خبر یزد

آخرين مطالب

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

امنیت پایدار در سایه اعتماد به مردم محقق می‌شود سياسي

امنیت پایدار در سایه اعتماد به مردم محقق می‌شود
  بزرگنمايي:

خبر یزد - معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در تبیین برنامه‌های این حوزه توجه به جوانان،ارتقا مشارکت اجتماعی و کارآمدی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: نهادینه شدن امنیت پایدار در سایه اعتماد بیش از پیش به مردم محقق می‌شود.
به گزارش ایسنا-منطقه یزد، «احمد ترحمی بهابادی» پس از معارفه رسمی وی به عنوان معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار کرد: در آغازین روزهای ورود به دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی با افتخار به گذشته و امید به آینده روشن و با توجه به شرایط خطیر کنونی کشور،مهم ترین کار ویژه سیاسی؛تحکیم سیاست داخلی مبتنی بر انسجام ملی و سیاسی،افزایش کارآمدی،ثبات داخلی و نیز تحقق برنامه های سیاسی دولت تدبیر و امید جهت تحقق سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وی افزود: اکنون که گفتمان غالب استان،نگاه توسعه محور و متوازن در چارچوب حکمرانی خوب و توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته است حوزه سیاسی باید بستر ساز این حرکت عظیم باشد که توفیق ما در گرو همگاری موثر دولت،نهادها و مردم است و باید تلاش کنیم که توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد و در عرصه عمل،با مشارکت اصحاب فکر و رسانه ،جوانان،احزاب ؛ تشکل های سیاسی و مذهبی،سازمان های مردم نهاد و موسسات اجتماعی شرایط توسعه استان را فراهم و راه را هموار سازیم .
هر تصمیم و عمل ما باید امید آفرین و اعتماد ساز باشد
معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : مدیران باید بدانند که اکنون فرصت آزمون و خطا و رکود و خمودی نیست و هر تصمیمی از سوی آن ها باید در راستای سیاست های دولت و باری از دوش مردم بردارد نه اینکه گره ای بر مشکلات بیفزاید.
هر سخن و تصمیمی از سوی آنان امید آفرین،نشاط بخش و اعتماد ساز باشد و مدیران دستگاه های اجرایی بپذیرند که تحریم ها و دشمنی استکبار شرایط متفاوتی را رقم زده و ما را در برابر یک جنگ روانی و اقتصادی تمام عیار قرار داده است و در این شرایط تصمیمات کارگشا و متناسب با شرایط روز کار ساز است .
این مسئول تصریح کرد: رکود و جمود،بی برنامگی و بی انضباطی فرصت را از ما می گیرد و اعتماد عمومی را که سرمایه نظام است خدشه دار می سازد باید با کار و تلاش شبانه روزی و تصمیمات هوشمندانه نسبت به رفع موانع تولید،ایجاد اشتغال،خلق فرصت های جدید و سرمایه گذاری اهتمام ورزید و برای افزایش روحیه امید گام برداشت .
ترحی گفت: جلب اعتماد عمومی تنها با شفاف سازی و پاسخگویی به مردم میسر می شود.اعتماد مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی در کشور است که ضروریست روز به روز تقویت شود و امروز هر سخن،پیام،تصمیم و یا عملی که باعث تضعیف روحیه مردم و نا امید ساختن جامعه شود خیانتی بزرگ و گناهی نابخشودنی است .
وی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی تقویت انسجام، وحدت، همگرایی و پیشبرد امور با بلوغ سیاسی بدون تنش و فضای باز تعاملی نیاز است و تنوع سلایق و دیدگاه‌ها به فال نیک گرفته شود و از آن به عنوان فرصتی در جهت شکوفایی استفاده کرد تا تهدیدهای فرضی و ساختگی به فرصت تبدیل شوند .
به پایداری امنیت روانی،اقتصادی و اجتماعی می اندیشیم
معاون استاندار یزد اظهار کرد: در حوزه امنیت به پایداری و ثبات امنیت روانی،اقتصادی و اجتماعی می‌اندیشیم و با توجه به مولفه‌های امنیت پایدار از امنیتی شدن فضای جامعه پرهیز داریم زیرا امنیت مقوله‌ای سیاسی، جناحی و گفتمانی نیست؛نگاه به امنیت تابع شرایط روز و تامین همه مولفه های آن است .
وی افزود: احساس امنیت بیشتر از امنیت می تواند در کاهش تنشهای اجتماعی موثر باشد و در تقویت زیرساخت‌های امنیتی با تاکید بر نیروهای مومن و متعهد نهادهای امنیتی، انتظامی و نظامی باید از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی و سیاسی استان به شکلی شایسته استفاده کرد .
ترحمی ادامه داد:ما اعتقاد داریم اگر به حقوق مردم احترام بگذاریم،اگر آزادی های قانونی را نهادینه سازیم،اگر دیوار بی اعتمادی را از میان برداریم و به مردم اعتماد کنیم امنیت پایدار نهادینه می شود و رکن مهم امنیت پایدار نیز همین مردم و حفظ کرامت انسانی در رعایت حقوق شهروندی است .
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: ما خود را موظف به رعایت اخلاق و ادب در گفتار و کردار و استفاده از ادبیات فاخر در محاورات و جلسات و حتی در برابر منتقدین می دانیم زیرا انتقاد حق مسلم جامعه و فرصتی برای اصلاح امور محسوب می شود .
وی رسانه‌ها را چشم بیدار جامعه دانست و پاسخگویی صادقانه به فعالان این عرصه را فرصتی موثر برای تقویت کارآمدی و مسئولیت پذیری شرح داد .
بستر سازی برای اجرای منشور حقوق شهروندی و مشارکت حداکثری در انتخابات آینده
این مسئول در ادامه سخنان خود گفت:اجرای منشور حقوق شهروندی و نظارت بر اجرای آن در دستگاه‌های اجرایی استان،بسترسازی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد مشارکت حداکثری، پیگیری خواسته‌های صنفی و سیاسی با نگاه جلوگیری از نارضایتی،ایجاد نشاط سیاسی در استان به منظور تقویت و ارتقا مشارکت در انتخابات سال 98،فراهم کردن زیرساخت ها و اجرای طرح ساماندهی مهاجرین خارجی با هدف کاهش تنش های اجتماعی و امنیتی از سرفصل های پیش روی این حوزه است .
ترحمی مدیریت کم آبی در استان و جلوگیری از تنشهای سیاسی،محلی و منطقه ای؛اهتمام بر تامین امنیت گردشگران داخلی و خارجی،تقویت و توسعه صنعت گردشگری،پیشگیری و مقابله با قاچاق کالابا هدف افزایش ریسک قاچاق و حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال،تعامل با جریان های سیاسی و تقویت همدلی در استان را از دیگر برنامه های خود بیان کرد .
وی افزود:پاسخگو بودن به اصحاب رسانه در راستای شفافیت،کارآمدی،نظارت و پایش اجرای برنامه ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان،توانمندسازی سمن ها،تعامل و هم افزایی با گروه های مرجع و نخبگان به منظور گفتمان سازی با رویکرد ارتقا سرمایه های اجتماعی،صیانت از فرهنگ دینی ، تقویت انسجام اجتماعی و تقویت امنیت در حوزه کویر را ضروری دانست .
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان با دعوت از همفکری و همکاری گروه های مختلف کاری،اجتماعی و سیاسی در استان بیان کرد: نظارت بر مسیرهای ترانزیتی،مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالا،توان افزایی و ارتقا تاب آوری اجتماعی زنان و تحکیم بنیان خانواده ،توجه ویژه به جوانان و بانوان از مهم ترین برنامه ها و اولویت کاری در حوزه سیاسی،امنیتی و اجتماعی است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/81244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر

برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد

بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش

احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است

56 پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار

یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند

گیتی آذرپی درگذشت

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

مردمی سازی سلامت در مهریز

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی

فقط 3 درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

جایزه کتاب سال فراخوان داد

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز

اتصال22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

حمل 40 میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریورماه

باد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت اردکان را در نوردید

افزون بر 3 هزار زائر یزدی به حج تمتع اعزام می‌شوند

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند

برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه

مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد

تداوم بارش ها در یزد

پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی

پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه