین بانوان یزدی برای فعالیت‌های ورزشی به‌خصوص در رشته‌های فوتسال و فوتبال وجود دارد.
بنفشه داوری افزود: نبود حامی مالی برای تشکیل گروه‌ها برای حضور در رقابت‌های کشوری و همچنین همراهی نکردن برخی از خانواده‌ها نیز ازجمله مشکلات این حوزه است.
وی به اهمیت برگزاری لیگ فوتبال و فوتسال بانوان، تشکیل دوره‌های دانش‌افزایی برای مربیان و داوران، توجه به ورزش بانوان در مدارس و دانشگاه‌ها و تقویت شهرستان‌ها برای ارتقای وضعیت موجود تأکید کرد.
در ادامه کارشناس ورزش بانوان یزد هم گفت: همانطورکه بانوان در رقابت‌های علمی موفق هستند در عرصه ورزش و فوتسال و فوتبال حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
فاطمه ثلاثی افزود: باید ابتدا باشگاه‌های ورزشی بانوان راه‌اندازی شود و سپس با شناسایی علاقه‌مندان و جذب حامی مالی حضوری مؤثر در لیگ کشور داشته باشیم.
وی اظهار داشت: همه‌ساله توسط هیات فوتبال برای بانوان رقابت‌هایی برگزار می‌شود که اگر شهرستان‌ها و گروه‌ها حمایت و همراهی کنند شاهد تحول در این بخش خواهیم بود.
همچنین رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: از برنامه‌های محوری و مورد تأکید این هیات، برگزاری لیگ، دوره‌های علمی و دانش‌افزایی و حضور در رقابت‌های کشوری است.
عبدالرضا دستا خاطرنشان کرد: تاکنون در این بخش توسط امور بانوان هیات کارهایی انجام‌شده است در صورت همراهی بیشتر بخش خصوصی و حامیان مالی ، گروه‌ها تقویت می‌شوند.
همچنین مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد می‌گوید: 45 درصد ورزشکاران سازمان‌دهی و بیمه‌شده استان در قالب 45 هیات استان و 200 هیات شهرستان در بیشتر رشته‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و 41 نفر هم به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان در هیات های ورزشی فعالیت دارند .
آزاده دهقان افزود: در یزد و بیشتر شهرستان‌های استان برای جذب بانوان به ورزش و فراهم کردن زمینه آسایش و حضور آن‌ها حداقل یک سالن اختصاصی برای فعالیت‌های ورزشی این قشر پیش‌بینی شد و از سایر امکانات موجود و برحسب ضرورت و به تفکیک در طول سال استفاده می‌کنند.
این مسئول ورزش بانوان استان ادامه داد: در سال 1396، خانم‌های ورزشکار یزد به 200 مسابقه قهرمانی کشور و 15 بار هم در مسابقات برون‌مرزی اعزام شدند و 313 مدال در مسابقات کشوری ، لیگ‌ها و رقابت‌های داخلی و برون‌مرزی کسب کردند.
دهقان تصریح کرد: 53 دوره داوری و 71 دوره مربیگری در سال 1396 برگزار شد و دوره‌های استعدادیابی و توجه به ارتقای علمی و عملی جامعه ورزشی زیرپوشش جزو برنامه‌هایی است که در سال 1397 ادامه دارد .
وی آنچه را ظرفیت‌های بسیار خوب در بین بانوان برای ورود به عرصه ورزش خواند بر ضرورت همراهی و حمایت بخش خصوصی و خیران در کنار دولت برای فراهم کردن امکانات موردنیاز تأکید کرد و یادآور شد: تیم داری هزینه‌بر است و نیاز به حامیان مالی برای حضور گروه‌ها در مسابقات دارد.
دهقان به‌ضرورت حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی به‌خصوص شورای شهر و شهرداری همگام با اداره کل ورزش و جوانان استان برای مشارکت در برنامه‌های ورزشی بانوان تأکید کرد و انجام آن را خواستار شد.
به گفته این فعال عرصه ورزش بانوان یزد، توسعه و گسترش فعالیت‌های ورزشی این قشر هزینه‌بر است و خانواده‌ها به‌تنهایی از عهده آن برنمی‌آیند، لازم است با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع و با معرفی قهرمانان و مدال‌آوران جهانی و ملی زمینه جلب حامیان مالی و گسترش ورزش اقدام شود.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت،48 هیات ورزشی و 65 هزار زیرپوشش بیمه هستند.
49 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند.
7536/ 2047

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/74006/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت 103 اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان