خبر یزد

آخرين مطالب

شهردار جدید یزد، هفته آینده انتخاب می شود اجتماعي

شهردار جدید یزد، هفته آینده انتخاب می شود
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه گزینه‌های مختلفی برای مسئولیت شهرداری مطرح است گفت: شهردار جدید این شهر، هفته آینده انتخاب می شود.
به گزارش ایرنا غلامعلی سفید روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 15 گزینه برای تصدی شهرداری یزد معرفی شده که در دستور کار جلسه شورا در هفته دیگر قرار دارد و درباره آنها تصمیم گیری می شود.
وی تصریح کرد: در مورد گزینه های پیشنهاد شده برای شهرداری ، هیچ گونه تصمیمی گرفته نشده، تلاش این است که تا قبل از اسفندماه، تکلیف شهردار جدید یزد در شورای شهر مشخص شود.
سفید در ادامه به انصراف شهردار منتخب قبلی یزد فرهمند اشاره کرد و افزود: وی با پیشنهاد شهردار قبلی آقای جمالی نژاد با اتفاق رای تمام اعضای شورای شهر برای تصدی این پست انتخاب شد.
وی تصریح کرد: قبل از انتخاب وی برای شهرداری یزد استعلامات مختلف از دستگاه های مختلف به ویژه اداره کل اطلاعات استان گرفته و هماهنگی های لازم انجام و مورد تایید قرار گرفت.
سفید خاطر نشان کرد: ما نمی دانیم چه اتفاقی رخ داد بعد از معرفی وی به وزارت کشور ، حرف و حدیث های مختلفی در مورد فرهمند مطرح که برخی از آنها از سوی وی پاسخ داده و رفع ابهام شد.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ نامه رسمی در مورد رد صلاحیت یا تایید صلاحیت فرهمند به شورا اعلام نشده است و فقط نامه ای پس از مدت 40 روز از معرفی شورا از وزارت کشور در مورد اینکه هنوز صلاحیت وی محرز نشده دریافت شد.
وی افزود: شورای شهر اسلامی یزد در این زمینه به وزارت کشور پاسخ داده است که وزارت کشور باید طبق قانون پس از معرفی شهردار، در مدت 10 روز یا ابلاغ را صادر و یا عدم احراز صلاحیت را اعلام کند که متاسفانه هیچکدام از این موارد صورت نگرفته است.
سفید ادامه داد: این نامه همچنان بی‌پاسخ مانده که سپس در شورا مطرح کردیم که شورای حل اختلاف به موضوع اختلافی شورای شهر یزد و وزارت کشور ورود کنند تا این موضوع حل شود.
وی خاطر نشان کرد: قرار بود جلسه در 2 روز گذشته در شورای حل اختلاف تشکیل شود که فرهمند از تصدی برای شهرداری یزد انصراف داد و دیگر جلسه بررسی تسکیل نشد.
مجتبی فرهمند شهردار منتخب یزد در روز 22 بهمن ماه سالجاری انصراف خود را به رییس شورای اسلامی شهر یزد اعلام و مورد موافقت قرار گرفت.
وی در 19 آبان ماه سال جاری با کسب رای تمامی اعضای شورای اسلامی، به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.
وی معاون شهرسازی ومعماری شهرداری یزد در دوره شهرداری مهدی جمالی نژاد شهردار سابق یزد که به عنوان معاون وزیر کشور منصوب شد، از پایگاه پژوهشی میراث به شهرداری منتقل و به عنوان معاون شهرسازی مشغول به کار شد.
**عدالت‌گستری شاخص‌های تعرفه عوارض شهرداری یزد
سفید به تصویب تعرفه عوارض در جلسه علنی شورای شهر یزد اشاره کرد و گفت: بازدارندگی، تسهیل‌گری و عدالت‌گستری شاخص‌های تعرفه عوارض شهرداری یزد استت و تعرفه عوارض امسال، حساب شده‌تر و منطقی‌تر از سالهای گذشته است.
وی با بیان کم کردن و زیاد کردن عوارض به نام مردم در حقیقت ظلم به اقشار مختلف است،افزود: اگر عوارض با فرآیند استاندار تعیین و اخذ نشود قطعا در خدمات شهری تاثیر خواهد داشت.
** با شعار نمی توان شهر را اداره کرد
وی با بیان اینکه با شعار دادن نمی توان شهر را اداره کرد گفت: اگر ما به خاطر رضایت عده ای از مردم شهرداری را تعطیل کنیم آیا کار درستی است؟
رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: ماباید جوابگوی مردم باشد اگر ما عوارض دریافت نکنیم و هزینه نکنیم صدای مردم در می آید اگر قضای سبز ، شادابی و نشاط در شهر نباشد و همچنین فعالیت عمرانی صورت نگیرد اعتراضات مردمی را هم بدنبال خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در برخی مناطق یزد ارزش زمین‌های آن افزایش پنج برابری داشته و مناطقی نیز ارزش زمین‌های آن طی دو سه سال اخیر حتی دو برابر نیز نشده بنابراین تلاش شده عوارض جدید با توجه به این مهم وضع شود و این نشان عدالت‌گستری است
وی با بیان اینکه اصلاح عوارض و کاهش آن در طول سال ممکن است اما افزایش آن ممکن نیست افزود: اگر نقدی منطقی برای تعرفه عوارض باشد، آن را می‌پذیریم اما اگر افرای هدفش خدشه‌دار کردن برنامه شورا باشد، در مقابل آن می‌ایستیم.
** به متخلفان جایزه نمی دهیم
وی افزود: در بودجه امسال شهرداری همچنین در تعرفه عوارض، هزینه‌های تخلف را به شدت افزایش داده ایم و تلاش شده برنامه‌ها به سمتی باشد که بازدارندگی از تخلف را به دنبال داشته باشد.
سفید ادامه داد: کسانی که بدون پروانه اقدام به ساخت و ساز می‌کردند، بدانند که دیگر بدون پروانه، ساخت و ساز برای آنها ارزان تمام نمی‌شود بلکه بیشتر هزینه پرداخت زیرا دیگر سیاست ما این نیست ما به متخلف جایزه نمی دهیم .
وی افزود: از خیران، سرمایه گذاران در بافت تاریخی، در حوزه گردشگری و آموزشی و درمانی عوارض کمتری دریافت می شود .
** 90 درصد تخلفات ساخت و ساز در یزد
وی ادامه داد: بیشترین آمار تخلفات ساختمانی در بین شهرهای کشور مربوط به یزد است 90 درصد ساخت و سازها بدون پروانه انجام می شود، علت این امر این است که هزینه تخلف کم بوده اما از این پس این رویه اصلاح می‌شود و قرار نیست روند اشتباه گذشته ادامه یابد.
سفید با بیان اینکه علاقه اعضای شورای شهر به انقلاب و توسعه شهر کمتر از هیچ کس نیست خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای می‌خواهند با جنجال از اجرای برنامه‌ها جلوگیری کنند، صحیح نیست، ما دلیل برخی از اعتراضات را می‌دانیم و فقط به واسطه تعهدات اخلاقی و تدین و یزدی بودن جواب نمی‌دهیم.
وی خاطر نشان کرد: اما کاری نکنند که ما مجبور به افشا شویم در سالهای گذشته هم هزینه هایی برای کارهای خاص و یک سری برنامه‌های فرهنگی و سمینارها هزینه می شد که در این دوره فقط جهت این هزینه ها تغییر کرده است.
رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: معرفی شهر یزد و شناساندن آن به جهانیان مبنا و ملاک کاری ما است به علت تغییر جهت گیری ها جوسازی های مختلف در شبکه و فضای مجازی علیه شورا صورت گرفته است البته ما از نقدهای منصافانه استقبال می کنیم و ما نقدهای غیر منطقی و بدون دلیل را پذیرا نیستیم.
وی ادامه داد: از روز آغاز به کار شورای پنجم جلسات شورا شهر همیشه به صورت مستقیم پخش می شد و هیچ مصوبه ای به صورت پنهان از مردم تصویب نکرده ایم و به صورت شفاف برنامه های شورا اعلام می کنیم.
**اجرای سمپوزیوم خشت خام در راستای تعهدات مدیریت شهری یزد به یونسکو
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست گفت: سمپوزیوم خشت خام در راستای معرفی همچنین عمل به تعهدات مدیریت شهری به یونسکو برگزار شده است.
محسن عباسی هرفته افزود: مدیریت شهری یزد به یونسکو تعهد داده که در جهت احیا و تداوم معماری خشتی در شهر یزد در قبال جهانی شدن آن تلاش کنیم هر سال باید به یونسکو گزارش ارائه دهد و لازم و ضروری است که در راستای احیای معماری خشتی در یزد اقدامات مختلفی را انجام دهیم.
وی افزود: نمی توان ثبت جهانی را بپذیریم و فقط عکس بگیریم اما در مقابل تعهداتش کوتاهی کنیم و یکی از این تعهدات توسعه و احیای ساخت و ساز خشتی است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: یکی از راهکارهای ارزان برای احیای معماری خشتی را برگزاری برنامه‌هایی چون هفته خشت ،کارگاه معماری و سمپوزیوم خشت خام است.
وی ادامه داد: شهرداری در مجموع 30 میلیون هزینه کرد و بقیه هزینه های ان توسط یخش خصوصی تامین شد تمام این هزینه در مسیر معرفی شهر یزد به عنوان شهر خشتی جهان است.
وی افزود: برخی مدعی هستند که این وظیفه ذاتی شورا نیست پس وظیفه ان فقط ساخت روگذر و آسفالت خیابان ها است اتفاقا وظیفه ذاتی آن مدیریت شهری است شهر ما در حال خفه شدن در میان دود کارخانه‌ها است و در حال خشک شدن از بی‌آبی است بنابراین چاره‌ای جز توسعه گردشگری در آن نیست.
وی خاطر نشان کرد: باید بلند نظری در شهر یزد تعمیم دهیم برگزاری رویدادها راه میانبر معرفی شهر یزد در سطح ملی است.
**عوارض برای سه سال تدوین شده است
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد هم گفت: تمام بخش‌های برای تصویب تعرفه عوارض دیده می‌شد و ساعت‌ها در این زمینه و در نهایت جمع‌بندی آن در صحن علنی شورا اعلام و تصویب شد و طبیعی است که اعضای معترض، تنها در یک جلسه جمع‌بندی نتوانند از این تعرفه اطلاعات درست کسب کنند.
ونوس عامری ادامه داد : چهار عضو شورای شهر که به این تعرفه معترض هستند ، بر اساس لیست حضور و غیاب و به رغم تاکیدات مکرر در جلسات صحن علنی برای شرکت در جلسات کمیسیون تلفیق، حتی پنج دقیقه نیز در جلسات شرکت نکردند و اکنون با برداشت یک‌سری کلیات از تعرفه عوارض، نامه اعتراض نوشته‌اند.
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد تصریح کرد: ما فقط اجازه داریم 18 تا 21 درصد به بدهی‌های عوارض مردم اضافه کنیم اما ما برای سه سال، تنها هشت درصد در نظر گرفتیم در حالی که گفته شده افزایش عوارض 24 درصد است در حالی که اینگونه نیست ،این عوارض برای سه سال تدوین شده و هر سال هشت درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: برای افرادی که با اخذ پروانه از شهرداری اقدام به ساخت و ساز می کنند، انواع تخفیف‌ها و معافیت‌ها را در نظر گرفته ایم و سختگیری های ما برای کسانی است که تخلف می کنند.
عامری افزود:تعرفه عوارض حتی کوچه به کوچه و خیابان به خیابان بر اساس قیمت های هر منطقه استخراج شده و میانگین افزایش تعرفه نسبت به سال قبل 15 درصد است و افزایش تعرفه عوارض در یزد حتی از ابرکوه و اردکان نیز کمتر است.
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد یادآور شد: باید با مردم صادق باشیم و راستگو باشیم مه اینکه از روی حساسیت‌های آنها دست بگذاریم و ناآگاهی و نابلدی خود را مخفی کنیم.
شورای اسلامی شهر یزد 11 عضو دارد.
2088/ 6197

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/79933/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور

ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد

انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه

گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال

امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند

درخواست جهاد کشاورزی مهریز از مردم

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

سیلاب شدید در بهاباد ؛ حجم وحشتناک آب را ببینید

راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی