خبر یزد

آخرين مطالب

خبرهای کوتاه شهرستان های استان یزد اجتماعي

خبرهای کوتاه شهرستان های استان یزد
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - یزد- ایرنا – مدیر اجرایی موکب خدام الحسین (ع) ابرکوه از برپایی یک موکب مستقل توسط این شهرستان در ایام اربعین حسینی در شهر مقدس کربلای معلی عراق خبر داد.
حسن فلاح زاده روز چهارشنبه درحاشیه ارسال سه کامیون کمکهای مردمی به کربلا در گفت گو باخبرنگار ایرنا اظهارکرد: این موکب با استفاده از ظرفیت و کمکهای های مردمی و برخی ادارات شهرستان ابرکوه با مجوز ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد برپا شده است.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم ابرکوه از برپایی نخستین موکب درکربلا ، افزود: بیش از 300 نفر خادم سازماندهی به زائران پیاده اربعین خدمت رسانی خواهند کرد.
مدیر اجرایی موکب خدام الحسین (ع) ابرکوه با بیان اینکه روزانه اسکان 250 نفر و پذیرایی یکهزار و500 نفر توسط این موکب انجام می شود اضافه کرد: این موکب 10 روز قبل از اربعین فعال می شوند و تا پنج روز پس از آن نیز فعال هستند .
این مسئول ضمن قدردانی از مشارکت خوب مردم ادامه داد: سه کامیون هدایایی مردم شهرستان ابرکوه به ارزش بیش از یک میلیارد ریال به کربلا ارسال شد که شامل تجهیزات و مواد غذایی از جمله - لوله- داربست، برزنت، تانکر آب، سرویس بهداشتی ، حمام، موکت، پتو و مواد غذایی شامل برنج ، آرد، گوشت ، شکر، حبوبات، میوه و آب معدنی است.
وی تصریح کرد: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره 0108088787007- و شماره کارت
6037997362553183بانک ملی واریز کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، کمکهای مردمی درمیان بدرقه هیات های عزاداری خامس آل عبا دراین شهرستان به کربلا ارسال شد .
آدرس موکب خدام الحسین درکربلا – شارع مرکزی (مکتب مرکزی)یا ازباب قبله امام حسین (ع)به سمت میدان پرچم – بعد از پرچم سمت راست کوچه سوم انتهای کوچه منزل ابوغیاث خیکانی تلفن تماس07801278885
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540* خبرنگار: کارگر ابرقوئی *
***
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری اردکان گفت: اولین همایش استانی کودکان دیار صلح و گفتگو در این شهرستان برگزار می شود.
بنت الهدی بنایی در گفت و گو با ایرنا افزود: اولین همایش استانی کودکان دیار صلح و گفتگو در فرهنگسرای آیت الله خاتمی (ره) این شهرستان برگزار خواهد شد .
وی اضافه کرد: نخبگان خردسال و نوجوان ذخیره غنی کشور هستند که مهارت و استعداد برخی از آن‌ها چشم اساتید و بزرگان را خیره کرده است.
این مسئول تصریح کرد: این همایش که متعلق به کودکان و نوجوانان است با برنامه های گوناگون در روز نوجوان ( آبان ماه امسال) برگزار می شود .
بنایی با بیان اینکه از جمله برنامه های این همایش تلاوت قران کریم توسط قاری کودک و نوجوان ، اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی توسط کودکان و نوجوانان با لباس محلی ، اجرای ورزش باستانی ، نقالی خوانی ، بوم گردی می باشد اظهار کرد: از هر شهرستان 10کودک نخبه انتخاب خواهد شد که در کل 100 کودک در این همایش کشوری و بین المللی شرکت کنند .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 // خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار:
***
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه گفت: سه هزارو 880هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان ابرکوه در فصل پاییز به صورت طرح محوری توسط کشاورزان به کاشت گندم وجو اختصاص یافته است.
مهدی غیب الهی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این میزان سه هزار و200هکتاربه گندم و 680هکتار به کاشت جو اختصاص یافته است .
وی افزود: جهادکشاورزی با تامین یکهزار و500تن کود شیمیائی و101تن بذر اصلاح شده گندم وجوکه بیشتر از ارقام سیروان و پیشتاز است کشاورزان را دراجرای کاشت گندم یاری کرده است .
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد:امسال با بیش از 22 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری شدو ابرکوه با خرید 15هزارو 700 تن برای چهارمین سال پیاپی رتبه نخست خرید گندم را دراستان یزد به خود اختصاص داد.
این مسوول بابیان اینکه شهرستان ابرکوه قطب تولید کننده گندم استان یزد می باشد ونقش بسزایی در تولید محصولات زراعی و دامی دارد خاطرنشان کرد: 15هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد .
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540 خبرنگار: کارگر ابرقوئی * انتشار دهنده -
***
سرپرست فرمانداری ابرکوه روز سه شنبه باحضور در پایگاه سیار انتقال خون آباده در ابرکوه با اهداء خون خود بخاطر بعد مسافت این شهرستان تا مرکز استان خواستار تاسیس پایگاه دایم انتقال خون شد.
محمد محامدی روز سه شنبه درآیین آغاز بکار واحد انتقال خون سیار در ابرکوه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب مردم دراهدای خون ، پایگاه دایم خون در ابرکوه تاسیس شود که این مهم ، همت مسئولان استان یزد را می طلبد.
وی افزود: مردم نوعدوست این شهرستان اشتیاق فراوانی به اهداء خون به نیازمندان دارند ولی متاسفانه نبود پایگاه انتقال خون، مردم را چند سالی است با مشکل روبرو کرده است.
مدیرکل سیاسی استانداری یزد بابیان اینکه اگر پایگاه انتقال خون درابرکوه دایم باشد روزانه به طور متوسط 50 نفر اهداء کننده خون هستند ادامه داد: با کمک خیران و اعتبارات دولتی ساختمان پایگاه انتقال خون ابرکوه با نظارت سازمان انتقال خون استان ساخته شده است و ضرورت دارد سازمان انتقال خون استان آن را تجهیز کند.
سال گذشته مدیرکل پایگاه انتقال خون استان یزد گفته بود: برغم نداشتن پایگاه انتقال خون درشهرستان ابرکوه ، درهنگام استقرار پایگاه سیارانتقال خون استان درابرکوه ، مردم شهرستان ابرکوه استقبال بسیار خوبی دراهدای خون دارند.
مدیر پایگاه انتقال خون آباده نیر دراین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به استقبال مردم ابرکوه و هماهنگی های بعمل آمده از سوی فرمانداری وشبکه بهداشت درمان ابرکوه پایگاه سیار انتقال خون آباده در پایگاه خون گیری ابرکوه هفته ای یک روز مستقر خواهد شد.
منصور دهقان اظهارکرد: امروز درنخستین شروع کاری مردم شهرستان ابرکوه با مراجعه به این پایگاه 15هزار سی سی خون خود را اهدا کردند.
دکترنقی تقوایی درگفت وگو باخبرنگار ایرنا ضمن تشکر از استقبال مردم این شهرستان اظهارکرد: تاسیس پایگاه انتقال خون درابرکوه از اولویتهای اداره کل است و باتوجه به پیگیریهایی برای تجهیز و تامین نیروی انسانی بزودی پایگاه انتقال خون این شهرستان افتتاح می شود.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540 خبرنگار: کارگر ابرقوئی * انتشار دهنده -
***
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: با امضای تفاهم نامه میان این شرکت و شرکت پیشگامان کویر ، طرح بام به بام به ظرفیت پنج هزار کیلووات در استان اجرایی می شود .
به گزارش روابط عمومی این شرکت ، محمدرضا صحتی در حاشیه مراسم امضای این قرارداد همکاری گفت: اجرای طرح" بام به بام " فرصت مغتنم برای توسعه تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر در این استان است که بر اساس آن یکهزار کیلووات نیروگاه پنج کیلوواتی در سراسر استان نصب می شود.
وی با بیان اینکه دارالعباده یزد با قابلیت 330 روز آفتابی و مستعد در انرژی خورشیدی است، افزود: هم اکنون 160 نیروگاه خورشیدی در استان یزد در حجم کوچک و خانگی نصب شده است.
مدیرعامل توزیع برق یزد همچنین با بیان اینکه هر کیلووات سامانه خورشیدی سالانه 1800 کیلووات ساعت در اقلیم یزد برق تولید می کند، یادآور شد: نرخ تضمینی خرید برق خورشیدی برای ظرفیت زیر 20 کیلووات 800 تومان و برای بالای 20 کیلووات تا 100 کیلووات 700 تومان است .
صحتی بازگشت سرمایه در سرمایه گذاری انرژی خورشیدی را زیر چهار سال اعلام کرد و گفت: ظرفیت نیروگاههای منصوبه خانگی پس از اجرای کامل طرح "بام به بام " به افزون بر پنج هزار و 160 نیروگاه کوچک افزایش یابد.
بر اساس آمار موجود هم اکنون 24 محل با ظرفیت 455 مگاوات برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی توسط متقاضیان پیشنهاد شده که این محل ها در تمام شهرستان‌های استان یزد از جمله اشکذر، مهریز، اردکان، تفت، یزد، خاتم، بهاباد، ابرکوه، بافق و میبد قرار دارند.
براساس برنامه‌ تا پایان سال 96 استان از دو یا سه نیروگاه خورشیدی هرکدام به ظرفیت 10 مگاوات بهره‌مند خواهد شد و هم اکنون این نیروگاه‌ها در حال نصب تجهیزات هستند.
1968/ تنظیم کننده : محمودرضا رحمانی ** انتشار:
***
سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره استانی ایده های برتر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اسفند سال 96 همزمان با برگزاری نمایشگاه استانی کتاب برگزار می شود.
به گزارش روز چهارشنبه این اداره کل، علی غیاثی ندوشن مهمترین هدف این جشنواره را دریافت ایده های ناب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و افزود: شناسایی قابلیت های فرهنگی موجود و تقویت برنامه ریزی و نگاه به آینده از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار پنجم دی ماه سالجاری است ادامه داد: علاقه مندان با مراجعه به سایت yazd.farhang.gov.ir پس از دریافت و تکمیل آن را به دبیرخانه جشنواره که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مستقر است تحویل دهند و یا به آدرس الکترونیکی yazd@farhang.gov.ir ارسال کنند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطر نشان کرد: به 10 ایده برتر پس از داوری هیات داوران جوایزی اهداء می شود.
استان یزد با جمعیتی در حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر دارای 108 کتابخانه عمومی با بیش از 2 میلیون نسخه کتاب است و حدود یکصد هزار نفر در کتابخانه های این استان عضویت دارند.
از مجموع کتابخانه های عمومی استان یزد 97 کتابخانه نهادی (69 کتابخانه شهری و 28 کتابخانه روستایی) و 11کتابخانه از جمله کتابخانه های وزیری و مروج، مشارکتی است که سهم شهرستان های یزد، اردکان، مهریز، تفت و میبد از کتابخانه های استان به ترتیب 35، 14، 11، 10 و 9 باب، شهرستان های ابرکوه، اشکذر و خاتم هر کدام هفت باب و شهرستان های بافق و بهاباد هرکدام چهار باب کتابخانه است.
7532 تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم
irnayazdd@
***
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: سایت خیری تیراندازی با کمان در بافق با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.
مسعود شریعتی روز چهارشنبه در بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح به مساحت 900متر مربع با سرمایه گذاری بالغ بر 1.9 میلیارد ریال برای علاقمندان به رشته مفرح تیر و کمان بهره برداری شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: با بهره برداری از این طرح امکان تمرین و برگزاری مسابقات استانی و کشوری این رشته ورزشی در این سایت که در مجموعه ورزشی تختی بافق قرار دارد مهیا است.
وی به وجود استعداد های فراوان ورزشی در شهرستان بافق اشاره و خاطر نشان کرد:طی دو سال اخیر نهضت ایجاد مکانهای ورزشی در شهرستان و روستاهای تابعه بافق راه اندازی شده و اکنون شاهد اتفاقات خوب و قابل قبولی در بخشهای مختلف ورزش این شهرستان هستیم.
شریعتی از خیر مربوطه تشکر و تاکید کرد: همه مردم باید سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این نوع طرح ها از خود بدانند و در حفظ نگهداری از این مجموعه های ورزشی کوشا باشند.
این طرح با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار،فرماندار بافق و جمعی از مسوولان شهرستان در ورزشگاه تختی این شهر افتتاح شد.
36 هیئت ورزشی در بافق وجود دارد که 19 هیات فعال و بقیه غیر فعال یا از فعالیت کمتری برخوردارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543 خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار : فلاح
irnayazdd@

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/7618/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کلاس مربیگری درجه B آسیا در یزد

تجمع اتباع یزد در حمایت از حمله ایران به اسرائیل

مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

آغاز عملیات اجرایی باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

میزبانی چادرملو از نفت و گاز گچساران

مدیرکل دامپزشکی یزد: با کشتار غیرمجاز دام برخورد می‌شود

ثبت رکورد جدیدی در نمایشگاه بین‌المللی یزد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

فعالیت 103 اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود