خبر یزد

آخرين مطالب

کاهش 10 درصدی وقوع طلاق در میبد سياسي

کاهش 10 درصدی وقوع طلاق در میبد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - رییس دادگستری شهرستان میبد گفت: برای جلوگیری از روند افزایشی دعاوی خانواده و کاهش آمار طلاق در شهرستان میبد، تدابیر ویژه‌ای با حضور و مشارکت برخی افراد و سازمان‌ها اتخاذ شد.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «علیرضا حسین بیکی» در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد اظهار کرد: پس از رشد آمار پرونده‌های دعاوی خانودگی در دادگستری شهرستان میبد در سال‌های 92 و 93 با تأکید امام جمعه موقت میبد و مسئولان شهرستان تدابیری اتخاذ شد که این برنامه‌ها در چند سال اخیر با تکمیل و ارتقاء از رشد فزاینده آمار طلاق جلوگیری کرده و کاهش حدود 10درصدی وقوع طلاق در شهرستان میبد را به دنبال داشته است.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی در سه سطح، تشکیل انجمن حمایت از خانواده و تشکیل واحد مشاوره و میانجیگری در شهرستان میبد خبر داد و افزود: آموزش‌های ویژه در مباحث خانوده در سه سطح خانواده‌های درگیر در پرونده‌های دادگاه خانواده، زوج‌های جوان که تازه ازدواج کرده‌اند و جوانان در شُرف ازدواج که به سن ازدواج رسیده‌اند، انجام شد.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با هدف ارتقاء دانش و مهارت زوجین دارای اختلاف در زندگی مشترک، موضوعاتی از قبیل زن در رساله حقوق امام سجاد(ع)، دانستن تفاوت‌های روحی از نظر مذهبی مثل طریقه محبت، قبح توهین و کنترل خشم، نحوه رابطه زناشویی، عفو و بخشش و وسواس به زوج‌هایی که دارای پرونده بودند به صورت رایگان در چند جلسه آموزش داده می‌شود.
وی ابراز کرد: زوجین دارای اختلاف خانوادگی پس از کسب آموزش‌های ذکر شده به واحد مشاوره که با همکاری روحانیون متخصص در مکان دادسرای عمومی و انقلاب میبد دایر است، ارجاع داده می‌شوند و در آنجا نیز حرف‌های زوجین شنیده می‌شود و سپس از طریق مشاوره و صحبت با آنها سعی در اصلاح ذات‌البین می‌شود.
رییس دادگستری میبد، عفو و بخشش در زندگی زناشویی، وظیفه اخلاقی در برابر احسان طرف مقابل، فضای مجازی و مسائل جنسی زوجین به استناد آیات و روایات را از موضوعات مورد آموزش به زوج‌های تازه ازدواج کرده در شهرستان اعلام و بیان کرد: لازم به ذکر است با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته و جهت ایجاد انگیزه و کمک به جونان با کمک و مشارکت خیرین، وام بدون سود 30 میلیون ریالی بعد از شرکت در کلاس‌ها به زوجین پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به استقبال و مشارکت جوانان در آستانه ازدواج از کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی در شهرستان میبد، گفت: در این دوره‌ها تشویق جوانان مجرد به سمت ازدواج و تشکیل خانواده، مباحث خود ارضایی، کنترل مسائل جنسی در دوران بلوغ، بهداشت فردی و اشتباهات رایج در زندگی مشترک و از این قبیل مسائل آموزش داده می‌شود که با استقبال جوانان و خانواده‌های آنان اعم از دختر و پسر در سطح شهرستان مواجه شده است.
حسین بیکی به تشکیل انجمن حمایت از خانواده با همکاری تعدادی از روحانیون متخصص در دادگستری اشاره و بیان کرد: در این انجمن کارگروه‌هایی قضایی و مذهبی جهت حل و پیشگیری از اختلاف تشکیل شد که غربال‌گری مشکلات خانوادگی، مصالحه و میانجیگری، رصد نتایج میانجیگری، تشکیل گروه‌های همیار تخصصی و ارجاع آن به کارگروه‌های اداری، خزانه‌داری و مالی را با دقت و به صورت علمی و کاربردی انجام می‌دهند.
وی فعالیت در مدارس و با هدف شناخت بیشتر و عمیق‌تر از مشکلات و دغدغه‌های نسل جوان و پیشبرد اهداف طرح را از دیگر برنامه‌ها ذکر و اظهار کرد: با هدف شنیدن دردل‌ها و راهنمایی جوانان و تلاش برای حل مشکلات آنان، آموزش حقوق مالی و غیر مالی با هدف بالا بردن هوش اقتصادی خانواده و شناخت دقیق دغدغه های نسل جوان یک روحانی به نمایندگی از انجمن خانواده در دبیرستان های سطح شهرستان حضور می‌یابد.
این مقام قضایی از تشکیل واحد میانجیگری که پرونده های کیفری مرتبط با خانواده اعم از توهین و نفقه به این واحد ارجاع می‌شود خبر داد و گفت: قبل از این که این پرونده‌های دعاوی کیفری خانواده ثبت شود و به دادسرا ارجاع شود به واحد میانجیگری جهت حل اختلاف ارجاع می‌شود.
رییس دادگستری شهرستان میبد طرح پیشگیری از روند فزاینده طلاق در شهرستان و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در حوزه خانواده در میبد را یک الگوی موفق و اثر گذار و ماندگار ارزیابی کرد و تأکید کرد: این طرح می تواند با بررسی دقیق زوایای کاری و رفع برخی نواقص به عنوان یک طرح کشوری در زمینه استحکام بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق مطرح شود.
حسین بیکی در پایان ضمن قدردانی از حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه موقت میبد، شورای شهر میبد، خیرین و سایر نهاد و سازمانها مخصوصا سازمان بهزیستی که در اجرای این طرح همکاری و مشارکت نمودند، ابراز کرد: بدون تردید اگر روح کار جمعی، همکاری و همفکری و مساعدت سایر افراد ذی‌مدخل در این طرح نبود اجرای این طرح و موفقیت های آن حاصل نمی‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/75443/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است